AI-yhteenveto
+1
"Turun ruputtaja" on vanha, humoristinen nimitys Turun kaupungin asukkaille tai kaupungille itselleen, joka viittaa Turun historialliseen merkitykseen kauppapaikkana (ruputus = kaupankäynti/markkinointi), mutta usein myös ironisesti sen vanhanaikaisuuteen tai jopa "rutistuneisuuteen", erotuksena modernimmista kaupungeista, kuten Helsingistä; se on leikkisä kutsumanimi, joka korostaa Turun juuria ja perinteitä, vaikka sen tarkka alkuperä on epäselv
Turun ruputtaja?
8
298
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ruputtelijat ruputtelevat päivät pääksytysten.
- Anonyymi00009
Asiaa, mistä on vaiettu.
- Anonyymi00002
Ruputus on sitä kun Ruputuspatukka uppoaa vangin ruputusreikään se työntää edellään pienehkön määrän ilmaa. Mennessään yhä syvemmälle, alkaa ilmanpaine suolessa nousemaan niin korkeaksi, että lopulta se pakosti purkautuu ulos ruputuspatukan ohi pitäen kaikille Talon asukkaille tutun RUP-RUP -äänen.
- Anonyymi00003
Joo, kyllä. Sweet suffer, sweet pain.
- Anonyymi00004
Ihanaa!
- Anonyymi00005
Plörbs-ääni taas syntyy kun mäntä poistuu sylinteristä.
Kerrassaan kurja hydraulinen sovellus.
Toivottavasti Talkkarineuvosto osaa käyttää sentään hydraulisia suuntaventtiileitä lakaisukoneita huoltaessaan.- Anonyymi00006
Joo, kyllä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Joo, kyllä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä. Joo, kyllä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202850Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3552516Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o442285Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262272Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581848Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121382Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181379- 721293
- 551230
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?61203