Vittu, kunen uskalla kieltää uskoa!

Anonyymi-ap

Tätä *tun teatteria on jo eletty vuosi jos toinenkin. Olen naimisissa oleva perheen isä, jonka usko on kuollut jo usea vuosi sitten. Lasten vuoksi ollu tässä lahkossa. Vaimoanikaan en jaksa rakastaa enää, ku se on niin kymppilessu ja kaikenlisäks saa minun tuntemaan itteni paskaks ja tyhmäks. Ei anna puheenvuoroja ja lyttää joka välissä mua. Kyläilyt ja seurareissut yhtä helevettiä. Jos puhun, hän puhuu päälle ja ikävästi mulkoilee, niks nää puhut samoja juttuja, tai tyhmiä juttuja. Ilo elämästäni on kuollut aikoja sitten ja sitä myötä usko. Mutta minä saatanan urpo en uskalla kieltää uskoani ja ottaa eroa akastani. Vittu oon yks paskahousu! Onko muita samassa tilanteessa eläviä. Tossun alla olevia lapatossuja, joista ei oo yhen yhtikäs mihinkään. Vuosi vuodelta tyhmistyn, jos en saa ratkaisua tilanteeseeni.

Toivoisin seuraavia juttuja,
ero akasta
rohkea uskon kieltäminen ja kestää sen seuraukset
riittävä hoito, jotta minusta saisi parsittua ehjän ja terveen ihmisen.

8

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Puolet avioliitoista päätyy eroon, ei se ole vain uskisten juttu.
      Ehkä ennen sitä kärsittiin pakosta, kun ei kertakaikkiaan ollut muuta mahdollisuutta.
      Ei akalla eikä ukolla.

• Anonyymi00004
        UUSI

Moni vl-taustainenkin on eronnut. Jopa sisaruksissani on eron kokeneita sillä erotuksella, että heidän tapauksissa puolisot kielsivät uskon ja lähtivät. Ite en uskalla olla eka meidän sisaruksista, joka lähteekin itse. Sisaruksistani tosin useampi on kieltänyt uskon, mutta ovat samassa avioliitossa yhä, koska heille se sopii. Mulle ei, koska olen väsynyt ja uupunut, enkä yksinkertaisesti kykene rakastaa puolisoani, joka jatkuvasti nalkuttaa joka peevelin asiasta. Ite en kykene enää mihinkään älylliseen puuhaan ja aivotki niin saakelin tukossa. Silti joudun esittää uskovaista isää ja viedä perhe viikko toisensa perään seuroihin, sekä kuskata lapsia pyhäkouluihin ja kerhoon. Ite en edes enää kykene uskomaan näihin oppeihin, saatika koko Jumalaan.

• Anonyymi00008
        UUSI

"Puolet avioliitoista päätyy eroon, ei se ole vain uskisten juttu."

Joo, näitä tapahtuu. Itsekin pääsin sellaisen kokemaan. Ja se on raskas paukku. Mies menettää paljon. Mutta siitä selviää, eikä kannata katkeroitua.

Paska suhde sen sijaan piinaa ja pilaa ihan koko elämän.

• Anonyymi00002
      UUSI

Itse lähdin. Ei se elämä helppoa ole senkään jälkeen. Mutta omaa.

• Anonyymi00005
        UUSI

Tiedän, ettei ero tuo parannusta kokonaan mielenterveyteeni. Jos otan eron, joutuu järjestelemään monia asioita uudelleen aina asumisesta lähtien. Pelkään lasteni reaktioita, sillä en haluais tuottaa heille pettymystä. Toisaalta ajattelen ristiriitaisesti siten, etten haluaisi lasten kieltävän uskoa, vaikka ite en edes usko koko Jumalaan. Jollain ihmeen tavalla oonkin vähän jakomielinen kaveri. Liekkö sen seurausta, että olen itse elänyt niin pitkään epäuskossa rakastamatta puolisoani pätkääkään. Olen joutunut esittää jotain, mitä en oikeasti ole. Ja samaa joudun jatkaa, ku minä paska en uskalla tehdä ratkaisuja….

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tiedän, ettei ero tuo parannusta kokonaan mielenterveyteeni. Jos otan eron, joutuu järjestelemään monia asioita uudelleen aina asumisesta lähtien. Pelkään lasteni reaktioita, sillä en haluais tuottaa heille pettymystä. Toisaalta ajattelen ristiriitaisesti siten, etten haluaisi lasten kieltävän uskoa, vaikka ite en edes usko koko Jumalaan. Jollain ihmeen tavalla oonkin vähän jakomielinen kaveri. Liekkö sen seurausta, että olen itse elänyt niin pitkään epäuskossa rakastamatta puolisoani pätkääkään. Olen joutunut esittää jotain, mitä en oikeasti ole. Ja samaa joudun jatkaa, ku minä paska en uskalla tehdä ratkaisuja….

" ku minä paska en uskalla tehdä ratkaisuja…."

Ota rauhallisesti. Et ole paska. Voit ottaa asian (tyytymättömyys parisuhteeseen ja uskonnottomuutesi) puheeksi puolisosi kanssa ja antaa hänelle mahdollisuus tehdä päätös tulevaisuudestaan.

Suurella todennäköisyydellä saat mitä oot tilannut.

• Anonyymi00003
      UUSI

Jymmärrän aloittajaa. Taaperosta saakka puhallettu samaa mantraa.

• Anonyymi00006
      UUSI

Rohkeasti vaan. Mutta v.lestadiolaisen uskon kieltäminen ei ole sama kuin Jumalan kieltäminen. Älä kiellä Jumalaa, mutta jätä ahdistava uskonahko ja ahdistava akka samointein.

Olet vääfässä uskossa ja joka on syönyt sinua henkisesti. Tuo väärä usko on myös syönyt aidon uskon sisältäsi.

Ota etäisyyttä. Ensin asumusero niin saat aikaa ajatella. Ja katso mitä tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      467
      6644
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      197
      3967
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2543
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      26
      2070
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      141
      1483
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      79
      1356
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      68
      1186
    8. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      85
      1173
    9. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1115
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      47