Uutiset ei mairittele mieltäni. En luota enää tulevaisuuteen. Talous kaatui jo aikaa sitte. Ennen pitkään oon kadulla. Apua en saa. Hoitoon ei pääse. Perhe hajoamaisillaan. Vaimo nalkuttaa. Sekin on piipussa. Molemmat riekaleita. Vaimo ei ymmärrä, että nalkuttaminen vain pahentaa tilannetta. Lapset hyppii seinille. Päässä humisee. Se ei toimi, eikä oo toiminu aikoihin. Siis päänuppini. Pieniäkään ongelmia en kykene enää ratkoo. Tietokoneet ei toimi. Pankkikortin tunnusluku kateissa. kotona täys myllerrys. En kykene perkule yhtää mihkään. Olen kaikenlisäks nepsy. Ylikuormittunut täysin aivot jumissa oleva pipipää…. Ja kiva kattoa, ku yks juttu toisensa jälkeen romahtaa ympärilläni. Perheen hajoaminen olis pientä, sillä niin paljon kaikkee skämää jo kertyny….. Ahdistaa ihan pirusti. Uskokin kuoli. sekosin uskomisen asioissa, ku lähdin hakee apua muista suunnista. Kaikissa pointtinsa, mutta päätäni ne eivät saaneet selkenemään. Päin vastoin. Nyt vasta olenkin sekaisin ja hukassa.
Ahdistaa saakelin pirusti
88
522
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tuskin se sun uskon etsiminen on sinua sekoittanut, koetelkaa uskoanne, sanotaan raamatussakin.
Vaikuttaa siltä, että sinulla on muuten asiat sekaisin, kannattaa hakea apua, on pariterapiaa ja ihan yksiöterapiaakin.
MIELI Kriisipuhelin 09 2525 0111 – keskusteluapua kriisiin- Anonyymi00004
Ei itse uskon etsiminen, vaan sen, voiko joku usko saada aivoni pelaamaan. Mikään ei tuonu apua, mutta jo valmiiksi sekaisin ollut pää, meni entistä enemmän sekaisin.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei itse uskon etsiminen, vaan sen, voiko joku usko saada aivoni pelaamaan. Mikään ei tuonu apua, mutta jo valmiiksi sekaisin ollut pää, meni entistä enemmän sekaisin.
Soita kriisipuhelimeen, sun asiat on muutenkin niin sekaisin.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Soitin kriisipuhelimeen 2020 ja sain lopulta sen ansiosta lyhytterapian, jonka teho oli nolla. Vuonna 2024 soitin uudelleen, kun tilanteeni oli yhä pahenemassa. Kriisini ei kuulemma ole akuutti. Pyydettiin kääntyy paikallisen terveyskeskuksen puoleen. Eli tahon, jonka apu on ollut auttamattoman riittämätöntä. Ne käskee lähinnä nukkua yöt hyvin ja siinä siis heidän tarjoama apu unettomuuteen ja ahdistukseen…
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eikö tuossa olisi jo aihetta soittaa itsellensä Pekka Saurille? Tilanne on selvästi paha.
- Anonyymi00013
Anonyymi00008 kirjoitti:
Eikö tuossa olisi jo aihetta soittaa itsellensä Pekka Saurille? Tilanne on selvästi paha.
Pekka Saurin yölinjalla oli muuten pirun hyvä idea, mutta innosti monia soittamaan pilapuheluita ja se pilas lopulta hyvän ohjelman. Pisti sapettaa monien perseilijöiden toiminta. Kyseinen ohjelma pyörisi varmaan edelleen, jos perseilijöitä ei olisi.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Pekka Saurin yölinjalla oli muuten pirun hyvä idea, mutta innosti monia soittamaan pilapuheluita ja se pilas lopulta hyvän ohjelman. Pisti sapettaa monien perseilijöiden toiminta. Kyseinen ohjelma pyörisi varmaan edelleen, jos perseilijöitä ei olisi.
Pitäisi ehdottaa ylelle, voisiko sellaisen ohjelman vielä aloittaa.
- Anonyymi00022
Anonyymi00016 kirjoitti:
Pitäisi ehdottaa ylelle, voisiko sellaisen ohjelman vielä aloittaa.
Ei se konsepti toimi, koska perseilijät pilaa sen pilapuheluillaan.
- Anonyymi00050
Tee niii kuin Purra ota rapsakkaat kännit
- Anonyymi00003
Tietenkin jos uskoo väärin, mieli sekoaa.
Pitää uskoa olevansa paras kaikista, tietävin, pyhin, suurin ja osaavansa lukea Raamattua niin kuin muut ei osaa lukea.
Siitä lähtökohdasta kun lähtee muita sortamaan, vinoilemaan ja väheksymään, niin eiköhän mieli siitä kohene.- Anonyymi00009
Toihan on lausuttu kuin suoraan maan hallituksen ohjelmalehtisestä.
- Anonyymi00011
Ei auta uskon vahvuus, jos ajalliset asian ovat ihan rempallaan. Ulosottomies kolkuttelemassa ovella jne. Siihen ei vahvinkaan usko auta, jos ei saa ensin aivoja toimimaan siten, että kykenee luovimaan jonkinlaisen tien parempaan…
- Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei auta uskon vahvuus, jos ajalliset asian ovat ihan rempallaan. Ulosottomies kolkuttelemassa ovella jne. Siihen ei vahvinkaan usko auta, jos ei saa ensin aivoja toimimaan siten, että kykenee luovimaan jonkinlaisen tien parempaan…
jos myy talonsa ja muuttaa vaikka vuokralle asumaan taloudellinen tilanne voi helpottua
- Anonyymi00007
Pelaa sulla yläpää, vika löytyy alapäästä. Se korjaantuu kun könyät "pätevälle hierojalle"
- Anonyymi00010
Hanki itsellesi Lutherin hartauskirja "Manna" ("Mannaa Jumalan lapsille", miel. jokin vanhempi painos, vaikka divarista).
Minun hengellisen pääni Luther aikoinaan selvitti, pisti suoraan ja ojennukseen, huitaisi pois väärät luulot. Osoitti oikean evankeliumin. 🙂- Anonyymi00012
Kiitos vinkistä!
- Anonyymi00014
Olen ap. Mun keskittymiskykyni ei riitä tällä hetkellä yhteenkään kirjaan. Lukemisen alla on useampi nepsyyteen liittyvä self help -kirja, ja mielen hallintaan liittyvä opus. Unohdan lauseen lopussa lauseen alkupään. Niin hyvin työmuistini nyt toimii. Harjoituskirjoihin taas ei riitä aivoresurssit.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kiitos vinkistä!
Tuo vinkki ei valitettavasti toimi minun kohdalla, joka tämän ketjun aloitti. Oon kyllä lukenu esim lutherin postilloita, metodismin ja katolisen uskon perusteista ja karismaattisten opettajien Raamatun selitystä, mutta kyllä, aivoni ei riitä enää niihinkään. Millä elvytän ”halvaantuneet” aivoni. Lukemisesta olisi hyötyä, jos pää toimisi.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tuo vinkki ei valitettavasti toimi minun kohdalla, joka tämän ketjun aloitti. Oon kyllä lukenu esim lutherin postilloita, metodismin ja katolisen uskon perusteista ja karismaattisten opettajien Raamatun selitystä, mutta kyllä, aivoni ei riitä enää niihinkään. Millä elvytän ”halvaantuneet” aivoni. Lukemisesta olisi hyötyä, jos pää toimisi.
Ota kalanmaksaöljyä, sulla voi olla omega3 puute, aivot ei toimi.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Hyvä ohje tuo kalanmaksaöljy. Olen jok`ikinen aamu 10v ajan niellyt yhden kapselin ja aivoni ovat huippukunnossa. Lisäksi vaan C-vitamiinia ja magnesiumia; se on siinä, elämä hymyilee !
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Hyvä ohje tuo kalanmaksaöljy. Olen jok`ikinen aamu 10v ajan niellyt yhden kapselin ja aivoni ovat huippukunnossa. Lisäksi vaan C-vitamiinia ja magnesiumia; se on siinä, elämä hymyilee !
joku vanha mies sano et mikä on pitkän iän salaisuus se sano et sikari
- Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei pelkkä omega 3 riitä. Aika monta asiaa pitää saada kuntoon. Ja se lista on pitkä. Enkä tiedä, missä järjestyksessä. Rahatilanteen parantuminen tois mahdollisuuden laittaa muutki asiat kuntoon, mutta muut asiat täytyy saada kuntoon, jotta pääsen rahaa ansaitsemaan.
Asiat, jotka pitäis saada kuntoon, ovat
-vakituinen työ, jolla tulee toimeen
-fyysinen terveys kuntoon
-psyykkinen puoli kuntoon
-ravitsemus kohdilleen
-parisuhde kuntoon
-talon huoltotyöt yms (korjausvelkaa rutosti)
-jne - Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ei pelkkä omega 3 riitä. Aika monta asiaa pitää saada kuntoon. Ja se lista on pitkä. Enkä tiedä, missä järjestyksessä. Rahatilanteen parantuminen tois mahdollisuuden laittaa muutki asiat kuntoon, mutta muut asiat täytyy saada kuntoon, jotta pääsen rahaa ansaitsemaan.
Asiat, jotka pitäis saada kuntoon, ovat
-vakituinen työ, jolla tulee toimeen
-fyysinen terveys kuntoon
-psyykkinen puoli kuntoon
-ravitsemus kohdilleen
-parisuhde kuntoon
-talon huoltotyöt yms (korjausvelkaa rutosti)
-jnehanki fyysinen työ jossa ei tarvitse paljon ajatella ja syö luomu ruokaa rakennus apu miehen työt ovat hyviä ja osta vaimolle kerran kuussa kukkia ja menkää yhdessä kävelylle
- Anonyymi00018
Jätä sekoilut uskonasioista pölöhömmille ja elä tolokusti.
- Anonyymi00020
Annan hyvän neuvon. Toimii: Ensimmäisenä, unohda kaikki uskonnollinen höpinä. Pysy kaukana kaikeista jotka yrittävät vaikuttaa sinuun. Ota pieni erkaantuminen. Vaikka päivän, kahden lähtö eri maisemiin. Ei nettiä, ei kännykkää. Sitten soitto taloudelliseen neuvontaan. Ei päihteitä. Ensin tulee kovaa, myöhemmin hyvää.
No trollihan tämä tyyppi luultavasti on. Aivot muka sekaisin mutta ihan hyvin osaa täällä kirjoitella kaikenlaista. Jos noin sekaisin olisi kuin mitä antaa ymmärtää, ni ei kyllä kapasiteetti riittäisi edes tulla tänne postaileen aloituksia.
- Anonyymi00024
Ajan kuluksi höpöttelee joutavia. Eikä edes luultavasti vaan joutava jaarittelija ja sillä selvä.
- Anonyymi00027
Kirjoittekussa saa käyttää aikaa. Ja kyllä mulla täälläki ajatus katkoo. Et voi mitenkään tietää, miten mun olis pitäny mikäki teksti muotoilla. Et edes sinä oo selvänäkijä, joka tietää tasan tarkkaan aivoitukseni. Jos vain kehtaisin, voisin tulla sulle julki ja saisit tulla seuraa meidän elämää viikoksi. Luulen, että sinä aikana saisit oikean käsityksen meidän tilanteesta. Mutta joo, en oo päästämässä ketään tänne. Luulen, että tuut vaan jeesustelee ja et edes sittenkään halua nähdä asian todellista tilaa.
- Anonyymi00028
Vastailijoista moni on trolleja. Vastailee typeriä. Esim, jee, omega 3 muutti tilannetta heti. Ongelmani on niin monisyinen, ettei siihen edes ole mitään yksittäistä ratkaisua olemassa. Eilen yritin listata asiat, jotka vaatii muutosta, mutta siinäki ajatus katkes kesken kaiken. Yritä rakas Juuso ymmärtää, että meitä ahdistuneita ja raskaasti kuormittuneita nepsyjäkin on olemassa. Kaikki eivät ole kaltaisiasi!
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Vastailijoista moni on trolleja. Vastailee typeriä. Esim, jee, omega 3 muutti tilannetta heti. Ongelmani on niin monisyinen, ettei siihen edes ole mitään yksittäistä ratkaisua olemassa. Eilen yritin listata asiat, jotka vaatii muutosta, mutta siinäki ajatus katkes kesken kaiken. Yritä rakas Juuso ymmärtää, että meitä ahdistuneita ja raskaasti kuormittuneita nepsyjäkin on olemassa. Kaikki eivät ole kaltaisiasi!
Vois päivän mittaan listata ongelmia vaikka muistioon. Eli joka penteleen asia, missä kiikastaa joku. Niitähän on maan penteleesti. Sitten yrittää niistä tiivistää selkeän paketin ranskalaisin viivoin. Ajatustoimintaahan se vaatii ja työtä, mutta yritän tehdä sen. En kykene tiivistää, en kertomaan olennaista jne. Ja tän kaiken päälle ajatus katkeilee ihan yhtenään.
Rakas Juuso, kysymys sulle:
Kuinka luulet ihmisen aivojen toimivan, jos unettomuudesta on tullu sääntö, eikä poikkeus. Kyllä minäki sirpaleunta nukun pitkin vuorokautta, mutta syvää unta ei tuu juurikaan. Tiesitkö rakas Juuso, että syvä uni on erittäin tärkeä unen vaihe. Silloin aivot puhdistautuu kuonasta. Mun aivot toimii vaihtelevasti, mutta yskii aivan liikaa. Koita rakas Juuso ymmärtää, ettei kaikki, mitä täällä luet anonyymien kirjoittamana, ole trolleja.
Hyvää päivän jatkoa vaan sulle - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Vois päivän mittaan listata ongelmia vaikka muistioon. Eli joka penteleen asia, missä kiikastaa joku. Niitähän on maan penteleesti. Sitten yrittää niistä tiivistää selkeän paketin ranskalaisin viivoin. Ajatustoimintaahan se vaatii ja työtä, mutta yritän tehdä sen. En kykene tiivistää, en kertomaan olennaista jne. Ja tän kaiken päälle ajatus katkeilee ihan yhtenään.
Rakas Juuso, kysymys sulle:
Kuinka luulet ihmisen aivojen toimivan, jos unettomuudesta on tullu sääntö, eikä poikkeus. Kyllä minäki sirpaleunta nukun pitkin vuorokautta, mutta syvää unta ei tuu juurikaan. Tiesitkö rakas Juuso, että syvä uni on erittäin tärkeä unen vaihe. Silloin aivot puhdistautuu kuonasta. Mun aivot toimii vaihtelevasti, mutta yskii aivan liikaa. Koita rakas Juuso ymmärtää, ettei kaikki, mitä täällä luet anonyymien kirjoittamana, ole trolleja.
Hyvää päivän jatkoa vaan sulleNyt muistin, että oot aiempinaki vuosina epäilly minua trolliksi. Vuosilukua en muista. Koska kirjoitin anonyyminä silloinkin, moni muu anonyyminä sotki keskustelua esintyessä minuna. Sulla Juuso tais olla silloin eri nimimerkki. Enkä tienny sun oikeaa nimeä. Loin itsekin lopulta nimimerkin, jota en nyt vuosien jälkeen muista. En tee uutta nimimerkkiä, ku unohdan senki vuosien mittaan kuitenkin. En ole vakikirjoittelija, mut kriisien alla tuun tänne "itkemään"
- Anonyymi00033
Nyt muistan sun vanhan nimimerkin. Se oli jupe. Noihin aikoihin aloin iteki kiinnostumaan katolisuudesta, babtismista, metodismista ja ortodokseista. Tutkin myös helluntaisaarnaajien tekstejä, kävin muutamissa helluntalaisten tilaisuuksissa, katolisessa ja ortodoksisessa jumalan palveluksessa jne. En kykene yhtään muistaa vuosia, milloin nämä tapahtui. Joka tapauksessa sinä aikana, kun sinä kirjoittelit vielä Jupe-nimimerkillä.
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kirjoittekussa saa käyttää aikaa. Ja kyllä mulla täälläki ajatus katkoo. Et voi mitenkään tietää, miten mun olis pitäny mikäki teksti muotoilla. Et edes sinä oo selvänäkijä, joka tietää tasan tarkkaan aivoitukseni. Jos vain kehtaisin, voisin tulla sulle julki ja saisit tulla seuraa meidän elämää viikoksi. Luulen, että sinä aikana saisit oikean käsityksen meidän tilanteesta. Mutta joo, en oo päästämässä ketään tänne. Luulen, että tuut vaan jeesustelee ja et edes sittenkään halua nähdä asian todellista tilaa.
Jos nimettömänä kirjottelet tänne kaikenlaista vähän väliä ja oikein mainiosti osaat kirjoittaa ja sitten muka olet niin sekaisin niin kenen kuvittelet ottavan sua yhtään sen vakavammin kuin Onegasta? Mistä tiedän edes ettet ole onegas itse? Moni palstan vakiotrolleista on ollut täällä jo silloin kun kirjoittelin Jupena (muistaakseni mul ei ollut nimimerkkiä, mut sillon pystyi ilman kirjautumista antamaan nimimerkin anonyymin tilalle) ja muistaa mut hyvin, eli sekään ei kyllä vakuuta.
Kaiken tämän lisäksi koet oikeudeksesi tuomita minut jeesustelijaksi jota ei kiinosta muiden ongelmat, tuntematta mua ollenkaan.
On sulla pokkaa! Sun uskottavuus ei kyllä yhtään parantunut tästä.
Annan sulle hyvän neuvon, ilmaisen semmosen: täällä palstalla sekoilun sijaan laita takki päälle (jos aivosolmultasi siihenkään muka pystyt, vaikka täällä sekoilu onnistuu) ja mene ulos, raitis ilma tekee hyvää ja näillä pakkasilla turhat höyrytkin pääsee mukavasti ulos. Täältä palstalta et apua löydä. Ja joku oli jo laittanut hätänumeron ja muitakin hyödyllisiä numeroita mistä saatat saada apua.
Ja Jeesus ei ratkaise yleensä mitään nepsyongelmia tällä puolen ikuisuutta, kyllä siihen tarvitaan muutakin ku Suomi24:ssa kirjoittelua ja Jeesusta. Jeesus toki voi antaa uuden toivon (mikä sinulta tyystin puuttuu) joka antaa uutta pontta elämään.
En ota kovin vakavasti ketään semmosta tällä palstalla joka vaan sekoilee ja kykenee siihen oikein hyvin ja HÄMMÄSTYTTÄVÄLLÄ JOHDONMUKAISUUDELLA mutta ei nepsynä kykene omien puheidensa mukaan mihinkään muuhun koska muisti on huonompi ku kultakalalla eikä enää muista omaa nimeäkään saati että muistaisi enää edes kuinka kävellään!
Jos haluat asiallista keskustelua mun kanssa ni mun Youtubeprofiilista löytyy mun spostiosoite, voit ottaa yhteyttä.- Anonyymi00064
JuusoLehtola kirjoitti:
Jos nimettömänä kirjottelet tänne kaikenlaista vähän väliä ja oikein mainiosti osaat kirjoittaa ja sitten muka olet niin sekaisin niin kenen kuvittelet ottavan sua yhtään sen vakavammin kuin Onegasta? Mistä tiedän edes ettet ole onegas itse? Moni palstan vakiotrolleista on ollut täällä jo silloin kun kirjoittelin Jupena (muistaakseni mul ei ollut nimimerkkiä, mut sillon pystyi ilman kirjautumista antamaan nimimerkin anonyymin tilalle) ja muistaa mut hyvin, eli sekään ei kyllä vakuuta.
Kaiken tämän lisäksi koet oikeudeksesi tuomita minut jeesustelijaksi jota ei kiinosta muiden ongelmat, tuntematta mua ollenkaan.
On sulla pokkaa! Sun uskottavuus ei kyllä yhtään parantunut tästä.
Annan sulle hyvän neuvon, ilmaisen semmosen: täällä palstalla sekoilun sijaan laita takki päälle (jos aivosolmultasi siihenkään muka pystyt, vaikka täällä sekoilu onnistuu) ja mene ulos, raitis ilma tekee hyvää ja näillä pakkasilla turhat höyrytkin pääsee mukavasti ulos. Täältä palstalta et apua löydä. Ja joku oli jo laittanut hätänumeron ja muitakin hyödyllisiä numeroita mistä saatat saada apua.
Ja Jeesus ei ratkaise yleensä mitään nepsyongelmia tällä puolen ikuisuutta, kyllä siihen tarvitaan muutakin ku Suomi24:ssa kirjoittelua ja Jeesusta. Jeesus toki voi antaa uuden toivon (mikä sinulta tyystin puuttuu) joka antaa uutta pontta elämään.
En ota kovin vakavasti ketään semmosta tällä palstalla joka vaan sekoilee ja kykenee siihen oikein hyvin ja HÄMMÄSTYTTÄVÄLLÄ JOHDONMUKAISUUDELLA mutta ei nepsynä kykene omien puheidensa mukaan mihinkään muuhun koska muisti on huonompi ku kultakalalla eikä enää muista omaa nimeäkään saati että muistaisi enää edes kuinka kävellään!
Jos haluat asiallista keskustelua mun kanssa ni mun Youtubeprofiilista löytyy mun spostiosoite, voit ottaa yhteyttä.>> Annan sulle hyvän neuvon, ilmaisen semmosen: täällä palstalla sekoilun sijaan laita takki päälle (jos aivosolmultasi siihenkään muka pystyt, vaikka täällä sekoilu onnistuu) ja mene ulos, raitis ilma tekee hyvää ja näillä pakkasilla turhat höyrytkin pääsee mukavasti ulos.<<
Rakas Juuso! Mistä tiedät, etten ulkoilisi ja käyttäisi tuota keinoa. Todella pyrin ulkoilee, kuntoilee jne, sillä liikunta tekee hyvää aivoterveydelle. Kaikkea ulkoilukaan ei ratkaise, mutta en silti jätä menemättä ulos.
>> Täältä palstalta et apua löydä. Ja joku oli jo laittanut hätänumeron ja muitakin hyödyllisiä numeroita mistä saatat saada apua.<<
Väitätkö, etten olisi hakenut näistä erilaisista auttavista puhelimista jo apua? Olenhan niistä täälläkin kirjoitellut. Kriisipuhelimeenkin olen soittanut, ja kuten totesin, sain sen ansiosta lopulta lyhytterapiaa, joka oli riittämätöntä mun tarpeisiin nähden. Tiedän saaterin hyvin senkin, ettei Suomi24:seen itkeminen auta asiaan mitenkään. Tää on mulle, kuin vessan seinä, jonne käyn itkee omaa toivottomuutta. Minua ei kiinnosta tulla julki sinun kasvojesi edessä, kun tiedän, että kohtelet surkeampia ihmisiä aika ylimielisesti. Onhan täällä jotku takavuosina sinua siitä syytelleetkin. Ja sun kirjoitustyylisi on hyökkäävä. Yritä edes ottaa mallia vaikkapa Roosa Tahkolasta, joka osasi taannoin kirjoitella Hulluinhuonelaisessa todella asiallisesti ja muita kunnioittaen. Hän käsitteli hankaliakin aiheita, mutta rakkaudella ja lempeydellä. Sitä sinä et näytä osaavan! Anonyymi00064 kirjoitti:
>> Annan sulle hyvän neuvon, ilmaisen semmosen: täällä palstalla sekoilun sijaan laita takki päälle (jos aivosolmultasi siihenkään muka pystyt, vaikka täällä sekoilu onnistuu) ja mene ulos, raitis ilma tekee hyvää ja näillä pakkasilla turhat höyrytkin pääsee mukavasti ulos.<<
Rakas Juuso! Mistä tiedät, etten ulkoilisi ja käyttäisi tuota keinoa. Todella pyrin ulkoilee, kuntoilee jne, sillä liikunta tekee hyvää aivoterveydelle. Kaikkea ulkoilukaan ei ratkaise, mutta en silti jätä menemättä ulos.
>> Täältä palstalta et apua löydä. Ja joku oli jo laittanut hätänumeron ja muitakin hyödyllisiä numeroita mistä saatat saada apua.<<
Väitätkö, etten olisi hakenut näistä erilaisista auttavista puhelimista jo apua? Olenhan niistä täälläkin kirjoitellut. Kriisipuhelimeenkin olen soittanut, ja kuten totesin, sain sen ansiosta lopulta lyhytterapiaa, joka oli riittämätöntä mun tarpeisiin nähden. Tiedän saaterin hyvin senkin, ettei Suomi24:seen itkeminen auta asiaan mitenkään. Tää on mulle, kuin vessan seinä, jonne käyn itkee omaa toivottomuutta. Minua ei kiinnosta tulla julki sinun kasvojesi edessä, kun tiedän, että kohtelet surkeampia ihmisiä aika ylimielisesti. Onhan täällä jotku takavuosina sinua siitä syytelleetkin. Ja sun kirjoitustyylisi on hyökkäävä. Yritä edes ottaa mallia vaikkapa Roosa Tahkolasta, joka osasi taannoin kirjoitella Hulluinhuonelaisessa todella asiallisesti ja muita kunnioittaen. Hän käsitteli hankaliakin aiheita, mutta rakkaudella ja lempeydellä. Sitä sinä et näytä osaavan!Joskus ylimielinen ei ole se, joka sanoo asiat suoraan, vaan se joka on kovin valmis sanomaan toista ylimieliseksi. Esimerkiksi: vedit herneen nokkaan kun epäilin sua trolliksi ku nimettömänä tänne kirjottelet kaikkea roskaa mikä tänne ei kuulu (tämä ei ole mikään mielenterveysongelmaisten tukiverkosto), se on kyllä ylimielisyyden huippu kuvitella että muiden tulee ajatella lähtökohtaisesti että et ole trolli tällä sun toiminnalla. Sinä vaikutat juuri siltä ku juutalaiset jotka aina piti Jeesusta ylimielisenä (jopa paholaisen kätyrinä) siksi koska Jeesus sanoi asiat suoraan ja kaunistelematta. Kuvittelet aivan liikaa itsestäsi.
Lisäksi: et tunne minua ja sanot: "Minua ei kiinnosta tulla julki sinun kasvojesi edessä, kun tiedän, että kohtelet surkeampia ihmisiä aika ylimielisesti". Mistä tiedät? Ai siitäkö miten sanon asiat suoraan, esim sen että olet luultavasti trolli sun somekäyttäytymisen perusteella.
Nyt jätän sut ihan rauhassa tarinoimaan näitä juttuja. Ps. Jos sulla menee oikeesti huonosti ni tämä on se viimeinen paikka millä se helpottaa. Se helpottaa ku lakkaat pakoilemasta ja piiloutumasta nimimerkkien taa ja otat kontaktia aivan oikeisiin ihmisiin.- Anonyymi00083UUSI
JuusoLehtola kirjoitti:
Joskus ylimielinen ei ole se, joka sanoo asiat suoraan, vaan se joka on kovin valmis sanomaan toista ylimieliseksi. Esimerkiksi: vedit herneen nokkaan kun epäilin sua trolliksi ku nimettömänä tänne kirjottelet kaikkea roskaa mikä tänne ei kuulu (tämä ei ole mikään mielenterveysongelmaisten tukiverkosto), se on kyllä ylimielisyyden huippu kuvitella että muiden tulee ajatella lähtökohtaisesti että et ole trolli tällä sun toiminnalla. Sinä vaikutat juuri siltä ku juutalaiset jotka aina piti Jeesusta ylimielisenä (jopa paholaisen kätyrinä) siksi koska Jeesus sanoi asiat suoraan ja kaunistelematta. Kuvittelet aivan liikaa itsestäsi.
Lisäksi: et tunne minua ja sanot: "Minua ei kiinnosta tulla julki sinun kasvojesi edessä, kun tiedän, että kohtelet surkeampia ihmisiä aika ylimielisesti". Mistä tiedät? Ai siitäkö miten sanon asiat suoraan, esim sen että olet luultavasti trolli sun somekäyttäytymisen perusteella.
Nyt jätän sut ihan rauhassa tarinoimaan näitä juttuja. Ps. Jos sulla menee oikeesti huonosti ni tämä on se viimeinen paikka millä se helpottaa. Se helpottaa ku lakkaat pakoilemasta ja piiloutumasta nimimerkkien taa ja otat kontaktia aivan oikeisiin ihmisiin.Ylimielinen nää oot Juuso! Ekkönää tosiaan sitä huomaa. Vertaat itteäs vielä johonki Jeesukseen. Jeesus ei koskaan puhunu ylimieliseen tyyliin. Oot nää äijä vaan ymmärtäny asian ihan hullusti!
- Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
juusolla on vakava persoonallisuus häiriö se tarvitsee itse apua se tuijottaa videoilla oudosti ja yrittää niin kuin kala heilutella leukoja kuin yrittäisi väkisin pureskella asioita jotka eivät ole tarpeen vaan ulos anti on jo lähtö kohtaisesti kamalaa videon avaaminen saa vasta reaktion aikaiseksi ja siitä toipuminen terapiassa kestää vuosia
- Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Ylimielinen nää oot Juuso! Ekkönää tosiaan sitä huomaa. Vertaat itteäs vielä johonki Jeesukseen. Jeesus ei koskaan puhunu ylimieliseen tyyliin. Oot nää äijä vaan ymmärtäny asian ihan hullusti!
juuso vertaa itseään jeesukseen ja puhuu asiat päin honkia jeesus tiesi miten asiat oli mutta vajavainen ihminen ei oman syntisyytensä takia kykene olemaan täydellinen jos juuso huomaa itse tarvitsevansa jeesuksen apua se rukoilisi täällä muiden puolesta
- Anonyymi00025
Voi pers. Yritin paikkailla talouttani, mutta tein virhevalintoja ja rahat meni kankkulan kaivoon. Rahalle olis huutava pula ja paikat rapistuu ympärilläni. En uskalla käyttää kohta rahojani mihinkään. Putket tulee posahtaa, viemärit ei vedä yms. Jos en ois syytäny sitä reipasta tonnia väärään kohtaan, asunto olis yhtä räjähtämäisillään, mutta saisin sentään täksi päiväksi ruuan pöytään... nuudelit alkaa tulla jo korvista ulos.
- Anonyymi00026
Laitoin siis tilini lähes koko katteen erääseen laitehankintaan, jonka tarkotus olis pitää hengitysilma siedettävänä. Mutta se osoittautui liian tehottomaksi meidän talouteen... tarkemmin en selitä asiaa, etten paljastuisi. En halua, että koko kylä tietää, kuka on täys imbesilli. Sosiaaliset kontaktini tosin on nykyään erittäin vähissä. Enhän minä kehtaa enää edes seuroissa näyttäytyä.
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Laitoin siis tilini lähes koko katteen erääseen laitehankintaan, jonka tarkotus olis pitää hengitysilma siedettävänä. Mutta se osoittautui liian tehottomaksi meidän talouteen... tarkemmin en selitä asiaa, etten paljastuisi. En halua, että koko kylä tietää, kuka on täys imbesilli. Sosiaaliset kontaktini tosin on nykyään erittäin vähissä. Enhän minä kehtaa enää edes seuroissa näyttäytyä.
Ota sen alueen rauhanyhdistykseen yhteyttä, jossa asut, heillä voi olla diakoniatoimintaa. Tarvitset apua!
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ota sen alueen rauhanyhdistykseen yhteyttä, jossa asut, heillä voi olla diakoniatoimintaa. Tarvitset apua!
Myös kirkolla on diakoniatoimintaa, tarvitset ulkopuolista apua asioihisi.
- Anonyymi00067
Anonyymi00029 kirjoitti:
Olen miettinyt avun hakemista ry:n diakoniatoiminnan kautta, mutta kynnys siihen on liian korkea. En tiedä, kuinka solmussa asioiden täytyy olla, että uskallan omassa siionissani lähtee apua hakemaan. Kaiken tämän päälle, kun en edes enää tiedä, olenko kunnolla uskomassa. Olen ollut uskon kriisissä jo hyvän aikaa. Sielunhoidollista apua olen takavuosina saanut, mutta taloudelliseen ahdinkoon ja terveyshuoliin en uskalla lähteä hakemaan apua. Kriisiapua voisin hakea ry:n diakoniatoiminnasta lähinnä silloin, jos joku tulipalo tms ulkoinen syy on vienyt kohdannut perhettämme. Nää kaikki koettelemukset johtuu pitkälti minun toimimattomasta päästä. Olen siis hajamielinen, enkä aina huomaa esim kaikkia tekstejä ja pränttejä esim sopimuspapereissa. Unohtelen myös monia laskuja jne. Maksan moninkertaisesti monista asioista karhukirjeidem yms ansiosta. Jos pääni olisi aina skarppi, en olisi tässä tilanteessa.
- Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Olen miettinyt avun hakemista ry:n diakoniatoiminnan kautta, mutta kynnys siihen on liian korkea. En tiedä, kuinka solmussa asioiden täytyy olla, että uskallan omassa siionissani lähtee apua hakemaan. Kaiken tämän päälle, kun en edes enää tiedä, olenko kunnolla uskomassa. Olen ollut uskon kriisissä jo hyvän aikaa. Sielunhoidollista apua olen takavuosina saanut, mutta taloudelliseen ahdinkoon ja terveyshuoliin en uskalla lähteä hakemaan apua. Kriisiapua voisin hakea ry:n diakoniatoiminnasta lähinnä silloin, jos joku tulipalo tms ulkoinen syy on vienyt kohdannut perhettämme. Nää kaikki koettelemukset johtuu pitkälti minun toimimattomasta päästä. Olen siis hajamielinen, enkä aina huomaa esim kaikkia tekstejä ja pränttejä esim sopimuspapereissa. Unohtelen myös monia laskuja jne. Maksan moninkertaisesti monista asioista karhukirjeidem yms ansiosta. Jos pääni olisi aina skarppi, en olisi tässä tilanteessa.
Ota yhteyttä ev.lut kirkon diakoniaan heti ma-aamulla.
- Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
tarvitset varmaan lomaa rentoutuminen ja hyvä uni auttaa kokeile käyttää kannabista se rentouttaa ja stressi taso on nolla
- Anonyymi00088UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
mikä on kunnollisen uskovaisen merkki kun lupaat uskoa syntisi anteeksi näytti miltä näytti ja tuntui miltä tuntui
- Anonyymi00036
Varaa yö halvasta motellista ja nuku siellä niin pitkään kunnes pää on selkeä. Aloitat illalla ja jatkat seuraavaan iltaan asti ja käyt palauttaa avaimen ja menet kotiisi syömään
- Anonyymi00037
Tai aamulla menet sinne ja nukut seuraavaan aamuun asti ja menet kotiisi. Pää selkeänä
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Tai aamulla menet sinne ja nukut seuraavaan aamuun asti ja menet kotiisi. Pää selkeänä
Nukkuminen on kyllä ehdottoman tärkeää, pää sekoaa, jos ei pysty nukkuun.
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Minuakin valvottivat esikoislestaadiolaiset kun olin nuori 5vuotta putkeen nukuin 2tuntia per yö. Olin aivan sekoamassa pää ei toiminut yhtään käveleminenkin oli työlästä.
Lääke siihen oma rauha. Uni. - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Minuakin valvottivat esikoislestaadiolaiset kun olin nuori 5vuotta putkeen nukuin 2tuntia per yö. Olin aivan sekoamassa pää ei toiminut yhtään käveleminenkin oli työlästä.
Lääke siihen oma rauha. Uni.Ymmärrän kyllä että lestaadiolaisen ylpeys ei kykene ottamaan apua vastaan mutta se mitä terveys asemalta sanottiin on kuitenkin oikea neuvoa ja oikea apu.
Niele ylpeytesi ja ota apu vastaan eli usko se ja tee niin. - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Lääke siihen oma rauha. Uni.onko srk esikois lestadiolaiset
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
onko srk esikois lestadiolaiset
Ei se on toinen suunta. Mutta lestaadiolais naiset ovat samoja kaikissa suunnissa. Ei ole eroa mikä opin suunta. Jos nimessä on lestaadiolaisuus olkoot vanhoillis esikois tai mikä tahansa niin nainen on aina samanlainen. Ja valvottaa koko taloa yöt läpeensä.
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Ei se on toinen suunta. Mutta lestaadiolais naiset ovat samoja kaikissa suunnissa. Ei ole eroa mikä opin suunta. Jos nimessä on lestaadiolaisuus olkoot vanhoillis esikois tai mikä tahansa niin nainen on aina samanlainen. Ja valvottaa koko taloa yöt läpeensä.
Ja sitten jos nainen ei puhu puhelimeen tai muuten kiroa ja möykkää tai nalkuta niin sitten veljen kuorsaus estää nukahtamasta
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ja sitten jos nainen ei puhu puhelimeen tai muuten kiroa ja möykkää tai nalkuta niin sitten veljen kuorsaus estää nukahtamasta
Kuitenkin siitä yksi viesti vielä jos se tulee vielä mieleen.
- Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Se on täysin mahdotonta että sinä voisit 7 päivää viikossa nukkua täydellisesti.
Minulla on vanhempana työssäkäyvänä ihmisenä sellainen tekniikka kun tiedän etten aina osaa nukkua hyvin ja aamulla pitää kuitenkin olla työmaalla oli sitten nukuttu tai ei.
Niin tekniikkani on sensijaan että nollaisin itseni alkoholilla niin minulla on jokainen viikko sellainen päivä yleensä lauantaina tai sunnuntaina jompikumpi päivä että minä nukun niin kauan kuin jaksan. Eli kun herään ensimmäisen kerran niin en nouse sängystä vaikka olisin riittävän levännyt vaan nukahdan uudestaan ja nukun siihen asti että kaikki on selkeetä päässä.
Tämä on minun tekniikkani ja siten jaksan taas seuraavat 5 päivää huonolla unella ma-pe siis. - Anonyymi00048
lesta ukon pitäisi piestä akkansa ja laittaa sille silmä reiät ja sitoa lapsi puuhun kiinni ja pyörittää sitä ilmassa tukasta niin oppivat tavoille mut lesta ukko on niin ritarillinen ettei se tohi piestä vaimoansa ja sitten on meluavia kersoja joka paikka pullollaan
- Anonyymi00051
jos vähänkään kristityt lähentelee kristin uskoa jota muslimit toteuttavat maailma olisi patempi paikka siksi suosittelen kaikille kristyille huntu päähän
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
jos vähänkään kristityt lähentelee kristin uskoa jota muslimit toteuttavat maailma olisi patempi paikka siksi suosittelen kaikille kristyille huntu päähän
muslimit varmasti taivuttavat kristityn mielen uskomaan jeesukseen kunhan pääsevät nisksn päälle
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
muslimit varmasti taivuttavat kristityn mielen uskomaan jeesukseen kunhan pääsevät nisksn päälle
muslimit ovat niitä oikeita kristittyjä tavallinen kristitty ei pääse kristin uskossaan sille tasolle jolla muslimi oikean oppinsa kanssa on
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
muslimit ovat niitä oikeita kristittyjä tavallinen kristitty ei pääse kristin uskossaan sille tasolle jolla muslimi oikean oppinsa kanssa on
nunnat ja munkitkin ovat muslimeita ja lutterkin oli muslimi
- Anonyymi00055
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ironista siinä oli että yksi näistä keskellä yötä siskolleni soittava oli silloinen AV rippilapsi joka oli vuosia käynyt terapiassa mielenterveys asioista niin soitteli keskellä yötä siskoilleni tämä soittaja oli siis jo parisuhteessa niin se oli Ironista koska hänellä oli mielenterveys ongelmia ja hän teki niitä myöskin muille. Ja eikä edes ymmärtänyt että mistähän ne ongelmat tulivat. Ymmärrä lääkäri se että minun unettomuuteeni vaikutti myös huono omatunto kun minulla ei ollut ystäviä eli rippi isää.
Kuitenkin tällä soittajalla oli aina puhdas omatunto ja silti mielenterveys ongelmia. Hänellä ei siis ollut uniongelmia niin kuin minulla huonosta omastatunnosta. Hänestä oli vain seksisäkstä puhua keskellä yötä.
Ironista sitten hän juuri tarvi apua mielenterveys ongelmiin. Minä en koskaan hakenut apua koska minä tiesin että uskovaisena pelkään helvetti niin paljon etten uskalla tehdä itsemurhaa. Niin samahan se on elää näin. Niin ei tarvitse hakea apua niiltä kenen vihollinen tavallaan on uskon kautta. - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ironista siinä oli että yksi näistä keskellä yötä siskolleni soittava oli silloinen AV rippilapsi joka oli vuosia käynyt terapiassa mielenterveys asioista niin soitteli keskellä yötä siskoilleni tämä soittaja oli siis jo parisuhteessa niin se oli Ironista koska hänellä oli mielenterveys ongelmia ja hän teki niitä myöskin muille. Ja eikä edes ymmärtänyt että mistähän ne ongelmat tulivat. Ymmärrä lääkäri se että minun unettomuuteeni vaikutti myös huono omatunto kun minulla ei ollut ystäviä eli rippi isää.
Kuitenkin tällä soittajalla oli aina puhdas omatunto ja silti mielenterveys ongelmia. Hänellä ei siis ollut uniongelmia niin kuin minulla huonosta omastatunnosta. Hänestä oli vain seksisäkstä puhua keskellä yötä.
Ironista sitten hän juuri tarvi apua mielenterveys ongelmiin. Minä en koskaan hakenut apua koska minä tiesin että uskovaisena pelkään helvetti niin paljon etten uskalla tehdä itsemurhaa. Niin samahan se on elää näin. Niin ei tarvitse hakea apua niiltä kenen vihollinen tavallaan on uskon kautta.Vaikka minä tiedän samaan aikaan että Risto Laukkanen on näitä lukenut niin minä tiedän myös samaan aikaan ettei hän varmaankaan lue enään ainakaan täällä vanhoillisten sivuilla.
Niin minulla herää kuitenkin tarve kysyä ristolta että kuinkas on? Kun te ette pysty taivasta tarjoamaan edes omille lapsillenne vaan syvän Helvetin joka kulkee niin alhaalla että ei taida edes ne enkelit jotka Jumala heitti taivaasta alas maan päälle kulkea niin alhaalla niin kuinkas sitten te tahdotte vielä ulkopuolisille saarnata tulkaa Come here tulkaa tänne ja kuulkaa meitä tulkaa mukaan taivaan tielle?
Kun samaan aikaan te ette tarjoa sitä taivaan tietä edes omille lapsillenne jotka kulkevat sidotuin omintunnoin läpi alimpia Helvettejä vuosi kausia ja vuosi kymmeniä? Ja nekin jotka ovat "puhtaat" sairastavat mielenterveys ongelmia. Niin tällaistako nyt kannattaa mainostaa ulko puolelle oleville sanoilla tulkaa mukaan taivaan tielle?
Minä tahdon tämän ristolta kysyä koska he sanovat me olemme ainoa elävä seurakunta maan päällä, ja Risto on korkein saarnaaja siellä eli lähetys mies hän on kuin Apostoli eli hänen virkansa on julkinen hän on Apostoli kaikelle kansalle uutiseksi Herralta niin kuin raamattu se teille sanoo niin hänen nimensä saa julkisesti lausua. Koska hän on Apostoli koska hän sanoo me olemme ainoa elävä seurakunta. - Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Vaikka minä tiedän samaan aikaan että Risto Laukkanen on näitä lukenut niin minä tiedän myös samaan aikaan ettei hän varmaankaan lue enään ainakaan täällä vanhoillisten sivuilla.
Niin minulla herää kuitenkin tarve kysyä ristolta että kuinkas on? Kun te ette pysty taivasta tarjoamaan edes omille lapsillenne vaan syvän Helvetin joka kulkee niin alhaalla että ei taida edes ne enkelit jotka Jumala heitti taivaasta alas maan päälle kulkea niin alhaalla niin kuinkas sitten te tahdotte vielä ulkopuolisille saarnata tulkaa Come here tulkaa tänne ja kuulkaa meitä tulkaa mukaan taivaan tielle?
Kun samaan aikaan te ette tarjoa sitä taivaan tietä edes omille lapsillenne jotka kulkevat sidotuin omintunnoin läpi alimpia Helvettejä vuosi kausia ja vuosi kymmeniä? Ja nekin jotka ovat "puhtaat" sairastavat mielenterveys ongelmia. Niin tällaistako nyt kannattaa mainostaa ulko puolelle oleville sanoilla tulkaa mukaan taivaan tielle?
Minä tahdon tämän ristolta kysyä koska he sanovat me olemme ainoa elävä seurakunta maan päällä, ja Risto on korkein saarnaaja siellä eli lähetys mies hän on kuin Apostoli eli hänen virkansa on julkinen hän on Apostoli kaikelle kansalle uutiseksi Herralta niin kuin raamattu se teille sanoo niin hänen nimensä saa julkisesti lausua. Koska hän on Apostoli koska hän sanoo me olemme ainoa elävä seurakunta.Tai jos jätämme esikoislestaadiolaiset hetkeksi sivuun ja kysymme srk lta miksi te sanotte että tulkaa suviseuroihin kuuntelemaan elävää Jumalansanaa jos me näemme että teidän omatkin lapsenne vaeltavat läpi alimpia helvettejä ja te ette taida heitäkään auttaa taivaan tiellä niin kuinkas te autatte ulkopuolelta tulleita?
Jos minulla olisi 10 taikka 15 tai 20 lasta. Ja yksi niistä eksyisi. Niin enkös minä jättäisi ne 9 tai 14 tai 19 siihen asti että minä sen yhden eksyneen löydän ja kannan takaisin kotiini? Missä välissä minä sanoisi naapurin lapsille tulkaa minun kotiini juhla-aterialle? Enkös minä ensin ruokkisi omat lapseni ja jos minun lapseni ovat eksyneet niin missä välissä minä kerkeisin vieraitten lapsia ruokkia?
Mutta te tahdotte ruokkia ensin vieraat ja sitten jos Herra suo niin omiakin lapsia tähteillä tällaisia te olette. Mutta elävässä kristillisyydessä Jeesus ruokkii ensin 100 lammasta ja sitten jos häneltä jää jotain ylitse niin hän saattaa vielä ruokkia ulkopuolella olevaisiakin. Älkää pettäkö itseänne. Kuka teille on opettanut että Jeesus jättää lampaansa viimeiseksi ruokkimis järjestyksessä ja ruokkisi mukamas ensiksi sudenpenikat tästä maailmasta? Sen on opettanut teille perkele ja tämä maailma. - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Tai jos jätämme esikoislestaadiolaiset hetkeksi sivuun ja kysymme srk lta miksi te sanotte että tulkaa suviseuroihin kuuntelemaan elävää Jumalansanaa jos me näemme että teidän omatkin lapsenne vaeltavat läpi alimpia helvettejä ja te ette taida heitäkään auttaa taivaan tiellä niin kuinkas te autatte ulkopuolelta tulleita?
Jos minulla olisi 10 taikka 15 tai 20 lasta. Ja yksi niistä eksyisi. Niin enkös minä jättäisi ne 9 tai 14 tai 19 siihen asti että minä sen yhden eksyneen löydän ja kannan takaisin kotiini? Missä välissä minä sanoisi naapurin lapsille tulkaa minun kotiini juhla-aterialle? Enkös minä ensin ruokkisi omat lapseni ja jos minun lapseni ovat eksyneet niin missä välissä minä kerkeisin vieraitten lapsia ruokkia?
Mutta te tahdotte ruokkia ensin vieraat ja sitten jos Herra suo niin omiakin lapsia tähteillä tällaisia te olette. Mutta elävässä kristillisyydessä Jeesus ruokkii ensin 100 lammasta ja sitten jos häneltä jää jotain ylitse niin hän saattaa vielä ruokkia ulkopuolella olevaisiakin. Älkää pettäkö itseänne. Kuka teille on opettanut että Jeesus jättää lampaansa viimeiseksi ruokkimis järjestyksessä ja ruokkisi mukamas ensiksi sudenpenikat tästä maailmasta? Sen on opettanut teille perkele ja tämä maailma.Tämä ihmeellinen kysymys ei nyt ole ainoastaan srk lle siihen voi vastata myöskin vaikka Apostoli T Tast. Jos haluaa.
Että kuka on opettanut että Jeesus ruokkii ensin sudenpenikat ja vasta sitten jos jotakin jää ylitse niin tähteillä omat karitsansa?
Kysymys on siis kuka on opettanut niin? - Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Tämä ihmeellinen kysymys ei nyt ole ainoastaan srk lle siihen voi vastata myöskin vaikka Apostoli T Tast. Jos haluaa.
Että kuka on opettanut että Jeesus ruokkii ensin sudenpenikat ja vasta sitten jos jotakin jää ylitse niin tähteillä omat karitsansa?
Kysymys on siis kuka on opettanut niin?Jäi kuitenkin itse hengellinen oppi aloittajalle tekemättä. Kuuntele tarkkaan ja paina mieleesi.
Kun sinulla ei nyt ole sitä ilmeisesti rippi isää niinkuin ei minullakaan oletan sen siitä koska kannata samanlaisia oireita kuin mitä minäkin olen kantanut voisin sanoa melkein identtisiä kokemuksia paitsi minulla ei ole vaimoa eikä ole ollut.
Ja kun nyt sinulla ei oletettavasti ole rippi isää kenelle saisit tunnon puhdistaa. Ja ehkä koet sen niin että olet liian halpa kristitty puhumaan kenellekään Jumalan valtakunnan lähettiläälle jotka ovat melkein Jumalasta seuraavia ja välillä Jumalan yläpuolellakin.
Niin sinulla on kuitenkin se vaimo. Ja ripissä olellisinta ei ole se synnin tunnustus. Eli ei sinun tarvitse vaimollesi tunnustaa muuta että tunnet olevasi syntinen ei tarvitse mainita mitä syntiä olet tehnyt tämä on katolilaista hapatusta joka asettaa ripin ehdoksi syntilistan mutta jos synti on raskas niin velvollisuutesi on puhua poliisille.
Ja tarkemmat ohjeet jotka selitän nyt löytyy myöskin Jakobin kirjeesta raamatusta.
Se kuuluu näin rukoilkaa ensin Jumalaa taivaassa että teidän syntinne annettaisiin anteeksi taivaassa. Rukoile siis Jumala Kristuksen nimeen mielessä käske myös vaimoasi rukoilemaan. Ja kun sitten tulee joku pieni tunne sinä voit ajatella nyt Kristus on meidän kansamme. Ja todistaa Jeesuksen nimeen toisille synnit anteeksi ja uskokaa ne anteeksi annettuiksi ja niin olkaa toinen toisillenne avuksi mies vaimolle ja vaimo miehelle. Aamen. - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Jäi kuitenkin itse hengellinen oppi aloittajalle tekemättä. Kuuntele tarkkaan ja paina mieleesi.
Kun sinulla ei nyt ole sitä ilmeisesti rippi isää niinkuin ei minullakaan oletan sen siitä koska kannata samanlaisia oireita kuin mitä minäkin olen kantanut voisin sanoa melkein identtisiä kokemuksia paitsi minulla ei ole vaimoa eikä ole ollut.
Ja kun nyt sinulla ei oletettavasti ole rippi isää kenelle saisit tunnon puhdistaa. Ja ehkä koet sen niin että olet liian halpa kristitty puhumaan kenellekään Jumalan valtakunnan lähettiläälle jotka ovat melkein Jumalasta seuraavia ja välillä Jumalan yläpuolellakin.
Niin sinulla on kuitenkin se vaimo. Ja ripissä olellisinta ei ole se synnin tunnustus. Eli ei sinun tarvitse vaimollesi tunnustaa muuta että tunnet olevasi syntinen ei tarvitse mainita mitä syntiä olet tehnyt tämä on katolilaista hapatusta joka asettaa ripin ehdoksi syntilistan mutta jos synti on raskas niin velvollisuutesi on puhua poliisille.
Ja tarkemmat ohjeet jotka selitän nyt löytyy myöskin Jakobin kirjeesta raamatusta.
Se kuuluu näin rukoilkaa ensin Jumalaa taivaassa että teidän syntinne annettaisiin anteeksi taivaassa. Rukoile siis Jumala Kristuksen nimeen mielessä käske myös vaimoasi rukoilemaan. Ja kun sitten tulee joku pieni tunne sinä voit ajatella nyt Kristus on meidän kansamme. Ja todistaa Jeesuksen nimeen toisille synnit anteeksi ja uskokaa ne anteeksi annettuiksi ja niin olkaa toinen toisillenne avuksi mies vaimolle ja vaimo miehelle. Aamen.Ja niin uskokaa syntinne anteeksi annettuiksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä. Aamen.
Mutta Kristus ei aina ole kanssamme siksi Jakobin neuvo on hyvä rukoilla ensin ja sitten vasta todistaa.
Ettei se jää pelkkään sanan kuulemiseen ja todistamiseen vaan että myös Kristuksen Henki olis läsnä. Vaikka se ei olisi niin suuri tunteminen.
Te voitte sanoa niin toisillenne jos jompi kumpi kesken rukouksen tuntee että nyt varmaan Kristus on tässä niin hän voi todistaa ensiksi synnit anteeksi ja sen jälkeen toinen. Että edes toisella on se pieni todistus että Jumalan Poika kävi vierailulla. Aamen. - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Ja niin uskokaa syntinne anteeksi annettuiksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä. Aamen.
Mutta Kristus ei aina ole kanssamme siksi Jakobin neuvo on hyvä rukoilla ensin ja sitten vasta todistaa.
Ettei se jää pelkkään sanan kuulemiseen ja todistamiseen vaan että myös Kristuksen Henki olis läsnä. Vaikka se ei olisi niin suuri tunteminen.
Te voitte sanoa niin toisillenne jos jompi kumpi kesken rukouksen tuntee että nyt varmaan Kristus on tässä niin hän voi todistaa ensiksi synnit anteeksi ja sen jälkeen toinen. Että edes toisella on se pieni todistus että Jumalan Poika kävi vierailulla. Aamen.Ja jos te ette kumpikaan tunne Kristuksen henkeä kun te häntä rukoilette tulemaan tykönne ennen kuin saarnaatte toisillenne synnit anteeksi niin ottakaa kolmas jos ette vieläkään rohkene saarnaajaa eli kolmatta kristittyä kysymään niin ottakaa yksi pahentamaton lapsi alle 4vuotias. Jos mahdollista alle 3 vuotias.
Ja sanokaa hänelle samat sanat kuin sanoitte toisillenne. Jos hän voisi teitä armahtaa. Käskekää häntä myös rukoilla isää taivaasta tulemaan tykönne. - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Ja jos te ette kumpikaan tunne Kristuksen henkeä kun te häntä rukoilette tulemaan tykönne ennen kuin saarnaatte toisillenne synnit anteeksi niin ottakaa kolmas jos ette vieläkään rohkene saarnaajaa eli kolmatta kristittyä kysymään niin ottakaa yksi pahentamaton lapsi alle 4vuotias. Jos mahdollista alle 3 vuotias.
Ja sanokaa hänelle samat sanat kuin sanoitte toisillenne. Jos hän voisi teitä armahtaa. Käskekää häntä myös rukoilla isää taivaasta tulemaan tykönne.Antakaa lasten leikkiä, älkää heitä ottako tuohon mukaan.
- Anonyymi00066
Anonyymi00063 kirjoitti:
Antakaa lasten leikkiä, älkää heitä ottako tuohon mukaan.
Lapsi on suurin taivaan valtakunnassa.
Lapsella on taivaan valtakunnan avaimet ennen saarnaajia. Ainakin alle 2 vuotiailla.. Ongelma tulee osaako se puhua. - Anonyymi00068
Anonyymi00066 kirjoitti:
Lapsi on suurin taivaan valtakunnassa.
Lapsella on taivaan valtakunnan avaimet ennen saarnaajia. Ainakin alle 2 vuotiailla.. Ongelma tulee osaako se puhua.Kun sanotte Jumala on julma jne.. Armahtaa vaan joitakin. Niin taivaan valtakunnan avaimet ovat jokaisen perheellisen kodissa alle 2-3 vuotiaissa. Suurin taivaan valtakunnassa se on teidän kodissanne. Niin paljon Jumala on teiltä piilottanut että antoi teille teidän jokaisen kotiinne sen joka on suurin taivaan valtakunnassa. Mutta te ette tahdo sitä korviinne ottaa ettekä tahdo itseänne orjuuden ikeestä päästää. Kukas estää teitä opettamasta tälle lapselle sitä yhtä sanaa että hän teitä armahtaisi tämä joka on suurin taivaan valtakunnassa?
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kun sanotte Jumala on julma jne.. Armahtaa vaan joitakin. Niin taivaan valtakunnan avaimet ovat jokaisen perheellisen kodissa alle 2-3 vuotiaissa. Suurin taivaan valtakunnassa se on teidän kodissanne. Niin paljon Jumala on teiltä piilottanut että antoi teille teidän jokaisen kotiinne sen joka on suurin taivaan valtakunnassa. Mutta te ette tahdo sitä korviinne ottaa ettekä tahdo itseänne orjuuden ikeestä päästää. Kukas estää teitä opettamasta tälle lapselle sitä yhtä sanaa että hän teitä armahtaisi tämä joka on suurin taivaan valtakunnassa?
Kun minä muistan elämääni siihen asti kun minun äitini imetti minua ja siihen asti kun hän opetti minua kävelemään minun sisaruksieni kanssa. Minä muistan mihin ikään asti minun henkeni oli turmelematoin eli puhdas siksi minö sanon jos mahdollista yritä opettaa tälle 2vuotiaalle joku lyhyt lause armosta. Jonka hän voi sinulle saarnata.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Kun minä muistan elämääni siihen asti kun minun äitini imetti minua ja siihen asti kun hän opetti minua kävelemään minun sisaruksieni kanssa. Minä muistan mihin ikään asti minun henkeni oli turmelematoin eli puhdas siksi minö sanon jos mahdollista yritä opettaa tälle 2vuotiaalle joku lyhyt lause armosta. Jonka hän voi sinulle saarnata.
3 vuotias se on jo aika vanha mutta jos häntä ei olla pahennettu niin hänkin kantaa vielä turmelematonta henkeä. Mutta vuotiaassa uskon että se on puhtaampi.
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
3 vuotias se on jo aika vanha mutta jos häntä ei olla pahennettu niin hänkin kantaa vielä turmelematonta henkeä. Mutta vuotiaassa uskon että se on puhtaampi.
2vuotiaassa uskon että se on puhtaampi
- Anonyymi00073
Anonyymi00071 kirjoitti:
2vuotiaassa uskon että se on puhtaampi
Ja minä muistan 2vuotiaana en puhunut juuri yhtään mutta minä ymmärsin kaiken. Ja muistan myös myös tai olen muistelevani että ymmärsin jo nuorempana paljon. Koska minä ajattelin minun veljeni joka oli noin 11kk minua vanhempi minä olen muistavinani sen ajatuksen kun ajattelin että hän oppi jo kävelemään ja nyt minunkin pitäisi oppia tämä todella vaikea asia.. Mutta se on niin hämärää muistoa että en voi sadan prosentin varmuudella sitä sanoa ajattelinko sen sittenkin nuoremmasta veljestäni ja muista vain väärin.
Kuitenkin tahdoin sanoa että vaikka se lapsi ei osaisi paljon puhua niin älä ajattele kuitenkaan ettei hän ymmärtäisi sinua hän ymmärtää kaiken niin kuin sinäkin mutta hän on niin puhdas ettei hän osaa puhua turhia sanoja niin kuin sinäkin koska hänessä on turmelematoin Henki. Mutta jos kuitenkin saat hänet puhumaan niin se on hyvä. - Anonyymi00075
Kyllä minä olen aika varma siitä muistosta. Mutta en voi valehdella kuitenkaan siksi on jätettävä takaportti ehkä se oli myöhempi muisto...
Lapsi ymmärtää mutta ei osaa puhua. Älkää ajatelko että puhuminen ja ymmärtäminen menee käsi kädessä. Ei mene.
Mutta puhdas Henki ei puhu paskaa.
Me aikuiset puhumme paljon koska me olemme turmeltuneita henkiä synnin kautta. Lapsi on puhdas ja hänen puheensa on siksi lyhyttä mutta hänen ymmärryksensä ei ole kuitenkaan niin lyhyt kuin se puhe.
Vaikka lapset tekevätkin joskus asioita joista voisi ajatella että kuinka voi noin julmasti tehdä.
Mutta se ei tule ymmärryksestä eli siitä etteikö hän ymmärtäisi tekoa vaan enemmänkin empatian puutteesta. Koska se empatia kehittyy vasta myöhemmin. Se ei johdu ymmärryksestä. - Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kyllä minä olen aika varma siitä muistosta. Mutta en voi valehdella kuitenkaan siksi on jätettävä takaportti ehkä se oli myöhempi muisto...
Lapsi ymmärtää mutta ei osaa puhua. Älkää ajatelko että puhuminen ja ymmärtäminen menee käsi kädessä. Ei mene.
Mutta puhdas Henki ei puhu paskaa.
Me aikuiset puhumme paljon koska me olemme turmeltuneita henkiä synnin kautta. Lapsi on puhdas ja hänen puheensa on siksi lyhyttä mutta hänen ymmärryksensä ei ole kuitenkaan niin lyhyt kuin se puhe.
Vaikka lapset tekevätkin joskus asioita joista voisi ajatella että kuinka voi noin julmasti tehdä.
Mutta se ei tule ymmärryksestä eli siitä etteikö hän ymmärtäisi tekoa vaan enemmänkin empatian puutteesta. Koska se empatia kehittyy vasta myöhemmin. Se ei johdu ymmärryksestä.Siksi minä muistan myöskin sen kun se esikoislestaadiolainen saarnaajan vaimo pesi minua suihkussa kun olin 2-3 vuotias kun minun tietoisuuteni on muutaman kuukauden iältä jo alkanut.
- Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Siksi minä muistan myöskin sen kun se esikoislestaadiolainen saarnaajan vaimo pesi minua suihkussa kun olin 2-3 vuotias kun minun tietoisuuteni on muutaman kuukauden iältä jo alkanut.
Ja sen kun saman vaimon vanhin poika lapsi heitti minua kävyillä ja pilkkasi kun en osannut sanoa sanaa paska vaan sanoin patka. Ne kävyt kuitenkin sattuivat ja menin itkien sisään.
- Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Ja sen kun saman vaimon vanhin poika lapsi heitti minua kävyillä ja pilkkasi kun en osannut sanoa sanaa paska vaan sanoin patka. Ne kävyt kuitenkin sattuivat ja menin itkien sisään.
Minä muistan myös kun olin juuri oppinut kävelemään ja esikoislestaadiolaisten rukoushuoneella kun kävelin isäni perässä ja pidin hänen jalastaan kiinni minä muistan kun isäni tervehti näitä hyviä kristittyjä tai yritti tervehtiä he eivät tervehtineet takaisin eivät selkäänsä edes kääntäneen. Sen minä näin silloin.
Isäni ei siis käy enään seuroissa. - Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Minä muistan myös kun olin juuri oppinut kävelemään ja esikoislestaadiolaisten rukoushuoneella kun kävelin isäni perässä ja pidin hänen jalastaan kiinni minä muistan kun isäni tervehti näitä hyviä kristittyjä tai yritti tervehtiä he eivät tervehtineet takaisin eivät selkäänsä edes kääntäneen. Sen minä näin silloin.
Isäni ei siis käy enään seuroissa.Mutta kaikkein mielenkiintoisin oli se kahdella jalalla seisova lintu siinä seurakunnan pihalla jota ainoastaan lapset tujottivat aikuisia se ei kiinnostanut se näytti lapsen silmään ainakin metrin pituiselta ja pidemmältä mitä olin itse. Se oli tuima ja ruma lintu. Ja seisoi kahdella jalalla. Minä olen sitä miettinyt mikä lintu se oli kuin ei sellaisia pitäisi olemassakaan olla. Ja miksi aikuisia ei kiinnostanut se Eikö he nähneet sitä? Se seisoi siinä rukoushuoneen vierellä ja lapset oli kerääntynyt sen ympärille. Joskus olisi kiva kuulla että joku selittäisi sen että mikä lintu se oli oliko se vaha nukke vai mikä.
- Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Mutta kaikkein mielenkiintoisin oli se kahdella jalalla seisova lintu siinä seurakunnan pihalla jota ainoastaan lapset tujottivat aikuisia se ei kiinnostanut se näytti lapsen silmään ainakin metrin pituiselta ja pidemmältä mitä olin itse. Se oli tuima ja ruma lintu. Ja seisoi kahdella jalalla. Minä olen sitä miettinyt mikä lintu se oli kuin ei sellaisia pitäisi olemassakaan olla. Ja miksi aikuisia ei kiinnostanut se Eikö he nähneet sitä? Se seisoi siinä rukoushuoneen vierellä ja lapset oli kerääntynyt sen ympärille. Joskus olisi kiva kuulla että joku selittäisi sen että mikä lintu se oli oliko se vaha nukke vai mikä.
Se näytti kasvu hormonia saaneelta korpilta kenellä oli muun kuin linnun silmät. Sen silmissä näkyi sielu. Toisin kuin linnun silmissä. Ja se seisoi kuin ihminen. Se oli musta.
- Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
Se näytti kasvu hormonia saaneelta korpilta kenellä oli muun kuin linnun silmät. Sen silmissä näkyi sielu. Toisin kuin linnun silmissä. Ja se seisoi kuin ihminen. Se oli musta.
Ja sen silmät seurasi minua kun kävelin rukoushuoneelle. En halunnut mennä sitä lähellekään mutta ainakin 15 poikaa oli sen ympärillä yhden muistan nimeltä sen vanhimman ehkä joskus kysyn häneltä paitsi hän asuu ruotsissa nykyään ehkä emme näe koskaan. Opettaja.
- Anonyymi00046
Hei. Luin sun viestin, ja se kuulostaa ihan järkyttävän raskaalta: samaan aikaan talous, koti, perhe, arjen käytännön asiat ja oma jaksaminen romahtelee. Tuollaisessa kuormassa ei ole mikään ihme, että pää humisee ja pienetkin jutut tuntuu mahdottomilta.
Yksi ihan konkreettinen ja helppo ensiapu voisi olla uni. Jos nukahtaminen tai yöuni on mennyt sekaisin, kokeile melatoniinia (saat ilman reseptiä apteekista). Se voi helpottaa nukahtamista, ja jo muutama parempi yö voi vähän “avata solmua” päässä. Aloita mieluummin pienellä annoksella ja kysy apteekissa, mikä sopii sulle – varsinkin jos on muita lääkkeitä tai sairauksia.
Ja ihan yhtä tärkeä: sun ei tarvitse kantaa tätä yksin. Jos nyt tuntuu siltä, että et enää kestä tai pelkäät mitä saatat tehdä itsellesi, soita heti 112.
Muulloin saat keskusteluapua heti MIELI Kriisipuhelimesta numerosta 09 2525 0111 (24/7).
MIELI ry
Jos tarvitset kiireellistä terveysneuvontaa (ei hätätilanne), Päivystysapu on 116117.
Vaikka nyt usko ja ajatukset on solmussa, sitä ehtii kyllä selvittää myöhemmin. Just nyt tärkeintä on saada sulle hetki turvaa, unta ja yksi askel kerrallaan apua. Jos haluat, voit vaikka aloittaa yhdellä jutulla tänään: melatoniini + soitto kriisipuhelimeen. Uutiset ei määrittele mieltäni.🧠📺
- Anonyymi00057
mene seuroihin
- Anonyymi00065
Jätä pahojen poikien usko pois ja haasta itseäsi.
- Anonyymi00091UUSI
Molemmat riekaleita=secoaminen lasteni hyysäämisen tacia cacsin painaa mieltä alituisesti
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi1537522Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1305189Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y432670- 2612268
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu812218Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont672078Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v5662047Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.561100Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2911067Laittaisin whatsuppissa viestin
Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.661055