Georgialainen ravintola Marani sulki ovensa

Anonyymi-ap

Joensuun Isossa Myyssä toiminut georgialainen ravintola Marani sulki ovensa joulukuussa.

Yrittäjä Ketevan Chikhetiani kertoo toiminnan loppuneen, koska Marani ei saanut jatkoa anniskeluluvalleen. Marraskuussa 2024 Joensuussa aloittanut Marani myi alkoholia vuoden päivät määräaikaisen luvan turvin.

https://www.karjalainen.fi/paikalliset/9110778

On pitänyt olla kyllä aika paljon pielessä jos on anniskeluluvat menny. Mitähän ollu tässä takana?

13

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Surku yrittäjille!

Viekää kukkapuska ja kiittäkää, ilahtuvat yrittäjät.

En asu enää Joensuussa, mutta tällä uudella paikkakunnalla vien aina jonkun kukkapuskan yrittäjille, jotka lopettavat ja kiitän paikkakunnan puolesta.
      Ovat yrittäneet kaikkensa ja satsanneet, tulevat iloisiksi tästä pienestä eleestä.

• Anonyymi00002

Joensuulainen ravintola sulki anniskeluluvan päättymisen vuoksi

Georgialainen ravintola ehti toimia Isossa Myyssä noin vuoden.

Joensuun Isossa Myyssä toiminut georgialainen ravintola Marani on sulkenut ovensa.

Yrittäjä Ketevan Chikhetiani kertoo toiminnan loppuneen, koska Marani ei saanut jatkoa anniskeluluvalleen. Marraskuussa 2024 Joensuussa aloittanut Marani myi alkoholia vuoden päivät määräaikaisen luvan turvin.

– Haimme ja haimme lupaa sekä teimme vaaditut muutokset, mutta emme sitä saaneet. Tuntuu todella kurjalta, Chikhetiani harmittelee.

Chikhetiani ei avaa tarkemmin, mihin seikkoihin luvan saaminen kariutui. Hän kuitenkin toteaa, että erityisesti viini on tärkeä osa georgialaista keittiötä.

• Anonyymi00007

Jos he ovat tehneet vaaditut muutokset, niin miksi he eivät ole sitä lupaa saaneet? Outoa. Harmi, ettemme ehtineet käydä!

• Anonyymi00003

Usein alkon tarkastajat esiintyy asiakkaina..Ja tarkkailevat onko paikassa levottomuutta alkoholin takia,kyseessä on perhe ravintola ja kaikissa niissä käy tarkastajia..Yleinen ilmapiiri ja miten lakia sovelletaan käytännössä..

• Anonyymi00004

Eli valvira monissa tapauksissa.

• Anonyymi00005

Jääkö joku kaipaamaan? Kävin kerran ja harmitti kovin. Ruoka oli suorastaan pahaa!

• Anonyymi00006

Höpö höpö.

• Anonyymi00009

Höpö höpö, ruoka oli parasta, mitä Joensuussa sai aikoihin, juuri samanlaista kuin mitä olen Georgiassa syönyt. Palvelu oli myös ensiluokkaista. Sääli kuihtuvan kaupungin kannalta menettää tällainen paikka. Onneksi edes marttojen karjalanpiirakat jäävät vielä kaupunkiin. Todella sääri nuorten yrittäjien kannalta myös.

• Anonyymi00008

Jaa, enpä tienny tuommosta ravintelia olevankaan, jotta eipä ainakaan mulle vahinkoa tullut.

• Anonyymi00010

Tässä se on. Vuoden kommentti! Jestas miten typerä. Sama kuin sanoisi, etten käytä kirjastoa, niin ei sen lopettamisesta vahinkoa tullut.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Tässä se on. Vuoden kommentti! Jestas miten typerä. Sama kuin sanoisi, etten käytä kirjastoa, niin ei sen lopettamisesta vahinkoa tullut.

Kyllä minä kirjastoa käytän paljonkin, mutta kuinkas olisin voinut käyttää sellaisen ravintolan palveluita jota en tiennyt olevankaan?
        Joten edelleenkin olen sitä mieltä että ei siitä MINULLE vahinkoa tullut.
        (Mulle on murteellinen synonyymi sanalle minulle, selvennän että sinäkin ymmärtäisit)
        Sitä en sano etteikö jollekin muulle se olisi vahinko ollut ja joku jäänyt sitä jopa kaipaamaan.
        Mutta ihan hienoa että löysit typerän kommentin, kunpa vielä jaksaisit lukea kaikki sanat ja ymmärtää niiden merkityksen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No ei se yksi georgialainen ravintola vielä ihan kirjastoon verrattava ole, vaikka joillekin ravintolat saattavat olla kirjastoja tutumpia "kulttuurinkehtoja"😂😂😂😂

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

No ei se yksi georgialainen ravintola vielä ihan kirjastoon verrattava ole, vaikka joillekin ravintolat saattavat olla kirjastoja tutumpia "kulttuurinkehtoja"😂😂😂😂

Suurimmalle osalle ravintolat, baarit ja kapakit ovat paljon tutumpia kuin kirjastot.
        Jotkut ovat niin maailman matkaajaa ja kulttuurien asiantuntijaa kun käyvät joensuussa syömässä georgialaisessa ravintolassa jota pitää syyrialainen.😂

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      124
      7092
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      409
      6793
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3443
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      132
      3008
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2594
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      43
      2144
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1874
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1737
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1407
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1297
    Aihe