Nyt on kylmä ja sähkö kallista

Anonyymi-ap

Sähköp kuluu ja paljon

Miten paneelit auttaa asiaa

Eikös ne ole vaan miinus merkkisiä hankintoja sähkö lämmittämään talossa

Mulla käytössä yösähkö varaaja joka varaa halvoilla tunneilla lämpöön

Muuten ei oikeen voi säästää

4

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Saunapaneelit on käteviä joka talossa.

• Anonyymi00002
      UUSI

Varmaan menee jos sähköä käyttäviä lämmitysjärjestelmiä. Pelkästään jollakin imaisee pieni sähköinen vesivaraaja jos lotrataan 5min suihkussa kuumaa vettä laskien ja on usein.

Minulla on mennyt 6kwh on mennyt sähköä viimeisen vuorokauden aikana ja seuraavan.

Tässä sohvan vieressä on hieno 230cm korkea pyöreä uuni lämmin. Annoin palaa pesän lahonneilla kuusipuilla jotka juuri pysyi kasassa. En tarvitsisi kun on puukattila ja varaaja. Antaa niin hyvin lämpöä ja voi venyttää kattilan lämmitystä.

Kohta käyn pihapiirissa laittamassa 1960 luvun kotapataan tulet jossa vettä, viereiseen kiukaaseen. Ulkorakennuksessa oleva iso sauna ja iso tila saunan oven ulkopuolella on hyvä pihapiirin työhuone, työpäivä. Valkeat paneeliseinät, tiivis epoksipinnoitettu betonilattia, saunan ovesta 7m saman tilan toisessa päässä on valkeassa tiiliseinässä metallien ovi jonka takana pannuhuone.

• Anonyymi00003
      UUSI

Manninen loukkaantui äsken.

• Anonyymi00004
      UUSI

Sähkölämmitteinen omakotitalo. 210kwh marraskuun kulutus. Takka varaaja. Sattumoisin on käytössä vastaava setti kuten tässä linkissä.
      https://youtu.be/7JCdA4q67Mk?si=4EYVx87tbN7TBDTk
      Eli suukko 2 aluksen elämää,hieno kanava. Vevorin kone toimii loistavasti ja ilmalämpöpumppu pöhisee tuottaen lämpöä ja kesällä jäähdyttää akulla hyvin. Eli on aurinkopaneeleita 3000€ noin on mennyt rahaa hmm ehkä enemmän hiukan. Loistava investointi ja lifepo4 on kestänyt moitteetta jo 3v. Nyt akku on naurettavan halpa. Sähköä ei kulu paljon. 6-7m3 pinomottia käytän puita vuodessa ja sen kerääminen on ilmaista hyötyliikuntaa. Naapuri tuo pihaan rankakuorman kun olen kiireapulaisena tarvittaessa tilalla valtavan kokoista valtraa ohjastaen olkoon kello mitä tahansa. Sähköä ei tule juuri mitään näin jouluna. Mutta paikka paneeleille on täydellinen ja V kulmassa aamu ja iltaaurinkoon päin jaettu hiukan. Tuottaa paremmin vuorokaudessa siis tasaisemmin. Helppo puhdistaa maa paneelit. Katolle ei kannata paneeleita laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3335
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2744
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2364
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      41
      1659
    5. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1374
    6. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1281
    7. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1255
    8. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1203
    9. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      258
      1080
    10. Apua pyydän

Olen tyhmä, kun odotan, että mies lähettäisi viestin. Olemme kuitenkin väleissä ja viestejä on lähetelty. Minun aloitte
      Ikävä
      33
      1056
    Aihe