Kummilusikan hinta

Kummitus82

Kertokaa nyt köyhälle, millaisia seteleitä olette jättäneet kultasepänliikkeeseen hankkiessanne kummilapselle lusikkaa.

Kyse siis hopeisesta "perusspoonista". =O)
Kiitän.

26

13532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi

      helpompaa käydä tai soittaa kultasepänliikkeeseen ja käydä henk.koht. kysymässä kummilusikoiden hintaa?????

      • Kummitus82

        Niin, soittaminen ehkä kävisi päinsä, mutta paikanpäälle en tahdo raahautua ennen kuin olen oikeasti selvittänyt, minkä verran on syytä varata rahaa mukaan yms.
        Olisi noloa mennä ostoksille (liikkeessähän vain aniharva myyjä ymmärtää, että on oikeasti VAIN kysymässä hintoja...) vailla tarvittavaa rahasummaa.

        Ja toisaalta, piipahdan netissä päivittäin, joten tämä on luonnollinen paikka minulle kysellä ihmisten kokemuksia.


    • marina

      25 e maksoi 5 vuotta sitten semmonen ihana kummilusikka, jossa oli suojelusenkeli siinä kädensijassa. valitettavasti vaan kummilapsen vanhemmat pyysivät ristiäisten jälkeen minua vaihtamaan lahjan toiseen ("osta vaikka semmonen kultanen laattaranneketju, kun semmosta ei saatu" pyysivät siis lapsen vanhemmat minun, köyhän opiskelijan, ostamaan, hintakin olisi ollut nelinkertainen lusikaan verrattuna), kun sylikummitkin olivat ostaneet lusikan :-(

      niin että suosittelen jotain vähemmän perinteistä kummilahjaa, jos et ole sopinut lahjasta etukäteen vanhempien kanssa, itse olen vieläkin loukkaantunut kummilapseni vanhempiin.

      • Kummitus82

        Eipä käynyt sinullekaan häävisti.. Meiltä kummeina ollaan jo pyydetty lusikkaa ja kun nimikin on tiedossa, ei sitä kaiverruksien jälkeen enää vaihdeta, miellytti tai ei. =O)

        Mutta oman pettymyksesi ymmärrän kyllä. Ei kuulostanut hääppöiseltä. Ja kiitos hintahaarukan kartoittamisesta.


      • äitee +4

        kummilusikka on lahja jonka perinteisesti antaa sylikummi. eli itse mokasit, mutta lahjan vaihtoa pyytäminen ja vielä toive toisesta lahjasta on jo törkeää!! mikähän lienee ollut ajatus kummien tehtävästä??

        meillä yksi sai sormuksen jota ei koskaan käytetty kun sormet meni joskus suuhun ja sitten oli jo liian pieni. yhdelle kummit toi ranneketjun, mutta poika ei halua sitä käyttää kun ei tykkää koruista ja vielä atoopikko.. eli perinteiset lusikat ja kehys olleet paljon paremmat!


      • marina
        äitee +4 kirjoitti:

        kummilusikka on lahja jonka perinteisesti antaa sylikummi. eli itse mokasit, mutta lahjan vaihtoa pyytäminen ja vielä toive toisesta lahjasta on jo törkeää!! mikähän lienee ollut ajatus kummien tehtävästä??

        meillä yksi sai sormuksen jota ei koskaan käytetty kun sormet meni joskus suuhun ja sitten oli jo liian pieni. yhdelle kummit toi ranneketjun, mutta poika ei halua sitä käyttää kun ei tykkää koruista ja vielä atoopikko.. eli perinteiset lusikat ja kehys olleet paljon paremmat!

        enpähän tuosta etikestistä ole koskaan kuullutkaan.

        meidän suvussa (jonka vesa on myös tuo edellä mainittu kummipoika) on sylikummi perinteisesti ostanut kastesormuksen (pojalle kantasormus ja tytölle helmisormus) ja muut kummit ovat ostaneet sitten lusikoita ja kehyksiä jne. yhden muista kummeista tunsin ennestään ja hänen kanssaan pystyimme sopimaan, ettemme ostaneet samaa lahjaa, mutta muiden kummien kanssa en voinut keskustella.

        ehkäpä pojan äidin suvussa on sitten noudatettu tuota mainitsemaasi etikettiä, en tiedä, mutta ilmeisesti olemme siis molemmat (minä ja lapsen äiti) käyttäytyneet huonosti.


      • vai vielä kultaa...

        Tuskin enää olet kommenttiani lukemassa, mutta sanon silti... On ollut noloa ja tavaran ahnetta käytöstä kummilapsen vanhemmilta.


    • Kummitus82

      Jos jotakuta muutakin myöhemmin asia arveluttaa, olen nyt kultasepänliikkeessä käyneenä ihmisenä entistäkin viisaampi. Itse lusikka maksoi 48 euroa ja myöhemmin tehtävä kaiverrus oli sitten sen kymmenen.

      Että näin. =O)

      • marina

        mistä liikkeestä hait? eipä tarvitse minun ainakaan sinne mennä, jos kunnian kummiudesta saan vielä joskus.

        täälläpäin kaiverrukset tulevat aina kaupanpäälle liikkeessä kuin liikkeessä.


      • Kummi myös
        marina kirjoitti:

        mistä liikkeestä hait? eipä tarvitse minun ainakaan sinne mennä, jos kunnian kummiudesta saan vielä joskus.

        täälläpäin kaiverrukset tulevat aina kaupanpäälle liikkeessä kuin liikkeessä.

        Pääkaupunkiseudulla ollaan ja hinnat on just tollasia. Juuri maksoin lusikasta 50 ja kaiverruksista (käsin) 15. Konekaiverruksen saa samaan hintaan.

        Enkä muuten ostanut ensimmäisestä, vaan hain halvinta paikkaa... En tiedä löysinkö, mutta monta kalliimpaa ainakin oli.


    • edukkaasti

      en siis ostanutkaan perinteistä lusikkaa, joka jää yleensä laatikon pohjalle vaan paketin muumiaterimia, jotka kestävät konepesun ja ovat mukana arjessa. olivat myös edullisia, parikymmpiä ehkä...

      • Äiti

        Meillä on käytetty kummilusikoita, jopa pesty koneessa. Eivät ne siitä niin kovin ole kärsineet. Suurin ongelma onkin kai, että konepesussa muut hopealusikassa kiinni olevat astiat voivat saada läikkiä.

        Minusta lusikkaa on parempi käyttää kuin jättää kaappiin homehtumaan, vaikka sitten pilalle menon uhallakin.


      • marina
        Äiti kirjoitti:

        Meillä on käytetty kummilusikoita, jopa pesty koneessa. Eivät ne siitä niin kovin ole kärsineet. Suurin ongelma onkin kai, että konepesussa muut hopealusikassa kiinni olevat astiat voivat saada läikkiä.

        Minusta lusikkaa on parempi käyttää kuin jättää kaappiin homehtumaan, vaikka sitten pilalle menon uhallakin.

        meillä myös on kummilusikat olleet arkikäytössä niin minun ollessani lapsi kuin nyt omien lastenikin kanssa. turhaan niitä lusikoita laatikon pohjalla pantata, käytettäväksi minä ainakin olen lusikat kummilapsilleni ostanut.


    • ååi

      alle 60 euron sitä saa

    • kyselemässä

      Paikallisessa kultasepän liikkeessä maksoi 52-67e kaiverrus. Yksi tarjouslusikka oli ja sen olis saanut 35 eurolla. Hirveitä hintoja. :(

      • asfha

        kultasepänliikkeissä hopeisten kummilusikoiden hinnat ovat tosissaan siinä 39-72e. halvimmat ovat halpoja siksi koska tehty virossa. kalliimmat ovat kotimaisia kultakeskuksen lusikoita. kaiverrus voi kuulua hintaan tai sitten ei, sen osuus siitä on n.15e..jos haluatte halvemman lusikan niin ostakaa vaikka teräksinen muumilusikka stokkalta ja hommatkaa siihen kaiverrus. modernimpaa ainakin.


    • Irkguu

      Ei muuta, kun Googleen hakusanaksi KUMMILUSIKKA HOPEINEN.
      Niin pääsee helposti vertaileen hintoja ja malleja.
      Valikoimaa ainakin riittää.
      Itse ainakin löysin kummipojalleni Suomileijonan.

    • kallista

      olisipa täälläkin noin halpaa! porissa halviman lusikan saa satasella!

    • smaSDA

      hhn

    • Ryöstöä

      Kultasepät ovat kusettajia.

      Kulta maksaa tänä päivänä 42 €/g. Halvinkin kultaketju, jossa on hiukan yli puolet kultaa (14/24) noin 75 euroa /g. Ei siinä kultaa ole kuin hintalapussa. Itse kullan hinta halvimmassakin korussa on luokkaa 25 % tai alle.

      Puhdas hopea maksaa noin 8 euroa/g.

      Lusikan tai ketjun teollinen valmistaminen hopeasta tai kullasta ei ole sen kalliimpaa kuin ruostumattomasta teräksestäkään.

    • kummitusss

      Olisko ollut viime kesänä ostettu lusikka n.60-80 e, kaiverrus kuului hintaan (:

      • kallis lusikka

        Kummilusikat maksavat tänä päivänä n. 110-120 euroa liikkeessä kuin liikkeessä. Toisilla kaiverrus kuuluu hintaan ja osalla se maksaa 10-20 euroa.


      • lahjatoiveista
        kallis lusikka kirjoitti:

        Kummilusikat maksavat tänä päivänä n. 110-120 euroa liikkeessä kuin liikkeessä. Toisilla kaiverrus kuuluu hintaan ja osalla se maksaa 10-20 euroa.

        Niinpä, kallista on kummius ja myös ristiäisissä käyminen.

        Olin kerran ristiäisissä, joissa lapsen äiti pyysi nimenomaan lahjaksi hopeaa. Mainitsi mm. esineinä hopeisen kynttilänjalan tai valokuvakehyksen. Kävin parissa kultasepänliikkeessä hintoja kyselemässä. Hopeinen kynttilänjalka olisi maksanut 150 eurosta ylöspäin! Päädyin ostamaan toisenlaisen hopeisen esineen, joka sekin oli lähellä satasta.

        Hopeinen lahjatoive koski muitakin vieraita kuin kummeja. Lapsen äidin kanssa olin jossain vaiheessa kuitenkin ollut ihan hyväkin ystävä, mutta hänen lahjatoiveensa vaikutti aika erilaiselta, mihin olen tottunut. Aika hämmentyneitä olivat vieraat tuosta lahjatoiveesta. (Kyseiset ristiäiset olivat ihan normaalit ristiäiset, eivätkä missään erityisissä puitteissa järjestetyt.)

        Oletteko muutkin törmänneet hintavien lahjatoiveiden esittämiseen ristiäisten yhteydessä?


    • jestas...

      Kävin ostamassa kummilusikan. Meidän kaupungissa on ehkä 6 kultasepänliikettä, katsoin kaikkien liikkeiden kaikki lusikat läpi ja totesin että kaupungin halvin lusikka on 84 e. Otinpahan sit sen.. :D

    • kummitusx

      Aika hyvin hinnat nousseet muutamassa vuodessa. Nyt lusikka maksaa 89-117e!!!!!

    • seurasetä

      Köyhän kannattaa hakea kirpputorilta vitosen kummikauha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe