Miksi köyhät lisääntyvät ongelmatilanteessa?

Anonyymi-ap

Eikö päässä ole mitään rajaa sille nyhräämiselle josta syntyy lapsi tilanteeseen kun ei mihinkään ole varaa?
Suomessa kuitenkin on ehkäisy helppoa, mutta siellä savimajoissa asit pidetään hyveenä kun ei ehkäisyä käytetä eikä sitä muutoinkaan ole saatavillakaan.
Olemmeko siirtymässä savimaja-luokkaan kun päässä ei säteile mitään ÄO-tasolla muuta kuin alapään elinten himot?

4

284

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihmisellä on elinkaari ja siinä eri asiat joihin kuuluu myös oikeus läheisiin ihmisuhteisiin ja perheeseen. Eihän kukaan parhaassa lisääntymisiässä oleva tiedä mitä elämä tuo. Harvalla 25v ikäisellä on tilillä ”miljoonaa”, ja nolla budjetilla olevan ihmisen tilanne voi muuttua ajassa ja ajan myötä hyvinkin. Itse olen yksin oleva yli 50v ihminen joka on saanut elämässä hittiä vähän liikaakin. Elän vielä ajatuksessa jossa saisin katkaistua napanuoran järjestelmään. Haluaisin palauttaa järkevillä ehdoilla saamiani tukia jos se vain olisi mahdollista ja taloudellisesti mahdollista. Jossain on kuitenkin kohtuus niin taloudellisesti kuin oikeudellisesti. Jos oma taloudellinen tilanteeni mahdollistaisi ”napanuoran” omatoimisen katkaisun, niin ehkä ilmoitus maksajalle tukien hakemisen päättämisestä riittää. On olemassa ensisijaiset ja viimesijaiset tuet, ja viimesijaisia on perusteltu maksaa takaisi, mutta aikajanalla siinäkin on kohtuus. 2026 vuoteen siirrytäessä vuonna 2000 saatuja markka etuuksia tuskin tarvitsee enään maksaa takaisin.

• Anonyymi00002

Lapsia ’tarvitaan’ aina. Suomessa on syntyvyys romahtanut jo niin pieneksi, että siitä tulee isoja ongelmia parin kolmen vuosikymmenen päästä viimeistään.

Jos lasten syntymisen edellytys on hyvä taloudellinen tilanne ja kaikki nykyelämässä tarpeelliset katsotut krääsät jo hankittuna, niin useilla onkin jo synnytysaika iän puolesta mennyt, jos ei nyt ohi, niin ainakin heikentynyt oleellisesti, niin ettei lastensaanti enää olekaan itsestään selvyys. Ei ainakaan useampien.
      Kyllä yhteiskunnan on kyettävä takaamaan sen verran elämisen edellytyksiä taloudellisesti, ettei lasten hankkimista tarvitse taloudellisilla perusteilla harkita. Yhteiskuntaan se suurimman hyödyn kuitenkin lapsista aikanaan saa.

• Anonyymi00003

On sitä ennenkin lapsia tehty vaikka ollaan oltu paljon köyhempiäkin. Ennen tarvittiin lapsia tilan töihin ja tilalle jatkajaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1525
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      125
      969
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      931
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      92
      879
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      767
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      622
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      621
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      235
      610
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      597
    10. 49
      567
    Aihe