Captchat yhä vaikeampia! Tekoälyn koulutukseen tehtyjä

Anonyymi-ap

Kun poistat evästeet ja historiatiedot ja yritä uudelleen kirjautua esim. Facebookiin niin yhä vaikeampia captchapeja vastassa. Voi mennä yli 5 minuuttia ratkaisemiseen jos onnistuu silloinkaan. Viimeaikoina ollut aivan hillittömän vaikeita.

Kuvat sumeita, tehtävänannot outoja, ei logiikaa ja kuvia saattaa tulla vaikka kymmenen kierrosta joiden välissä et tiedä teitkö oikein vai virheen. Ja perään uusi kierros. Audiot epäselviä.

Ne ovat yhä vaikeampia jotta nähdään pystyykö tekoäly ratkomaan niitä. Eli pitäisikö meidän ihmisten tehdä tahallaan virheitä jotta ne eivät muuttuisi koko ajan vaikeammiksi?

Sitten on jotain captcha-ratkaisusovelluksia. Oletteko käyttäneet?

36

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuinka usein poistatte evästeet?

• Anonyymi00006

Joka kerta kun suljen selaimen.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Joka kerta kun suljen selaimen.

Oletko Facebookissa tai muissa vastaavissa palveluissa joissa pitää todistaa että on ihminen eikä botti? Kokeilepa millainen Captcha sulle tulee Facebookissa kun poistat evästeet jos siellä olet.

• Anonyymi00010

Joko otit sinolia?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Joko otit sinolia?

Sä näemmä otit.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Oletko Facebookissa tai muissa vastaavissa palveluissa joissa pitää todistaa että on ihminen eikä botti? Kokeilepa millainen Captcha sulle tulee Facebookissa kun poistat evästeet jos siellä olet.

En ole. Niissä olevista jokelluksistasi saa paljon tietoa sinusta. Ja miksi mun pitää kertoa kaikille koska käyn paskalla. Mulla on muutenkin kolme seuraajaa. Varmuudella yksi lääkäri ja kaksi muuta on ilmeisesti poliiseja.

• Anonyymi00003

Mikä ihme on Captchat ? Ei kai tuollasia enää tarvitse pähkäillä

• Anonyymi00004

Gemini toimii!

• Anonyymi00005

Captcha varmistaa että olet ihminen etkä botti kun kirjaudut johonkin palveluun. Jos olet Facebookissa niin koetapa poistaa evästeet ja sen jälkeen kirjautua uudelleen ja vastaan tule tämä tehtävä.

Ennen näissä oli vain jotain liikennevalojen kuvia joita piti ruksia mutta nyt ne ovat tekoälyn tekemiä ja yhä vaikeampia ihmisen ratkoa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Captcha varmistaa että olet ihminen etkä botti kun kirjaudut johonkin palveluun. Jos olet Facebookissa niin koetapa poistaa evästeet ja sen jälkeen kirjautua uudelleen ja vastaan tule tämä tehtävä.

Ennen näissä oli vain jotain liikennevalojen kuvia joita piti ruksia mutta nyt ne ovat tekoälyn tekemiä ja yhä vaikeampia ihmisen ratkoa.

Mulla on faceen kaksivaiheinen tunnistautuminen siihen mitään captchaa tarvitse..

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mulla on faceen kaksivaiheinen tunnistautuminen siihen mitään captchaa tarvitse..

Koetapa poistaa Facebookin evästeet selaimella ja kerro sitten miten kävi kun kirjauduit uudestaan. Kyllä se kysyy oletko ihminen. Puhelimella ei

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Koetapa poistaa Facebookin evästeet selaimella ja kerro sitten miten kävi kun kirjauduit uudestaan. Kyllä se kysyy oletko ihminen. Puhelimella ei

Monasti poistanut kaiken, evästeet historian ym.. Kun menen faceen se kysyy sähköposti osoitteen ja salasanan ja kännyykkään tulee varmistukset.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Monasti poistanut kaiken, evästeet historian ym.. Kun menen faceen se kysyy sähköposti osoitteen ja salasanan ja kännyykkään tulee varmistukset.

En tiennyt että FB mahdollistaa kaksivaiheisen tunnistuksen. Teitkö sen jostain asetuksista ja miten? Ei ole ainakaan pakollinen.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00020 kirjoitti:

En tiennyt että FB mahdollistaa kaksivaiheisen tunnistuksen. Teitkö sen jostain asetuksista ja miten? Ei ole ainakaan pakollinen.

Käytän Google Authenticator sovellusta

• Anonyymi00015

Jaa vieläkö niitäkin on jossain? Ei ole kyllä vuosiin tarvinnut niitä näpytellä. Niin no en ole kyllä facebookkiin yrittänytkään mennä.

• Anonyymi00017

Ei niitä ollutkaan vuosiin mut tänä syksynä Facebook alkanut kysellä kun poista evästeet ja historian. Ja ne on epäselviä ja vaikeita. Voit koettaa itse kirjautua fb tiliisi ja poistaa tiedot ja sen jälkeen todistaa olevasi ihminen kun loggaat uudestaan tilille.

• Anonyymi00016

Pitääkö se paikkansa että tarkistus toimiikin oikeastaan historiatietojen perusteella? Jos poistat ne niin sitten joutuu tekemään noita tehtäviä, kun ei historian perusteella voi päätellä että olet ihminen.

Siitäkö se johtuu ettei noita ole minulle tullt kun en poistele historiaa. Jossain sivulla pitää vaan laittaa rasti ruutuun että en ole robotti ja sillä selvä sen uskoo.

• Anonyymi00018

Mä poistan clear cookies ja cache ja historian ja noita alkanut nyt tulla. Pitäähän noi joskus poistaa jos esim. Sivut alkaa latautua hitaammin tms. Kokeile mitä tapahtuu fb sivuilla tuon jälkeen.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mä poistan clear cookies ja cache ja historian ja noita alkanut nyt tulla. Pitäähän noi joskus poistaa jos esim. Sivut alkaa latautua hitaammin tms. Kokeile mitä tapahtuu fb sivuilla tuon jälkeen.

Ps. Miten voi olla poistamatta koskaan sivuhistoriaa

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ps. Miten voi olla poistamatta koskaan sivuhistoriaa

Miksei voisi?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Miksei voisi?

Eikös se hidasta konetta jos on monta gigaa jotain kuukausien historiatietoja? Olen ymmärtänyt että evästeet ja historiatieto pitää poistaa säännöllisesti jotta kone toimisi sutjakammin.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Eikös se hidasta konetta jos on monta gigaa jotain kuukausien historiatietoja? Olen ymmärtänyt että evästeet ja historiatieto pitää poistaa säännöllisesti jotta kone toimisi sutjakammin.

Jaa no enpä ole huomannut. Kaipa sitten pitää kokeilla poistella jos alkaa hidastelemaan. Mutta kyllähän tuokin itsensä ihmiseksi todistelu hidastaa aikalailla, jos sitä sitten joutuu näpyttelemään.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jaa no enpä ole huomannut. Kaipa sitten pitää kokeilla poistella jos alkaa hidastelemaan. Mutta kyllähän tuokin itsensä ihmiseksi todistelu hidastaa aikalailla, jos sitä sitten joutuu näpyttelemään.

Ei kai niitä joka sivulla tule, aloituksessa mainittiin vain facebook. Voithan kokeilla.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kokeile laittaa DNT(do not track) tila päälle selaimessa ja katso, mitä tapahtuu cookie/historiatiedoille. Itse havahduin siinä vaiheessa, kun cachessa oli yli 4 gigaa dataa ja selaimen käynnistäminen kesti minuutin. Eli sivut ei varastoi ilmeisesti datoja serverille enää tuon asetuksen jälkeen vaan tunkee kaiken koneellesi..

• Anonyymi00025

Hidas ja vanha päätelaite, jos tuollainen kysely tulee.

• Anonyymi00026

Ei ole vaan vuoden vanha kone jossa 16 g muistia. Tuleehan noita kyselyjä turvallisuuden vuoksi. Ovat menneet tosi vaikeiksi.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei ole vaan vuoden vanha kone jossa 16 g muistia. Tuleehan noita kyselyjä turvallisuuden vuoksi. Ovat menneet tosi vaikeiksi.

Kyselyt tulevat evästeiden ja sivuhistorian poiston jälkeen kun yrittää loggautua uudelleen sivulle. Ei sillä ole koneen iän kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Mulla captchakyselyt tulee vain vanhalla Linux koneella. Käsitteleekö se sitten nettiä hitaammin vai mistä johtuu. On siinä muistia 12 gigaa ja selain melko tuore. Esim gmailissa tulee kirjautuessa kuviotehtävä.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Mulla captchakyselyt tulee vain vanhalla Linux koneella. Käsitteleekö se sitten nettiä hitaammin vai mistä johtuu. On siinä muistia 12 gigaa ja selain melko tuore. Esim gmailissa tulee kirjautuessa kuviotehtävä.

Jos et käytä päivittäin Linuxia vaan toista konetta ja sitten taas kirjaudut Linuxilla niin ehkä siksi? Mulla taas Linux ei kysellyt. Jokin kuviotehtävä on varmaan vielä melko helppo ratkoa? Nämä mitä fb on alkanut nyt tarjota ovat tosi vaikeita ja monta kymmentä sivuisia tehtäviä. Epäselviä ja epäloogisia. Koko ajan vaikeutuvat sillä botti on alkanut selvitä niistä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Jos et käytä päivittäin Linuxia vaan toista konetta ja sitten taas kirjaudut Linuxilla niin ehkä siksi? Mulla taas Linux ei kysellyt. Jokin kuviotehtävä on varmaan vielä melko helppo ratkoa? Nämä mitä fb on alkanut nyt tarjota ovat tosi vaikeita ja monta kymmentä sivuisia tehtäviä. Epäselviä ja epäloogisia. Koko ajan vaikeutuvat sillä botti on alkanut selvitä niistä.

botti voi käyttää verkkoa apuna ja olla 10-kertaa älykkäämpi kuin ihminen helpostikin, joten en usko, että se on botti joka kyykkää tehtäviin..

• Anonyymi00039
        Anonyymi00036 kirjoitti:

botti voi käyttää verkkoa apuna ja olla 10-kertaa älykkäämpi kuin ihminen helpostikin, joten en usko, että se on botti joka kyykkää tehtäviin..

Juu koska se selviää niistä niin niistä tehdään koko ajan yhä vaikeampia. Tekoälyltä kysyin tätä ja se vahvisti niiden vaikeutuneen vuonn 2025. Ihmisen pitäisi siis epäonnistua tehtävissä jotta ne tulkittaisiin vaikeiksi ihmisille.

• Anonyymi00033

Kellään tullut näitä?

• Anonyymi00037

yleensä noita tulee katkaistuilla linkeillä jos on yrittänyt lyhentää linkkiä - kone tulkitsee epäilyttäväksi toiminnaksi.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

yleensä noita tulee katkaistuilla linkeillä jos on yrittänyt lyhentää linkkiä - kone tulkitsee epäilyttäväksi toiminnaksi.

Minulle tulee kun poistan evästeet ja historiatiedot Facebookissa. Ihan samalla vanhalla linkillä.

• Anonyymi00040

Jos itse tulet kokoajan tyhmemmäksi!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      88
      2503
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1455
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      82
      1363
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1192
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      913
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      900
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      33
      773
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      773
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      102
      771
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      706
    Aihe