Ensin Orpo pelotteli tarkkailuluokasta. Kun Kokoomus sinne Suomen sitten vei, niin "ei dramatiikkaa"

Anonyymi-ap

18

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo tarkkailuhan vain tarkoittaa, jotta pitää jatkaa suuntaan johon jo ollaan menossa!

• Anonyymi00001

Ai kuten viimeiset vähän yli kaksi vuotta mennet jotka tuo aiheuttaneet. No omat halut kullakin?

• Anonyymi00002

Ai nyt Kokoomuksessa nähdään, että tarkkailuluokka onkin vain hyvä asia? Ja itse talouden kuralle ajoitte? Voi hyvää päivää 🤯🤡

• Anonyymi00001 kirjoitti:

Ai kuten viimeiset vähän yli kaksi vuotta mennet jotka tuo aiheuttaneet. No omat halut kullakin?

Pitää jatkaa sillä oikealla linjalla jolle on jo lähdetty!

• Anonyymi00003
        YXKAXEX kirjoitti:

Pitää jatkaa sillä oikealla linjalla jolle on jo lähdetty!

Hallitus vetää todellakin oikeaa linjaa. Äärioikeaa. 👎

Kohti yövartijavaltio-Suomea siis?

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Hallitus vetää todellakin oikeaa linjaa. Äärioikeaa. 👎

Kohti yövartijavaltio-Suomea siis?

Ei mitään äärtä kuten vasemmisto vaan sitä oikeaa jossa halutaan elää itse ansaitsemillamme tuloilla työtä tehden. Linjaa jolla olen omassa taloudessani elänyt siitä asti kun koulun käynnin lopetin 1960. Ainakin minulla se on toiminut hyvin, miksi ei sitten muillakin.

Enkä ole ollut yövartijana kuin armeijan aikana vartiomiehenä varuskunta-alueella!

• Anonyymi00004
        YXKAXEX kirjoitti:

Ei mitään äärtä kuten vasemmisto vaan sitä oikeaa jossa halutaan elää itse ansaitsemillamme tuloilla työtä tehden. Linjaa jolla olen omassa taloudessani elänyt siitä asti kun koulun käynnin lopetin 1960. Ainakin minulla se on toiminut hyvin, miksi ei sitten muillakin.

Enkä ole ollut yövartijana kuin armeijan aikana vartiomiehenä varuskunta-alueella!

Meinaatko, ettei oikealla muka ole äärilaitaa? Miten kujalla sinä olet todellisuudesta? Tollohan sinä olet!

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/wp-content/uploads/2019/06/IMGUR.png

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Meinaatko, ettei oikealla muka ole äärilaitaa? Miten kujalla sinä olet todellisuudesta? Tollohan sinä olet!

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/wp-content/uploads/2019/06/IMGUR.png

Kai niitä hörhöjä jokunen on mutta ei virallisesti esillä. Vasureissa sen sijaan on koko joukko SDP:stä vasemmalle. Eivät ymmärrä mitään siitä miten talous pitää kokonaisuudessaan hoitaa vaan jakavat velkarahaa ja kun porukka siihen oppii niin eivät mene edes töihin omaa rahaa ansaitsemaan.

Jos haluat pärjätä niin kannattaa oppia tollouteni, sillä sillä olen hyvin pärjännyt jo 82 vuotta muutaman päivän kuluttua!

• Anonyymi00005
        YXKAXEX kirjoitti:

Kai niitä hörhöjä jokunen on mutta ei virallisesti esillä. Vasureissa sen sijaan on koko joukko SDP:stä vasemmalle. Eivät ymmärrä mitään siitä miten talous pitää kokonaisuudessaan hoitaa vaan jakavat velkarahaa ja kun porukka siihen oppii niin eivät mene edes töihin omaa rahaa ansaitsemaan.

Jos haluat pärjätä niin kannattaa oppia tollouteni, sillä sillä olen hyvin pärjännyt jo 82 vuotta muutaman päivän kuluttua!

Hörhöjä löytyy jo Kokoomuksen konservatiivisiivestä. Sitten on äärikonservatiiviset kristilliset sekä laitaoikean persut fasistisen farmipuolue Sinimusta liikkeen kanssa.Eli kyllä löytyy.

SDP on keskustavasemmistoa eli kaukana ääripuolueista. Vasemmistoliitokaan ei ole äärivasemmalla, koska äärivasemmalla löytyy pikkuinen SKP.

• Anonyymi00006
        YXKAXEX kirjoitti:

Kuinka kauan hallitus kehtaa jankuttaa valheitaan
        "Tämä on pakko tehdä". "Me tarvitsemme näitä uudistuksia, että saamme talouden nousuun" jne,
        Hallitus on kykenemätön mihinkään muuhun kuin pilaamaan koko ilmapiirin Suomessa ja romuttamaan ihmisten elämän ja työelämän.
        Edellisen hallituksen aikana talous nousi ilman minkäänlaista työväen
        orjuuutus- ja alistamisyritystä, vaikka oli pandemia, energiakriisi
        ja Venäjän hyökkäyssota alkoi.👺👺👺👺👺👺👺
        Mitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle
        Kansallinen Kokoomus
        Hallituksen saavutukset tähän asti, listaa saa päivittää

- Leipomoiden lakiin säädetty yötyölisä poistetaan.
        - Eläkeikä nousee.
        - Työmatkakulujen omavastuu nousee 750 eurosta 900 euroon ja tilapäiset korotukset jäävät pois.
        - Määräaikainen työsopimus ilman perustetta.
        - Yt- ja lomautustilanteissa palkanmaksu katkaistaan viikossa.
        - Ensimmäinen sairauspäivä ilman palkkaa.
        - Potkut voidaan antaa ilman painavaa syytä.
        - Yt-velvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
        - Takaisinottovelvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
        - Työntekijöitä sitova paikallinen sopimus ohi luottamusmiehen.
        - Työehtosopimusten vähimmäissuoja heikkenee ja yleissitovuus uhkaa poistua.
        - Pakkolait voimaan - estää sopimasta lakia parempia työehtoja.
        - Lakko-oikeuden rajoitukset estävät työntekijöitä puolustamasta etujaan.
        - Lakkosakkoja korotetaan - myös henkilökohtainen sakko.
        - Poliittisten lakkojen kesto enintään 1 päivän.
        - Tukilakkoja rajoitetaan - vahvat alat eivät voi tukea heikompia.
        - Ruuvia kiristetään vain työntekijäpuolelta- työnantajan TES-rikkomuksiin ei
        kiristyksiä.
        - Ansiosidonnaisen työssäoloehto 12 kuukauteen.
        - Työssäoloehdon euroistaminen - heikentää osa-aikaisten ja pätkätyöläisten
        mahdollisuutta päästä ansioturvan piiriin.
        - Ansiosidonnaisen porrastus - 8 viikon jälkeen 20% leikkaus.
        - Omavastuupäivät 5 →7 ja lomakorvaus jaksotetaan.
        - Suojaosat pois - ei lyhyitä keikkatöitä työttömänä.
        - Lapsikorotukset pois
        - Vuorotteluvapaa lakkautetaan.
        - Aikuiskoulutustuki lakkautetaan.
        - Hallitus asettaa lainsäädännöllä palkankorotuksille katon.
        - Valtakunnansovittelijan kädet sidotaan, eikä sovittelusta voi saada viennin
        tason ylittäviä palkankorotuksia.
        - Muista myös kiky-sopimus vuodelta 2015 - maksanut palkansaajille jo yli 14
        miljardia euroa. https://kikykello.fi/
        - Väläytelty jo että tulevaisuudessa edessä sunnuntailisien ym. poistaminen.

Ja "työväenpuolue" persut innolla muutoksessa mukana.

Äänestä SDP sinun etujen ajaja jos ole köyhä alle 200 000 e tienaava
        Etkä moni miljonääri

• Anonyymi00008
        Anonyymi00001 kirjoitti:

LISÄÄ VELKAA OTETAAN, PETTERI VAKUUTTAA.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

LISÄÄ VELKAA OTETAAN, PETTERI VAKUUTTAA.

Joudutaan ottamaan jotta menoista selvitään kun niitä ei voi liian nopeasti karsia!

• Anonyymi00009
        YXKAXEX kirjoitti:

Joudutaan ottamaan jotta menoista selvitään kun niitä ei voi liian nopeasti karsia!

Karsitty on, mutta samaan aikaan jaetaan rahaa omille etupiireille.

Velkaantuninen ei pienene, jos pienetää tuloja.

Lisäksi hallitus laskee leikkaukseksi oman korotetun kelakorvauksen peruuttamisen yksityisille lääkäreille.

• Anonyymi00012
        YXKAXEX kirjoitti:

Hienosti on vanhempasi sinua elättänyt.

• Anonyymi00007

Ei dramatiikkaa. Orpon hallituksen päätavoitteisiin lieneekin:
      - palkansaajan aseman heikentäminen, potkulakikin etenee
      - yli 100 000 tienaavien tukeminen
      - yhteisöveroale
      - terveysjättien tukeminen

Näyttää siltä, että lupaukset velkaantumisen lopettamista ja työpaikoista oli vain savuverhoa todellisten tavoitteiden toteuttamiseksi.

• Anonyymi00010

Köyhiltä täytyy leikata muuten joudumme tarkkailuluokalle kukahan sanoi näin valtaan päästyään. Vazlilupauksissa peloteltiin tarkkailuluokalla ellei kokkarit pääse valtaan.

• Anonyymi00011

Savuverho hälveni ja Orpo-Purra hallituksen naamat kalpeni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      371
      12375
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      263
      5427
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      215
      3947
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      200
      2655
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1992
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1834
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      900
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      862
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      782
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      746
    Aihe