Mihin vairastumisenne perustuu?

Anonyymi-ap

Avain sanat ja asiat

22

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tavoitteenne

• Anonyymi00002

Juurisyyt miksi?

• Anonyymi00003

Motivaatio, Työ, Kurinalaisuus

• Anonyymi00004

Suunnitelmallisuus.
      Enkä meinaa sellaista että suunitellaan pilkun tarkasti vaan pääsuunnat selvillä.
      Eestaas soutaminen ja huopaaminen ei kerrytä varallisuutta.

• Anonyymi00005

Koulutus aikanaan, hyvä työpaikka otettu siellä missä se on ollut eli valmius siirtymään työn perässä, työelämässä pysyminen ja yleisesti asioista huolehtiminen, työssä ja työn ulkopuolella. Talouden kunnossapitäminen. Positiivinen asenne.

Ei noilla nyt varsinaisesti rikastu, mutta pärjää hyvin.

• Anonyymi00006

Työpaikan "ottaminen" on eilispäivän satuja

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Työpaikan "ottaminen" on eilispäivän satuja

Et tainnut tajuta tuota "ottamista".
        Jos sinulle tarjoaan esim. vaasasta jotakin tehdastyöpaikkaa niin nyrpistätkö nenääsi ja sanot että enhän miä vaasaan ja vielä tehtaaseen?
        Eli et oa vastaan tarjottua työtä ja syitä on miljoona.

Itse tein aikoinaan töitä norjassa telakalla ja asuin parakkimajoituksessa jossa yhteikeittiö ja oleskelutilat, ottaisitko vastaan kyseisen työn?
        Juu arvaan ettet ottaisi ja syitä miljoonia jälleen karran.
        Meissä on se ero että minä pärjään taloudellisesti niin hyvin ettei tarvitse tehdä töitä, olen taloudellisesti riippumaton.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Et tainnut tajuta tuota "ottamista".
        Jos sinulle tarjoaan esim. vaasasta jotakin tehdastyöpaikkaa niin nyrpistätkö nenääsi ja sanot että enhän miä vaasaan ja vielä tehtaaseen?
        Eli et oa vastaan tarjottua työtä ja syitä on miljoona.

Itse tein aikoinaan töitä norjassa telakalla ja asuin parakkimajoituksessa jossa yhteikeittiö ja oleskelutilat, ottaisitko vastaan kyseisen työn?
        Juu arvaan ettet ottaisi ja syitä miljoonia jälleen karran.
        Meissä on se ero että minä pärjään taloudellisesti niin hyvin ettei tarvitse tehdä töitä, olen taloudellisesti riippumaton.

Et taida tietää nykypäivän työn hausta yhtään mitään.

Minun itseni ei tarvitse mitään työnhakuja miettiä,lopetin palkkatyöt 29 v sitten ja sen jälkeen ollut omat hommat.Vähitellen alan himmailemaan ja oletan kylläkin,että massia löytyy enemmän täältä kuin sieltä.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Et taida tietää nykypäivän työn hausta yhtään mitään.

Minun itseni ei tarvitse mitään työnhakuja miettiä,lopetin palkkatyöt 29 v sitten ja sen jälkeen ollut omat hommat.Vähitellen alan himmailemaan ja oletan kylläkin,että massia löytyy enemmän täältä kuin sieltä.

Mitä sinä sitten kirjoittelet "Työpaikan "ottaminen" on eilispäivän satuja".
        Työpaikkoja otetaan vastaa edelleen nykypäivänäkin.
        Tai no osa nyrpistelee nenäänsä ja ottaa mieluummin ne sosialituet.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mitä sinä sitten kirjoittelet "Työpaikan "ottaminen" on eilispäivän satuja".
        Työpaikkoja otetaan vastaa edelleen nykypäivänäkin.
        Tai no osa nyrpistelee nenäänsä ja ottaa mieluummin ne sosialituet.

Taidat olla kokemusasiantuntija sosialistiapujen suhteen

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Taidat olla kokemusasiantuntija sosialistiapujen suhteen

Juu, minähän se olen asiantuntija kun olen painanut ensin duunarina 3 eri maassa ja mennyt aina sinne missä on töitä ollut tarjolla, sen jälkeen yrittäjänä tehnyt sellaisia 25 tuntisia päiviä ja aina siellä missä on ollut töitä tarjolla, työskentelyalue on ollut sellainen 500km (etelästä pohjoiseen) ja päivittäiset siirtymät ovat voineet olla 300km.

Juu minähän se varsinainen sosialipummi olen ollut.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Juu, minähän se olen asiantuntija kun olen painanut ensin duunarina 3 eri maassa ja mennyt aina sinne missä on töitä ollut tarjolla, sen jälkeen yrittäjänä tehnyt sellaisia 25 tuntisia päiviä ja aina siellä missä on ollut töitä tarjolla, työskentelyalue on ollut sellainen 500km (etelästä pohjoiseen) ja päivittäiset siirtymät ovat voineet olla 300km.

Juu minähän se varsinainen sosialipummi olen ollut.

Mukavia tarinoita riittää

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mukavia tarinoita riittää

Kommentistasi huomaa että et ole koskaan oikeasti yrittänyt pärjätä vaan olet odottanut että muut huolehtii sinun tarpeista.

Jos nyt kuitenkin vähänkään tajuat niin rakennusalalla on tyypillisesti reissuhommia ja tehdään pitkää päivää.
        Vellihousuille se ei ole sovelias ammatti kun tulee äitiä ikävä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kommentistasi huomaa että et ole koskaan oikeasti yrittänyt pärjätä vaan olet odottanut että muut huolehtii sinun tarpeista.

Jos nyt kuitenkin vähänkään tajuat niin rakennusalalla on tyypillisesti reissuhommia ja tehdään pitkää päivää.
        Vellihousuille se ei ole sovelias ammatti kun tulee äitiä ikävä.

Demari luulee itsekin jotain tehneensä,vaikka on maannut peiton alla ikänsä

• Anonyymi00008

- Kyllästyminen(köyhästä perheestä, kyllästyin kun aikuisiällä ajatusmallit oli edelleen kädestä suuhun.

- Tavoitteellisuus(Määrätietoisesti kaikki ylimääräinen tuli sijoitettua, 2 työtä yhtä aikaa tehden.)

- Kurinalaisuus( noin 15 vuotta tein 2 työtä, joskus tuli sivuhairahduksia, kun pääomia alkoi olla. Mutta silti sijoittaminen pysyi mukana)

- Realismi ( Ymmärsi siinä 20 vuotiaana, jos ei itse tule muuttamaan/tekemään muutoksia on lopputulos olla kädestä suuhun eläjä loppuun asti)

- Riskinotto kyky( Luonteeseen kuuluu, että riskiä uskaltaa ottaa oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Useita sijoituksia, joiden johdosta on haukuttu, miten tyhmä joku voi olla. Näin jälkeenpäin voisi itse viisastella, miten joku on ollut niin tyhmä, ettei lähtenyt näihin sijoituksiin mukaan. Monella vaurastumisen este on yli analysointi, jolloin sijoittaminen jää kokonaan pois)

Ai niin ja pääpointti, SIJOITTAMINEN.

Siinä kait ne suurinpiirtein on. Tällä hetkellä sijoitukset on lähempänä miljoona, kuin nollaa. Ja näin jälkeenpäin mietittynä yksi harvoista oikeista ratkaisuista mitä tehnyt.

• Anonyymi00014

Olen liian laiska kuluttamaan rahaa.

• Anonyymi00015

Nuorena laskin syksyisin paljonko minulla oli varaa kuluttaa rahaa viikoittain talven aikana. Olin sikäli onnekas, että asuin vanhempieni luona opiskeluajan, ja oppilaitos oli samalla paikkakunnalla. Opintolainaa ei juuri tarvinnut ottaa, sillä kesätöissä ansaitsin hyvin.

Valmistuttuani hain yhtä työpaikkaa, sain sen, vaikka hakijoita oli melkein 30, eikä minulla ollut työkokemusta. Vuosien kuluessa maineeni alalla kasvoi, ja sain muitakin työtarjouksia, joista pari hyväksyin. En koskaan joutunut hakemaan toista kertaa työtä eläessäni.

Myöhemmällä iällä varallisuuttani on lisännyt pari perintöäkin. En ole koskaan tuntenut tarvetta rehvastella rahoillani. Kulutan rahaa hyvin maltillisesti ja mielestäni järkevästi ja ostan pitkäikäisiä tuotteita, vaikka ne tietysti maksavatkin enemmän.

Olen ollut eläkkeellä viitisentoista vuotta, ja tienaan yhä enemmän kuin kulutan.

• Anonyymi00017

Lapsena kotona opetetetusta ja opitusta tavasta käyttää rahaa se juontaa juurensa.
      Koskaan ei ole ollut asuntolainan / sijoitusasuntolainen lisäksi muuta lainaa.

Kun perusmenot pitää pieninä, niin maltillisistakin tuloista jää säästöön aika paljon.

Itsellä säästöön jää ikään kuin joka toisen vuoden palkan verran. Ja näin se on mennyt jo vuosikausia sen jälkeen kun talo tuli velattomaksi ja on se talon velattomaksi maksaminenkin säästämistä. Ja ihan about keskituloisena nyt 4200€/kk brutto, +siihen päälle muutaman sijoitusasunnon tuotot, mutta tietty ne sijoitusasunnotkin on omia säästöjä.

• Anonyymi00019

Tuo täytyy aina muistaa että perintöraha on aina rikosella ansaittua.

• Anonyymi00020

Nyt kyllä vaatii perusteluja.
        Esim. se yksi trukkikuski joka eli koko elämänsä nuukasti ja kuoli ilman perillisiä ja oli testamentannut vahusten auttamiseen muistaakseni reilu miljoona.
        Oliko rikollista tehdä töitä ja kuluttaa vähän?

• Anonyymi00021

Mitä aiemmin päättää hypätä "hienojen (vuokra) asuntojen" ja "hienojen autojen" oravanpyörästä, niin vaurautta alkaa maltillisiakin palkkatuloja nauttivalle kertyä. Tai vielä mieluummin välttää nuo vuokra-asunnot ja hienot autot kokonaan.

Vanhempien luona asumisesta suoraan halpaan omistusasuntoon, on peliliike jota kiittää koko loppuelämänsä. Samalla tuo peliliike pitää lähes automaattisesti myös autokulut kohtuullisina, kun esiasunnon hankinta pitää muut kulut yleensä aika hyvin kurissa kunnes asunto on maksettu. Siinä ajassa saattaa hyvinkin jo oppia arvostamaan rahaa sen verran, että "hieno auto" ei enää tunnukaan niin välttämättömältä.

Pelkästään näillä ohjeilla 0-omaisuus on vaihdettavissa 10 vuodessa noin 120 000€ omaisuuteen samoilla tuloilla. (alkaen noin 1800€/kk nettotuloista)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      105
      4530
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3880
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3250
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2942
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2432
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2166
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      17
      1809
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1735
    Aihe