Muistan niitä aikoja kun Orimattilasta vietiin tutkintovankeuteen Helsinkiin Katajanokan vankilaan. Se on ollut kova paikka monelle maalaiskunnan pojalle kun onkin käynyt niin että oikeus on päättänyt laittaa tutkintovankilaan.
Sieltä sitten on tultu käräjille kotikylään ja jos ehdotonta on tullut niin se on tiennyt nuorisolle Keravan nuorisovankilaan jotumista ka kokeneemmille konnille Helsingin Sörkkaa tai jos on monikertainen rikoksen uusija niin Turkuun Kakolaan. Jos harmittomampi niin Seutulan työsiirtolan reissua.
Linnareissulta kun on sitten tultu vapaana miehenä kotikonnuille muutama tatuointi käsivarsissa niin ihan on ollut kylän kuningas jonkin aikaa. Se oli sitä aikaa jolloin oli vielä Sippi ja Hilskan kauppa sekä vanha linja-autoasema olemassa.
Orimattilan miehet tutkintovankeudessa nokalla
6
349
Vastaukset
- Anonyymi00001
Makeita muistoja Orimattilan entisiltä ajoilta. Vielä näitä vanhoja jermuja on henkissä jotka näitä muistavat. Ne pitäisi saaha talteen jälkipolville että millaista menoa Orimattilassa oli sodan jälkeen.
- Anonyymi00002
Ne oli kovia miehiä jotka sotien jälkeen jälleenrakensivat maata. Orimattilassakin oli sodan kauheudet kokeneita ja traumatisoituneita miehiä joiden perintö elää yhä,
Sodan käyneet miehet on niitä joiden jälkeläisiä on suuret ikäluokat joiden kotioloihin vaikutti aivan varmaan se mitä isät oli kokeneet rintamalla. Se perintö siirtyi myös suurten ikäluokkien lapsiin. Menee useampi sukupolvi ennenkuin sodan varjot jäävät taakse.
Osa sotaveteraanien lapsista alkoholisoitui ja kriminalisoitui joka taas johti siihen että tie vei poikakoteihin ja vankiloihin. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ne oli kovia miehiä jotka sotien jälkeen jälleenrakensivat maata. Orimattilassakin oli sodan kauheudet kokeneita ja traumatisoituneita miehiä joiden perintö elää yhä,
Sodan käyneet miehet on niitä joiden jälkeläisiä on suuret ikäluokat joiden kotioloihin vaikutti aivan varmaan se mitä isät oli kokeneet rintamalla. Se perintö siirtyi myös suurten ikäluokkien lapsiin. Menee useampi sukupolvi ennenkuin sodan varjot jäävät taakse.
Osa sotaveteraanien lapsista alkoholisoitui ja kriminalisoitui joka taas johti siihen että tie vei poikakoteihin ja vankiloihin.Erittäin hyvä kirjoitus. Selvästi olet pohtinut ja näet asiat laajemmin.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Erittäin hyvä kirjoitus. Selvästi olet pohtinut ja näet asiat laajemmin.
Osaan tarkastella asioita 360 asteen kulmassa, siis joka puolelta ja eri näkövinkkeleissä. Maailma ei ole niin mustavalkoinen kun moni luulee. Ihmisen tulisi aina pyrkiä tarkastelemaan asioita laajemmin. Se antaa aivan uusia näkökulmia moniin asioihin, myös vaikeasti hahmotettaviin.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Osaan tarkastella asioita 360 asteen kulmassa, siis joka puolelta ja eri näkövinkkeleissä. Maailma ei ole niin mustavalkoinen kun moni luulee. Ihmisen tulisi aina pyrkiä tarkastelemaan asioita laajemmin. Se antaa aivan uusia näkökulmia moniin asioihin, myös vaikeasti hahmotettaviin.
Hyvä näkemys. Olen samoilla taajuuksilla. Politiikassakin pitäisi nähdä laajemmin eikä elää pelkän oman mielipiteensä varassa.
- Anonyymi00006
Se Helsingin Katajanokan vankila oli lääninvankila jonne sijoitettiin tutkintovankeja sekä sakkovankeja joilta ei rahaa löytynyt sakkojen maksuun. Vankilana " Nokka" toimi vuoteen 2002 asti.
Tosiaan oli kova kundi jos oli ollut " Nokalla" tai " Sörkassa". Näitä tyyppejä Orimattilassakin riitti. Suurin osa näistä on jo vaihtanut hiippakuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3345309Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212686Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141571
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181533seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241454Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413