Oletteko olleet eristyksessä osastolla? Miten se vaikutti teihin? Minä olin ja menin siellä huoneessa yksin vielä enemmän sekaisin. Muka katsoivat näytöltä mitä teen mutta eivät silti reagoineet ollenkaan vaikka painoin nappia. Kävelin edestakaisin siinä vankityrmässä. He vain katselivat mun tuskaa näytöltä eivätkä tulleet auttamaan. Vain piikin kanssa tulivat joskus käymään ja piikittivät. Vähemmästäkin menee sekaisin.
Eristyksestä
13
141
Vastaukset
- Anonyymi00001
Korona -sota toi monelekkin eristys-tilan sairaaloissa. jopa niin pahan että Hautuumaa
odotti ja sukulaisille hautauslaskut.Vaikutus oli paha,monelta meni kotikin myyntiin,
moni joutui vaihtamaan vuokrakämmpänsä halvempaan tämä SDP filmitähden olessa
vallassa.! - Anonyymi00002
Vuosia sitten olin useampaan kertaan psykiatrisella osastolla eristyshuoneessa.
Useimmiten oman käytökseni takia. Joskus jopa pyysin itse sinne päästä, kun tunsin ettei ollut hyvä olo.
Lepositeissäkin tuli joitain kertoja oltua, niihin ei vapaaehtoisesti laiteta, aina pakosta, jos tarvitsee.
Minulle ei jäänyt mitään traumoja eristyksistä tai lepositeistä. Ymmärsin silloin, että ne toimenpiteet olivat sillä hetkellä tarpeellisia. Jälkeenpäin ymmärsin jopa vielä paremmin mikä johti mihinkin ja miksi.- Anonyymi00004
Jokainen kokee tilanteen erilaiseksi. Oot varmaan harvoja jolla ei. Meillä on 50 ihmisen ryhmässä about.. Kaikki jotka lepareissa ollu traumatisoituneita
- Anonyymi00003
Sain traumoja. Niistä kärsin vieläkin vaikea tuoda esille niitä kun hoitotahon mielestä se on hoitoa=ei voi olla traumatisoivaa. Onneksi terapia alko
- Anonyymi00005
nyt saa terapiassa traumoihin apua
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
nyt saa terapiassa traumoihin apua
Joo, mut ei se silti muuta sitä että traumatisoiva kokemus ja hoitotahon puolelta sitä ei lasketa traumaksi ollenkaan.
- Anonyymi00007
En ole koskaan ollut niin sekaisin etten olisi ymmärtänyt tekojeni seurauksia.
- Anonyymi00008
Sama minulla. Syyllistyin psykoosipäissäni törkeään pahoinpitelyyn, todettiin olleeni ymmärrystä vailla, vaikka ymmärsin mitä tein, myös seuraukset, että rangaistuksen siitä sain.
Olin pakkohoidossa joitain vuosia tekoni takia. - Anonyymi00009
Minä olen ollut sekaisin, mutta en vaaraksi kenellekään. En uhkaillut ketään enkä ollut väkivaltainen. Eristykseen riitti, että olin liian psykoottinen. Ei siis mitään tekoja ollut.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Minä olen ollut sekaisin, mutta en vaaraksi kenellekään. En uhkaillut ketään enkä ollut väkivaltainen. Eristykseen riitti, että olin liian psykoottinen. Ei siis mitään tekoja ollut.
En minäkään ole ollut koskaan muulloin vaarallinen, oli tuo yksi ainoa törkeä pahoinpitely.
Psykooseja oli vuosia sitten monta kertaa, en ollut väkivaltainen ketään kohtaan.
Itsekin olin joskus eristyksessä sen takia, kun olin vain niin sekaisin, psykoottinen. En ollut koskaan osastollakaan mitenkään väkivaltainen. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
En minäkään ole ollut koskaan muulloin vaarallinen, oli tuo yksi ainoa törkeä pahoinpitely.
Psykooseja oli vuosia sitten monta kertaa, en ollut väkivaltainen ketään kohtaan.
Itsekin olin joskus eristyksessä sen takia, kun olin vain niin sekaisin, psykoottinen. En ollut koskaan osastollakaan mitenkään väkivaltainen.Ei se eristys tarkota ettet tietäs mitä oot tehny. Joskus se vaan nopein ja helpoin tapa valvoa
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei se eristys tarkota ettet tietäs mitä oot tehny. Joskus se vaan nopein ja helpoin tapa valvoa
Siis joo, omalla kohdallani kyllä tiesin ja ymmärsin eristykseni syyt. Olin vaikea tapaus, olematta kuitenkaan väkivaltainen muita kohtaan.
Eristys on vähän kuin varotoimi, jolla halutaan suojella myös potilasta itseään. Jos eristyshuone ei riitä, on lepositeet sitten seuraava vaihtoehto.
- Anonyymi00010
Ristillinen suoritus. Palvelus Jumalalle oletetusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4636586Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1883916Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1092521Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262050Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1391436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771325- 681176
- 631105
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te791098- 461049