Olisiko vihdoin otetava se askel?

Anonyymi-ap

Monen taloudellinen tilanne kiristyy ensi vuonna mm. siksi, että työmarkkinamaksut eivät enää ole vähennyskelpoisia verotuksessa.

Tämä sataa salakavalasti kirkon kassaan, koska veropohjan kasvun takia, sille sataa jokaiselta kirkollisverovelvolliselta automaattisesti enemmän rahaa, vaikka tulot ja kirkollisveroprosentti pysyisivät entisellään.

Veropohjan kasvun ansiosta kirkko sai vuonna 2024 n. 20 miljoonaa 'ylimääräistä' ja kirkon verotulot olivat peräti 1 054 miljoonaa euroa. Ja nyt on siis tulossa uusi Jackpot kirkolle.

Nyt voi kuitenkin helposti vapautua tuosta kummallisesta ja alati kasvavasta kirkollisverosta, jota joutuu maksamaan, taas, jos ei ymmärrä erota kirkosta viimeistään 31.12.2025.

Keskimääräinen kirkollisvero vuodelle 2026 oli ennakkoarvailujen mukaan n. 500€:n luokkaa, mikä on kyllä melkoinen jäsenmaksu sekin. Mutta nyt tämän uusimman kirkon Jackpotin takia, saattaa maksajalta mennä useampi kymppi lisää, samalla kun ihmiset joutuvat itse maksamaan työmarkkinamaksunsa – kaikkien muitten kohonneiden kustannusten lisäksi.

Ei tarvitse olla erityisen hyvin ansaitseva pariskunta, niin joutuu maksamaan yli 2 000€!

Ei pitäisi olla kauhean vaikea tehdä kannattava päätös!

5

355

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jätin kirkon vuonna 1990. Enkä ole katunut.

• Anonyymi00002

"Olisiko vihdoin otetava se askel?"
      "Ei pitäisi olla kauhean vaikea tehdä kannattava päätös!"

Puhutko nyt varmasti kirkkoon kuulumisesta?

• Anonyymi00004

Kirkollisveroa on syytä maksaa, jos tuntee tarvetta kuulua ko. yhteisöön.
      Seurakunta tekee paljon hyvääkin, mm. diakoni- ja lapsityö. Huolehtivat monesta yhteiskunnan väliin pudonneesta, virka-aikana. Yöllä sieltä ei apua saa.
      Mutta jos sinulla ei ole uskoa, miksi silloin siihen kuuluisitkaan?
      Jäsenmaksua voi maksaa moneen muuhunkin järjestöön.

• Anonyymi00005

Perinteet kunniaan. Kirkolla on hyvät arvot, jokainen harkitkoon tahollaan.

Rauhallista Uutta vuotta ja kyllä se siitä.

T: Keijo

• Anonyymi00007

Et ikinä vastannut yhteenkään mun kysymykseen (mikä itsessään on jo omituista). Mä alan silti hissukseen uskoa ettet sä todellakaan ollut Keijo Vilhunen. Hassua ettet silti koskaan näihin mun kyselyihin vastannut... mitenkään.

ja joo, toi emojitrolli nosti tän ketjun, mutta kun nyt jo tulin tänne lueskemaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1328
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      667
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      619
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      563
    5. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      559
    6. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      38
      539
    7. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      528
    8. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      70
      521
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      176
      468
    Aihe