On taas aika summata vuoden 2025 halutuin ja laadukkain automerkki.
Toyota oli jälleen eniten haluttu automerkki joten Toyota vei valmistajien mestaruuden suurella erolla kakkoseen.
Toyota on on ollut Suomen eniten ensirekisteröity autonvalmistaja jo monta vuotta putkeen, oikeastaan vuosikymmeniä.
Suomessa Toyota on ylivoimaisesti eniten rekisteröity ja suosituin automerkki sekä uusien autojen ensirekisteröinneissä että liikenteessä olevien autojen määrässä, ja se on ollut kärjessä useita vuosia peräkkäin, yhdessä Volkswagenin ja Škodan kanssa ollen usein kolmen suosituimman joukossa. Myös maailmanlaajuisesti Toyota on usein ollut suurin autonvalmistaja.
Suomessa (esimerkkejä ajanjaksoista):
Vuosi 2022: Toyota oli suosituin merkki yli tuplasti Volkswagenin edellä.
Vuosi 2024: Toyota oli ylivoimainen ykkönen, ja esimerkiksi tammikuussa 2024 se johti selvästi.
Liikenteessä yleisin: Toyota on yleisin automerkki Suomen liikenteessä, ja Volkswagen sekä Volvo seuraavat.
Maailmanlaajuisesti:
Toyota on usein maailman suurin autovalmistaja ja arvokkain automerkki.
Yhteenvetona: Vaikka tilastot vaihtelevat hieman kuukausittain ja vuosittain, Toyota on vakiinnuttanut asemansa Suomen ja usein myös maailman eniten rekisteröitynä automerkkinä, vahvana hybridien ja luotettavuuden ansiosta.
Eipä tässä muuta, Hyvää Uuttavuotta myös kaikille rupumerkkeilijöille, lievää toiveajattelua mutta tulkoot hinausfirmat teille vähemmän tutuiksi!
Lähde:
Trafi
Toyota vuoden 2025 ykkönen!
34
342
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suomalaisten ei kannattaisi hehkutella auton ostoilla, kun eniten ostetaan niitä hinnaston halvimpia malleja kuten Yaris. TME myy tänäkin vuonna noin 20000 Land Cruiseria. Onko Suomessa nähty?
- Anonyymi00002
Joo, ei kiitos. Ei ole halutuin ainakaan munulle. Bz oli niin surkea esitys, että valitsin paremman. Pitäähän mökille päästä lataamatta matkalla.
- Anonyymi00003
Kyä muute harmitaa toi toijotan voito taas tänävuonaki.
- Anonyymi00004
Muista, että huolto ei saa mennä pitkäksi
- Anonyymi00021
Ei vaikuta omaan elämään millään lailla mikä merkki on myydyin. Sillä on merkitystä millä itse ajelee.
- Anonyymi00005
Missäs helmitaulutollukka luuraa omatekoisine, hassuine tilastoineen?
- Anonyymi00006
VW Group oli edellisen kuunvaihteen kohdalla edellä 6543 autoa edellä Toyota Motoria. Myös käytettynä maahamme on tuotu moninkertainen määrä saksalaista laatuautoa verrattuna aasialaiseen kuraan.
- Anonyymi00007
Ensi perjantaina on luvassa itkua ja hammastenkiristelyä ja rupumerkkien yhteenlaskua, näin veikkaan.
- Anonyymi00022
Niiden rupumerkkien omistajat ovat ennen hankintaa vertailleet eri merkkien välillä ja ymmärtäneet jättää Toyotat kauppaan.
- Anonyymi00008
Kuten aina, markkinoilla on sekä voittajia että häviäjiä.
Eniten ensirekisteröidyn automerkin Toyotan etumatkaa eivät kilpailijat saa mitenkään kurottua kiinni. Merkin autoja on tammi-marraskuussa ensirekisteröity 10 756 kappaletta.
Toyota on siis ylivoimainen voittaja ensirekisteröintien määrässä.
Iltalehti- Anonyymi00009
VW:n ylivoima on niin iso, että se saa Toyotaan rakastuneet sekoamaan aina uudelleen ja uudelleen kuukauden välein, eli heillä on "kuukautiset". Sääliksi käy heidän vaimojaan tai poika/tyttöystäviään jos sellainen sattuu vielä toistaiseksi olemaan.
6543 auto oli ero kuukausi sitten, paljonkohan eroa on viikonlopulla? - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
VW:n ylivoima on niin iso, että se saa Toyotaan rakastuneet sekoamaan aina uudelleen ja uudelleen kuukauden välein, eli heillä on "kuukautiset". Sääliksi käy heidän vaimojaan tai poika/tyttöystäviään jos sellainen sattuu vielä toistaiseksi olemaan.
6543 auto oli ero kuukausi sitten, paljonkohan eroa on viikonlopulla?Harmittaaks asteikolla 1-10 kuin paljo ku tojo vei jälleen jättipotin?
Mä veikkaan et menee asteikolla johki 12!!!
- Anonyymi00011
2.1.2026 ja Trafi ilmoittanee halutuimman automerkin vuonna 2025.
Ja arvostetuimman ja samalla suurimman.- Anonyymi00023
Suurimman se voi ilmoittaa. Se sitten eri asia onko myydyin halutuin?
- Anonyymi00012
Jos olisin miljardöödi ostaisin koko rahalla aasialaisia tojoja! Ihan varmaan!
- Anonyymi00013
Muistakaa ostaa oma 3D-tulostin, että voitte välttyä kalliilta korjauskuluilta
- Anonyymi00014
VW Group tekee halutuimmat autot Suomeen ja Eurooppaan, muut ovat pikkutekijöitä sen rinnalla.
Tuosta voi myös lukea eri merkkien luotettavuudesta.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/- Anonyymi00015
Mikä konsernin merkki on Suomen halutuin?
- Anonyymi00017
Ja näin Suomessa:
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Japanilaiset merkit luotettavimpia
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.
- Anonyymi00016
Ei ollut suvereenille Toyotalle vastusta tänäkään vuonna!
Aivan ylivoimainen Suomen msrkkinoilla sekä maailmankin!
Se kertoo auton arvostuksesta, haluttavuudesta ja laadukkuudesta!
Vuosi 2026 heiluteltaneen myös ylivertaisen Toyotan tahtiin!- Anonyymi00018
Toyota voitti TM testin taas? Eli jäi laadussa arvoituna viimeiseksi.
- Anonyymi00024
Anonyymi00018 kirjoitti:
Toyota voitti TM testin taas? Eli jäi laadussa arvoituna viimeiseksi.
Pitäähän paskallakin olla tekijänsä.
- Anonyymi00019
Toyotan ylivertainen haluttavuus aiheuttaa tavattoman suurta kateutta.
- Anonyymi00020
Rupumerkit vaan sakkaa!
- Anonyymi00026
No niin, ykkönenhän se Toyota oli. Jälleen!!!
- Anonyymi00027
VW Group on täysin omilla luvuillaan ja eroa seuraavaan (ToyotanMotors) on pyöreästi 7400 autoa yhdessä vuodessa, melkoista dominointia Volkkarilta.
- Anonyymi00030
Miksei vw pysy Toyotan kelkassa vaan jää joka vuosi?
- Anonyymi00028
Kuka noita lelulootia ostaa. En minä ainakaan. Jore.
- Anonyymi00029
Monet jotain random-Jorea viisaammat.
- Anonyymi00031
Olipas Toyota ylivoimainen!
- Anonyymi00032
Olipas Toyota ylivoimainen!!!
- Anonyymi00033
ylivoimainen ykkönen
- Anonyymi00034
Oliko jo kaheskytä vuos?
- Anonyymi00035
Hankin itselleni toyota corollan. Tutkittuani tarkemmin autoa huomasin ettei kyseessä olekkaan corolla? Kyseessä onkin toyota ginza! Tehtaan tehokas erikoismaĺli. Ilmeisen harvinainenkin. Paljonko keräilijät maksavat tänäpäivänä toyota ginzasta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3365351Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222707Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841885Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141581
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181543seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241464Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413