Miksi hänellä on tuota ?

Anonyymi-ap

Miksi minulla ei ? Kateus iskee joka ainut joulu, kun näen oman ikäluokan pariskuntia kauppakeskuksissa jouluostoksilla. Mietin omaa avioeroani ja sitä kuinka vaikeaa on yli 60v naisena löytää miestä.

79

672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En tiedä onko kateus mutta haikeus ainakin. Ei vaan saanut itse köpötellä käsi kädessä tässäkin iässä sen kanssa jonka silloin 19 vuotiaana valitsi, vai sattumaako se oli.
      Mutta onneksi uusia suhteita löytyy, sen eteen pitää tehdä töitä, eikä samanlaista saa enää mikä on ollut. Tuskin on tarkoistuskaan. Ennen oli tärkeä että ollaan sopivia vanhempia, nyt on tavoite että viihdytään yhdessä. Eli painopisteet ovat muuttuneet, eikun itsekin vaan muuttumaan. Eli tukka kiharalle ja menoksi....

• Anonyymi00019

Positiivisuus auttaa, olet oikeassa, asenne on tärkeä ja rehellisyys.

• Anonyymi00023

60v ylittäneissä on terveys suurin kateellisuuden aihe.
        pääsenkö terveenä eläkkeelle.

• Anonyymi00002

Minä jätin mieheni, kadun nyt sitä, että en saa häntä takaisin. Jouluisin ajan entisen omakotitalomme ohi, siellä missä mieheni elää uuden naisen kanssa, ikkunoissa verhot ja jouluvalot, joita minä en ole asentanut, Itken...........

• Anonyymi00003

Koita jo päästä irti siitä ukosta, muistele mitä kaikkea hän valehteli ja teki että jättäisit hänet, kun hänestä itsestään ei ollut miestä sanomaan totuutta.
        Aja toista reittiä tänä jouluna ja ole hyvilläsi että pääsit eroon hengissä.

• Anonyymi00004

Erosta jo yli 30 vuotta eikä kertaakaan ole tarvinnut katua eikä kadehtia muiden onnea. Omasta tahdostani vietän sinkkuelämää muutaman huonon kokemuksen jättäneen seurustelupätkän jälkeen.

• Anonyymi00005

Vieläkin ihmettelen, millä lihaksilla mieheni sai itselleen, tutun, ihan kertakaikkisen ihanan naisen. Olimme aikoinaan samassa työpaikassa, hänestä piti kaikki.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Vieläkin ihmettelen, millä lihaksilla mieheni sai itselleen, tutun, ihan kertakaikkisen ihanan naisen. Olimme aikoinaan samassa työpaikassa, hänestä piti kaikki.

Helppo ymmärtää miksi teille tuli ero, jos asenteesi entistä miestäsi kohtaan on noin halveksiva.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00005 kirjoitti:

TUOTA VIITTAA ESINEESEEN.
        Miestähän aloitus koski. Katselin toisen ja kateus iski.
        Hah

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

TUOTA VIITTAA ESINEESEEN.
        Miestähän aloitus koski. Katselin toisen ja kateus iski.
        Hah

Mistä tässä kommentissa puhutaan? Asia? Idea? Sanoma? Sisältö?

• Anonyymi00064
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Helppo ymmärtää miksi teille tuli ero, jos asenteesi entistä miestäsi kohtaan on noin halveksiva.

Mikä "halveksiva" ? Jos miehellä ei ollut lihaksia, niin eikö sitä saa sanoa ääneen / kirjoittaa kommenttiin. Eikö se ole enemmän kehu, kun mies sai "ihanan naisen".

• Anonyymi00007

Nainekin saa tehdä aloitteen, jos etsii ystävää, kirjastossa, kirppiksellä, kaupassa, kyllä niitä tilaisuuksia on aloittaa juttelu sopivilla sanoilla, tietenkin, tahdikkaasti.
      Vai onko helpompi murehtia ja odotella et ehkä joku mies iskee?

• Anonyymi00008

Nainen etsii ystävää, mutta kun mies haluaa muutakin.

• Anonyymi00009

Niin, jos pelkkää ystävää haluaa, joka uskollisesti kuuntelee, ja aina iloinen ja onnellinen seurastasi, on koira paras kaveri....

• Anonyymi00010

Nainen on parhaimmillaan 17 leuhka ja maailman omistaja. Siitä se sitten hitaasti väljähtää

Mies kun 71 ja jos omistaa maailman ainakin pienoiskoossa. Eli nousujohteisesti mennään

Roolit vain vaihtuu markkina-arvon mukaan mennään psyykkisesti

• Anonyymi00011

Luulisi ja kuvittelisi, että 60 ikään saavuttua on jo toisenlaiset ja erilaiset mietteet ja aatokset asioista. Kaikista elämän aiheista. Ero(ko?) loksautti ajatusmaailman lukkoon ja jumiin.

• Anonyymi00012

Aloittaja on varmaan palstojen ainoa joka tunnustaa kateutensa. Rohkeutta! Suoruutta!
      Aika harvoja on jotka eivät koskaan ole kateellisia.

• Anonyymi00013

Kateellisia? Mistä ja miksi?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kateellisia? Mistä ja miksi?

Kun viestiini linkität, tarkoittanet minua kysymyksellä Mistä ja miksi.
        Joten selitän mistä itse olen ollut kateellinen. Käytävän paras palkka oli naisella joka oli merkonomi, miä vain keskikoulun käynyt. Kadehdin. Sitten kävin sen kauppaopiston jopa ylioppilastutkinnon kera. Pääsin paremmalle palkalle. Kadehtimiseni loppui.
        Toisessa työpaikasa kadehdin kielitaitoista naista. Menin keskustelupiiriin, jankkasin ja opettelin ja selvisin häntä vaativammalle, paremmin palkatulle paikalle ja mikä parasta, sanin mielenkiintoisen työn jossa viihdyin. Kateuteni loppui.
        Näin vastaavasti toimin aina. Tällä hetkellä en kadehdi ketään.
        On hienoa jos sinäkin olet läytänyt tilan jossa et kadehdi ketään. Ollaan siis kiitollisia.

• Anonyymi00015

Kyllä. Kaipaan uutta suhdetta, vaikka tiedostankin, etten tämän uudenkaan seurassa osaisi olla niin, että se riittää. Miehille ei riitä kädestä kiinni pitäminen ja suukottelu, sen olen oppinut.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kun viestiini linkität, tarkoittanet minua kysymyksellä Mistä ja miksi.
        Joten selitän mistä itse olen ollut kateellinen. Käytävän paras palkka oli naisella joka oli merkonomi, miä vain keskikoulun käynyt. Kadehdin. Sitten kävin sen kauppaopiston jopa ylioppilastutkinnon kera. Pääsin paremmalle palkalle. Kadehtimiseni loppui.
        Toisessa työpaikasa kadehdin kielitaitoista naista. Menin keskustelupiiriin, jankkasin ja opettelin ja selvisin häntä vaativammalle, paremmin palkatulle paikalle ja mikä parasta, sanin mielenkiintoisen työn jossa viihdyin. Kateuteni loppui.
        Näin vastaavasti toimin aina. Tällä hetkellä en kadehdi ketään.
        On hienoa jos sinäkin olet läytänyt tilan jossa et kadehdi ketään. Ollaan siis kiitollisia.

Minusta on mukava nähdä ympärilläni tyytyväisiä, onnistumisistaan nauttivia ihmisiä!
        Olen hahmottanut elämääni eteen päin eri aikajänteillä ja tavoitteilla. Niihin eivät ole vaikuttaneet muut ihmiset.
        Tietenkään tulevaisuuteni hahmotelmat eivät ole toteutuneet sellaisinaan.
        Esimekiksi "eläköitymiseni".
        40:n tietämissä mietimme asiaa vaimoni kanssa ja hahmotimme tavoitteen 5-kympin tietämiin.
        Lama-aikana kahden työnantajani konkurssit siirtivät "eläkeharjoittelun" 52 vuotiseksi.
        IIman perintojä ja lottovoittoja elävän ja kaksi uutta veronmaksajaa kasvattaneen palkkatyöläispariskunnan oli suunniteltava asioita.
        Vaimoni oli vuosia kotona lasten kanssa ja sen jakson jälkeen meni osa-aikaiseksi marketin kassaksi.
        Minun työpaikkojeni vaihtoja ei ohjannut kateus vaan tehtävien sisältö ja rahallinen korvaus.
        Rahakaan ei merkinnyt kaikkea. Pisin aika samassa tehtävässä oli 6 vuotta.
        Jälkeen päinkään ajatellen en ymmärrä miten olisin voinut olla kateellinen kenellekään ja mistään! Elimme, ja elämme omaa elämäämme.

Toisaalta. Mihin olisimmekaan päässeet kateuden kannustamana?
        Onko väärin olla tyytyväinen omaan elämäänsä.
        Mitä muilla on, ei kuulu meille eikä se mitä meillä on tai puuttuu heilauttane muita. Jos heilauttaa niin sehän on heidän migreeninsä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kyllä. Kaipaan uutta suhdetta, vaikka tiedostankin, etten tämän uudenkaan seurassa osaisi olla niin, että se riittää. Miehille ei riitä kädestä kiinni pitäminen ja suukottelu, sen olen oppinut.

Mies nyt vaan on mies...!

• Anonyymi00042
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jos miehelle riittää kädestä pitäminen, niin se ei ole mies.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Jos miehelle riittää kädestä pitäminen, niin se ei ole mies.

Kapea ja ahdas ajattelumaailma ja katsantokanta sulla.

• Anonyymi00017

Olisikohan tuo enemmänkin kaihoa ja kaipausta kuin kateutta.
      Vaimoni halvaantui ja menetti puhekykynsä 8 kuukautta sitten.
      Nähdessäni ikäluokkamme pariskuntia yhdessä liikkeellä tulen hyvälle tuulelle heidän onnestaan jota he eivät välttämättä osaa arvostaa riittävästi.
      Heidän onnensa ei ole minulta pois!

• Anonyymi00018

Juuri noin pitäisi asennoitua eikä kadehtia, jos ympärillä olisi onnettomia katkeria ja vihaisia niin sais olla varuillaan ja jopa pelätä ties mitä purkautumista sellaisilta. Hyvä luo hyvää ympärilleen.

• Anonyymi00021

Sisävesien veneilykateutta.
      Erään sisäjärven venesataman rantakauppilassa veneiden omistajat kehuivat omiaan ja keskinöine kateuskin kurkisti päätään.
      Sivullisena sanoin hepuille, että menkää Monten Carko vierasvenesatamaan nii saatte kaikki olla tasa-arvoisen kateellisia!
      Kuvittelua, että kaikkien muiden arvot ovat samat kuin itsellä.
      Työkaverini: Kyllä kaikki miehet merssulla ajaisi joilla olisi varaa! Voi pyhä pulivari!

• Anonyymi00022

Puolipäihtyneen kirjoitusvirheitä.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Puolipäihtyneen kirjoitusvirheitä.

mist ovat päihtyneet

• Anonyymi00025

"Työkaverini: Kyllä kaikki miehet merssulla ajaisi joilla olisi varaa! Voi pyhä pulivari!"

Minäkin varmaan olisin mersuja ostanut , jos olisin käytettyjä autoja ostellut.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00025 kirjoitti:

"Työkaverini: Kyllä kaikki miehet merssulla ajaisi joilla olisi varaa! Voi pyhä pulivari!"

Minäkin varmaan olisin mersuja ostanut , jos olisin käytettyjä autoja ostellut.

Demarilla on bemari, persulla mersu...heh.

• Anonyymi00026

Tavaraa en ole kadehtinut milloinkaan. On jo vuosikausia ollut kaikki mitä tarvitsen. Ostan tavaran vain jos edellinen menee rikki, nyt meni keittimestä pannu. Ajan pienellä autolla enkä haluaisi mitään merkkiä isompaa. Edesmenneen mieheni vitsi oli perheessä: äitillä pitää olla pieni auto että se näkee lähelle. Niin se on, mistä muuten voi tietää milloin pysähtyä parkkiruutuun jos ei näe eteensä, sen verran olen tilaäisesti pitkänokkaista autoa ajanut.

• Anonyymi00043

Autossa on parkkitutka, auto jopa osaa itse pysäköidä itsensä.

• Ei se pariskuntienkaan yhteiselo ole välttämättä silkkaa onnea ja autuutta. Se mitä sinulla on nyt ei välttämättä ole heillä.

Parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa.

• Anonyymi00027

Avioliiton pituus ei ole tae onnellisuudesta. Pettäminen on yllättävän yleistä, mutta harva jää kiinni ja yhteiselo jatkuu vuodesta toiseen.

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Avioliiton pituus ei ole tae onnellisuudesta. Pettäminen on yllättävän yleistä, mutta harva jää kiinni ja yhteiselo jatkuu vuodesta toiseen.

Sääli. Mikä saa pysymään avioliitossa jos on aihetta pettämiseen? Jos ei hälläväliåkään ole kummankaan taholta.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kiima kuihtuu vaan ei katoa. Kiintymys kasvaa!

• Anonyymi00033
        Siili25 kirjoitti:

Sääli. Mikä saa pysymään avioliitossa jos on aihetta pettämiseen? Jos ei hälläväliåkään ole kummankaan taholta.

Liitoissa pysytään usein esim. suurten (asunto)velkojen takia. On toki paljon muitakin syitä, kun liitot eivät elä ja ole ja pysy kasassa pelkästään makuuhuohehommien avulla.

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Liitoissa pysytään usein esim. suurten (asunto)velkojen takia. On toki paljon muitakin syitä, kun liitot eivät elä ja ole ja pysy kasassa pelkästään makuuhuohehommien avulla.

Joo mutta probleemahan syntyykin minusta salailusta ja pettämisestä. Eikö asuntolaina esimerkiksi voi maksaa ns vapaassakin suhteessa vai voiko?

• Anonyymi00035
        Siili25 kirjoitti:

Joo mutta probleemahan syntyykin minusta salailusta ja pettämisestä. Eikö asuntolaina esimerkiksi voi maksaa ns vapaassakin suhteessa vai voiko?

Liitoissa ja kaikissa parisuhteissa tehdään kammottavat määrät paljon pahempia asioita kuin salailu ja pettäminen. En ala kertomaan, kun aiheesta voisi saada aikaan ainakin novellin, ellei romaania.

• Anonyymi00035 kirjoitti:

Liitoissa ja kaikissa parisuhteissa tehdään kammottavat määrät paljon pahempia asioita kuin salailu ja pettäminen. En ala kertomaan, kun aiheesta voisi saada aikaan ainakin novellin, ellei romaania.

Tätähän mä. Sanoin:
        Ei se pariskuntienkaan yhteiselo ole välttämättä silkkaa onnea ja autuutta. Se mitä sinulla on nyt ei välttämättä ole heillä.

• Anonyymi00036
        Siili25 kirjoitti:

Yksinäisyys saa pysymään huonossa liitossa. Meiltä rakkaus loppui 2022, en jaksa selittää mistä syystä. Käytännössä kuitenkin olin vuosien ajan pyytänyt että puoliso tekisi vaikka vain yhden aloitteen. Ei tehnyt. Monta vuotta yritin kestää tuota tilannetta jossa minä annoin rakkautta ja välittämistä ja osoitin sitä fyysisesti, mutta puoliso antoi vain tavaraa ja sanallisia rakkaudentunnustuksia. Sitten kun aloin ottamaan asiaa esille, alkoi selitykset ja samalla huomasin että rakkauden kuvitelma alkoi haihtua. Tajusin että hänkin on vain suhteessa koska muuten hän olisi yksin ja ilman turvaa. Oli hirveää tajuta ettei toinen välitä, kunhan on vain kämppis.

Asia olisi eri jos tämä olisi tullut ilmi jo suhteen alussa, mutta puoliso sai aina käännettyä kaiken minun syyksi ja minä otin syyllisyyden vastaan ja yritin tehdä kaikkeni jotta tilanne paranisi tajuamatta ettei hän tuntenut minua kohtaan mitään. Aina kun tilanne parantui, hän nosti aina rimaa ja aina syytti minua jostain toisesta aiheesta, jonka myös korjasin ja taas rima nousi korkeammalle, kunnes tajusin että myös minulla on oikeus avautua ja syyttää myös häntä. Kun näin tuon kulissin taakse ja hän tajusi sen ettei syyllistäminen enää auta, rakkaus, tai sen irvikuva, haihtui hänen silmissään ja hän alkoi halventamaan henkilökohtaisuuksilla.

Nykyään olemme vain ja ainoastaan kämppiksiä. Minä vielä välitän ja kaipaan ihmistä ja kuolen hitaasti. Hän ei välitä. Hän nauttii vain siitä että elämä soljuu. Esimerkiksi olen muutaman kerran kertonut terveyshuolistani, mutta hän vain kuittaa että mene lääkäriin.

23 vuotta ollaan oltu yhdessä, mutta 20 vuoden jälkeen suhde haihtui ja tilalle tuli kylmä todellisuus. Vaihtaisin tämän elämän toiseen jos pystyisin. "Pettäisin" jos pystyisin. Lainausmerkeissä siksi ettei häntä kiinnosta.

• Anonyymi00036 kirjoitti:

Yksinäisyys saa pysymään huonossa liitossa. Meiltä rakkaus loppui 2022, en jaksa selittää mistä syystä. Käytännössä kuitenkin olin vuosien ajan pyytänyt että puoliso tekisi vaikka vain yhden aloitteen. Ei tehnyt. Monta vuotta yritin kestää tuota tilannetta jossa minä annoin rakkautta ja välittämistä ja osoitin sitä fyysisesti, mutta puoliso antoi vain tavaraa ja sanallisia rakkaudentunnustuksia. Sitten kun aloin ottamaan asiaa esille, alkoi selitykset ja samalla huomasin että rakkauden kuvitelma alkoi haihtua. Tajusin että hänkin on vain suhteessa koska muuten hän olisi yksin ja ilman turvaa. Oli hirveää tajuta ettei toinen välitä, kunhan on vain kämppis.

Asia olisi eri jos tämä olisi tullut ilmi jo suhteen alussa, mutta puoliso sai aina käännettyä kaiken minun syyksi ja minä otin syyllisyyden vastaan ja yritin tehdä kaikkeni jotta tilanne paranisi tajuamatta ettei hän tuntenut minua kohtaan mitään. Aina kun tilanne parantui, hän nosti aina rimaa ja aina syytti minua jostain toisesta aiheesta, jonka myös korjasin ja taas rima nousi korkeammalle, kunnes tajusin että myös minulla on oikeus avautua ja syyttää myös häntä. Kun näin tuon kulissin taakse ja hän tajusi sen ettei syyllistäminen enää auta, rakkaus, tai sen irvikuva, haihtui hänen silmissään ja hän alkoi halventamaan henkilökohtaisuuksilla.

Nykyään olemme vain ja ainoastaan kämppiksiä. Minä vielä välitän ja kaipaan ihmistä ja kuolen hitaasti. Hän ei välitä. Hän nauttii vain siitä että elämä soljuu. Esimerkiksi olen muutaman kerran kertonut terveyshuolistani, mutta hän vain kuittaa että mene lääkäriin.

23 vuotta ollaan oltu yhdessä, mutta 20 vuoden jälkeen suhde haihtui ja tilalle tuli kylmä todellisuus. Vaihtaisin tämän elämän toiseen jos pystyisin. "Pettäisin" jos pystyisin. Lainausmerkeissä siksi ettei häntä kiinnosta.

Osasit kuvata hyvin suhteenne tilaa ja omia tuntemuksiasi. Voin kuvitella että et ole ainoa joka suhteessaan tuntee noin. Yksinäisyys ja kylmyys parisuhteessa on aika yleistäkin. Vaikka yhdessä käydään kaupassa ruokaostoksilla ei se välttämättä kerro parisuhteen tilasta juuri mitään. Eletään niin kuin kämppikset. Ei olla tyytyväisiä mutta erilleenkään ei kumpikaan osaa lähteä. Voi olla että toiselle riittää kämppäkaveruus ja kulujen puolittaminen. Sujuuhan se niinkin mutta jos toinen kaipaisi lämpöä ja läheisyyttä siitä nousee se probleema.

Voisiko sitten ulkomaailmassakin elää kuten kämppis? Mitä epätyydyttävä parisuhde vaatii?
        Onko kypsyyttä/ puhua asiasta kotona ääneen? Voiko vaatia kämppikseltä " uskollisuutta"?

Jos kämppäkaveruuteen meinaa jäädä se vaatinee tiettyä asennetta. Ei jää suremaan vaan etsii elämästä ilonaiheita yksin jos kämppistä ei mikään yhteinen tekeminen tai menot kiinnosta. Puhumattomuus parisuhteessa on myrkkyä.

Minusta ylä-asteelta lähtien pitäisi jo nuorisolle olla joku kurssi parisuhteesta ja perheenkin perustamisesta. Jospa edes jotain konkreettista saisi tulevaisuutta varten. Minulla ainakaan aikoinaan ei ollut mitään käsitystä,m tunnetasolla mentiin päin seinää vaikka hyvääkin oli. :D.

Siis. Älä jää yksin kotiin neljän seinän sisälle. Mieti mikä sinua kiinnostaa, mistä saat iloa ja mielihyvää. ystävät? Se mitä tuo sisältää on ihan sinua itseäsi varten. Jos olet 60+ et ole enää mikään teini jolla on rajattomat mahdollisuudet elämässä edessäpäin. Kukaan ei tule puolestasi tilannetta ratkaisemaan vaan se sinun on tehtävä itse. Tosin helpottaa jos sinulla on ihmisiä tukenasi ympärillä.

• Anonyymi00037
        Siili25 kirjoitti:

Tätähän mä. Sanoin:
        Ei se pariskuntienkaan yhteiselo ole välttämättä silkkaa onnea ja autuutta. Se mitä sinulla on nyt ei välttämättä ole heillä.

No nii-in, silti huonossa parisuhteessa voi olla asioita, joiden takia pysytään huonossakin parisuhteessa. Elämän ja maailman asiat eivät ole yksinkertaisia eivätkä yksiviivaisia ja suoria. Matkassa on mutkia ja mielessä niitä vasta onkin.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

No nii-in, silti huonossa parisuhteessa voi olla asioita, joiden takia pysytään huonossakin parisuhteessa. Elämän ja maailman asiat eivät ole yksinkertaisia eivätkä yksiviivaisia ja suoria. Matkassa on mutkia ja mielessä niitä vasta onkin.

No toisaalta niinpä. Itse kuitenkin toivoisin sen verran kunnioitusta niiden "asioiden" vuoksi että oltaisiin rehellisiä. Onkos se liikaa vaadittu? Kaikki kähmintä seläntakana salaa tuntuisi pahalta ja loukkaavasta. Etenkin jos molemmat on toimintakykyisiä.

• Anonyymi00039
        Siili25 kirjoitti:

No toisaalta niinpä. Itse kuitenkin toivoisin sen verran kunnioitusta niiden "asioiden" vuoksi että oltaisiin rehellisiä. Onkos se liikaa vaadittu? Kaikki kähmintä seläntakana salaa tuntuisi pahalta ja loukkaavasta. Etenkin jos molemmat on toimintakykyisiä.

Kyllä. Rehellisyys olisi - ja on - kaiken A ja O. Mutta miksi hemmetissä ihmiset valehtelevat niiin paljon?

• Anonyymi00040
        Siili25 kirjoitti:

Osasit kuvata hyvin suhteenne tilaa ja omia tuntemuksiasi. Voin kuvitella että et ole ainoa joka suhteessaan tuntee noin. Yksinäisyys ja kylmyys parisuhteessa on aika yleistäkin. Vaikka yhdessä käydään kaupassa ruokaostoksilla ei se välttämättä kerro parisuhteen tilasta juuri mitään. Eletään niin kuin kämppikset. Ei olla tyytyväisiä mutta erilleenkään ei kumpikaan osaa lähteä. Voi olla että toiselle riittää kämppäkaveruus ja kulujen puolittaminen. Sujuuhan se niinkin mutta jos toinen kaipaisi lämpöä ja läheisyyttä siitä nousee se probleema.

Voisiko sitten ulkomaailmassakin elää kuten kämppis? Mitä epätyydyttävä parisuhde vaatii?
        Onko kypsyyttä/ puhua asiasta kotona ääneen? Voiko vaatia kämppikseltä " uskollisuutta"?

Jos kämppäkaveruuteen meinaa jäädä se vaatinee tiettyä asennetta. Ei jää suremaan vaan etsii elämästä ilonaiheita yksin jos kämppistä ei mikään yhteinen tekeminen tai menot kiinnosta. Puhumattomuus parisuhteessa on myrkkyä.

Minusta ylä-asteelta lähtien pitäisi jo nuorisolle olla joku kurssi parisuhteesta ja perheenkin perustamisesta. Jospa edes jotain konkreettista saisi tulevaisuutta varten. Minulla ainakaan aikoinaan ei ollut mitään käsitystä,m tunnetasolla mentiin päin seinää vaikka hyvääkin oli. :D.

Siis. Älä jää yksin kotiin neljän seinän sisälle. Mieti mikä sinua kiinnostaa, mistä saat iloa ja mielihyvää. ystävät? Se mitä tuo sisältää on ihan sinua itseäsi varten. Jos olet 60 et ole enää mikään teini jolla on rajattomat mahdollisuudet elämässä edessäpäin. Kukaan ei tule puolestasi tilannetta ratkaisemaan vaan se sinun on tehtävä itse. Tosin helpottaa jos sinulla on ihmisiä tukenasi ympärillä.

Wauh! Mitenkähän kauan - monta vuosikymmentä - olen kuuluttanut tuota parisuhdekoulua ja / tai - kurssia edes. Ketään ei saisi päästää avioliittoon eikä oikeastaan mihinkään parisuhteeseen ilman parisuhdetaitojen ja tietämyksen opettelua. Yes!

• Anonyymi00044
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Itseasiassa liitto pysyy kasassa nimenomaan makuuhuonehommien avulla.

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Kyllä. Rehellisyys olisi - ja on - kaiken A ja O. Mutta miksi hemmetissä ihmiset valehtelevat niiin paljon?

Eivät kaikki valehtele. Oisko niin että he jotka valehtelee pyrkivät säilyttämään saavutetut edut jollain tapaa. Voita molemmille puolin leipää nääs :).

• Anonyymi00044 kirjoitti:

Ai tarkoitatko että liitto pysyy kasassa kunhan peitto vaan heiluu? Muuta ei tarvita.

Eikös se paremmnki ole niin päin että jos ei muutakaan ole niin peittokin lakkaa heilumasta?

• Anonyymi00048
        Siili25 kirjoitti:

Ai tarkoitatko että liitto pysyy kasassa kunhan peitto vaan heiluu? Muuta ei tarvita.

Eikös se paremmnki ole niin päin että jos ei muutakaan ole niin peittokin lakkaa heilumasta?

Miksi pysyä yhdessä tai tehdä yleensäkään mitään jos peitto ei heilu? Sinä kuvittelet että se heiluttaminen loppuu yhteisymmärryksessä. Asia ei useinkaan ole niin. Jos se heiluttelu lakkaa yhteisymmärryksessä, silloin ei ole mitään ongelmaa. Saanko kysyä että sinua ei taida paljoa makuuhuonehommat kiinnostaa ja olet vain tyytyväinen kun ei ole ollut minkäänlaista seksikkyyttä liitossa?

• Anonyymi00049
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Wauh! Mitenkähän kauan - monta vuosikymmentä - olen kuuluttanut tuota parisuhdekoulua ja / tai - kurssia edes. Ketään ei saisi päästää avioliittoon eikä oikeastaan mihinkään parisuhteeseen ilman parisuhdetaitojen ja tietämyksen opettelua. Yes!

Ongelmana on uskovaiset ja heidän levittämänsä kulttuuri että seksi on syntiä ja ainoastaan avioliitossa sallittua. Tuon moralisoinnin vuoksi ihmiset ovat menneet yhteen tietämättä lainkaan sopiiko halut ja toiveet yhteen ja sitten on aiheutunut valtavat ongelmat kun toisen halut ja toiveet eroaa niin paljon. Olen täsmälleen samaa mieltä että ketään ei saisi missään tapauksessa päästää mihinkään liittoon ennenkuin joku kolmen vuoden kurssi on molemmilta käytynä läpi. Viimeinen vuosi tulisi olla pariterapiaa, kun kaksi ensimmäistä vuotta on käyty teoriaopinnoilla ja terapiaistunnoissa yksin.

Kaverit pystyy kyllä viemään läpi vaikka yrityksen ja sen ongelmat, mutta ei sellaista parisuhteeksi lasketa. Minulla on aikoinaan ollut valtavasti hyviä ystäviä joita en ikinä, missään tapauksessa, olisi ottanut parisuhteeseen kanssani! Valitettavast ihmiset jotka eivät ymmärrä seksuaalisuuden ja seksuaalisen halun tärkeyttä ja sen säilyttämisen tärkeyttä, kuvittelevat että kaverisuhde ja kämppiksinä elely riittää parisuhdestatukseen! Ei riitä! Pelkkä rakkaudentunnustusten toistaminen ei riitä myöskään, vaan se pitää osoittaa muutenkin kuin kantamalla lahjoja päivittäin. Se pitää osoittaa antamalla itsensä toiselle! Lahjoja voi ostaa ystäville, mutta kuka riisuisi itsensä alasti ja ehdottaisi hauskanpitoa pelkälle ystävälleen? Seksi on ennenkaikkea leikkiä, aivan samalla tavoin kuin lapset leikkivät hiekkalaatikolla ja luovat sen ystävyyssuhteen, aivan samoin pariskunta luo leikillään makuuhuoneessaan parisuhteen. Valitettavasti on liian paljon sellaisia "hiljaisia narsisteja" jotka eivät ymmärrä parisuhteen tärkeyttä ja sitä että rakkaus vaatii ennenkaikkea itseltä työtä, ja sitä työtä ei ole se että antaa jonkun kaupasta ostamansa lahjan toiselle vaikka se tuntuukin hyvältä, jos samaan aikaan kieltää tuolta rakkaalta itsensä! Seksi on ehdottomasti parisuhteen liima, ja nimenomaan tuo erottaa parisuhteen muista suhteista. Sitä on myös itse kehitettävä ja ylläpidettävä, eikä vain vaadittavat sitä toiselta. Määrä ei määritä sitä onko suhde hyvä, vaan se että se tyydyttää kummatkin ja että toinen pitää toisen tyydytyksestä ja tyytyväisyydestä huolta.

• Anonyymi00048 kirjoitti:

Miksi pysyä yhdessä tai tehdä yleensäkään mitään jos peitto ei heilu? Sinä kuvittelet että se heiluttaminen loppuu yhteisymmärryksessä. Asia ei useinkaan ole niin. Jos se heiluttelu lakkaa yhteisymmärryksessä, silloin ei ole mitään ongelmaa. Saanko kysyä että sinua ei taida paljoa makuuhuonehommat kiinnostaa ja olet vain tyytyväinen kun ei ole ollut minkäänlaista seksikkyyttä liitossa?

Snäkö tiedät mitä minä kuvittelen😃.
        Saahan sitä kysyä mitä vaan mutta minä saan päättää mitä täällä itsestäni tai omasta parisuhteesta ei tai peitonheiluttamisestani kirjoitan. Sinä taidat nyt perustaa kirjoituksesi omaan mielikuvituksesi katsoa kun kyse ei ole nyt minusta.

Yleisesti ottaen miksi peitonheilutus loppuu toiselta jos parisuhde on kunnossa?

• Anonyymi00053
        Siili25 kirjoitti:

Eivät kaikki valehtele. Oisko niin että he jotka valehtelee pyrkivät säilyttämään saavutetut edut jollain tapaa. Voita molemmille puolin leipää nääs :).

En sanonutkaan, että "kaikki". Itsekin olen totuuden torvi, eikä sekään ole hyvä.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Tooota, tiedän tapauksen - ei ole satavarmasti ainoa - jossa iäkäs pariskunta joutui eroamaan juuri siitä syystä, että ukko olisi jyystänyt kaiken aikaa, mutta vaimo ei enää jaksanut.

Kyllä elämässä on muutakin kuin makuukammarihommelit. Jos ei ole, kannattaa tarkastella sisimmäisiään. Onko siellä muutakin kuin ...

• Anonyymi00053 kirjoitti:

En sanonutkaan, että "kaikki". Itsekin olen totuuden torvi, eikä sekään ole hyvä.

Nii. Riippunee tilanteesta onko hyvä ja toisaalta taas miten sen totuuden esittää.

• Anonyymi00054 kirjoitti:

Tooota, tiedän tapauksen - ei ole satavarmasti ainoa - jossa iäkäs pariskunta joutui eroamaan juuri siitä syystä, että ukko olisi jyystänyt kaiken aikaa, mutta vaimo ei enää jaksanut.

Kyllä elämässä on muutakin kuin makuukammarihommelit. Jos ei ole, kannattaa tarkastella sisimmäisiään. Onko siellä muutakin kuin ...

Urjeniko autuus iäkkäälle ukolle kun erosi. Nai jonkun jyystettävän jolta sitten puuttui jotain muuta!

Totta. Parisuhde on paljon monimuotoisempi kuin pelkkä peitonheiluttelu.

• Anonyymi00057
        Siili25 kirjoitti:

Nii. Riippunee tilanteesta onko hyvä ja toisaalta taas miten sen totuuden esittää.

Piti kirjoittamani; totuuden torvelo. Se on vähän eri asia. Heh.

Tuosta esittämisestä tekisi mieli sanoa, että jos asia on toiselle epämieluinen, vaikeasti vastaanotettava, ristiriitaa aiheuttava ... ei auta yhtään mitään, vaikka osaisi laulaa sen enkelten kielellä.

• Anonyymi00058
        Siili25 kirjoitti:

Urjeniko autuus iäkkäälle ukolle kun erosi. Nai jonkun jyystettävän jolta sitten puuttui jotain muuta!

Totta. Parisuhde on paljon monimuotoisempi kuin pelkkä peitonheiluttelu.

Kyllä hän taisi uuden kaverin 'ottaa'. Mutta hänenlaisensa voisivat mieluummin etsiä heinäseipään ja paneskella palikanreikää. Heinäseipäällä tuskin on sen enempää tuntoa kuin tunteitakaan.

• Anonyymi00057 kirjoitti:

Piti kirjoittamani; totuuden torvelo. Se on vähän eri asia. Heh.

Tuosta esittämisestä tekisi mieli sanoa, että jos asia on toiselle epämieluinen, vaikeasti vastaanotettava, ristiriitaa aiheuttava ... ei auta yhtään mitään, vaikka osaisi laulaa sen enkelten kielellä.

Nii......
        Mut kenen ongelma se sitten on? Toisen joka pyrkii ottamaan asian esille vain hänen joka ei kykene vastaanottamaan. Miten ratkaista ongelma?

• Anonyymi00059
        Siili25 kirjoitti:

Nii......
        Mut kenen ongelma se sitten on? Toisen joka pyrkii ottamaan asian esille vain hänen joka ei kykene vastaanottamaan. Miten ratkaista ongelma?

Onneksi nykyajan - nuoremmat - ihmiset osaavat käyttää jo ammattiapulaisia, terapeutteja yms., jos jutut menevät tilttiin. Tai toivotaan ainakin niin. Meidän ikäpolvellemme on hyvin vaikeaa mennä aukaisemaan sielun syvimpiä, kun olemme oppineet, etteivät ne kuulu kenellekään.

• Anonyymi00059 kirjoitti:

Onneksi nykyajan - nuoremmat - ihmiset osaavat käyttää jo ammattiapulaisia, terapeutteja yms., jos jutut menevät tilttiin. Tai toivotaan ainakin niin. Meidän ikäpolvellemme on hyvin vaikeaa mennä aukaisemaan sielun syvimpiä, kun olemme oppineet, etteivät ne kuulu kenellekään.

Osaavatko! Vai onko eroaminen entistä helpompaa ja yleisempää?

Koulukuraattoreita ja - psykologeja sen sijaan käytetään herkästi jos heitä sattuu olemaan saatavilla.

• Anonyymi00058 kirjoitti:

Kyllä hän taisi uuden kaverin 'ottaa'. Mutta hänenlaisensa voisivat mieluummin etsiä heinäseipään ja paneskella palikanreikää. Heinäseipäällä tuskin on sen enempää tuntoa kuin tunteitakaan.

Niiii....🤔

• Anonyymi00028

Hei vaan, missä asustelet noin? 64v vapaa mies PShva.

• Anonyymi00029

Helsinki on asuinpaikka, mutta liikun ympäri Suomea työni puolesta. Sinulta kysyn: oletko hoikka ja pitkä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Helsinki on asuinpaikka, mutta liikun ympäri Suomea työni puolesta. Sinulta kysyn: oletko hoikka ja pitkä.

Valitettavasti en. 171cm 90kg, mutta muuten mukava, hieman pöhöttynyt.

• Anonyymi00030

Aikanaan naispuolinen työtoverini sanoi että SIINÄ SE PIENI PISTÄÄ MISSÄ ISO KÄÄNTÄÄ. 60V nainen tarvii vielä isä hahmoa? Kuvittelen että miestä etsittäis. ps . en ole kyseinen mies.

• Anonyymi00034

En keksi mitään tuollaista kohdallani.
      Ainoa tuohon viittava asia on, että kyseisellä kohteella on jotain sellaista joka on konkreettisesti minulta pois. Esimerkiksi jonkin yhteisen jakaminen epärehellisesti tms.
      Mielestäni kyse on epäoikeudenmukaisuudesta eikä kateudesta.

• Anonyymi00041

Mitä teit väärin kun tuli ero? Ihmiset toki muuttuu ajan mittaan, mutta pitäisi muuttua mukana ja mieluummin samaan suuntaan kuin se toinen.

• Muuttua samaan suuntaan kuin se toinen😂.
        Tuo ohje ei todellakaan sovi jokaiseen parisuhteen problematiikkaan.

• Anonyymi00045
        Siili25 kirjoitti:

Muuttua samaan suuntaan kuin se toinen😂.
        Tuo ohje ei todellakaan sovi jokaiseen parisuhteen problematiikkaan.

Moni nainen valitsee perheen, avioeron sijaan. Aihetta lähtöön/ eroon olisi ollut monesti. Mies on julma ja jättää naisen silloin " kun olen vanha ryppyinen akka". Lähiöt on täynnä yksiöissä asuvista vanhemmista naisista, entinen ukko jäi uuden naisen kanssa asumaan heidän upeaan omakotitaloon. Hyväpalkkainen mies lunasti talon itselleen, vuosikaudet kotona ollut "äiti" ei pystynyt muuta kuin hankkimaan lähiöyksiön. Tää on karu totuus, valitettavasti.

• Anonyymi00045 kirjoitti:

Moni nainen valitsee perheen, avioeron sijaan. Aihetta lähtöön/ eroon olisi ollut monesti. Mies on julma ja jättää naisen silloin " kun olen vanha ryppyinen akka". Lähiöt on täynnä yksiöissä asuvista vanhemmista naisista, entinen ukko jäi uuden naisen kanssa asumaan heidän upeaan omakotitaloon. Hyväpalkkainen mies lunasti talon itselleen, vuosikaudet kotona ollut "äiti" ei pystynyt muuta kuin hankkimaan lähiöyksiön. Tää on karu totuus, valitettavasti.

Yksi tapaus monien joukossa. Jokainen tarina on yksilöllinen ja erilainen. Eroon on useita syitä. Joskus ero on ainoa oikea ratkaisu kaikille. Omaisuuden jako on sitten erikseen.

• Anonyymi00046

Eipä sitä toisen asioita voi tietää kunnolla koskaan.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Tosiaankin, ei voi yleistää. Ihan samalla tavalla voi käydä toisinkin päin eli, että lähtijä onkin nainen ja se mies viettää elämänsä lähiöyksiössä.

Mutta joo, jokainen kasvaa ja kehittyy ja harvoin käy niin, että puolisot kasvavat samaan suuntaan ja yhtä aikaa. Kyllä hyvässä parisuhteessa voi kasvaa ja kehittyä itsekseen ja itsenäisesti. En edes haluaisi olla samanlainen kuin mieheni ja itse asiassa meidän juttumme onkin se, että olemme monessa asiassa toistemme vastakohtia.

Jotkut eroavat todella heppoisin perustein ja toiset taas sinnittelevät huonossakin parisuhteessa; mistäpä näitä tietää tai toisten käyttäytymisen motiiveja

Arvostan itseäni sen verran ja pidän huolta hyvinvoinnistani, etten sietäsi ilkeää puolisoa tai juoppoa puolisoa. Muistan kuitenkin, ettei kukaan ole täydellinen.

• Anonyymi00052

Ihmiset ovat yksilöitä. Kenenkään ei tarvitse muuttua toisen laiseksi. Ihmiset muuttuvat vuosien kuluessa, mutta sen muutoksen pitäisi olla kasvamista. Siis sellaista kehitystä, että tuollaisia aivopieruja ei pääsisi ilmoille.

• Anonyymi00050

Naistenlehden neuvo on oiva: Jätä se sika!

Saat sitten nauttia yksinäisyydestä.

• Anonyymi00051

En ole ikinä yhdestäkään naistenlehdestä lukenut tuollaista. Ettei vain ole oma aivoituksesi.

• Anonyymi00061

Jouluna ei sikaa kantsi jättää, kinkku maistuu.

• Anonyymi00060

Kun asenteet arkisissa asioissa ovat yhdensuuntaisia niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina niin peittojen alle ei tarvitse hautautua. Meistä päiväpeiton pällä, aamuisessa päivänvalossa se on parempaa.
      Olellisin asia. Tuotamme toisillemme hyvää mieltä!
      Molemminpuolinen aito kiintymys ja huolenpito ovat hyviä eväitä vuosikymmenien ajan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      138
      13192
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      84
      3648
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      95
      2914
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      36
      1389
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      1374
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      151
      1319
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1274
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1194
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1071
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      205
      979
    Aihe