itsemurhan teko

Anonyymi-ap

moi oon 14vuotias tyttö ja mua kiusataan tosi paljon ja useasti, mullq ei ole paljoa kavereita mutta poikaystävä on, minä ja mun poikaystävä riidellään tosi usein ja meillä ei ole koskaan oikein enään kaikki hyvin, minulla menee elämässä jo muutenkin tosi huonosti niin olen miettinyt itsemurhan tekoa niin onko mitään ehdotuksia että millä tavalla?

8

203

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos te riitelette niin mikä pakottaa olee yhdessä. Olette molemmat vielä lapsia. Varmasti löydät uuden poikaystävän. Vai oliko teillä suunnitelmissa yhteinen tulevaisuus? Jos sinulla menee huonosti niin avun hakeminen ei nähtävästi ole käynyt mielessä. Sinä olet murrosiässä ja tuossa iässä hormonit hyrrää ja olet kasvamassa naiseksi. Ei murrosikä ole mikä syy tehdä itsemurhaa.

Jos sinua kiusataan niin miksi et kerro siitä kellekään aikuiselle ?

• Anonyymi00002

Itsemurha ei ole ratkaisu. Asiat järjestyvät aivan varmasti❤️. Voit soittaa 112 ja kertoa omasta pahasta olostasi. Voit kertoa myös huolistasi esimerkiksi ystävälle, vanhemmille, kouluterveydenhoitajalle tai opettajalle. Myös

• Anonyymi00003

Onko pakko olla sellaisen tyypin kanssa, jonka kanssa tulee riitaa useasti? Mitä järkeä?
      Nyt suhde poikki, vaikka se olisi ainoa poika maailmassa!
      Sinun pitää nyt keskittyä kouluun ja itseesi. Niidenkin kanssa sinulla on varmasti tekemistä.

Sitten kun koulu menee hyvin ja tulet toimeen itsesi kanssa, sitten sinulle löytyy ystäviä, poikaystäviä ja tyttöystäviä. Tällä hetkellä kyllä tarvitset aikuisten apua asioittesi kuntoon saattamiseksi. Kai koulussa on kuraattori tai muu henkilö, johon sinun pitää saada yhteys, että saat tarvitsemaasi apua.

Missä muuten vanhempasi ovat? Kai hekin kuuluvat elämääsi ja sinun asiasi kuuluvat myös heille vielä monta vuotta.

• Anonyymi00004

Pakko sanoa kaksi murrosiässä olevaa lasta riitelee. Sinä olet kasvamassa naiseksi ja poikaysväsi mieheksi. Kummallakin hormonitoiminta on herännyt ja aiheuttaa kaikanlaista kehossa. Niin fyysisesti kuin psyykkisesti.

• Anonyymi00005

Miten 14-vuotias miettii itsemurhaa? Mistä lapselle moinen ajatus ratkaisuksi kurjaan oloon? Missä ympäristössä tässä ollaan? Olisiko lastensuojelun aika astua esiin?

• Anonyymi00006

Seurustelusuhteessa riiteleminen on varmaan suurimmalle osalle ihmisistä jollain tavalla tuttua. Ja jos on pahaa riitaa, voi aina erota. Maailmassa riittää mahdollisia uusia kumppaneita, jos sellaisen haluaa, ehkä paremman kuin se, jonka kanssa aina riitelee.
      Jos kaikki, joille tulee ero parisuhteessa, tekisivät itsemurhan, alkaisi täällä olla väki aika vähissä.
      Teini-iässä nuo rakkausasiat toki aiheuttavat voimakkaita tunteita eri tavalla kuin kypsemmässä iässä. Mutta eihän toisen ihmisen takia kannata itselleen mitään pahaa tehdä, on ikä mikä tahansa.
      Erot liittyvät hylkäämiseen, hylätyksi tulemiseen, ja niitäkin ikävä kyllä elämässä tapahtuu. On eroja puolisosta, ystävistä, työpaikastakin, ja vaikka mistä, elämän varrella omaisia, sukulaisia, ystäviä myös kuolee, nekin ovat tietynlaisia eroja joistain ihmisistä. Aiheuttavat ikäviä tunteita, mutta niistäkin useimmiten selviää, kun elämän on kuitenkin jatkuttava.

Kiusaaminen on eri asia, mutta jos sitä tapahtuu koulussa, siitä voisi siellä koulussa puhua, opettajalle, kuraattorille, ja keitä aikuisia siellä sitten onkaan. Kiusaaminen on ikävää, eikä kiusaajalla itsellään ole koskaan hyvä olla, ja sen takia hän kiusaa. Ei ole kiusatun vika, eikä oma syy, jos tulee kiusatuksi. Itseään ei kannata syyttää.

Aloittaja on kuitenkin vasta 14-vuotias, elämä edessä, mikä kaikki voikaan olla vielä mahdollista, kannattaa antaa ajan kulua ja katsoa mitä elämä tuo tullessaan.
      Toivotaan, että asiat muuttuvat hänelläkin paremmaksi.

• Anonyymi00007

Mene kuraattorille hyvä ihminen, hanki apua tai soita johonkin auttavaan puhelimeen. Älä tuollaisia mieti aikuisuus edessä, tukka takana :) tsemppiä! Koulunkin voi vaihtaa jos ei kiusaaminen lopu, kiusaaminen on rikos ja voitte hakea siihen yhdessä apuja jos kerrot jollekin taholle koululla erkka, ope, terkka, kuraattori. Vaikka rehtori jos ei muu. Laita ensin vaikka Wilman kautta viesti koulun jollekin tyypille tai soita kuraattorille tai erkalle tai terkalle. Yksin ei kannata jäädä tällaisia miettimään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      237
      1481
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      284
      1060
    3. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      94
      824
    4. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      68
      782
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      723
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      110
      629
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      595
    8. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      574
    9. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      49
      555
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      525
    11. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      41
      501
    12. 32
      491
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      475
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      77
      451
    15. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      32
      444
    16. 32
      439
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      422
    18. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      407
    19. Oletteko täyttä sataa?

Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?
      Ikävä
      33
      400
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      381
    Aihe