Olen pelannut lottoa jo yli 40 vuoden ajan. Tähän mennessä en ole vielä koskaan voittanut mitään kunnollista. Muutaman kympin voittoja joskus. Aina ajattelen, että kyllä se voitto vielä joskus tulee, mutta kun todennäköisyyslaskenta ei mitenkään ota huomioon aikaisempia pelikertoja, vaan jokainen arvonta on yksittäinen uusi tapahtuma, niin tein päätöksen, että en enää laita rahojani lottopeleihin tai muihinkaan arpajaisiin. Säästyy nekin roposet.
Kiitti, nyt mulle riitti
2
155
Vastaukset
- Anonyymi00001
Joka vuosi moni väsyy haaveilemaan mahdottomien perään ja se on kiitettävä juttu.
Hyvää jatkoa parempaan elämään! - Anonyymi00002
Todennäköisyyslaskennasta on suhteellisen yksinkertaista ja aiheesta on paljon suomenkielisiä videoita. Prosentti- ja tilastomatemematikka on lähellä todennäköisyyslaskentaa. Valmiit todennäköisyydet on valmiina wikipediassa niin loton kuin eurojackpotin ja muidenkin pelien kohdalla, ne löytyy helpoiten googlettamalla.
Itse olen pelannut lottoa 1980- puolestavälistä ja Euroa sen alusta saakka. Pelaan kumpaakin peliä X määrällä ns. vakiorivejä. Varsinkin lotossa mietin aina kolme oikein tuloksen kohdalla miten kaukana se on palautukseen oikeuttavasta nelosesta, nelosen kohdalla viitosta ja viitosen kohdalla kuutosta. Nelosia on jonkin verran ja viitosiakin tippuu satunnaisesti ja on ollut kerran vähän parempikin mäihä. Yhden pallon päähän jäi miljoona. Eurosta en ole saanut paria kymppiä enempää. Kun katsoo wikipediasta kunkin voittoluokan todennäköisyyksiä, niin varsinkin eurossa pääsee jo pelkällä viisi oikein tuloksella lähelle hyvää tulosta todennäköisyys on suhteellisen alhainen 1/3,1 miljoonaa, kun päävoitto on liki 1/140 miljoonaa. Euron viisioikein tuloksella voi saada hyvinkin 150-500k. Loton 6+1 tuloksella edes sadan tonnin saaminen on aika kovan takana, hyvä voitto vaatisi lotossa 6+1 tuloksen lisäksi plussan, jolloin voisi saada jopa 300000€. Loton seitsemän oikein todennäköisyys on 1/18,6 miljoonaa ja 6 plus yksi reilu kaksi miljoonaa. 6+1 ja plus todennäköisyyttä en tässä tiedä, se lienee jonkin verran vaikeampi, mutta onhan 300000 euroa jo iso kasa rahaa, ainakin minulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1376279Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto665201Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143675Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1213250Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1062371Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat712276Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku11998Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val271608- 761118
Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne141056