Isännöitsijä on pyytänyt naapurustoa laittamaan ylös tupakansavun kulkeutumisen asunnostanne kellonaikoineen ja päivämäärineen.
En ole ainoa naapuri jota asia häiritsee.
Savuuttamisenne on pilanneet allergisen ja savuttoman vähävaraisen perheen huonekalut.
Päätätte nyt itse noudatatteko isännöitsijän ja talonyhtiön sääntöjä.
Hyvänä esimerkkinä eräs naapuri jonka tupakoinnin kävi isännöitsijä itse toteamassa kohteessa haju kyllä paikallistuu rapussa jossa muita tupakoitsijoita ei ole.
Kuhilaskuja tupakansavu
11
206
Vastaukset
- Anonyymi00001
Joensuun Kodit asunnoistako on kyse?
- Anonyymi00003
Kyllä uusissa vuokrasopimuksissa on tupakointi asunnoissa ja parvekkeella kielletty.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kyllä uusissa vuokrasopimuksissa on tupakointi asunnoissa ja parvekkeella kielletty.
Vanhalla sopimuksella saa vetää, sori siitä. Kohta palaa taas ja mitään ette voi.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Entisillä vuokrasopimuksilla voi onnistua tupakointi myös yksityisillä vuokranantajilla.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vanhalla sopimuksella saa vetää, sori siitä. Kohta palaa taas ja mitään ette voi.
Tämä ei satu olemaan vanha sopimus. .
- Anonyymi00002
Mallorca sikari hyvä tuoksu
- Anonyymi00008
Tuleva lakimuutos (vuonna 2026)
Laajempi kielto: Asuinhuoneiston vuokrausta koskevaan lakiin on tulossa muutos, joka kieltää tupakoinnin kaikissa asuinhuoneistoissa.
Koskee kaikkia sopimuksia: Tämä lakimuutos koskisi sekä uusia että vanhoja vuokrasopimuksia, yhtenäistäen sääntöjä ja poistaen tulkintaongelmia.
Poikkeukset: Jos tupakointi haluttaisiin sallia, sen pitäisi olla erikseen kirjattuna sopimukseen.- Anonyymi00009
Laitatko lähteen vielä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Laitatko lähteen vielä.
Tupakointikielto
https://www.isannointiliitto.fi/huoneenvuokralakiin-tulossa-tupakointikielto-nama-kysymykset-yha-auki/
- Anonyymi00011
Höpö hö9ö
- Anonyymi00012
Vuokrataloyhtiöissä lakiuudistus olisi helpompi viedä läpi, koska siellä tupakointikielto koskisi lähtökohtaisesti jokaista asukasta. Parhaimmillaan uudistus helpottaisi vuokrataloisännöinnin työkuormaa, sillä tupakointikieltoja ei tarvitsisi enää erikseen kirjata vuokrasopimuksiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1074239Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv572428Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?781640Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko61103- 66854
- 21823
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu118813- 39792
Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50779- 62768