Kyseessä vapaaehtoinen luottokielto jolloin omien tietojen jonnekkin vuotaminen ei aiheuta taloudelle suoraan haittoja kuten rikollisten tekemiä velkoja netissä eikä missään.
Kyseinen esto tehdään ilmaiseksi verottajan sivuilla. Siitä saa kirjallisen todistuksen kotiin tuotuna.
Luottotietojen tarkistajat saavat tarkastaessa tiedon, että kyseisellä henkilöllä on itse tehty positiivinen luotonesto identiteetti varkauksen estämiseksi ja varsinkin jos joskus näin tapahtunut.
Itse olen sellaisen tehnyt kun sain ulosotosta maksuvaatimuksen maksamattomista nettiostoista joita en ollut tehnyt. Asia selvisi omalta osaltani ja syyllisyyteni merkittiin identiteetti varkaudeksi ja vapauduin vaatimuksista.
Silloin hain itselleni positiivisen luotoneston eikä siitä ole ollut mitään haittaa/ongelmaa.
Ollut voimassa n. 5v ajan. vaihdoin samalla myös puhelinliittymän prepaid-liittymäksi jolloin numeroni on selkeästi ainankin puhelinmyyjien tiedoista pois kun ole enää sellaisia soittoja tullut. Liittymän vaihdosta oli samalla pelkkää taloudellistakin etua kun ei tarvitse enää maksaa operaattorin rahastusta kiinteällä kk maksulla.
Taloudessamme on riittävä taloyhtiönetti 50M ilman erillistä maksua eli whatsapp toimii hyvin puheluidenkin osalta ilman kuluja. min. 10€ on kutenkin kerran vuodessa
ladattava liittymään jotta numero säilyy. Sen numeron voi myös rekisteröidä jolloin maksu menee automaattisesti kerran vuodessa.
Itse viimeksi laitoin 10€ kahteen erilliseen prepaid-liittymään ja saldo nousi yli 30 euroon molemmissa eli entistä oli jäljellä yli vuosi sinne ladattuakin lähes kaikki.
En siis lörpöttele puhelimessa tarpeettomasti minuuttimaksuilla joka olisi nykyisin 6€/t ja netti 99c/vrk tai 1c/ Mt.
Kyseessä siis jo toinen taloudellinen helppo ja " lähes ilmainen" etuus kotitalouksille!
Oman talouden halvin eli ilmainen vakuutus on positiivinen luottorekisteri!
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2534567Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1302985Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412752Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741730Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061574Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn221468- 551324
- 931235
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2051098- 471085