Luottavatko kaikki suojelusenkeliin ? Nyt kun Suomessa etelässä sataa jatkuvasti vettä ja asfaltti on täysmustaa tienpohjana, useimmat kulkijat ovat silti pukeutuneet ainakin Pirkanmaalla täysmustiin. Ei heijastinta eikä mitään vaaleampaa vaatetuksessa., pyörässä ei valoja. Jos koira on mukana, koiralla on heijastin tai heijastavat valjaat. Ettekö te todella ymmärrä, että vaikka autoilijan liikenneasenne olisi kuinka hyvä, ihmisen erottelukyky on rajallinen. pyörä kulkee lujaa ja ihminen voi juosta tai kävellä nopeasti, nopeammin kuin vuoroaan odottava auto. Ottakaa nyt ihmeessä autoilijoidenkin rajallisuus huomioon syöksyessänne pyrätiellä autoilijan eteen esim pyötieltä puskikosta, josta auton kulkuväylään näkyväisyys saattaa olla vain muutama metri. Oma henki ja terveys luulisi olevan mahdollista ajo-oiketta arvokkaampi.
Miksi pyöräilijät ja jalankulkijat liikkuvat täysmustissa ?
3
64
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvä !
Vaikkei nyt ihan "syöksyjä" autojen eteen harrastaisikaan, niin kyllä ne HEIJASTIMET ovat tärkeitä !
Päiväsaikaan vaatteiden värilläkin on väliä, vähän ainakin, mutta hämärässä/pimeässä vaatteet saa olla ihan mitä väriä tahansa, ihan sama onko vaikka punaiset taikka mustat, mutta heijastin tai heijastavat materiaalit aiheuttavat sen että tulee nähdyksi, tietenkin valoja saa myös lisäksi käyttää. - Anonyymi00002
Venäläistä ruettia.
Tosiaan tehdään itsenä näkymättömiksi ja sitten laiminlyödään huolellisuus ja varovaisuus ja pyöräilijöiden kohdalla väistämissäännät.
Sitten ihmetellään kun sattuu noita pahoja onnettomuuksia.
Kyse ei ole sattuuko jotakin vaan milloin sattuu. - Anonyymi00003
Tässä on hyvä video liikuttaessa ilman heijastinta tai on heijastin:
https://www.youtube.com/watch?v=g29L5mgcJiQ
Maailman onnellisemmat ihmiset pukeutuvat mustiin!
Itse en kuulu mustiin pukeutuvaan ihmisryhmään!
Ilman heijastinta kulkeva jalankulkija "hukkuu" pimeään ja jos sen lisäksi sataa vettä niin siellä "pimeässä" on.
Itse olen jo n. 50 vuotta käyttänyt niin lenkkivaatteissa kuin muissakin takeissa heijastinta niin vasemmalle kuin oikealla puolen. Suojatietä käyttäen autoja tulee sekä oikealta ja vasemmalta.
Pyöräilijän on jo vuosikymmeniä pitänyt pitää eteen näyttävää valoa ja 1.6.2020 alkaen takana punaista valoa. Lähes puolet pyöräilijöistä ajaa ilman mitään valoja!
Vaikka he itse näkevät niin heitä on vaikeata muiden nähdä, on sitten autoilija tai jalankulkija, vaikka alueella olisi katuvalot. Katuvalojen väliin jää myös ns. katvealueita. Polkupyörä on ajoneuvo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1194555BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003777- 2093085
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome802909Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602757- 1001507
- 601276
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok41208Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2401111MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1211020