https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/silla-paasee-vuosittain-ulkomaanmatkalle-lue-kuinka-paljon-kalajoella-asuvalle-jaa-kuntaverotuks
Sitä laulua laulat - jonka kuorossa olet. Ei kai tätä usko kukaan - Narsistin päiväuni.
1. Ei voi kehua varhaiskasvatuspalveluilla. Päiväkodit olleet vuosikymmenien ajan homeessa, sisäilmaongelmaisia paikkoja.
2. Koulut samassa kunnossa. Nykyisin lukio on varsinaisessa sopassa.
3. Liikuntasaleja ollut vuosien ajan liian vähän.
4. Joustava rakennuslupaprosessi - eli Hiekkasärkille saat rakentaa mihin ja mitä vaan, tonttia ei tarvitse ostaa.
5. Tulopohja = kiinteistövero tuulimyllyistä palvelee turismia ja Hiekkasärkkien tosiyrittäjiä. Kaikki päätökset sen mukaisia. Rahat ajettu mereen.
6. Hyvät palvelut - hautaustoimisto, optikko ja ruokakauppa.
KALAJOEN KUNTAVEROTUS
41
822
Vastaukset
- Anonyymi00001
On se kyllä halpaa asua Kalajoella.
Polttoaineet about 0,30 Eur/litra halvempaa Ylivieskassa - Kiitos KPO.
Voisi käyttää säästyneet rahnelit vaikka Ylivieskan Lidlissä ja Kärkkäisellä. - Anonyymi00002
Mikähän tuo määritelmä keskituloisesta on. ?
Esim prosentti enemmän tarkoittaa sadan tuhannen tuloja.
Onkohan mennyt realismi sekaisin..
toista asiaa ihmettelen. Hehkutettiin kuinka verotus tippuu tuulivoimaloiden ansiosta. Miksi samoja veroprosenttia on kunnissa missä ei ole tuulivoimaloita. .
Miten käy sitten kaupungin talouden, kun seuraava hallitus iskee näppinsä valtion avustuksiin kunnille.- Anonyymi00003
Verorahat käytetään Pusgagarinin haaveisiin, ja turistien toiveisiin.
Missä näkyy aiemmin hehkutettu kymmenien miljoonien eurojen matkailutulo??
Ai niin, mutta matkailuyritysten ei tarvitsekaan maksaa vuokria, ei markkinointia, ei omaa infraa, järjestetyistä tapahtumistakin korvauksen maksaa kaupunki...
Taitaa sekin olla jonkin kassanvartijan sekoilua,
- Anonyymi00004
Pohjakylän koulun liikuntasalikin purettiin, vaikka oli käytössä. Minkähän takia?
- Anonyymi00005
Juggis ei tykännyt lattialistojen väristä.
- Anonyymi00006
Muualla yrittäjät itse maksavat kulunsa.
- Anonyymi00007
Käsittääkseni nykyään se on hiukan kuntalain vastaista, että kovin paljon vain tiettyjä yrityksiä tuetaan.
Esim pohjoisessa kyllä yrittäjät joutuvat keräämään rahat, että saavat pidettyä ladut auki yms. Toivottavasti olen väärässä, että tuo satama hanke on kuin heittäisi rahat Kankkulan kaivoon.. tuntuu ettei ns tavallisia ihmisiä haluta sinne särkille enään ..
- Anonyymi00008
Hehheh... eikös näitä juttuja kirjoiteta yleensä Aprillipäivänä?
Veroissa säästät ja palveluihin kulutat eri paikkakunnalla, kun niitä ei Kalajoelta löydy.- Anonyymi00009
Mitkä palvelut sulta puuttuu?
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mitkä palvelut sulta puuttuu?
Rileykö se siellä on herännyt taas?
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Rileykö se siellä on herännyt taas?
Kiitos asialliseen kysymykseen vastaamisesta.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kiitos asialliseen kysymykseen vastaamisesta.
Ei tarvitse kiitellä. Tyhmä kysymys sinulta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei tarvitse kiitellä. Tyhmä kysymys sinulta.
Mitä palveluita sinulta puuttuu? Vastaa jos osaat. Minä olen tällä kylällä asunut koko ikäni, samat palvelut on leikattu kaikista ympäryskunnista kuin täältäkin, nykyään niistä suurin osa hoidetaan netissä. Itse koen ettei minulta puutu mitään palvelua kalajoella.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitä palveluita sinulta puuttuu? Vastaa jos osaat. Minä olen tällä kylällä asunut koko ikäni, samat palvelut on leikattu kaikista ympäryskunnista kuin täältäkin, nykyään niistä suurin osa hoidetaan netissä. Itse koen ettei minulta puutu mitään palvelua kalajoella.
Ja sen huomaa - kävisit joskus jossain muuallakin kaljasi ostamassa kuin Kalajoella.
Älä ole kuin Riley... - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ja sen huomaa - kävisit joskus jossain muuallakin kaljasi ostamassa kuin Kalajoella.
Älä ole kuin Riley...Hintataso Kalajoella aivan järkyttävä - käykää ostoksilla joskus vaikka Ylivieskan Prismassa - K-kauppaan nyt ei kannata mennä, kyllä se kallein mersu pitää kauppiaan jotenkin maksaa...
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Netti kauppa ei tuo työpaikkoja paikallisille asukkaille.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Netti kauppa ei tuo työpaikkoja paikallisille asukkaille.
Pitäisikö saada ruokakauppoihin kilpailua?
Nykyisellään hintataso aivan posketon, kun ei ole kilpailua.
LIDL Kalajoelle ja ruuan hinta tippuu 20-30% hetkessä...
Mihinkähän sitä säästyneet rahat laittaisi - ehkä siihen mainostettuun ulkomaanmatkaan. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Pitäisikö saada ruokakauppoihin kilpailua?
Nykyisellään hintataso aivan posketon, kun ei ole kilpailua.
LIDL Kalajoelle ja ruuan hinta tippuu 20-30% hetkessä...
Mihinkähän sitä säästyneet rahat laittaisi - ehkä siihen mainostettuun ulkomaanmatkaan.Empä usko että tippuu niin paljon
- Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
Älä ole kuin Riley...Koita nyt unohtaa se Raili hetkeksi ja kerro mitä palveluita sinulta puuttuu.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Koita nyt unohtaa se Raili hetkeksi ja kerro mitä palveluita sinulta puuttuu.
Lopeta tuo lapsellinen jankkaaminen. Kyllä huomaa että olet ikäsi Kalajoen perähikiällä asunut, sen verran typeriä tänne kirjoittelet.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Lopeta tuo lapsellinen jankkaaminen. Kyllä huomaa että olet ikäsi Kalajoen perähikiällä asunut, sen verran typeriä tänne kirjoittelet.
🤣🤣🤡 puuttuu! Puuttuu! Et vain tiedä mitä.
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Koita nyt unohtaa se Raili hetkeksi ja kerro mitä palveluita sinulta puuttuu.
Ottaako eteen?
Koeta päästä elämässäsi eteenpäin. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ottaako eteen?
Koeta päästä elämässäsi eteenpäin.Kalajoella on kaikki mitä ihminen tarvitsee.
- Anonyymi00028
Anonyymi00021 kirjoitti:
Muuta Kalajoelta Ylivieskaan niin molemmissa kaupungeissa älykkyysosamäärä nousee.
- Anonyymi00034
Anonyymi00028 kirjoitti:
Muuta Kalajoelta Ylivieskaan niin molemmissa kaupungeissa älykkyysosamäärä nousee.
Nythän oli kyse sinusta, eikä minusta. Minä en asu Kalajoen perslävessä, toisin kuin sinä.
- Anonyymi00035
Anonyymi00022 kirjoitti:
🤣🤣🤡 puuttuu! Puuttuu! Et vain tiedä mitä.
Jäit selvästi apukoulussakin luokalle.
- Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
Jäit selvästi apukoulussakin luokalle.
Etkö parempaan pysty🤡
- Anonyymi00045
Anonyymi00039 kirjoitti:
Etkö parempaan pysty🤡
Sinä et pysty parempaan, kun et apukouluakaan päässyt läpi. Et ole millään tasolla menestyjä, vaan häviäjä.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Sinä et pysty parempaan, kun et apukouluakaan päässyt läpi. Et ole millään tasolla menestyjä, vaan häviäjä.
Älähän kuule mollaa apukoulun käyneitä.
Saattavat olla huippuälykkäitä joissain asioissa.
Saattaa olla, että.lukihäiriö jäänyt huomaamatta. Tai kaupunki ei ole satsannut lukihäiriöön.. monesti tahtovat niissä asioissa kunnat säästää. Todella huono säästö kohde - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Älähän kuule mollaa apukoulun käyneitä.
Saattavat olla huippuälykkäitä joissain asioissa.
Saattaa olla, että.lukihäiriö jäänyt huomaamatta. Tai kaupunki ei ole satsannut lukihäiriöön.. monesti tahtovat niissä asioissa kunnat säästää. Todella huono säästö kohdeKyllä kannattaisi kunnan panostaa enemmän Rannan koulu akatemiaan ja Harjakouluun.
- Anonyymi00019
Käyhän kts Prisman hinnat…
- Anonyymi00025
Perusta Prisma Kalajoelle.
- Anonyymi00026
Juuri tuon takia me muutamme pois täältä Kalajoelta etelä Suomeen,ikävä tosiasia on että Kalajoki on taantunut yli 30 vuotta enää ei ole mahdollista nousta kuopasta
- Anonyymi00027
On iso virhe kun Kalajoki on niin täytetty ja piiritetty tuulimyllyillä. Radiossakin mainostetaan että tänne voi tulla ja jäädä. Miksi sitten tehdään asumisesta ja elämisestä mahdotonta, kuka haluaa jättimyllyt pihallensa? Miksi asukkaita kampitetaan.? Teot kertovat karua kieltä, miksi siirappinen mainonta.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
On iso virhe kun Kalajoki on niin täytetty ja piiritetty tuulimyllyillä. Radiossakin mainostetaan että tänne voi tulla ja jäädä. Miksi sitten tehdään asumisesta ja elämisestä mahdotonta, kuka haluaa jättimyllyt pihallensa? Miksi asukkaita kampitetaan.? Teot kertovat karua kieltä, miksi siirappinen mainonta.
Onko sun pihalla voimala? Paljonko saat maan vuokraa?
- Anonyymi00041
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ei se tuulivoiman vika ole että Kalajoki on taantunut syy siihen on nykyisistä kalajokisisa itsessään tämä pieni sisäpiiri siittoinen kunta siihen on syyllinen jos mikä
- Anonyymi00030
Kalajokisia käy käy kohta entistä enemmän Ylivieskassa ostoksilla. Kohta avataan uusi Citymarket ja Rusta. Vanhan Citymarketin tiloihin muuttaa Puuilo. Taitaa Kalajoesta tulla Ylivieskalaisten ulkosatama. RM:ltä menee hermot..
- Anonyymi00031
Miniä meni jo ja kohta menee hemmot.
Onneksi tulee pälliparantols.
- Anonyymi00036
Menee vähemmän rahaa verotukseen. Pääsee ulkomaanmatkalle - Ruotsiin - Haaparantaan - Ikeaan :)))
- Anonyymi00037
Riley ei ole päässyt vasta kuin 1980-luvulla Ouluun.
- Anonyymi00038
Riley ei ole päässyt vasta kuin 1980-luvulla Ouluun.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit775924KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2794827Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202608Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282513Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT981594Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171461- 1051377
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281326seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1091284Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191241