Hallitus lopettaa pienituloisten tuetut lomat

Anonyymi-ap

Pienituloisten tuetut lomat loppuvat – "Olemme surullisia ja järkyttyneitä" | Uutissuomalainen | Keskisuomalainen https://share.google/9zVJ5MzBNR8AAhd4T. Näillä lomilla on ollut Suomessa vuosikymmenen perinteet köyhille yksinhuoltajille, mielenterveyskuntoutujille jne..joille ainoa mahdollisuus päästä tällaisille. Lomista on maksettu omavastuu osuus n,120€/5 vrk joten täysin ilmaisia eivät ole olleet. Nyt köyhiltä kaikki pois pois! Hyvä, jos saa yksiönsä pitää ja sekin pitää vaihtaa edullisempaan.

28

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ukraina tarvitsee nyt nämäkin rahat.

• Anonyymi00023

Puolueiden lomatoiminnan tukeminen EI OLE veronmaksajien tehtävä!

Ihan oikein, hyvä hyvä hallitus! 👍🏻

• Anonyymi00002

Lopettakaa se ryyppäminen ja peukun käyttö riittää rahat lomille

• Anonyymi00008

No kuule,eipä sitä peruspäivärahalla tai työkyvyttömyyseläkkeellä lähdetä yhtään mihinkään!

• Anonyymi00003

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja olen ollut kyseisellä lomalla. Oli vaikeuksia maksaa pienestä eläkkeestä jo tuo omavastuu osuus 120€ ja matkat päälle. Nämä lomalaitokset on kilpailutettu joten sijaitsevat usein hieman syrjemmässä jonne hankalaa päästä julkisella kulkuvälineellä. Huone pitää jakaa tuiki tuntemattoman kanssa ellei halua maksaa lisämaksua omasta huoneesta ja huoneet annettiin usein niistä osista hotellia, jonne itse maksavat asiakkaat eivät halunneet. Mutta yleisesti harmillista, että loppuvat.

• Anonyymi00004

Älä huoli! Voi mennä jatkossa Suvimäen Klubitalolle ellei Stean rahoitus lopu jatkossa sieltäkin.

• Anonyymi00005

Ja säästöt olivat paljonko!? Eduskunnan joululahjarahojen verran?

• Anonyymi00009

Kun persujen esitys toimeentulotuen rajaamisesta vain Suomen kansalaisille menee läpi ja siitä säästöjä, voidaan palauttaa rahoitus näille lomajärjestöille ja kotimaan vähävaraisille.

• Anonyymi00010

Onkohan hallitus ottanut huomioon, että monelle näistä kylpylöissä ja hotelleista tuetut lomat ovat olleet "elinehto" toiminnan kannalta varsin korona pandemian jälkeen? Lisää konkursseja ja työttömyyttä luvassa.

• Anonyymi00011

Persujen mielestä kaikki irtisanotut voivat ryhtyä yrittäjäksi.

• Anonyymi00015

Siinä alkoi menemään koko hakuprosessi kurjaksi kun se loma pitää hakea jonkin järjestön kautta ja ne toi niitä omia maksujaan mukaan jotka ei ollut sallittuja että hyvä vaan kun loppuu.

• Anonyymi00019

Eli valtion tulee keinoteikoisesti pitää yksityisiä yrityksiä pystyssä jotta ei tule työttömyyttä? Moni muutenkin kommentoi sitä, että paljon nyt sitten säästettiin? Suomen talous on oikeasti ihan konkurssin partaalla ja noikin loma summat vaikuttavat.

En siis puolusta persuja tai mitään puoluetta mutta jos ei nyt jostain äkkiä vedetä jotain uutta Nokiaa niin kaikesta tuollasesta luksuksesta on luovuttava.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Siinä alkoi menemään koko hakuprosessi kurjaksi kun se loma pitää hakea jonkin järjestön kautta ja ne toi niitä omia maksujaan mukaan jotka ei ollut sallittuja että hyvä vaan kun loppuu.

Valtion pitää kaikki kansalaisten perustarpeet maksaa kuten: tamponit, paskapaperit, deodorantit, hammaslääkärimaksut, nivelten vaihdot, sydämen uudistukset, tukanleikkuu, kynsien leikkuu, koulutuksen, parranajon (mies) , ajokortin , hartiahuivit, torkkupeitot, sairaslomat, silmälasit, kuulokojeet, eläkkeet, palkat ja lomat.
        Tämä on ote sdpn vaatimuksista, joista suuri osa onkin jo toteutunut.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Valtion pitää kaikki kansalaisten perustarpeet maksaa kuten: tamponit, paskapaperit, deodorantit, hammaslääkärimaksut, nivelten vaihdot, sydämen uudistukset, tukanleikkuu, kynsien leikkuu, koulutuksen, parranajon (mies) , ajokortin , hartiahuivit, torkkupeitot, sairaslomat, silmälasit, kuulokojeet, eläkkeet, palkat ja lomat.
        Tämä on ote sdpn vaatimuksista, joista suuri osa onkin jo toteutunut.

Minä maksan kaikki nuo pienestä sairaseläkkeestä 980€/kk.. lisäksi maksan tuosta summasta myös vuokran omavastuun,sähkön,lääkkeet, ruuan kotivakuutus,vesilasku jne..bussilorttiin ei ole varaa. Toimeentulotukea en saa. Tuetulla lomalla olen ollut kerran.

• Anonyymi00016

Härmän kylpylässä olin. Joutui menemään loppumatkan taxilla juna asemalta. Omavastuu osuus ja matkat yhteensä n,200€. Ei ihan toimeentulotuella lähdetä näihinkään.

• Anonyymi00017

"Vuonna 2025 hakijoita tuetuilla lomille 22 500 henkilöä , joista lomalle valittiin 6500 henkilöä" Ovat olleet suosittuja.

• Anonyymi00018

Kätevää touhua...kun hallitus on toimillaan lisännyt varsinkin köyhien perheiden määrää huomattavasti,leikkaa se samaan tahtiin myös vähävaraisille tarkoitusta palveluista. Siksi niillä on hinku päästä järjestöistä eroon.

• Anonyymi00020

Onko viiden päivän kylpylä loma jotenkin tarpeellinen palvelu ja onko se niinkuin jokin kansalaisen perusoikeus? Ei ihme että Suomella menee niin huonosti kun tuntuu, että täälläkin suurin osa haluaa/vaatii samoja etuja kuin Kreikassa oli ennen eurokriisiä.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Onko viiden päivän kylpylä loma jotenkin tarpeellinen palvelu ja onko se niinkuin jokin kansalaisen perusoikeus? Ei ihme että Suomella menee niin huonosti kun tuntuu, että täälläkin suurin osa haluaa/vaatii samoja etuja kuin Kreikassa oli ennen eurokriisiä.

Onko se sinulta jotenkin pois, jos kerran kolmessa vuodessa voivat hakea vaihtelua betonilähiöstä? Suomalainen on köyhille katkera ja kumartalee herrojen tukiaisille.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kyllä Suomi on konkurssissa Suomalaisten köyhien asialla. Laitetaan nämäkin rahat Ukrainaan tai vaikka Romanian katukoirille.

• Anonyymi00021

Meistäkin tuo on kurjaa kun ei saa lasta enää tuetulle lomalle oman ulkomaanloman ajaksi.

• Anonyymi00026

Olisiko voinut rajata lomat ainoastaan vähävaraisille työkyvyttömyyseläkkeellä oleville, vanhuksille sekä liikuntarajoitteisille? Mitä terveet työkykyiset niillä tekevät? Lapset oma valinta nykyään...sairaudet ja vanhuus eivät!

• Anonyymi00027

Tässä nähdään taas sama juttu,kuin muissakin sosiaalietuuksissa. Alunperin tarkoitettu kaikki sairaille, vanhuksille ja vajaakuntoisille jotka eivät syystä tai toisesta pysty itseään elättämään normaali palkkatyöllä. Noista ajoista tukien saajat levinneet,kuin pullataikina ja nyt elätetään jo ulkomaan kansalaisetkin. Ja sitten,kun loppuu loppuu myös näitä palveluja eniten hyötyviltä.

• Anonyymi00029

Maahanmuuttajien Kela etuuksiin menee vuodessa yli kaksi miljardia euroa! Paljonko vähävaraisten lomiin , joita järjestetty vuosikymmeniä?

• Anonyymi00030

Boomereiden mielestä on niin mukavaa sättiä köyhiä,kun "ei mekään silloin 50-luvulla"

• Anonyymi00031

Veronmaksajilla pitäisi olla oikeus päättää mihin rahat menevät! Itse tuen mieluusti Suomalaisten vähävaraisten palveluita mieluummin,kuin hyysään nekin rahat ulkomaille ja ulkomaalaisten elätykseen.

• Anonyymi00032

Siirry ruikuttajien riveistä politiikkaan, jossa voit aidosti vaikuttaa siihen, mihin rahasi menevät. Valitse puolue joka asiaasi ajaa ja turha väittää ettei sellaista ole. Irtaudut vain lammaslaumasta ja ole oma itsesi.

• Anonyymi00034

Sinimustat - aito suomalainen matunpalautuspuolue!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      330
      5281
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2676
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1692
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      113
      1556
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      122
      1443
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1403
    Aihe