Tarkastelemme sotilasvakuutusta

Anonyymi-ap

Sotilasvala vannotaan ja sotilasvakuutus annetaan seuraavan kaavan mukaisesti:

"Minä N. N. lupaan ja vakuutan
Valassa : kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä,
Vakuutuksessa : kunniani ja omantuntoni kautta,
olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta.
Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.
Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.
Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon olla suora ja auttavainen myös palvelustovereitani kohtaan. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani.
Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoa heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä.
Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää."
(Valan ja vakuutuksen kaava päättyi.)

Jos minun lähiaikoina pitäisi antaa sotilasvakuutus, kaipa siihen vakuutukseen pitäisi osallistua, sehän on pakkopalvelusta. Mutta ainahan voisi jättää ääneen-lausumatta joitakin kohtia vakuutuksen kaavasta, ne kohdat, jotka on tarpeen jättää ääneen-lausumatta, eli ne kohdat, joihin ei halua mukautua - kohdat, joiden sisältöä ei halua luvata. Joskushan olen sotilasvalan vannonut; siinä hölötin koko valan kaavan mukaisesti, vaikka ei olisi pitänyt! Korostaen, sotilasvakuutukseen mukautuminenhan on täydellisesti riippuvainen siitä, miten vallanpitäjät minua kohtelevat, siitä, onko vallanpitäjien, viranomaisten toiminta minua kohtaan laillista, Suomen lain mukaista ja muutenkin kunnollista! Jos lähiaikoina pitäisi minun antaa sotilasvakuutus, jättäisin vakuutuksen em. kaavasta vuorenvarmasti ääneen-lausumatta ainakin seuraavat kohdat (1. - 5.)):
(1.) "olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen", koska uskon tuon vakuutuskirjoituksen kirjoittajan tarkoittaneen tuolla sitä, että noudattaisin Suomen säädöksiä ja viranomaisten antamia ohjeita, vaikka niitä kaikkiahan minä en voi luvata noudattavani, JOS viranomaiset eivät itsekään ole sellaisia kaikkia noudattaneet suhteessaan minuun tai ovat muutoin jättäneet olematta kunnollisia - mm. ovat muutoin loukanneet tiettyjä, minulle-tärkeitä arvoja.
(2.) "Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa." Syyt ovat samat, kuin 1. kohdassa.
(3.) "Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun." Syyt ovat samat, kuin 1. ja 2. kohdassa.
(4.) "Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää minulle uskotut palvelussalaisuudet." Syyt ovat samat, kuin 1., 2. ja 3. kohdassa.
(5.) "Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani." Syyt ovat samat, kuin 1., 2., 3. ja 4. kohdassa.

Lisäksi totean, että kohdassa "Tahdon olla suora ja auttavainen myös palvelustovereitani kohtaan." en sanalla "palvelustovereitani" viittaa esimiehiin enkä muihin viranomaisiin, vaan vain saman sotilasarvon sotilaisiin kuin itse olen ja EHKÄ myös korpraaleihin. Joskus aikaisemmin olen siis valanvannomispalveluksessa hölöttänyt ääneen koko sotilasvalan kirjoituksen, mutta nyt on aika todeta, että em. kohtiin 1. - 5. en voi enää mukautua. Niitä en voi enää ehdottomasti-noudattaa.

Minkälaisia ovat sitten ne syyt, joiden takia en voisi mukautua vakuutuskaavan kohtiin 1. - 5.? Syyt voivat olla, esimerkiksi, seuraavia (A - P):

(A) Jos minulla vaikkapa, esimerkiksi, on todettu olevan ns. ulosottovelkaa ja tuo velka on ns. suppeassa ulosotossa, mutta ulosottolaitos on ulosmitannut minulta mainitun ns. velan takia, sanotaan, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, sellaista omaisuutta, jota Suomen lain mukaan ei ole laillista ulosmitata suppeassa-ulosotossa-olevan velan takia: omistamani Kiinteistön ja sillä kiinteistöllä olevan Kotini!

Jos lukija ei tiedä, mitä tarkoittaa "suppea ulosotto", annetaan Suomen lain se kertoa:
"Jos

4

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

(JATKOA)

hakija haluaa tyytyä suppeaan ulosottoon, sitä tulee pyytää nimenomaisesti ulosottohakemuksessa. Jos usea velallinen vastaa samasta velasta, suppeaan ulosottoon ei voida ryhtyä.
      Suppeassa ulosotossa voidaan ulosmitata toistuvaistulo tai veroennakon palautus sekä muu valtioneuvoston asetuksella säädettävä omaisuus, jota ei tarvitse muuttaa rahaksi. Ulosottomiehen tulee etsiä tällaista omaisuutta tarkastamalla velallisen varallisuustietoja rekistereistä ja suorittamalla muita vastaavia toimia niin kuin valtioneuvoston asetuksella säädetään.
      Velallisen olinpaikkaa tulee selvittää ja muulta kuin 2 momentissa tarkoitetulta osin menetellä kuten tavallisessa ulosottoasiassa.",
      "Hakija voi peruuttaa suppeaa ulosottoa koskevan rajoituksen hakemuksestaan, jolloin velalliselle kuuluvaa omaisuutta tulee etsiä kuten tavallisessa ulosottoasiassa." (Lainaus Suomen laista päättyi.)

(B) Tai jos, esimerkiksi, ulosottolaitos on vaikkapa ulosmitannut minulta ns. ulosottovelan takia omaisuutta, mutta sen jälkeen tuo ns. ulosottovelka on kutistunut niin pieneksi, että mainitun omaisuuden ulosmittauksen jatkaminen on enää tarpeetonta ulosmittausta, mutta siitä huolimatta ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on jatkanut tuon omaisuuden eli kahden Kotini ja näihin sisältyvän Kotikiinteistön, jolla toinen ulosmitatuista Kotiasunnoistani on, pitämistä ulosmitattuna. Entäpä, jos olisin halunnut myydä (tietenkin itse) toisen Asuntoni? Myyminen olisi törmännyt siihen, kun ulosoton papereissa lukee, että ulosmitattua omaisuutta ei saa myydä ilman ulosottolaitoksen lupaa. Ulosottolaitoksen toiminta myös on suuresti-lisännyt ns:n ulosottovelallisen lisävelkaantumisen riskiä!

(C) Tai, esimerkiksi, jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on minun tietämättäni pitänyt minulta-ulosmitattuna omaisuutta, jo-em. Kotikiinteistön ja sillä Kiinteistöllä-olevan Kotitaloni ja toisenkin Kotini. On aluksi tiedottanut ulosmittauksesta, mutta ns. ulosottovelan kutistuttua ja minun-kysyttyä, vieläkö mainittu omaisuus on ulosmitattuna olen saanut ulosottoukolta vain vastauksen:"En tiijjä!"; vasta noin vuoden kuluttua on saapunut ulosottolaitoksesta päätös, että mainittu ulosmittaus on päättynyt.

(D) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on uhannut myydä minulta sellaista omaisuutta, jota en ole osoittanut tarvittaessa-ulosmitattavaksi, vaikka minulla olisi ollut muutakin omaisuutta tarvittaessa-ulosmitattavaksi.

(E) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on myynyt minulta Asunnon, mutta Asunnostani-saamansa hinta PLUS se osuus ns. ulosottovelastani, jonka Asunnon uusi omistaja on joutunut maksamaan Asunnon myyntihinnan lisäksi, on ollut pienempi, kuin Asunnon todellinen arvo, ja ulosottolaitos on silti minulle väittänyt, että myyntihinta PLUS mainittu osuus on Asunnon todellinen arvo.

(F) Tai jos ja kun ulosottolaitoksen tietojärjestelmä ei ole estänyt lainvastaisia ulosottolaitoksen toimia eikä ole tehnyt sellaisista hälytystä valvoville viranomaisille eikä rikostutkijoille.

(G) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on antanut minulle laittomia ohjeita, vaikkapa, että minun on muutettava pois Kodistani, jotta ulosottolaitos voisi myydä sen, vaikka jäljelläolevan ns. ulosottovelan määrä ei ole edellyttänyt sen myymistä.

(H) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on häätöä tehdessään rikkonut Asunnon oven lukkoa enemmän, kuin on ollut tarpeellista häätönsä tekemiseksi.

(I) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on uhkaillut minua omistamani Kiinteistön ja sillä Kiinteistöllä olevan Kotini myyvänsä ja toisenkin Kotini myyvänsä, vaikka jäljelläoleva ns. ulosottovelka on ollut sen verran pieni, että niiden myyminen on ollut tarpeetonta samoin, kuin niiden pitäminen ulosmitattuina.

(J) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on uhannut minua rikollisella väkivallalla, vaikkapa: "vedän turpaan", jos en rupea käyttämään ulosottolaitoksen sähköistä viestittämissivustoa, ja uhatessaan kiroillut karkeasti. EN OLISI RUVENNUT ENKÄ OLE RUVENNUT!!!

(K) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on häätöä tehdessään tuonut Asuntoni ovelle ulosottoukon tai -akan jonkun tuttavan (mahdollisesti saman kerrostalon asukkaan), joka ovella-ollessaan on kiihottanut minun-vastaiseen rikolliseen tekoon, henkirikokseen, ja muutenkin solvannut minua, ja ulosottoukkoa on vain hymyilyttänyt.

(L) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on minulle luvannut, että jos maksan tietyn ns. velan, tietty häätö peruuntuu, mutta maksettuani ns. velan on ulosottoukko kuitenkin kysynyt velkojan edustajalta, peruuttaako velkoja häädön, vaikka ulosottoukko siis on jo aikaisemmin luvannut, että häätö peruuntuu.

• Anonyymi00002

(JATKOA 2)

(M) Tai jos ulosottolaitos, esimerkiksi vaikkapa Pohjois-Karjalassa, on myynyt omaisuuttani "vapaalla myynnillä" , tämä on lain käyttämä käsite, mutta ei ole pyytänyt minulta lupaa "vapaaseen myyntiin", vaikka Suomen laki edellyttää siihen ns:n velallisen suostumusta.

(N) Tai jos ulosottoakka on Asunnossani näkemiään papereitani luonnehtinut "arvottomiksi" ulosottolaitoksen paperissa.

(O) Tai jos käräjäoikeus on tehnyt minua-koskevia lainvastaisia päätöksiä.

(P) Tai jos Kela on tehnyt minua-koskevia lainvastaisia päätöksiä, joista on ollut minulle haittaa, tai jos Kela on tehnyt minua-koskevia päätöksiä, joihin Suomen laki ei Kelaa velvoita (vaan enintään antaa luvan), ja joista on ollut minulle haittaa.

KAHDESTA tai useammasta em. syystä (A - P) johtuvasti, jos joutuisin sotapalvelukseen aseen kanssa, voisi "siellä jossakin" mieleeni tehokkaastikin monta kertaa (rajattoman monta!) tulla ajatus, että jos minkä tahansa nato-maan upseeri tai aliupseeri tai ulosottoukko tai ulosottoakka sopivassa tilanteessa ETTEEN SATTUSI......!!! Tai jos minkä tahansa nato-maan ajoneuvon renkaat sopivassa tilanteessa ETTEEN SATTUSIVAT......!!! Tai nato-maan polttoainesäiliö! Tai nato-maan räjähdysainesäiliö! Tai nato-maan ilma-alus!
        Tuollaista ajatusta ei mieleeni kuitenkaan tulisi, jos sotapalvelukseni ulkomaisena vastustajana olisi U.s.a. tai Israel tai joissakin tapauksissa Yhdistynyt kuningaskunta tai joissakin tapauksissa valtio, jolla muodollisesti on sama valtionpää kuin Yhdistyneellä kuningaskunnalla.

• Anonyymi00003

Voi raasuparat! Miksi ihminen vaaditaan puolustamaan sitä maata, missä syntyy? Kyse pitäisi olla enemmänkin vakaumuksen tai ideologian puolustaminen about 10 vuoden ajalle!

• Anonyymi00004

Vala ei päde enään. Suomi ei ole itsenäinen valtio. Maamme on miehitetty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      26
      4879
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      254
      4569
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      45
      4385
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      66
      2390
    5. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      46
      1828
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      24
      1771
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      17
      1718
    8. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      77
      1694
    9. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1427
    10. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      12
      1424
    Aihe