Kirjaston aukioloajoista vähennetään kun säästöjen takia piti pistää henkilökuntaa pois. Työssä käyvillä vaan parina päivänä mahdollista käydä kirjastossa. henkilökuntaa ois ollu parempi vähentään ylisuureksi paisuneesta kiinteistöhuollosta. mitä ne enää ylläpitää kun kiinteistöjen määrä vähenee. sieltä vähennys ei vaikuta kuntalaisille tarjottaviin palveluihin.
Palvelut hiipuu
14
1215
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hei mut pidetään mieluskylän koulu auki, vaikka oppilaita ei ole. Palveleehan se suurempaan osaa kuntalaisista, kun eihän haapavedellä kukaan kirjoja lue.
- Anonyymi00003
Joo tyhjät koulut kertoo Haapaveen asukas viihtyvyydestä muutamalle perheelle on pietty omaa koulua veronmaksajien laskuun
Ja mitä kirjastoon tulee tottakai sivistyksestä on otettava, että jää urheilukenttiin ja halleihin rahaa, niitä ei oo vielä
tarpeeksi , että pöllöpäät vois pelata tollonkoppia.
- Anonyymi00002
Onko kohta koko haapavettä? Jos liikkeet ja palvelut vähenee tätä vauhtia....ja jos valion tehas lyö ovet kiinni tulee työttömiä toosi palio.
- Anonyymi00004
jassoo. koirapuiston siirtoonkin varatut rahat poistettu!
- Anonyymi00005
Seki vielä, nyt alakaa loppu häämöttää pitäjään!
Tähä asti koirienomistajien hyvinvointi ku on kunnanki mielestä aina menny pelkkien ihmisten viihtyvyyen eelle .
- Anonyymi00006
Vertailun vuoksi Nivalassa väkiluku kasvaa ja muutenkin näyttää kehitys olevan positiivista. Palvelut,teollisuus yms. Mistähän johtuu...onko parempaa johtamista vai sitä yhteen hiileen puhaltamista?
- Anonyymi00007
Ne on eri luontosia ja se näkyy kaikesa.
- Anonyymi00012
Paremmat liikenneyhteydet, kahden valtatien risteyksessä ja junarata
- Anonyymi00008
Kyllä joo
- Anonyymi00009
Haapavesi ajetaan alas muutamassa vuodessa..näkyy jo kyläkuvassa.seo tosi että ku valio lähtee nii valot saa sammuttaa...eikä tarvi ruokaravintoloitakaa....
- Anonyymi00010
Onko se kirjastoauto-ukko vielä hommissa?
- Anonyymi00013
Ei ole enää. Nyt on naiskuljettaja
- Anonyymi00014
Niin kutsuttu omatoimi aukioloaikoina voi käyttää kirjaston palveluja ilman henkilökuntaa. Näin on ainakin isommissa kaupungeissa. Omalla kirjastokortilla ja pin koodilla kirjaudutaan sisään. On kätevää. Ja kunnalle tulee säästöä kun ei tarvitse henkilökunnan palkkakuluja maksaa. Eli tämmöstä vaihtoehtoa kannattaisi täälläkin harkita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa813548Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.282362Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1392001Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus171606- 631244
Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631217Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501062- 59903
Kirkon kastekaava on väärin - oikea kaava löytyy Apostolien tekojen kirjasta
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää73898- 77879