... älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. Gal. 5:1–2
Ei pidä antaa sitoa itseään lain orjuuttavaan ikeeseen, kun Herra on meidät vapauteensa vapauttanut. Kuinka tärkeä kehotus! Niin helposti me alamme rakentaa hurskauden tietä taivaaseen ja luulemme siinä ajoittain onnistuvammekin. Yhtä paljon kuin me uskomme omaan osaamme, jää Jeesuksen teko vähäisemmäksi. Kuka uskaltaisi tällaiselle tielle ollenkaan lähteä?
Pysykää siis lujina, älkää suostuko ihmisten laatimiin pelastusteihin, vaan ainoastaan Jumalan. Hän sanoo, että Kristus riittää. Armo riittää. Hän sanoo, että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu.
Kristus vapautti meidät Golgatan ristillä kokonaan vapaiksi tuomiosta ja sinetöi kasteessa omakseen. Pysykäämme tässä uskossa lujina. Älkäämme alistuko enää orjuuden ikeeseen.
( Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa. )
s-seutulainen
Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina ...
83
368
Vastaukset
- Anonyymi00001
Paavali tekeytyi kristittyjen apostoliksi ja Juutalaisten nasiiriksi. Pelasi kaksilla korteilla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.- Anonyymi00009
Pakkovauvakastetut Paavalin herjaajat menevät kadotukseen kirjoitti Pietari.
Mitä mustaaraamattua pakkovauvakastetut käyttävät?
Kristittyjen Uudessa Testamentissa Paavalin ja Pietarin kirjoituksia on 40%! - Anonyymi00041
Anonyymi00009 kirjoitti:
Pakkovauvakastetut Paavalin herjaajat menevät kadotukseen kirjoitti Pietari.
Mitä mustaaraamattua pakkovauvakastetut käyttävät?
Kristittyjen Uudessa Testamentissa Paavalin ja Pietarin kirjoituksia on 40%!Ekumeenikkojen tekemä vauvan kaste , vauvan päälaen kaste, on initaatioriitti , kiltiksi kirkollisveron maksajaksi kirkkoruhtinaiden, palkkapaimenien ja papittarien evlut lahkoon.
Hengellistä väkivaltaa ja työelämässä olevan kirkonjäsenen taloudellista hyväksikäyttöä, aikuisenakin.
Palkkapaimenia ja kirkkoruhtinaita kiinnostaa vain lampaiden villa, ei lampaat.
(Tilanne tänään hiukan erinlainen, jollet sitten ole homostelijoita heidän kanssa.)
Alkujaan 1100-1600 luvuilla, tappoivat ja eristivät kylä ja kaupunki yhteydestä ihmisiä jos ei käynyt kirkossa ja luku kinkereillä, 100% demonista pelolla johtamista.
Eristäminen ulos yhteisöstä tiesi kuolemaa ihmiselle koska eristetyn kanssa ei saanut olla tekemisissä ja jos oli niin voi joutua itse hyljityksi eristetyksi yhteisöstä. Talvet tiesi näivetys kuolemaa.
Rooman katollisella ajalla noin 1100-1200 luvuilla, kantasuomalaiset ihmiset peloissaan pesivät miehittäjien miekkalähetyksen pakko kasteitaan pois järvissä, jotka sai nimeksi katumajärvi. Niitä järviä on useita ollut, vaikka niiden nimiä on jälkeenpäin piiloteltu ja muuteltu.
ps. Googlaa ja katso Wikipediasta initaatioriitti
- Anonyymi00002
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.- Anonyymi00003
Ps. 2:4
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä. - Anonyymi00021
>>>>>He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.<<<<<
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.”
Roomalaiskirje 2:1-8 FB38
-----
Mikäli ei itse lue Raamattua ja ojentaudu sen neuvojen mukaan on vaara joutua valheen opettajien , valhe profeettojen eksyttämäksi.
-----
”Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät, ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden.
Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja, vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa, saaden vääryyden palkan;
he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra- ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne; heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa, mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden. Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon, ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".”
2. Pietarin kirje 2:1-22 FB38
- Anonyymi00004
s-seutulainen=pahuuden lähettiläs!
- Anonyymi00043
Hyvin sanottu !
- Anonyymi00005
Ympärileikkaus kun vastaa nykyistä kastetta, niin kastaminenkin on orjuuden ikeeseen joutumista.
Tässä tosin Paavali tarkoittaa lakihenkisyyttä.- Anonyymi00007
Ympärileikkaus ja kaste ovat Jumalan tekemä ikuinen armoliitto, perisyntisen ihmisen pelastus.
- Anonyymi00006
Jeesus vapauttaa omansa häijyistä ja vääristä luterilaisista.
- Anonyymi00010
Lahkolaiset ovat sotajalalla perinteisiä kristillisiä kirkkkokuntia vastaan, koska vanhoissa kirkoissa on tallessa synnit pois pesevä kaste ja Herran Pyhä Ehtoollinen.
- Anonyymi00008
Ilman verenvuodatusta ei ole sovintoa.
Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.
Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kristillinen kaste Jeesuksen verensuojaan.- Anonyymi00013
Sana ei ilmoita sakramenttien kautta tietä Jumalan luokse. Sakramentit ovat näkyvä ja tärkeä osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa.
Sana-sakramentti on kirjoitettuna porton otsassa. Näin ollen Sanan valossa on helppo varoa porton opetuksia sakramenteista pelastuksen tietä ja portteina taivasten valtakuntaan.
Oppi sakramenttien kautta pelastukseen on vastoin Jeesuksen tärkeimpiä opetuksia:
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
Katolilais-luterilaiset opit ovat väkevä eksytys. - Anonyymi00024
Anonyymi00013 kirjoitti:
Sana ei ilmoita sakramenttien kautta tietä Jumalan luokse. Sakramentit ovat näkyvä ja tärkeä osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa.
Sana-sakramentti on kirjoitettuna porton otsassa. Näin ollen Sanan valossa on helppo varoa porton opetuksia sakramenteista pelastuksen tietä ja portteina taivasten valtakuntaan.
Oppi sakramenttien kautta pelastukseen on vastoin Jeesuksen tärkeimpiä opetuksia:
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
Katolilais-luterilaiset opit ovat väkevä eksytys.Ettei totuus unohtuisi.
Kasteessa ihminen pääsee Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Ei muutoin.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
- Anonyymi00011
Helluntailaisuus pitäisi määritellä ääriliikkeeksi joka pitää kieltää. Vai että pitäisi puukolla silpoa viattomia...
- Anonyymi00014
Luterilainen kirkko on kammotus ja oksennus Jumalan edessä! Jeesus opettaa: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
Lutherin opit ja käskyt olivat pohja ja perustus miljoonien Jeesuksen omien murhaamiseen. Luther oli myös yksi holokaustin oppi-isistä.
Luterilaiset fariseukset ovat rakentaneen kirkot Lutherin nimelle ja korottaneet jumalattoman murhamiehen opit Jumalan Sanan rinnalle ja yläpuolelle.
Luterilainen kirkko on toiminut kuin Jeesus varoitti fariseuksia: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
Alttarin alla on myös miljoonat Lutherin nimessä mestatut: Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
Luterilaisten opetus perisynnistä ja kirkon omistama pelastava kaste, tekevät luterilaisen kirkon ulkopuolisista arvottomia ali-ihmisiä ja mahdollistaa kirkon ulkopuolisten murhaamiset ilman syyllisyyttä; joutuvathan luterilaisuuden ulkopuolella ovat ali-ihmiset helvettiin, pienet vauvatkin!
- Anonyymi00012
Siispä uudelleen!
1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
( Gal. 5 )
s-seutulainen- Anonyymi00016
s-seutulainen, Jumala ei ole asettanut sinua, Jumalan pilkaajaa Sanan opettajaksi! Lopulta tulee hetki ja päivä ,jolloin Jumala vapauttaa omansa sinusta ja kaltaistasi vääristä ja pahoista kiusaajista.
- Anonyymi00015
"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN. - Anonyymi00017
Minä löysin todellisen vapauden tajuttuani sovituksen ja lunastuksen universaalisuuden. Ei Jeesuksen risti suinkaan jäänyt Aadamin lankeemuksen jalkoihin vaan teki sen täydellisesti tyhjäksi.
Jumalan rakkaus Pojassaan oli ihmiskuntaa kohtaan TÄYDELLINEN, ja ainoastaan täydellinen rakkaus karkottaa kaiken pelon.
Minun on vaikea käsittää, kuinka ikuiseen helvettirangaistukseen uskova voi demonisoida kaikkien pelastukseen uskovan (joka siis on itsekin OLLUT helvettirangaistukseen uskova ja joka kyllä tietää helvettiuskon perusteet). Kuvitteleeko helvettiuskova vakavissaan universalistin jotenkin saastuneen ja paatuneen ja pimentyneen ymmärrykseltään ja alkaneen harjoittaa jotakin mystistä, "salaista" syntiä, mikä on sitten johtanut tällaiseen ajattelun muutokseen? Näinkö ilkeästi ja pahantahtoisesti helvettiuskova ainoastaan kykenee ajattelemaan TOISESTA JEESUKSEEN USKOVASTA? Näinkö ilkeästi ja pahantahtoisesti helvettiuskova kykenee ajattelemaan näkemyksestä, jonka mukaan JEESUKSEN UHRI OLI NIIN KALLIS JA IHMEELLINEN JUMALAN SILMISSÄ ETTÄ SE RIITTÄÄ PELASTAMAAN KOKO IHMISKUNNAN? Mikä TÄSSÄ ajatuksessa mahtaa olla niin iljettävää ja saastaista? Millä tavoin TÄMÄ AJATUS häpäisee Jeesuksen uhrin ja pitää sitä halpana?
Kaikkien pelastukseen uskovan ajattelu on Jeesuksen täydellisen uhrin ansiosta ja YKSINOMAAN sen ansiosta ja perusteella bapautunut - vapautunut peräti niin paljon, että universalistikristitty ei voi kuin hämmästellä sitä ajattelun jäykkyyttä, lyhytnäköisyyttä, kehämäisyyttä ja sokeutta, joka pitää helvettiuskovia otteessaan.
Juuri tämä infernalistien EPÄusko Jeesuksen uhrin kaikkiriittävyyteen, joka oli sivumennen sanoen Paavalille täysin vierasta ja täysin hänen oppinsa vastaista, hämmästyttää Jeesuksen uhrin kaikkiriittävyyteen uskovaa.- Anonyymi00019
Lyhyemmin ilmaistuna: juuri usko ikuiseen helvettiin on orjuutta. Ne helvettiin uskovat, jotka vakuuttavat, etteivät he pelkää helvettiä, eivät katso itsetyytyväistä uskovan nenäänsä pidemmälle. (Ketä he kuvittelevat SEN kiinnostavan, mitä he pelkäävät tai ovat pelkäämättä?)
Hieman karummin ilmaistuna he sanovat itse asiassaa: "En minä helvettiä pelkää, koska minun uskoni Jeesukseen on minut pelastanut, enkä minä tuhlaa energiaani säälimällä niitä, jotka eivät ymmärrä minun laillani uskoa Jeesukseen. Itsepähän ovat osansa valinneet."
Tällaista asennetta kutsutaan yleisesti joskus moraalittomuudeksi, toisinaan psykopatiaksi ja toisinaan taas paatumuksesi. Ja nämä ihmisraasut kuvittelevat tekevänsä asenteellaan kunniaa Jumalalle.
- Anonyymi00018
astumista!
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Luterilaisuus on valheisiin uskomista! - Anonyymi00020
Vapauttakin taitaa olla kahdenlaista. Lihan vapautta ja Hengen vapautta. ?
Jumalan armo on Kristuksessa Jeesuksessa. Hänen ulkopuolellaan lienee Jumalan viha?
”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."”
Johannes 3:36 FB38
Harvemmin taitaa kuulla saarnoissa puhuttavan tulevasta Jumalan vihasta?
Joku voi luulla että kaikenlainen irstailu on armon vapautta. Lienee vaarallista kuvitella että irstailu olisi armoa? Kuka tarvitsee , haluaa arnoa? Hän joka ynmärtää olevansa syntinen , joka ymmärtää että Jumalan viha kohtaa jumalatonta.
Tessalonikassa jotkut olivat kuulleet ja uskoneet evankeliumin ja jättäneet tietoisen syntielämänsä.
”Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.”
1. Tessalonikalaiskirje 1:9-10 FB38
Kristuksen opin alkeisiin kuuluu parannus kuolleista teoista (Hepr.6:1,2.) Uuteen elämään Kristuksessa Sana ilmoittaa kuuluvan pyhityksen joka kestää koko maanpäällisen elämän..
”Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
Roomalaiskirje 6:20-23 FB38- Anonyymi00022
Olisi kiva löytää Uudesta testamentista kohta, jossa puhutaan Jeesuksen Kristuksen "ulkopuolesta"/ulkopuolisesta todellisuudesta.
Jos viitsii hiukankin lukea kolossalaiskirjeen 1. lukua, voi todeta, ettei sellaista "ulkopuolta" ole olemassa.
Mutta ei toki kannata antaa Paavalin kirjeiden häiritä omaa ooppiaan, jos on todennut sen itselleen passeliksi. 😉 - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Olisi kiva löytää Uudesta testamentista kohta, jossa puhutaan Jeesuksen Kristuksen "ulkopuolesta"/ulkopuolisesta todellisuudesta.
Jos viitsii hiukankin lukea kolossalaiskirjeen 1. lukua, voi todeta, ettei sellaista "ulkopuolta" ole olemassa.
Mutta ei toki kannata antaa Paavalin kirjeiden häiritä omaa ooppiaan, jos on todennut sen itselleen passeliksi. 😉Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
- Anonyymi00034
Anonyymi00023 kirjoitti:
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Vau! Löysit YHDEN jakeen, jonka TIETENKIN tulkitset kirjaimellisesti, eikö niin? 😂
Kannattaako tehdä YHDESTÄ jakeesta itselleen oppi? 😉 - Anonyymi00044
Anonyymi00023 kirjoitti:
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
En ole langennut pois armosta.
- Anonyymi00025
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17] - Anonyymi00026
Vapauteen ei kuulu Raamatun jakeiden mukaan eläminen. Ne ovat kuin vankilan seinät. Raamatun Jeesuskaan ei pitänyt kirjanoppineista. Eikä todellinen johtajakaan vaadi itseään palvottavan vaan antaa toisten toteuttaa itseään hyvässä hengessä.
- Anonyymi00028
Tuo itsensä toteuttaminen ei ole Jeesuksen opetuslapseuteen kuuluvaa.
Jeesus osottaa seuraamistaan, ei omia polkujaan kulkemisia. - Anonyymi00038
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tuo itsensä toteuttaminen ei ole Jeesuksen opetuslapseuteen kuuluvaa.
Jeesus osottaa seuraamistaan, ei omia polkujaan kulkemisia.Jeesus on jokainen ihminen itse.
- Anonyymi00027
Tämä on vaarallinen lause:
----------------------
" Pysykää siis lujina, älkää suostuko ihmisten laatimiin pelastusteihin, vaan ainoastaan Jumalan. Hän sanoo, että Kristus riittää. Armo riittää. Hän sanoo, että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu. "
-----------------------
Sitä on pitkään hokenut täällä esim. ns. Usko Toivonen !
Ymmärtämättä sen vaarallisuutta, eli kun hän siis päätti itse sen, että tuolla tavalla paljastetaan oikeat uskovat, niin pahasti hän itse jo meni metsään ja syvälle.
Otan tähän yhden Raamatunpaikan, jota tässä yhteydessä on hyvä tutkia ja miettiä:
Matteus 7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Siis:
" Minä EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Eli voidaan olla täysin varmoja siitä, että nuokin huusivat avuksi Herraa, mutta eivät siis olleet Jumalan lapsia, EIVÄT KOSKAAN, sillä kyllähän Herra olisi heidät tuntenut, jos he olisivat olleet Jumalan lapsia !
Joten olisi hyvä ensin paremmin ja kunnolla perehtyä Raamattuun ja siihen, mitä se sanoo ihan oikeasti, että ei eksyisi itse ja eksyttäisi muitakin !
Siis jos uskovien ja uskosta osattomien toisistaan erottaminen perustuu tuohon tutkinta perusteeseen, että:
" jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu. "
Niin sitten pääsee joukkoon vääjäämättä nuoki, joista Herra itse sanoi, että:
Hän EI KOSKAAN ollut heitä tuntenut.
Joten varovaisuutta kirjoitteluun, pyydän !- Anonyymi00033
Ei kukaan, joka ei usko Jeesukseen Kristukseen, huuda hänen nimeään avukseen.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan".
20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
( Room. 10 )
s-seutulainen - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan".
20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
( Room. 10 )
s-seutulainenOlen kanssasi samoilla linjoilla, s-seutulainen.
Sitä en vain voi käsittää, että kun Raamattu täysin selvästi sanoo KIELELLÄ, JOLLA SE ALUN PERIN KIRJOITETTIIN, että kerran on jokainen polvi notkistuva ja JOKAINEN KIELI TUNNUSTAVA RIEMUMIELIN ISÄN JUMALAN KUNNIAKSI, ETTÄ JEESUS ON HERRA, tämä yhtäkkiä onkin sinulle liikaa. Sinun oppisi sumentaa sinut tälle evankeliumille ja niille monille muille kohdille, jotka puhuvat tästä samasta asiasta.
Nellie Olesonista ei kannata välittää, hän on niin täynnä omaa pyhyyttään ja uskovaisuuttaan ja raamatullisuuttaan ja oikeassa olemistaan, että sen muurin läpi eivät valonsäteet pääse, mutta sinusta voi aistia evankeliumin hengen.
GF - Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
( Room. 10 )
s-seutulainenTässä nyt näkyy hyvin sinun oma sokeutesi tässä asiassa s-seutulainen !
Samoija sokeita olette Usko Toivosen ja GF nikin kanssa.
Siksi teitä onkin niin helppo eksyttää. - Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Tässä nyt näkyy hyvin sinun oma sokeutesi tässä asiassa s-seutulainen !
Samoija sokeita olette Usko Toivosen ja GF nikin kanssa.
Siksi teitä onkin niin helppo eksyttää.Jospa ymmärtäisitte edes näiden kahden lauseen ero, niin se jo olisi paljon:
" Pysykää siis lujina, älkää suostuko ihmisten laatimiin pelastusteihin, vaan ainoastaan Jumalan. Hän sanoo, että Kristus riittää. Armo riittää. Hän sanoo, että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu. "
2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.
Näissi näet on ISO ero ! - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jospa ymmärtäisitte edes näiden kahden lauseen ero, niin se jo olisi paljon:
2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.
Näissi näet on ISO ero !Tehdään tämän nyt kuitenkin tämän ymmärtämisestä hieman helpompaa.
Kirkkokunnissa on valtavasti tapa "uskovia" jotka varmasti rukoilevat ja huutavat avukseen Herraa !
Eikö totta ?
Eli uudestisyntymättömiä ja siten siis vain luonnollisia ihmisiä, jotka vain tavallaan harjoittavat / harrastavat uskontoa, uudestisyntyneitä ja siten Jumalan lapsia he eivät kuitenkaan ole !
Eli he eivät koskaan ole tulleet henkilökohtaisesti sovitetuiksi Jumalan kanssa ja siksi eivät ole uuden liiton lapsia, eli todellisia Jumalan lapsia.
Kuitenkin he rukoilevat ja anovat ja myös huutavat Herraa avukseen, siis ihan kuten tuossa nuo sanoivat, joita Herra ei kuitenkaan sanonut tunteneensa, siis EI KOSKAAN !
Tälläisistä Raamattu sanoo esim. näin:
Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Ja moni kunnioittaa huulillaan, vaikka sydän ei ole ollenkaan edes mukana:
Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
Matt. 15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
Mark. 7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän
sydämensä on minusta kaukana;
7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'. - Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tehdään tämän nyt kuitenkin tämän ymmärtämisestä hieman helpompaa.
Kirkkokunnissa on valtavasti tapa "uskovia" jotka varmasti rukoilevat ja huutavat avukseen Herraa !
Eikö totta ?
Eli uudestisyntymättömiä ja siten siis vain luonnollisia ihmisiä, jotka vain tavallaan harjoittavat / harrastavat uskontoa, uudestisyntyneitä ja siten Jumalan lapsia he eivät kuitenkaan ole !
Eli he eivät koskaan ole tulleet henkilökohtaisesti sovitetuiksi Jumalan kanssa ja siksi eivät ole uuden liiton lapsia, eli todellisia Jumalan lapsia.
Kuitenkin he rukoilevat ja anovat ja myös huutavat Herraa avukseen, siis ihan kuten tuossa nuo sanoivat, joita Herra ei kuitenkaan sanonut tunteneensa, siis EI KOSKAAN !
Tälläisistä Raamattu sanoo esim. näin:
Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Ja moni kunnioittaa huulillaan, vaikka sydän ei ole ollenkaan edes mukana:
Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
Matt. 15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
Mark. 7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän
sydämensä on minusta kaukana;
7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.Jatketaan aiheesta, jotta ei jäisi epäselväksi:
Gal. 2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Näitä velheveljiä siis on paljon joukossa, varsinkin nyt lopun ajassa ja he siis TEKEYTYVÄT, eli ESITTÄVÄT Uskovaa !
Eikä se esitys mene läpi, jos he eivät muiden mukana huuda Herraa avukseen !
Mutta Herra kyllä näkee sydämet, vaikka te raukat umpisokeita olettekin näille perus asioillekin !
Ja tekeytyjät siis tuovat hapatuksen sisään seurakuntaan ja näin koko ns. "taikina" hapattuu, mutta te raukat suljette vain silmänne tältäkin asialta, vaikka hapattumista on nähty jo liiankin kanssa Suomen ns. seurakunnissa !
Te ette valvo !
Te nukutte selvästikkin todella syvää unta ! - Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Jatketaan aiheesta, jotta ei jäisi epäselväksi:
Gal. 2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Näitä velheveljiä siis on paljon joukossa, varsinkin nyt lopun ajassa ja he siis TEKEYTYVÄT, eli ESITTÄVÄT Uskovaa !
Eikä se esitys mene läpi, jos he eivät muiden mukana huuda Herraa avukseen !
Mutta Herra kyllä näkee sydämet, vaikka te raukat umpisokeita olettekin näille perus asioillekin !
Ja tekeytyjät siis tuovat hapatuksen sisään seurakuntaan ja näin koko ns. "taikina" hapattuu, mutta te raukat suljette vain silmänne tältäkin asialta, vaikka hapattumista on nähty jo liiankin kanssa Suomen ns. seurakunnissa !
Te ette valvo !
Te nukutte selvästikkin todella syvää unta !Hei Nellie. Toivon, ettet koko elämäsi aikana tule tajuamaan, kuinka pohjattoman omahyväinen ja itsetietoinen fariseus sinä olet. Jos se nimittäin valkenisi sinulle yhdessä hetkessä, ampuisit takuuvarmasti kuulan kalloosi. Mutta Jumala on sinunkin kaltaisillesi omaaan uskonnollisuuteensa rakastuneille ja siitä juopuneille mannekiineille armollinen. Kiitos siitä kuuluu yksinomaan Jumalalle, ei sinulle eikä minulle.
- Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Hei Nellie. Toivon, ettet koko elämäsi aikana tule tajuamaan, kuinka pohjattoman omahyväinen ja itsetietoinen fariseus sinä olet. Jos se nimittäin valkenisi sinulle yhdessä hetkessä, ampuisit takuuvarmasti kuulan kalloosi. Mutta Jumala on sinunkin kaltaisillesi omaaan uskonnollisuuteensa rakastuneille ja siitä juopuneille mannekiineille armollinen. Kiitos siitä kuuluu yksinomaan Jumalalle, ei sinulle eikä minulle.
Sinun itsesi ei pitäisi jatkaa näitä valheisiin perustuvia panettelujasi, eli väärien todistusten antamisia lähimmäisistäsi.
2. Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Se on syntiä se.
No, sinä toki toimit perustuen sinun omiin harhaluuloihisi ja kuvitelmiisi perustuen, joten ymmärrän kyllä hyvin sinun perus ongelmasi.
Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
1. Joh. 3:12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
Sinä siis herjaat minua ja minä taas puolestani olen siunannut sinua.
Nytkin:
Herra sinua runsaasti siunatkoon ja auttakoon. ❤️
Siis tuo tarkoittaa sitä, että minä toivon sitä sydämestäni. - Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00061 kirjoitti:
Sinun itsesi ei pitäisi jatkaa näitä valheisiin perustuvia panettelujasi, eli väärien todistusten antamisia lähimmäisistäsi.
Se on syntiä se.
No, sinä toki toimit perustuen sinun omiin harhaluuloihisi ja kuvitelmiisi perustuen, joten ymmärrän kyllä hyvin sinun perus ongelmasi.
Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
1. Joh. 3:12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
Nytkin:
Siis tuo tarkoittaa sitä, että minä toivon sitä sydämestäni.Hei Nellie, et sinä sydänhymiöllä omaa farisealaisuuttasi tyhjäksi tee. Minä kerron sinusta faktoja, ja luonnollisesti se ärsyttää sinua, koska faktat ovat faktoja. Ne eivät ole kiinnostuneita sinun tunteistasi.
Ja niin kauan, kun sinä et anna Totuuden vapauttaa sinua tässä asiassa, sinä pysyt ärtymyksessäsi, jota yrität sydänhymiöillä peittää. - Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00061 kirjoitti:
Se on syntiä se.
Nytkin:
Siis tuo tarkoittaa sitä, että minä toivon sitä sydämestäni.>> -
Te ette valvo !
Te nukutte selvästikkin todella syvää unta !<<
Ymmärtääkseni kohdistat tuon yllä olevan nimimerkkeihin "Usko Toivonen", " s-seutulainen " ja "GF"
Niin, kaikki me olemme monessa puuttuvaiset, mutta nuo - sanoisinko syytöksesi - asettavat ko. nimimerkit hyvin selväsanaisesti hengellisen sokeuden vallassa oleviksi, ts. ei uskoviksi, uudestisyntymättömiksi, uskovan ihmisen kaapuun pukeutuneiksi uskonnollisiksi valheveljiksi!
Ymmärrän kyllä, että huulillaan kuka hyvänsä voi "huutaa" muiden joukossa Herraa Jeesusta avuksi.
Kuten huulillaan voi kuka hyvänsä lausua "Jeesus on herra" ( Herra pienellä alkukirjaimella ko. tapauksessa.
Vain sydämen uskolla, elävässä yhteydessä Herraan Jeesukseen oleva ihminen huutaa avukseen Herran nimeä, olipa muiden seurassa tahi yksin.
Kuten vain elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen oleva ihminen voi sanoa Jeesus Kristus on Herra.
s-seutulainen - Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
>> -
Te ette valvo !
Te nukutte selvästikkin todella syvää unta !<<
Ymmärtääkseni kohdistat tuon yllä olevan nimimerkkeihin "Usko Toivonen", " s-seutulainen " ja "GF"
Niin, kaikki me olemme monessa puuttuvaiset, mutta nuo - sanoisinko syytöksesi - asettavat ko. nimimerkit hyvin selväsanaisesti hengellisen sokeuden vallassa oleviksi, ts. ei uskoviksi, uudestisyntymättömiksi, uskovan ihmisen kaapuun pukeutuneiksi uskonnollisiksi valheveljiksi!
Ymmärrän kyllä, että huulillaan kuka hyvänsä voi "huutaa" muiden joukossa Herraa Jeesusta avuksi.
Kuten huulillaan voi kuka hyvänsä lausua "Jeesus on herra" ( Herra pienellä alkukirjaimella ko. tapauksessa.
Vain sydämen uskolla, elävässä yhteydessä Herraan Jeesukseen oleva ihminen huutaa avukseen Herran nimeä, olipa muiden seurassa tahi yksin.
Kuten vain elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen oleva ihminen voi sanoa Jeesus Kristus on Herra.
s-seutulainenNyt sinä s-seutulainen menit ikävä kyllä vääntelemään sanojani kieroon !
Miksi niin teit ?
Tahallasiko ?
Vai ymmärtämättömyyttäsi / huolimattomuuttasi ?
Kirjoiti näet näin:
--------------------
------------------
Minä en missään väittänyt teitä uskosta osattomiksi, vaan Hengellisesti sokeiksi, eli kaltaistenne sokeiden ja ymmärtämättömien vuoksi ns. "seurakuntiin" pääsevät kaikki eksyttäjät vapaasti, siis jos ja kun teidän arviointinne perustuu siihen, mihin se esim. Usko Toivosella on pitkään perustunut, eli vain siis siihen, että:
" Joka avukseen huutaa Herran nimeä, se pelastuu "
Sillä sinäkään et edellisessä kirjoituksessa selventänyt tuota asiaa, jonka nyt vasta sitten kirjoitit, että tarvitaankin se Sydämen Usko !
Minä varta vasten kirjoitin TÄYSIN SELVÄSTI SEN, että tuollaisella vajaalla ja vajavaisella kirjoittelulla voidaan viedä monia uskovia harhaan ja toiset siis perustavat samoin noihin sanoihin perustuen oman arvionsa siitä, että kuka oikeasti on uskova ja kuka taas ei !
Eli !
Tämä ei sitä kerro, tälläisenään vaan tämä voi viedä nuoria uskovia pahasti harhaan:
Muistutan vielä niistä sanoistani, joista tämä keskustelu alkoi:
vvvvvvvvvvvvvvvvv
" Tämä on vaarallinen lause:
----------------------
-----------------------
Ymmärtämättä sen vaarallisuutta, eli kun hän siis päätti itse sen, että tuolla tavalla paljastetaan oikeat uskovat, niin pahasti hän itse jo meni metsään ja syvälle. "
vvvvvvvvvvvvvvvv - Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00061 kirjoitti:
Se on syntiä se.
Nytkin:
Siis tuo tarkoittaa sitä, että minä toivon sitä sydämestäni.Nellie, otan sanani takaisin. Minä en sinun sydämeesi näe enkä sitä kykene arvioimaan. Anteeksi.
GF - Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00066 kirjoitti:
Nyt sinä s-seutulainen menit ikävä kyllä vääntelemään sanojani kieroon !
Miksi niin teit ?
Tahallasiko ?
Kirjoiti näet näin:
--------------------
------------------
Minä en missään väittänyt teitä uskosta osattomiksi, vaan Hengellisesti sokeiksi, eli kaltaistenne sokeiden ja ymmärtämättömien vuoksi ns. "seurakuntiin" pääsevät kaikki eksyttäjät vapaasti, siis jos ja kun teidän arviointinne perustuu siihen, mihin se esim. Usko Toivosella on pitkään perustunut, eli vain siis siihen, että:
Sillä sinäkään et edellisessä kirjoituksessa selventänyt tuota asiaa, jonka nyt vasta sitten kirjoitit, että tarvitaankin se Sydämen Usko !
Minä varta vasten kirjoitin TÄYSIN SELVÄSTI SEN, että tuollaisella vajaalla ja vajavaisella kirjoittelulla voidaan viedä monia uskovia harhaan ja toiset siis perustavat samoin noihin sanoihin perustuen oman arvionsa siitä, että kuka oikeasti on uskova ja kuka taas ei !
Eli !
Tämä ei sitä kerro, tälläisenään vaan tämä voi viedä nuoria uskovia pahasti harhaan:
vvvvvvvvvvvvvvvvv
----------------------
-----------------------
Ymmärtämättä sen vaarallisuutta, eli kun hän siis päätti itse sen, että tuolla tavalla paljastetaan oikeat uskovat, niin pahasti hän itse jo meni metsään ja syvälle. "
vvvvvvvvvvvvvvvv"Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä"
Saako jokainen - aivan jokainen ihminen - huutaa avuksi syntihädässään Jeesusta Kristusta?
Saa.
Mikä on se ainoa nimi, johon ihminen voi ja saa turvata kuoleman edessä ja hetkellä?
Se nimi on Jeesus Kristus.
Vaikka ihminen olisi elänyt koko elämänsä epäuskossa, hän saa Jumalan armosta turvata vielä viimeisellä hetkellään Jeesukseen Kristukseen, turvata Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Joka ainoa ihminen saa turvata Jeesukseen Kristukseen, huutaa hänen nimeään avukseen.
s-seutulainen - Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
"Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä"
Saako jokainen - aivan jokainen ihminen - huutaa avuksi syntihädässään Jeesusta Kristusta?
Saa.
Mikä on se ainoa nimi, johon ihminen voi ja saa turvata kuoleman edessä ja hetkellä?
Se nimi on Jeesus Kristus.
Vaikka ihminen olisi elänyt koko elämänsä epäuskossa, hän saa Jumalan armosta turvata vielä viimeisellä hetkellään Jeesukseen Kristukseen, turvata Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Joka ainoa ihminen saa turvata Jeesukseen Kristukseen, huutaa hänen nimeään avukseen.
s-seutulainenYhä vain jatkat samaa rataa !
Yhäkään sinä et kirjoita niin, että:
Jokainen, joka SYDÄMESTÄÄN huutaa Herraa avukseen pelastuu !
Siis moni kunnioittaa Jumalaa huulillaan, vaikka sydän on kaukana !
Olen nähnyt ihmisiä, jotka ovat sanoneet haluavansa pelastua, mutta uudestisyntymistä ei ole tapahtunut, koska se anomus ei tullut sydämestä, eikä ollut oikeasti halua luopua syntielämästään !
Etkö sinä vieläkään tämän vertaa käsitä ja ole elämässäi näihin asioihin törmännyt ?
Eli yritä nyt vihdoin ymmärtää se SUURI ERO näiden välillä, eli:
1) Kun ihminen SYDÄMESTÄÄN huutaa Herran puoleen ja todella haluaa apua ja vapautua syntielämästään !
2) Kun ihminen VAIN SANOO, mutta sydän ei ole mukana, eikä ole todellista halua luopua syntielämästään !
Ei pidä opettaa yksipuolisesti näitä asioita, eli selittää vain kolikon toista puolta, eikäänkuin molemmat puolet olisivat samanlaisia !
Montako kertaa pitää samat asiat vääntää rautalangasta, että lopulta menee perille ?
Matt. 15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, - Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00066 kirjoitti:
Nyt sinä s-seutulainen menit ikävä kyllä vääntelemään sanojani kieroon !
Miksi niin teit ?
Tahallasiko ?
Kirjoiti näet näin:
--------------------
------------------
Eli !
vvvvvvvvvvvvvvvvv
----------------------
-----------------------
vvvvvvvvvvvvvvvvArvoisa "vvvv..vv",
voisitko ystävällisesti tuoda suoran tekstilainauksen kommentistani, johon viittaat?
Syytöksiä jos esitetään, niin ne pitäisi myös todistaa.
Jos ei myös esitetä todisteita, niin kysymyksessä on väärä todistus, panettelu tms..
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Arvoisa "vvvv..vv",
voisitko ystävällisesti tuoda suoran tekstilainauksen kommentistani, johon viittaat?
Syytöksiä jos esitetään, niin ne pitäisi myös todistaa.
Jos ei myös esitetä todisteita, niin kysymyksessä on väärä todistus, panettelu tms..
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenYritätkö nyt väittää niin, ettet ole jankannut täällä pitkään samaa mantraa, eli sitä:
" Joka avukseen huutaa Herran nimeä pelastuu ! "
Vastaa nyt ihan rehellisesti, kiitos. - Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Nellie, otan sanani takaisin. Minä en sinun sydämeesi näe enkä sitä kykene arvioimaan. Anteeksi.
GFSaat toki anteeksi !
Mutta miksi ihmeessä sinä yhä uudestaan ja uudestaan sorrut tuohon samaan ?
Sitä minä tässä ihmettelen.
No, Sana kuitenkin siis sanoo:
3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
4 Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän. - Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00072 kirjoitti:
Yritätkö nyt väittää niin, ettet ole jankannut täällä pitkään samaa mantraa, eli sitä:
Vastaa nyt ihan rehellisesti, kiitos.Eli, jospa "vvvvv..vv" toisit niistä yhdestäkin suoran tekstilainauksen jostakin kommentistani, niin katsotaan yhdessä asiaa.
Usko Toivonen - Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Eli, jospa "vvvvv..vv" toisit niistä yhdestäkin suoran tekstilainauksen jostakin kommentistani, niin katsotaan yhdessä asiaa.
Usko ToivonenMinun on vaikeaa kaivaa niitä esiin, sillä en säästä kaikkea itselläni.
Mutta ihan oikeasti nyt, väitätkö sinä nyt rehellisesti niin, ettet ole asiaa pitkään täällä jankannut ?
Vastaa nyt vaan rehellisesti, älkäkä kieroile, kiitos ! - Anonyymi00076UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Eli, jospa "vvvvv..vv" toisit niistä yhdestäkin suoran tekstilainauksen jostakin kommentistani, niin katsotaan yhdessä asiaa.
Usko ToivonenSiis en osaa kaivaa täältä asioita, mutta muistan sen elävästi, sillä se kirjoittelu kaiken aikaa tökkäsi pahasti, kuten olen nyt puuttunutkin s-seutulaisen samaan tapaan toimimiseen.
Jos joku muu osaa kaivaa täältä vanhoja kirjoituksia, niin kiitä avusta. - Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Usko ToivonenNiin ja jos sinä Usko Toivonen nyt ihan rehellisesti sanot niin, että et ole tuota kyseistä asiaa viesteissäsi toistanut ja sanot siis rehdisti minun erehtyneen !
Niin minä puolestani pyydän rehdisti ja nöyrimmin sinulta anteeksi !
Minulla ei ole mitään halua tai tarvetta esittää valheita yhtään kenestäkään !!! - Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00076 kirjoitti:
Siis en osaa kaivaa täältä asioita, mutta muistan sen elävästi, sillä se kirjoittelu kaiken aikaa tökkäsi pahasti, kuten olen nyt puuttunutkin s-seutulaisen samaan tapaan toimimiseen.
Jos joku muu osaa kaivaa täältä vanhoja kirjoituksia, niin kiitä avusta.Eli perustat syytöksesi omaan "muistiisi", jonka varassa syyttelet toisia.
Ja jos kerran ihan elävästi muistat, niin varmaan pystyt tuomaan elävästä musitistasi, mitä olen tarkalleen kirjoittanut.
Usko Toivonen - Anonyymi00079UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Eli perustat syytöksesi omaan "muistiisi", jonka varassa syyttelet toisia.
Ja jos kerran ihan elävästi muistat, niin varmaan pystyt tuomaan elävästä musitistasi, mitä olen tarkalleen kirjoittanut.
Usko ToivonenMiksi et vastaa selvään ja suoraan kysymykseeni ?
Yritätkö nyt väittää niin, ettet ole jankannut täällä pitkään samaa mantraa, eli sitä:
Vastaa nyt ihan rehellisesti, kiitos.
Sillähän tästä päästään. - Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Eli perustat syytöksesi omaan "muistiisi", jonka varassa syyttelet toisia.
Usko ToivonenEli jos sinä sanot niin, että et ole toistellut tuota, niin minä pyydän nöyrimmin anteeksi !
Joten jos olet sitä toistellut, niin miksi vänkäät yhä ? - Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Eli jos sinä sanot niin, että et ole toistellut tuota, niin minä pyydän nöyrimmin anteeksi !
Joten jos olet sitä toistellut, niin miksi vänkäät yhä ?Hyväksyn nöyrän anteeksipyyntösi.
Usko Toivonen - Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00081 kirjoitti:
Hyväksyn nöyrän anteeksipyyntösi.
Usko ToivonenKiitän !
No, kerrotko nyt sen oman näkemyksesi asiasta ? - Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00082 kirjoitti:
Kiitän !
No, kerrotko nyt sen oman näkemyksesi asiasta ?Sen verran tuli mieleeni lisätä s-seutulaiselle, että tämänkaltaisesta minä varoitan:
1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.
!!!
5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
!!!
8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
Eli nuo ulkokultaiset siis tulivat muiden mukana mukamas parannuksen kasteelle, vaikka eihän heillä oikeasti ollut aikomustakaan tehdä parannusta !
Siis ihan samoin moni voi siis myöskin toimia, eli huutaa Herran nimeä, vaikka todellisuudessa heidän sydämensä ei ole ollenkaan mukana !
Siksi tulisi olla varovainen jos kirjoittaa asiasta, mutta jättää pois tuon oleellisen, eli niin kuin toisessa kohtaa selvemmin sanotaan, niin:
2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa PUHTAASTA SYDÄMESTÄ !
Eikä siis vilpillisesti ja vain näön mukaan, kuten tuossa nuo fariseukset ja kirjanoppineet tuon parannuksen kasteen kohdalla ! - Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Sen verran tuli mieleeni lisätä s-seutulaiselle, että tämänkaltaisesta minä varoitan:
1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.
!!!
5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
!!!
8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
Eli nuo ulkokultaiset siis tulivat muiden mukana mukamas parannuksen kasteelle, vaikka eihän heillä oikeasti ollut aikomustakaan tehdä parannusta !
Siis ihan samoin moni voi siis myöskin toimia, eli huutaa Herran nimeä, vaikka todellisuudessa heidän sydämensä ei ole ollenkaan mukana !
Siksi tulisi olla varovainen jos kirjoittaa asiasta, mutta jättää pois tuon oleellisen, eli niin kuin toisessa kohtaa selvemmin sanotaan, niin:
2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa PUHTAASTA SYDÄMESTÄ !
Eikä siis vilpillisesti ja vain näön mukaan, kuten tuossa nuo fariseukset ja kirjanoppineet tuon parannuksen kasteen kohdalla !Uskaltaakseen lähestyä Jeesusta Kristusta, huutaa hänen nimeään avukseen, ihmisen tulee siis ensin ryhtyä parantelemaan itseään, ennen kuin voi kääntyä kurjana syntisenä Jeesuksen puoleen ja huutaa häntä avukseen!?
s-seutulainen - Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Uskaltaakseen lähestyä Jeesusta Kristusta, huutaa hänen nimeään avukseen, ihmisen tulee siis ensin ryhtyä parantelemaan itseään, ennen kuin voi kääntyä kurjana syntisenä Jeesuksen puoleen ja huutaa häntä avukseen!?
s-seutulainenÄlä viitsi vääntää sanojani kieroon !
Jumala näkee sydämet ja munaskuut !
Jumala vastaa vain sellaiseen "huutoon", joka tulee aidosti ja sydämestä !
Ei ole kyse mistään itsensä parantelemisesta, vaan oman syntisyytensä todellisesta ja avoimesta myöntämisestä ja sydämen halusta vapautua omasta syntielämästään !
Eikö sinua s-seutulainen itseäsi hävetä tämä tälläinen toimintasi ?
Vai oletko oikeasti siis noin totaalisen ymmärtämätön tässä asiassa ?
Eli oletko oikeasti noin totaalisen ymmärtämätön, vai heittäännytkö nyt vain tahallasi tyhmäksi ?
- Anonyymi00029
Paavali on huono esikuva ja opettaja.
Paavali oli murhamies, joka ei piitannut maallisista laeista ja yritti mitätöidä Jumalankin lait.- Anonyymi00031
Herää hyvä ihminen viieminkin harhoistasi.
- Anonyymi00032
Et ole kristitty! Miksi kirjoittelet täällä! Mene uskontosi keskustelupalstalle!
- Anonyymi00030
Sairaskertomus.
- Anonyymi00045
Yhteiskuntahoploppi on toista kuin Taivastenvaltakunta. Älkää ajatelko kauempaa kuin sopii.
- Anonyymi00050UUSI
Jeesus tuli taivaasta ihmiseksi ja sovitti kaikkien synnit
Jeesuksen tunteminen on kaiken A ja O
Hän antaa synnit anteeksi
ja katsokaa taivasta siellä kaikki on valmista ja oikein ja sinne Me olemme matkalla
ja Jeesus sanoo joka Auraan katsoo Se ei ole minulle sovelias
ja Paavali sanoo Katsokaa ylös Isän oikealle puolelle missä Jeesus istuu
ja täältä näkee Jeesuksen kirkkauden - Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Jeesus tuli taivaasta ihmiseksi ja sovitti kaikkien synnit
Jeesuksen tunteminen on kaiken A ja O
Hän antaa synnit anteeksi
ja katsokaa taivasta siellä kaikki on valmista ja oikein ja sinne Me olemme matkalla
ja Jeesus sanoo joka Auraan katsoo Se ei ole minulle sovelias
ja Paavali sanoo Katsokaa ylös Isän oikealle puolelle missä Jeesus istuu
ja täältä näkee Jeesuksen kirkkaudenJeesus tuli Marian kohdusta. Ei mistään taivaasta tipahtanut.
- Anonyymi00047UUSI
Room: 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Gal: 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
Taivaan kansalaiseksi tekee yksistään Jeesus
usko vanhurskauttaa syntisen ja kunnia kuuluu
Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle
ei kastelle ne on rituaalia jotka ihminen tekee todistaakseen uskoa
paljon on kastettuja jotka eivät ole uskossa- Anonyymi00052UUSI
Lahkohenget tiedetään, mistä ne on peräisin.
- Anonyymi00048UUSI
Kuolemaan tuomittujen vankien uskoon tulo. Vankilassa mutta vapaa
Elävä yhteys | Jeesus Ugandan vankiloissa | TV7- Anonyymi00049UUSI
Korjataan.
Kuolemaan tuomittujen vankien uskoon tulo. Vankilassa mutta vapaa
https://www.tv7.fi/arkki/elava-yhteys/jeesus-ugandan-vankiloissa_p104519/ - Anonyymi00051UUSI
Eikös se Ruandan baptistipappi ole istunut vankilassa jo 18 vuotta kansanmurhasta.
- Anonyymi00054UUSI
Älkää alistuko adventismin ikeeseen.
- Anonyymi00055UUSI
Kuka sinua on pyytänyt kääntymään Adventistien ikeeseen ?
Minua ei kukaan Adventisti ole käännyttänyt ikeeseen. Jumala itse on johdattanut minut tuntemaan sapatin pyhyyden.
Itse olen löytänyt myös tämän Raamatusta: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo Herra.
Ikuiseen piinaan tulimeressä en ole koskaan uskonut.
1234567--- - Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kuka sinua on pyytänyt kääntymään Adventistien ikeeseen ?
Minua ei kukaan Adventisti ole käännyttänyt ikeeseen. Jumala itse on johdattanut minut tuntemaan sapatin pyhyyden.
Itse olen löytänyt myös tämän Raamatusta: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo Herra.
Ikuiseen piinaan tulimeressä en ole koskaan uskonut.
1234567---Adventistit käyttävät jumalastaan, pahasta riivahengestä nimeä, sapatti.
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Adventistit käyttävät jumalastaan, pahasta riivahengestä nimeä, sapatti.
Antisemitismi nostaa vahvasti päätään, mitä sapattiin tulee. Tämähän on tiedetty.
1234567--- - Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Antisemitismi nostaa vahvasti päätään, mitä sapattiin tulee. Tämähän on tiedetty.
1234567---Kyllä antisemitismi mitä törkeimmällä tavalla, nostaa päätään.
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
1234567---Sinulle on JO monen monta kertaa annettu tiedoksi tämä selvä Ramatun Sana:
Heprealaiskirje 4
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
!!!
Lakiliiton sapatti oli vain ja ainoastaan kuvaa ja varjoa uuden liiton sapatin levosta, johon meidän tulisi päästä, eli LAKAT OMISTA TEOISTAMME, ja elää sen sijaan Jumalan jo ennalta valmistamissa valmiissa teoissa, siis Jumalan Teoissa !
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Mutta omavanhurskas lain orja yrittää kelvata Jumalalle OMILLA TEOILLAAN, eli lakkautetun lakiliiton sapatti säädösten kautta ja avulla !
Voi tuota syväsokeutta.
Jumala toki on antanut jo aikojen alussa LEPOPÄIVÄN, eli yhden päivän viikossa lepoon ansiotyöstä, mutta se on aivan eri asia, kuin tämä "sapatti" hapatuksen vaahtoaminen !
- Anonyymi00059UUSI
Jospa antaisimme kaikille vapauden soveltaa Raamattua omaan elämäänsä?
Toisten elämän määritteleminen kun vie vapauden toisilta. Siihenhän nämä riidat perustuvat, toisten hallitsemiseen.
Vapaus on perusoikeus ja terveyden lähtökohta. - Anonyymi00060UUSI
Aloittaja vois vapauttaa ittensä tunkiolle 💩💊💊💊
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1044440BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003657- 2022991
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome722832Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602737- 831371
- 601246
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381082- 60988
MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t120983