Kiinnostavaa tutkivaa journalismia‼️
Sulle-mulle-sulle-mulle..
"Kenen asialla apulantafani Jari Parkkonen on
Jari Parkkonen valittiin Heinolan kaupunginjohtajaksi 5.2.2018. Ennen viran vastanottamista Raili Hildén junaili Parkkoselle palkankorotuksen kaupunginhallituksessa. Näin Jari saatiin demarien tukijaksi.
Jari Parkkonen aloitti kaupunginjohtajana vasta 28.8.2018 eli puoli vuotta valinnan jälkeen asuttuaan Heinolassa lahtelaisen Toni Wirtasen vuokralaisena vuodesta 2015 alkaen.
Toni Wirtanen oli ostanut 7.3.2011 kyseisen Ruokolahti-nimisen kiinteistön 385.000 eurolla
Maakuntajohtajana Parkkonen valmisteli viimeisenä varsinaisena työpäivänään 11.6.2018 lausunnon Laajalahti-Kouvolantien osayleiskaavasta. Ehdotus on päivätty 26.2.2018.
Jari Parkkosen ehdotuksesta maakuntakaavan virkistysalueena ollut Pitkäniemi (Rokkiranta) muutettiin yleiskaavaehdotuksessa asumisalueeksi.
Kaupunginhallitus hinnoitteli 18.6.2018 § 137 sääntöjensä mukaisesti Toni Wirtaselle tarkoitetun Rokkirannan maapohjan arvoksi 197 250 euroa.
Jari Parkkonen osti 28.6.2018, kymmenen päivää hinnoittelupäätöksen jälkeen Toni Wirtasen asuintalon Räävelin rannalta 300.000 eurolla (Tonille tappiota 85 000 euroa), Malminharjuntie 299, 570 kem², 6,9 ha.
Jari Parkkonen aloitti kaupunginjohtajana vasta 28.8.2018 eli reilun puovenvuoden jälkeen
Toni Wirtaselle myydyn kiinteistön kauppakirjan laatimisesta ja allekirjoittamisesta 2 kk:n kuluessa hinnoittelun lainvoimaistuttua, joka tapahtui vasta 24.3.2020, olisi maankäyttöinsinöörin pitänyt tehdä päätös. Wirtaselle junailty myynti kumoutui 24.5.2020.
Näin ei tehty, koska Toni Wirtanen ei ollut enää kiinnostunut omakotitalon rakentamisesta Pitkäniemen, kuten ”Rokkirannan” alkutaipaleella v. 2006 lupasi. Kaupanteon ehdoksi oli asetettu asuminen Heinolassa.
Hanna Hurmola-Remmi ja Kirsi Lehtimäki päättivät viikon jälkeen ”herätyksen” saatuaan
7.7.2021 myydä rantakiinteistön Toni Wirtaselle, vaikka kaupunki oli saanut paremman tarjouksen 22.6.2021.
Vastuuviranhaltija ei tehnyt myyntipäätöstä. Jari Parkkonen ilmoittautui lomalle kaupungin kaupantekopäiväksi 7.7.2021. joten vs kj Hanna Hurmola-Remmi ja kh pj Kirsi Lehtimäki toimivat vastoin lakia ja valtuuston päättämiä kaupungin sääntöjä laatiessaan kauppakirjan ja allekirjoittaessaan sen.
Kauppakirjan mukaan Toni Wirtasen olisi pitänyt rakentaa omakotitalo Pitkäniemeen 6.7.2023 mennessä. Näin hän ei ole tehnyt, joten kaupungin tulee periä Toni Wirtaselta sopimussakkoa 197 250 euroa. Tällaisen sopimusehdon Toni hyväksyi allekirjoittaessaan kauppakirjan 7.7.2021.
Perintätehtävä kuuluu nyt kj Jari Parkkoselle
Kapunginhallituksen tulee tutkia, ovatko Hurmola-Remmi ja Lehtimäki syyllistyneet virkarikokseen myydessään kiinteistön ilman asianomaista lupaa ja päätöstä."
Kiinnostavaa tutkivaa journalismia
7
185
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei kahta sanaa
- Anonyymi00002
frendit hoiti duunin himaan!
- Anonyymi00003
Ei mitään uutta, Varikon epäselvyydet pyyhittiin maton alle. Samoin velkoja kirjattiin luottotappioiksi liki miljoonan verran 2024 tilinpäätöksessä, em. Velkoja ei peritty tai haettu oikeuden päätöstä. Kaverilta kaverille ? Asioista ei saa hiisku!
Jättipotti lienee valmistumassa kaupungin talon myyntikuvioissa. Myynti on valmisteltu pitkään ja hartaasti. Kuka saa suurimman hyödyn? BOA ! Kaupunki suurimmaksi maksajaksi - kyllä. Nyt alkaa valitusrumba - se on varmaa ja ennenkaikkea toivottavaa.- Anonyymi00004
juuri näin.
- Anonyymi00005
onko faktaa vai mutua.
- Anonyymi00008
höpö höpö johtajaa vain haukutaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit735834KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2624671Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202578Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT871530Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111393- 1051337
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1071238Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191191