Minulla on "kausia" jolloin rytmihäiriöitä on useana päivänä peräkkäin koko ajan. Siis koko päivän sydän jättää aina vähän väliä yhden lyönnin pois ja se tuntuu inhottavana muljahduksena. Ja aiheuttaa ehkä pientä huimauksen tunnettakin, mutta hyvin lievää. Sitten on taas viikkoja/kuukausia ettei yhtään rytmihäiriöitä. Mihinkään stressiin en näitä voi liittää, sillä nytkin kun nämä rytmihäiriöt ovat taas tulleet vietän lomaa ja nuo muljahduksen kyllä tuntuvat levossakin.
En olisi huolissaan jos rytmihäiriöitä olisi muutama päivässä, mutta kun minulla on n. 1-5 lyönnin poisjääntiä viidessä minuutissa koko päivän ajan, tai esimerkiksi usean tunnin ajan.
Sydämessäni on todettu sivuääni, mitä sitten tarkoittaakin. Kävin joskus sydänfilmissä, mutta silloin ei näkynyt mitään. Mistä tiedän milloin tällaiset rytmihäiriöt ovat normaaleja ja milloin kannattaa huolestua? Olen parikymppinen, hoikka. Harrastan liikuntaa, mutta melko epäsännöllisesti.En polta ja muutenkin terveelliset elämäntavat.
toistuvat rytmihäiriöt nuorella
6
7799
Vastaukset
- salla
... ella menisit vaikka lääkäriltä kysymään ?
- kirjoittaisit
Mitä jos sinä, Salla kirjoittaisit vaikka ylläpidolle postia ja pyytäisit heitä lopettamaan tämän sekä muut terveysosion palstat. Mielipiteesi kun näyttää olevan että nämä palstat ovat turhia paikkoja kysellä.
- oli/on myös
Kuulostipa tutulta. Minulla vastaava alkoi noin 16-vuotiaana ja sen jälkeen on ollut silloin tällöin kausia, jolloin tuota on ollut. Nyt olen 24, eikä noita muljahduksia ole tullut melkein vuoteen. Ja toivottavasti ei vähään aikaan tulisikaan.
Kävin sydänfilmissä, jossa näkyi kammioperäisiä lisälyöntejä. Lisälyöntiä seurasi aina normaalia pitempi tauko, ihan niin kuin sydän olisi jättänyt lyönnin välistä. Lisälyönti tuli satunnaisin väliajoin esim. yhden, kahden, kolmen tai viiden normaalin lyönnin jälkeen. Miten milloinkin. Lääkäri sanoi, että niitä voi hyvin olla tuhansia vuorokaudessa, eivätkä ne silti ole vaarallisia. Melkein kaikilla niitä on joskus elämänsä aikana, mutta kaikki eivät tunne muljahduksia.
Vähän aikaa sitten miehelläni oli myös tuollainen muljahtelujakso, joka kesti muutaman viikon.
Mutta ei varmaan haittaa, vaikka kävisi uudelleen lääkärillä ja sydänfilmissä, jos aikaisemmalla kerralla ei muljahduksia filmissä näkynyt. Tietääpähän sitten ainakin varmasti, onko syytä huoleen vai ei. - vaarattomia lisälyöntejä
vaarattomia lisälyöntejä, ei hoitoa
- Juha
Moi. Joo, mulla sama vika. Paitsi mulla aika pahaa heikotuksen tunnetta lähes joka päivä. Joskus menny kuukausiakin ettei mitään oireita. Mut sit pumppu saattaa oireilla paripäivää putkeen. Viimeksi viikko sitten(edellisenä iltana otin humalat)...menin sairaalaan,olin varma et kohta pumppu iskee viimeisen kerran. Siellä otettiin sydänfilmi ja kaikki kokeet...ei kuulemma mitään. No se ei kelvannu mulle...menin työterveyslääkäriin ja taas kaikki kokeet:)...(veri,virtsa) mut edellenkään ei mitään. En tiedä mikä mättää mut jotain on. Mulla aika terveellset elämän tavat myös, mut muutaman oluen otan lähes joka ilta. Pyöräilen joka päivä.. ym en rasvaa juurikaan käytä ja olen itsekin hoikka. Olen aika paljon lukenut alan kirjallisuutta. Sinun tapauksessa en olisi huolissani, tosin lisätutkimukset ei ikinä pahasta. Sydämen lisä ääni ei tarkoita yleensä mitään vakavaa. Ja sydämen muljahdukset on "ihantavallisia". Don`t worry...be happy:) Mun vaan on mentävä jatkotutkimuksiin...tänäänkin pumppu(äsken)juuri kun sinulle viestiä laitoin niin jätti pari lyöntiä väliin...ja heikotus on aika paha...en taida uskaltaa pyöräilemään vaikka kaunis ilma onkin ja haluaisin. Mun parempi laittaa hyvää musiikkia soimaan ja nauttia muuten olosta. Henkinen hyvinvointi on kaiken A ja O jos sydämessä vikaa....muuten pumppu pettää viimeisen kerran. Mut sulla ei hätää...älä huoli. T:Juha
- Parantunut
Minulla oli samanlaisia sydämen rytmihäiriöitä kuin mistä sinäkin kerroit.
Rytmihäiriöt johtuivat magnesiumin B1-B3 ja B6-vitamiinien puutteesta.
Kokeile Magnesan nimistä valmistetta jota saa marketeista tai luontaistuotekaupoista. Valmiste on hyvin imeytyvää ja jo viikon käytön jälkeen huomaa tehon jos ongelmasi on magnesiumin ja B-vitamiinien puute.
Kirjoita kommentti palstalle jos rytmihäiriöt loppuivat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995