Harmittaako liikennevaloissa seisoskelu ?
Tuntuuko että joudut odottamaan omaa vihreää vuoroa minuuttitolkulla? Jopa viisi minuuttia?
Viritäpä ajamaan lähtiessä kännysi ajanotto valmiiksi. Starttaa se sitten valoissa kun pysähdyt samperin punaisen vuoksi. Tee tätä tilastoa siellä täällä eri tilanteissa. Yllättääkö tulokset.
Olin itsekin kiukuspäinen pitkistä odotusajoista mutta eihän niin pitkiä olleetkaan. Sivukadulta vilkkaassa risteyksessä pisin aika oli 1 min 20 sec, useimmat minuutin luokkaa. Isommalla väylällä odotus ehkä 50-60 sec.
Tällainen mittaus rauhoittaa kummasti ja ei tule tarvetta ajaa vanhoilla vihreillä.
Harmittaako liikennevaloissa seisoskelu
10
152
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ajatella että joskus käytettiin jopa tunnistimia.
Valo vaihtui vihreäksi auton lähestyessä.
Ei tarvinnut pysäytellä niin paljon.- Anonyymi00002
Liikennevaloilla säädetään liikennemääriä.
- Anonyymi00003
Kauan kauan sitten kun Kehä I:llä ajoi yöllä, niin Tapiolan risteyksen jälkeen Helsingin rajalle sai ajaa pysähtymättä kun vilkautti kaukovaloja pari sataa metriä ennen valoja tyhjällä tiellä. Aina vaihtui ja niitä valoja oli 90-luvulla paljon.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Liikennevaloilla säädetään liikennemääriä.
Eikö päästöjä pitäisi vähentää?
Pahimmillaan turhat pysäytykset tarkoittavat myös turhaa sudittelua risteyksissä, kun lähdetään liikkeelle.
Muutenkin saadaan normaalilla kelillä ajoneuvon päästöt risteysten kohdalla 28 kertaiseksi.
Siihen vielä liukasta keliä ja hidasälyistä toimistoväkeä,niin sitten vasta päästelläänkin.
Osa uustuista valoista on tahallisesti suunniteltua sabotaasia,
osa on halvimmalla tarjouksella voittanutta kiinalaista tekniikkaa ja osa on vain sitä, että halvin voittanut urakoitsija ei kykene saamaan ohjelmointeja valmiiksi, eikä julkisen rahan käyttäjiä kiinnosta valvonta. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eikö päästöjä pitäisi vähentää?
Pahimmillaan turhat pysäytykset tarkoittavat myös turhaa sudittelua risteyksissä, kun lähdetään liikkeelle.
Muutenkin saadaan normaalilla kelillä ajoneuvon päästöt risteysten kohdalla 28 kertaiseksi.
Siihen vielä liukasta keliä ja hidasälyistä toimistoväkeä,niin sitten vasta päästelläänkin.
Osa uustuista valoista on tahallisesti suunniteltua sabotaasia,
osa on halvimmalla tarjouksella voittanutta kiinalaista tekniikkaa ja osa on vain sitä, että halvin voittanut urakoitsija ei kykene saamaan ohjelmointeja valmiiksi, eikä julkisen rahan käyttäjiä kiinnosta valvonta.>> "Eikö päästöjä pitäisi vähentää?"
Se ei ole liikennesääntöjen tehtävä. Siihen on täysin muut mekanismit.
- Anonyymi00004
Helsongissä on kaiķki toisin. Olen jopa ajanut Ruskeaduolta Erottajalle siten, että joka risteyksessä olivat valot punaisella. Takaisin tullessani parin tunnin päästä oli päinvastaiseen suuntaan taas joka risteys punaisella.
- Anonyymi00009UUSI
Säädetään ilmeisesti myös nopeuksia tietyillä väylillä.
- Anonyymi00007
Jos seisominen tuntuu pitkältä, niin sillin se tuntuu pitkältä. Ei se kellottamalla miksikään muutu.
Sitten on mm. Tampere jossa on niin "älykäs" järjestelmä, että ratikalla on aina etuajo ja valot säätyvät sen mukaan. Sillin ruuhka aikaan tietyissä risteyksissä seisotaan oikeasti todella pitkään kun ratikoita tulee sopivin välein kahdesta tai kolmesta suunnasta ja autoja ei päästetä lainkaan risteyksen läpi tai niitä pääsee vain pari autoa. Minä olen jo kauan sitten sanonut että liikenne valoissa seisotatutetaan ihan turhaan perkele ! Mistään ei tule ketään ja valo on vaan jumalauta punanen ! Hyvä että muutkin tajuaa !
- Anonyymi00008UUSI
Voi voi ja voi voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1164496Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv632595Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?801665Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko71127- 66864
- 21853
- 41825
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu118823Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50789Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N67787