Olen pelannut lottoa jo yli 40 vuoden ajan. Tähän mennessä en ole vielä koskaan voittanut mitään kunnollista. Muutaman kympin voittoja joskus. Aina ajattelen, että kyllä se voitto vielä joskus tulee, mutta kun todennäköisyyslaskenta ei mitenkään ota huomioon aikaisempia pelikertoja, vaan jokainen arvonta on yksittäinen uusi tapahtuma, niin tein päätöksen, että en enää laita rahojani lottopeleihin tai muihinkaan arpajaisiin. Säästyy nekin roposet.
Kiitti, nyt mulle riitti
3
197
Vastaukset
- Anonyymi00001
Joka vuosi moni väsyy haaveilemaan mahdottomien perään ja se on kiitettävä juttu.
Hyvää jatkoa parempaan elämään! - Anonyymi00002
Todennäköisyyslaskennasta on suhteellisen yksinkertaista ja aiheesta on paljon suomenkielisiä videoita. Prosentti- ja tilastomatemematikka on lähellä todennäköisyyslaskentaa. Valmiit todennäköisyydet on valmiina wikipediassa niin loton kuin eurojackpotin ja muidenkin pelien kohdalla, ne löytyy helpoiten googlettamalla.
Itse olen pelannut lottoa 1980- puolestavälistä ja Euroa sen alusta saakka. Pelaan kumpaakin peliä X määrällä ns. vakiorivejä. Varsinkin lotossa mietin aina kolme oikein tuloksen kohdalla miten kaukana se on palautukseen oikeuttavasta nelosesta, nelosen kohdalla viitosta ja viitosen kohdalla kuutosta. Nelosia on jonkin verran ja viitosiakin tippuu satunnaisesti ja on ollut kerran vähän parempikin mäihä. Yhden pallon päähän jäi miljoona. Eurosta en ole saanut paria kymppiä enempää. Kun katsoo wikipediasta kunkin voittoluokan todennäköisyyksiä, niin varsinkin eurossa pääsee jo pelkällä viisi oikein tuloksella lähelle hyvää tulosta todennäköisyys on suhteellisen alhainen 1/3,1 miljoonaa, kun päävoitto on liki 1/140 miljoonaa. Euron viisioikein tuloksella voi saada hyvinkin 150-500k. Loton 6+1 tuloksella edes sadan tonnin saaminen on aika kovan takana, hyvä voitto vaatisi lotossa 6+1 tuloksen lisäksi plussan, jolloin voisi saada jopa 300000€. Loton seitsemän oikein todennäköisyys on 1/18,6 miljoonaa ja 6 plus yksi reilu kaksi miljoonaa. 6+1 ja plus todennäköisyyttä en tässä tiedä, se lienee jonkin verran vaikeampi, mutta onhan 300000 euroa jo iso kasa rahaa, ainakin minulle
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607512Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232936- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745