toivon uudelta vuodelta vanhoillislestadiolaisille oppiensa korjausta

Anonyymi-ap

Monet , oi niin monet , opissa lymyilevät virheet huutavat korjaustoimenpiteitä!!

Kyseessä ovat itse keksittyjen syntien ylläpito, niihin Raamatun varoituksista huolimatta uskominen, ja (karmeinta kaikesta:) niiden opetus aina vain uusille lapsille sukupolvesta toiseen

Mutta tämä väärä opetus on niin syvällä vl mielissä että en pidätä hengitystäni korjaustoimenpiteitä odotellessani

10

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Saalemien vesileikit kaipaa muutosta.

• Anonyymi00002

ja he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen, ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä. Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
      Ja Stefanus, täynnä armoa ja voimaa, teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansassa. Niin nousi muutamia niin kutsutusta libertiinien ja kyreneläisten ja aleksandrialaisten synagoogasta sekä niiden joukosta, jotka olivat Kilikiasta ja Aasiasta, väittelemään Stefanuksen kanssa, mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui. Silloin he salaa hankkivat miehiä sanomaan: "Me olemme kuulleet hänen puhuvan pilkkasanoja Moosesta ja Jumalaa vastaan". Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen. Ja he toivat esiin vääriä todistajia, jotka sanoivat: "Tämä mies ei lakkaa puhumasta tätä pyhää paikkaa vastaan ja lakia vastaan; sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut". Ja kaikki, jotka neuvostossa istuivat, loivat katseensa häneen, ja hänen kasvonsa olivat heistä niinkuin enkelin kasvot.

• Anonyymi00003

Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä — niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet, te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
        Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä — niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet, te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
        Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.

Tässä metaforassa minä olen Stefanus. Ilmoitan Jumalan tahdon
        Johon ei kuulu ihmisten lisä opit. Ja nämä on kovin vihaisia kun joku se heille kertoo

• Anonyymi00005

"Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

• Anonyymi00006

Kyllä se vain on niin, että epärehellisyys ja kierous kostautuu! Miloin se tapahtuu lyhyemmässä ja milloin taas pidemmässä juoksussa.

• Anonyymi00007

Onko yhtäkään rohkeaa puhujaa, joka uskaltaa sanoa puhujien kokouksessa hoitokokouksista ja niiden korjaamisesta.

• Anonyymi00010

Jos ei löydy, niin tilanne jatkuu - keskustelua tarkennetuin esimerkein.

• Anonyymi00008

Eikös ne lepää kasteen armossa?

Kuka hihhuli ei usko siihen, vaan vaativat jotain omia ratkaisuja, jotka tuhoavat kastgeen armon.

Se kaste se pitää korjata jos jotain korjattavaa on, sanoa sen olleen mitätön, uusia se ja lähteä aivan uusista perustuksista eikä tehdä vain jotain kauneusleikkauksia jonkin mieliksi.

• Anonyymi00009

-----2Lestadiolaisuudessa kaste on tärkeä toimitus, mutta sen merkitys eroaa valtavirran käsityksestä: lapsi kastetaan, koska uskotaan hänen olevan jo Jumalan lapsi ja perisynnin syyllisyys kumoutuu Kristuksen sovitustyön kautta, kastetta pidetään liittona ja uskon vahvistuksena, ei uskon syntymisenä, ja kastettu velvoittuu kilvoittelemaan Jumalan lapsena. "

Hieman ehkä eroaa luterilaisesta ajatuksesta, jossa lapseen pätkähtää Pyhä Henki ja kaikki mahdolliset armolahjat, mutta kuitenkin kaste on tässäkin peruste, joka pitäisi viedä taivaaseen koska kastetaan Kristukseen ja sovitustyöhön. Ei siihen oma kilvoittelu pitäisi tehdä kuin tekopyhyyttä, mutta ei silti kumoa sitä mihin on kastettu vaikka miten sen lisäksi hurskastelisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      148
      7424
    2. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      130
      5129
    3. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      37
      2613
    4. Koska mennään retkeilemään?

pusi pusi 😗
      Ikävä
      261
      2218
    5. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      81
      2198
    6. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    7. Laittaisin whatsuppissa viestin

Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.
      Ikävä
      61
      937
    8. Sinulle, rauhaasi

Tiedän. Ettet minua rakasta niinkuin toivoin sinun rakastavan. Minä tiedän sen siitä mitä minulle kerroit silloin. Ei vä
      Ikävä
      67
      791
    9. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      37
      778
    10. Suuri osa suomalaisista kannattaa suden metsästystä- monien mielestä kaikki sudet kaadettava.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011726794.html Suomen kansasta suuri osa kannattaa susien kannanhoidollista metsästyst
      Maailman menoa
      208
      748
    Aihe