Kerrotko netissä omalla nimelläsi, miten paljon rakastat puolisoasi?

Anonyymi-ap

Tämä mietityttää, kun sattumalta törmäsin netissä exäni menneisyydestä nykyisen puolison hunajaisiin rakkaudentunnustuksiin. Jos oli totta, niin onpa exää onnistanut. Mutta mikä tarkoitus tällaisilla julkisilla rakkauden tunnustuksilla on?

37

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En kerro omalla nimelläni enkä anonyymistikään.
      Siis netissä. Joitain asioita haluan pitää yksityisenä enkä jakaa niitä kaikelle kansalle, vieraille ihmisille.

Toisaalta monille näyttää käyneen niin että ensin hehkutetaan onnea ja rakkautta ja seuraavalla viikolla kirjoitetaan erosta. Pitääkö julkisuudessa hehkutus harhaa yllä onnellisesta parisuhteesta ja halutaanko näyttää muille ulospäin?

• Anonyymi00001

Laulu onnesta

Kell’ onni on, se onnen kätkeköön,
      kell’ aarre on, se aarteen peittäköön,
      ja olkoon onnellinen onnestaan
      ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit’ ihmisten.
      Kell’ onni on, se käyköön korpehen
      ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
      ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

Eino Leino

• Anonyymi00012

"Kell’ onni on, se onnen kätkeköön,
        kell’ aarre on, se aarteen peittäköön,.................."

Aivan näin se on. Kyllä tekisi mieli kertoa kuinka loistava vaimo minulla on ollut jo viiskyt vuotta. Kun näin vanhana miettii elämäänsä ei muuta kadu kuin sitä kun ei löydetty toisiamme aiemmin.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Aivan näin se on. Kyllä tekisi mieli kertoa kuinka loistava vaimo minulla on ollut jo viiskyt vuotta. Kun näin vanhana miettii elämäänsä ei muuta kadu kuin sitä kun ei löydetty toisiamme aiemmin.

Onnea kuitenkin viidestäkymmenestä yhteisestä vuodesta <3
        Vai olikohan tässä jotain, mitä en hiffannut ;)

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Onnea kuitenkin viidestäkymmenestä yhteisestä vuodesta <3
        Vai olikohan tässä jotain, mitä en hiffannut ;)

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Juujuu, noin ajateltiin muutama vuosikymmen sitten...SUomessa. Onneksi nuoret ovat täässäkin asiassa meitä fiksumpia!

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Juujuu, noin ajateltiin muutama vuosikymmen sitten...SUomessa. Onneksi nuoret ovat täässäkin asiassa meitä fiksumpia!

• Anonyymi00021
        Anonyymi00012 kirjoitti:

• Vähän outo ajatus miksi joku haluaisi julistaa tuontapaisia yksityisasioitaan julkisesti.

Toisaalta tulinen rakastuminen on (omien kokemuksieni mukaan) aika euforinen ja pään sekoittava äärimmäisen emotionaalinen sekavuustila, että kenties sellaista voi netissäkin mennä julistamaan. Onneksi kyseisestä sekavuustilasta aina paranee...

Yleisesti ajattelisin kuitenkin, että julkisuuteen auliisti elämänsä jakavat henkilöt ovat usein identiteetiltään epävarmoja ja muiden miellyttämisestä riippuvaisia. He hakevat hyväksyntää ja jotain lisäarvoa elämäänsä yrittämällä miellyttää muita, loppujen lopuksi omat ja lähimpien todelliset tunteet voivat jäädä taka-alalle tai kokonaan tunnistamatta.

• No ei vissiin sitten ole niin tulista rakastumista omalle kohdalleni sattunut kun ei ole tullut tarvetta kaikelle kansalle sitä julistaa :). Ihan vaan itse saanut rypeä euforiassaan ja korkeintaan lähimpien kesken selvitä häpeästäkin.

Jotkut pitävät julkisuutta päiväkirjana. Jopa ikääntyvät omalla nimellään kirjoittavat kaikki tapahtumat kuvilla varustettuna. Niin ihmissuhteensakin kuin vastoinkäymisensäkin. Lieneekö ymmärrystä että minkä nettiin on joskus laittanut sitä ei saa sieltä koskaan pois.

Tosiasiassa hehkutus netissä voi korvata todellisen elämän tylsyyden. Kuten gurmeeaterioiden kuvat todellisuudessa arkielämässä on säilykehernekeitto tai tonnikalapurkki.

• Anonyymi00002

Itsekin löytänyt todellisen rakkauden vasta yli kuuskymppisenä ja olotila vaan on niin äärimmäisen onnellinen, että sitä onnea tekisi mieli julistaa koko maailmalle.

• Onnea vain että niin kivasti on käynyt.

Itselläni rajuimmat rakastumisen huumat oli nuoruusvuosina, kuten lienee tavallista. Tässä iässä on elo jo vähän seestynyt kaikissa asioissa.

Mutta oi niitä aikoja, kuin juopuneena käveli melkein päin seiniä, älytön hymynvire suupielissä. Miten joku nainen voi saadakin vakaan ja järkevän miehen sekaisin.

• Anonyymi00003

Tarkoittaako aloitus että exäsi on nyt naimisissa nuoruutensa tyttöystävän kanssa. Wau!
      Siis ollut sinun kumppanisi tässä välillä.
      No, jos näin niin
      Se entinen tyttöystävä, nykyinen vaimo, tietää että sinä selailet sivuja joille on tuon rakkaudentunnustuksen vuodattanut. Siksi se on nyt siellä, sinun kiusaksi.

• Anonyymi00004

Aloitus tarkoittaa että aloittaja oli kauan sitten tämän exän puoliso. Siitä on kaaauan aikaa. Tuo nykyinen love story ei liene kovin monen vuoden ikäinen.

• Anonyymi00005

En usko sentään, että minun kiusakseni tuota rakkauttaan hehkutti. En ole ollut yhteyksissä ja olen kaikin puolin pyrkinyt pitämään matalaa profiilia.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

En usko sentään, että minun kiusakseni tuota rakkauttaan hehkutti. En ole ollut yhteyksissä ja olen kaikin puolin pyrkinyt pitämään matalaa profiilia.

No sitten vaan uusi nainen rakastaa exääsi ja paljon. Enpä sanoisi ettenkö itsekin voisi jodlata kuin ulvova mylläri konsanaan jos onnellisesti rakastuisin, mikä tarkoittaa että saisin myös vastarakkautta rakastamaltani.

• Rakkausprofessori Kaarina Määttä on loihenu lausumaan:
      Portti parisuhteeseen on rakastuminen, jonka lumous vetoaa.... se poistaa yksinolon, innostaa, tuottaa voimakkaita ja nautinnollisia yhteenkuuluvuuden tunteita, luo mielikuvia upeasta tulevaisuudesta. Lumous kuitenkin
      haihtuu, kun kohdataan elämän arki ja tosiasiat. "Rakkaus
      viep viisaalta puol mieltä, hullulta kaekki", tietää
      suomalainen sananlaskukin.

• Anonyymi00008

Entäs kun olen arjessa juuri onnellisin muutenkin, miksen sitten myös rakastaessani. Rakastin minäkin samaa yli 30 vuotta sanokaan Määttä mitä lystää. Ei tässä nyt kannata maalata paholaisia rakastuneen naisen pään menoksi vaikka kuinka on jonkun meistä exään rakastunut.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Entäs kun olen arjessa juuri onnellisin muutenkin, miksen sitten myös rakastaessani. Rakastin minäkin samaa yli 30 vuotta sanokaan Määttä mitä lystää. Ei tässä nyt kannata maalata paholaisia rakastuneen naisen pään menoksi vaikka kuinka on jonkun meistä exään rakastunut.

Kuka tässä nyt paholaisia....
        Onnea vaan kaikille exiin rakastuneille :).

Rakastuminen on helppoa, rakastaminen sen sijaan vaaatii enemmän panostamista.

Maaret Kallio:
        "Rakastuminen on usein vielä helppoa. Ihastuksen huuma perustuu joka tapauksessa pitkälti kuvitelmiin toisesta, illuusioon ja haaveisiin, joita riisutaan ajan myötä rakkauden astuessa arkeen. Rakastaminen on jo vaikeampi laji, jossa merkityksellistä on huuman ja intohimon sijaan taito tuntea, tahtoa ja uskaltautua. Hyvä parisuhde tarvitsee luonnollisesti rakkautta, mutta paljon muutakin. Luottamusta, sitoutumista, hankalan sietämistä, neuvottelutaitoja, itsenäistä erillisyyttä, läheistä yhteyttä ja iloa toisen olemassaolosta."

• Anonyymi00015
        Siili25 kirjoitti:

Kuka tässä nyt paholaisia....
        Onnea vaan kaikille exiin rakastuneille :).

Rakastuminen on helppoa, rakastaminen sen sijaan vaaatii enemmän panostamista.

Maaret Kallio:
        "Rakastuminen on usein vielä helppoa. Ihastuksen huuma perustuu joka tapauksessa pitkälti kuvitelmiin toisesta, illuusioon ja haaveisiin, joita riisutaan ajan myötä rakkauden astuessa arkeen. Rakastaminen on jo vaikeampi laji, jossa merkityksellistä on huuman ja intohimon sijaan taito tuntea, tahtoa ja uskaltautua. Hyvä parisuhde tarvitsee luonnollisesti rakkautta, mutta paljon muutakin. Luottamusta, sitoutumista, hankalan sietämistä, neuvottelutaitoja, itsenäistä erillisyyttä, läheistä yhteyttä ja iloa toisen olemassaolosta."

No ei se rakastaminenkaan niin vaikeaa ole, kun sitä toista arvostaa. Varsinkaan tässä iässä, kun elämä on jo niin paljon opettanut ja virheistä otettu opiksi. Liki 40 vuotisen, vaimon kuolemaan päätyneen avioliiton jälkeen olen löytänyt uuden rakkauden samanhenkisestä kohtalontoverista ja naisystäväni sanoo, että ensi kertaa elämässään hän tuntee, että häntä arvostetaan naisena, kumppanina, että häntä kuunnellaan. Samaa voisin kyllä sanoa omasta puolestanikin, tunnen, että minusta välitetään, olen tärkeä.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

No ei se rakastaminenkaan niin vaikeaa ole, kun sitä toista arvostaa. Varsinkaan tässä iässä, kun elämä on jo niin paljon opettanut ja virheistä otettu opiksi. Liki 40 vuotisen, vaimon kuolemaan päätyneen avioliiton jälkeen olen löytänyt uuden rakkauden samanhenkisestä kohtalontoverista ja naisystäväni sanoo, että ensi kertaa elämässään hän tuntee, että häntä arvostetaan naisena, kumppanina, että häntä kuunnellaan. Samaa voisin kyllä sanoa omasta puolestanikin, tunnen, että minusta välitetään, olen tärkeä.

No siitähän tuo Maaret Kalliokin puhuu.
        "Luottamusta, sitoutumista, hankalan sietämistä, neuvottelutaitoja, itsenäistä erillisyyttä, läheistä yhteyttä ja iloa toisen olemassaolosta."

Jos nyt vasta olette löytäneet sen oikean, oliko edellisissä suhteissanne kyse rakastamisen vaikeudesta?

Mutta onnea teille.

• Siili25 kirjoitti:

No siitähän tuo Maaret Kalliokin puhuu.
        "Luottamusta, sitoutumista, hankalan sietämistä, neuvottelutaitoja, itsenäistä erillisyyttä, läheistä yhteyttä ja iloa toisen olemassaolosta."

Jos nyt vasta olette löytäneet sen oikean, oliko edellisissä suhteissanne kyse rakastamisen vaikeudesta?

Mutta onnea teille.

Lisään vielä aloitukseen liittyen:
        Kirjoitatteko ja kuvaatteko esimerkiksi faceen elämästänne? Päivänne tapahtumista, käynneistänne, tekemisistänne, ruoistanne ym? Julistatteko jukkisia rakkaudentunnustuksia jne? Siis onko tarve jakaa elämänne julkisuudessa?

• Anonyymi00018
        Siili25 kirjoitti:

Lisään vielä aloitukseen liittyen:
        Kirjoitatteko ja kuvaatteko esimerkiksi faceen elämästänne? Päivänne tapahtumista, käynneistänne, tekemisistänne, ruoistanne ym? Julistatteko jukkisia rakkaudentunnustuksia jne? Siis onko tarve jakaa elämänne julkisuudessa?

En ole parisuhteessa ja asun yksin. Naamakirjaan julkaisen joka päivä jotain, vaikka vain ihan kuva jostain, ihan sen takia että tietyt ihmiset jotka asuvat kauempana tietävät minun olevan elossa ja kunnossa ettei tarvitse sen takia soitella ja hätäillä. Meillä kun ei ole ollut tapana turhia soitella toisillemme, vain tärkeimmissä asioissa. Kerran olin muutaman päivän reissussa ilmoittamatta siitä kenellekään , enkä sieltä reissustakaan julkaissut mitään niin johan soitettiin että olenko kunnossa.

• Anonyymi00018 kirjoitti:

En ole parisuhteessa ja asun yksin. Naamakirjaan julkaisen joka päivä jotain, vaikka vain ihan kuva jostain, ihan sen takia että tietyt ihmiset jotka asuvat kauempana tietävät minun olevan elossa ja kunnossa ettei tarvitse sen takia soitella ja hätäillä. Meillä kun ei ole ollut tapana turhia soitella toisillemme, vain tärkeimmissä asioissa. Kerran olin muutaman päivän reissussa ilmoittamatta siitä kenellekään , enkä sieltä reissustakaan julkaissut mitään niin johan soitettiin että olenko kunnossa.

Ok. Hyvä tapa tuo. Toisista huolta pitäminen.
        Mekin sisarusten ja lapsien kanssa viesteillään päivittäin watsupissa enemmän tai vähemmän vaikka ei yksin asuta.

Minä en faceen laita omasta parisuhteestani kuvia tai ylipäätään siitä kirjoita. Enkä kenestäkåän laita kuvia ilman lupaa.

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Mekin sisarusten ja lapsien kanssa viesteillään päivittäin watsupissa enemmän tai vähemmän vaikka ei yksin asuta.

Minä en faceen laita omasta parisuhteestani kuvia tai ylipäätään siitä kirjoita. Enkä kenestäkåän laita kuvia ilman lupaa.

• Siili25 kirjoitti:

Jotain häikkää tänään noiden kirjoitusten esiintulossa. Jun yrittää kirjoittamansa lähettää tulee viesti että yritä hetken päästä uudelleen ja kun " yrittää" sama teksti tulee tuplana. Ja aloitukissa näkyy että ketjuun ois eilen illalla viimeksi kirjoitettu eli ei päivity.

• Anonyymi00006

Yleensä julkisilla tiedonannoilla on tarkoitus, että muutkin tietää. EI kai siinä tarvitse sen kummempia selityksiä keksiä.

• Ketkä muut?

Ketä kiinnostaisi esimerkiksi minun rakkauselämäni. Julkkikset on erikseen.

• Anonyymi00009
        Siili25 kirjoitti:

Ketkä muut?

Ne muut, jotka ilmoitusta tai mitä lie, lukevat

En tiedä ketä sinun rakkauselämäsi kiinnostaa mutta on ihmisiä, jotka eivät ärsyynny siitä, että joku ilmoittaa rakastavansa toisia.

Jos sinua kiinnostaa julkkisten rakkauselämä niin anna meidän, joita kiinnostaa tuttujen rakkauselämä, toimia sen mukaisesti

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Ne muut, jotka ilmoitusta tai mitä lie, lukevat

En tiedä ketä sinun rakkauselämäsi kiinnostaa mutta on ihmisiä, jotka eivät ärsyynny siitä, että joku ilmoittaa rakastavansa toisia.

Jos sinua kiinnostaa julkkisten rakkauselämä niin anna meidän, joita kiinnostaa tuttujen rakkauselämä, toimia sen mukaisesti

No en kai voine sitä estää eikä ole tarviskaan.
        Ei tämä aloitus minun ollut enkä kirjoituksistaan ärsyynny :). Kukin päättää kohdallaan oli syy kirjoituksilleen ja julistuksilleen mikä hyvänsä.

Mieluummin rakkauden kuin vihanjulistukset.

• Anonyymi00011
        Siili25 kirjoitti:

Ketkä muut?

Mua kiinnostaa, alan kuuntelemaan.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mua kiinnostaa, alan kuuntelemaan.

Alat kuuntelemaan? Mistä? :D
        Ne laulut on laulettu ja lukittu. The end.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Alat kuuntelemaan? Mistä? :D
        Ne laulut on laulettu ja lukittu. The end.

Siis tuo kommentti on minun. Olin jo uloskirjannut itteni enkä muistanu sitä.

• Anonyymi00010

Kyllä minunkin tekisi mieli kirjoittaa vaimostani kuinka ihana hän on ollut ja on ihana edelleen. Hän kertoi lähes heti kuinka oli saanut hyvät neuvot vanhemmiltaan.

• Anonyymi00014

Totta, mutta jotenkin tämänikäisenä ajattelee, että se hehkuttaminen jotenkin, no, lapsellista

Kerran eräs tuttavamme sanoi, että puhutte aina niin nätisti toisistanne ja tottahan se on. Puolisoni, aviomieheni, puhuu tosi nätisti minusta toisille ja minä hänestä myös.

• Minä kyllä pitäisin varovaisesti rakkauden tunnustukset ihan kahdenkeskisinä.
      Tai sitten voisin ennen julkaisua kysäistä - rakkauden kohteen mielipiteen asiasta.
      Häntähän se koskee myös.

• Anonyymi00022

Jos rakastat pieniä tyttöjä
      Pieniä tyttöjä, pieniä poikia
      Koiria, mummoja, vanhojapiikoja
      Salaattia ja sellerinjuurta
      Lampaanpaistia, kevätaamuja
      Kylmien asemien yksinäisiä miehiä
      Minä tulen | sinun kanssasi merenrantaan

Ja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaan
      Ja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaan

Gubbe 76

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      110
      6887
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      384
      6533
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3297
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      126
      2832
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2430
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1834
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1697
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      35
      1587
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1257
    Aihe