Syy siihen on että olen keskittynyt täysin omaan elämääni ja itseni huvittamiseen ja itsestäni huolehtimiseen.
Itsestäni huolehtiminen ensisijaisesti on ollut avain parempaan voitiin. Suosittelen sitä kaikille ihmisille, jotka ovat liian pitkään kantaneet huolta muista ihmisistä, vanhemmasta, lapsista, ystävistä, työkavereista, ja jokaisesta oman itse ulkopuolella. Itsestä saa välittää ja huolehtia omasta voinnista.
Olen ollut onnellisempi kuin koskaan
38
521
Vastaukset
- Anonyymi00001
Saa ja pitää aina ensimmäiseksi. Sen jälkeen vasta huolehditaan muista!
- Anonyymi00002
Näin on, elämä näköjään opettaa ihmistä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00002 kirjoitti:
Näin on, elämä näköjään opettaa ihmistä.
Lapset on kyllä ensin. Ja tämän kun tajuaisimoni vanhempi, niin maailma olisi parempi paikka.
- Anonyymi00003
Laitan korvan taa. Sitten kun vanhemmat on kuolleet ja aikuiset lapset pärjäävät ilman mua, lupaan harkita.
Naiselta - Anonyymi00004
Tämä olisi hyvä. Olen joutunut kantamaan liikaa muiden ihmisten taakkoja.
- Anonyymi00006
Rakasta itseäsi, voit välillä keskittyä omaan hyvinvointiin täysin.
Ei voi aina vaan kantaa toisia, pitää myös välittää itsestä ja omasta voinnista.
- Anonyymi00005
Joo, oli yhdessä vaiheessa sitä, että en saanut sairastaa rauhassa. Olin tosi kipeänä kotona ja sitten soiteltiin, että pitäisi olla auttamassa. Se oli ihan hirveää.
- Anonyymi00007
Niinpä, pitää olla terve ja hyvinvoiva jotta jaksaa kantaa toisia.
- Anonyymi00008
Niin. Tulen epävakaasta perheestä, jossa on paljon ongelmia ja todella vakavia mt-ongelmia. Tämä on aiheuttanut itselle trauman ja omia tarpeitaan on oppinut häivyttämään. On joutunut olemaan liikaa muista huolissaan tai tukena vanhemmalle tai sisarelle. Nyt olen aivan loppu, käsittelen paljon vihaa ja surua. Ymmärrän, että on parempi keskittyä omaan elämään ja nähdä ongelmallisia ihmisiä vähemmän. Tarvitsen normaalisti käyttäytyviä ja tunnetaitoisia elämääni, kun kokemusta on kaikesta muusta. Perhe on kuluttavin, ja antaisin aika paljon että tulisin normaalista perheestä. Täytyy vaan uskoa että itse voin rakentaa parempia ihmissuhteita jatkossa.
- Anonyymi00009
Ihana kuulla. Haluatko jakaa, mikä on erityisesti auttanut parempaan hyvinvointiin?
- Anonyymi00010
Jos kaikki pitäisivät kyllin hyvin huolta itsestään kukin voisi keskittyä omaan hyvinvointiinsa.
- Anonyymi00011
Itsestä huolehtiminen ei ole itsensä hemmottelua, se on itsesuojelua, voimasntumista, ja sanoutumusta irti kulttuurista jossa arvostetaan epäitsenäistä turvautumista lähipiiriin tai virallisiin tahoihin jotka tehneet tästä itselleen leipäpuun.
- Anonyymi00012
Itse valehtelen nykyään usein olevani kovin kiireinen. Olenkin kiireinen, mutta en sillä tavalla, jonka useimmat ihmiset ymmärtävät. Tässä nykyisessä kiireisyydessäni vain hengitän syvään ja vaiennan kaikkia järjettömiä ajatuksia päässäni. Rauhoittelen pamppailevaa sydäntäni ja sanon itselleni olevani kunnossa. Tämä on nyt minun polttavin kiireeni enkä aio pyydellä sitä anteeksi.
- Anonyymi00016
Älä valehtele. Kuten sanoit, ettei tarvitse pyytää anteeksi, niin ei myöskään tarvitse selitellä mitään. Itselleen on hyvä ottaa aikaa välillä.
- Anonyymi00013
Läheisestä on kova huoli. Ihan suoraan sanottiin tänään, että mun täytyy pitää omasta terveydestäni huolta. Vain vahvana pystyy olemaan toisten tukena. Tuo mun murehtiminen ei ole normaalia tai tervettä, koitan päästä siitä vähitellen irti. Kyllä sitä elämää pitää elää joka päivä, vaikka läheinen ei voisikaan hyvin. Mutta on tässä samanaikaisesti minustakin kyse ja tunteista, mitä on nyt kohdattava. Ihan kaikki saa tulla. Tuli mieleen että jos tulee sellainen että haluaa huutaa, niin kuinka kauas täytyy mennä asutuksesta?
- Anonyymi00022
En ole itse päässyt vielä tarpeeksi pitkälle.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
En ole itse päässyt vielä tarpeeksi pitkälle.
Ootko antanut tulla ihan täysillä? Tuntuu että tämäkin on nyt perustarve ja asia täytyy ratkaista.
- Anonyymi00014
Avain on kädessäsi. Voit itse valita miten käytät sitä. Voit kokea taakaksi kantaa pyytävän anelua tai avata sillä oven millä pääset rakkaan ihmisesi luo. Itse päätät miten raskas avain on.
Muista kuitenkin, että se avain on äärettömän tärkeä. - Anonyymi00015
Moni torjuu tai rankaisee itseään saatuaan ikävää kohtelua osakseen vaikka silloin pitäisi päinvastoin varjella omaa osuuttaan. Suojella ja löytää terveellinen tapa ilmaista tuska.
- Anonyymi00017
Aito elämä vaatii taitoa hallita päässään toisille tuottamansa pettymys ja järkytys. Se että tulee väistämättä loukanneeksi tavoitellessaan onneaan. On lopulta monille se ikävä ihminen jota ei voi hyväksyä. Helppoa se ei ole mutta jos haluaa elämänsä heijastavan itseään, välttämätöntä.
- Anonyymi00018
Mutta onko toisia loukatessaan silloin aidosti onnellinen? Itse ajattelen, että omalla kohdallani tavoittelemani onni kutistuu ja ryvettyy, jos sen saavuttaa muita rakkaita loukkaamalla.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mutta onko toisia loukatessaan silloin aidosti onnellinen? Itse ajattelen, että omalla kohdallani tavoittelemani onni kutistuu ja ryvettyy, jos sen saavuttaa muita rakkaita loukkaamalla.
Kyllä minä nyt ymmärsin sen niin, että tahtomattaan loukkaa. Kun on oma aito itsensä, eikä mielistele ketään. Kyllähän moni loukkaantuu, kun alkaa asettamaan rajoja. - sivusta
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kyllä minä nyt ymmärsin sen niin, että tahtomattaan loukkaa. Kun on oma aito itsensä, eikä mielistele ketään. Kyllähän moni loukkaantuu, kun alkaa asettamaan rajoja. - sivusta
Moni tuntee lähellä olevat ihmisensä niin hyvin, että tietää tarkkaan, mikä loukkaa, mikä ei. Tahtomatta loukkaamista ei siis pääse tapahtumaan.
- Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Moni tuntee lähellä olevat ihmisensä niin hyvin, että tietää tarkkaan, mikä loukkaa, mikä ei. Tahtomatta loukkaamista ei siis pääse tapahtumaan.
Se, että joku loukkaantuu, ei tarkoita sitä että siihen olisi aina aito syy. Joku voi olla todella itsekäs ja vaatia toiselta jopa kohtuuttomia, läsnäoloa, palveluksia, huomiota ja kun toinen alkaa pitämään puoliaan eli vetämään rajoja, tämä joku loukkaantuu. Silloin "tahtomattaan" loukkaa toista, vaikka se on välttämätöntä ja ainoa oikea tapa toimia.
- Anonyymi00028
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ei ole kyllä oikein käyttää toisen henk.koht. ongelmia tai hänen uskomaan asioita esimerkiksi häntä vastaan. Tässä on sitten kysymys siitä kuuluisasta moraalista. Sallitko itsellesi tuollaisen käytöksen muita ihmisiä kohtaan?
- Anonyymi00029
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kai se tahallista on jos katsoo oman onnensa olevan tärkeämpi kuin sen jonka joutuu tavalla toisella hylkäämään.
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kai se tahallista on jos katsoo oman onnensa olevan tärkeämpi kuin sen jonka joutuu tavalla toisella hylkäämään.
Tahallista joo, mutta kuitenkin tervettä käytöstä. Et elä täällä toisia varten.
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tahallista, mutta tervettä. Ei täällä toisia varten eletä.
- Anonyymi00020
Vain kunnioittamalla itseään voi todistaa muille olevansa sen arvoinen vaikkeivät muut seuraisikaan esimerkkiä. Pari huonoa päivää silloin tällöin kuuluu asiaan. Parantuminen epäitsekkyydestä voi näyttäytyä negatiivisena asenteensa. Itseä kohtaan oltava etääntyneen myötätuntoinen. Ei täysillä mukaan omiin hullutuksiinsa. Ja aina kun selvittää jotain itselleen se säteilee ympärille. Psyykkistä vapautumista. Kuten uhrautuminen uuvuttaa ympärillä olevat.
- Anonyymi00026
Yritätkö kiillottaa peiliäsi? Sekin saattaa kulua puhki selityksiisi. Kohtaa ihmiset ja tekemäsi vääryydet suoraan, pyydä anteeksi vajavaisuutesi. Älä käännä toisten tarvitsemaa apua torjunnaksi vaan kerro suoraan kokemasi riittämättömyys. Selkää ei tarvitse aina kääntää.
- Anonyymi00027
Kunhan kaiken itsehemmottelun lomassa uskaltaa viimein kohdata, surra ja päästää irti raastavista muistoista, asioista ja ihmisistä noissa kiperissä paikoissa, joihin ei olisi koskaan uskonut joutuvansa. Ja tehdä tämän surutyön vielä reilulla tavalla. Sillä kukaan täällä ei ole täydellinen.
- Anonyymi00032
Auttaminen lähtee pyytettömyydestä, ei velvollisuudesta. Kun sen ymmärtää, ei auttamisesta tule taakka vaan nauttii, kun pystyy olemaan apuna.
Maailma on menossa koko ajan itsekeskeisempään kulttuuriin. Mitään ei voisi saada, ellei siitä maksa jollain tavalla. Ja mikään ei ole kamalampaa kuin pyytää apua ja joku tekee sitä marttyyriasenteella. - Anonyymi00032
Yleensä vaan ne jotka eniten huolehtii itsestään ei koskaan näe syytä itseruoskintaan. Että ihmisenä kasvaminen melko kyseenalaista. Ollaan sitä mitä ollaan loppuun asti.
- Anonyymi00036
Mitään sosiaalista velvoitetta huolehtia muista kuin lapsistaan täysiköisiksi asti. Isovanhemmatkin haluaa elää täysillä. Onko viisautta lakata tasoittamasta kenenkään elontietä loputtomiin. Kasapäin yksilöllisiä selviytymisstrategoita joita tulee rahaa vaativa itsehuoltobisnes. Höltyneisiin verisiteisiin vetoaminen kun hyvinvointijärjestelmä natisee liitoksistaan.
- Anonyymi00037
Itsekkäimmät jättää itsestään huolehtimisen toisten kontolle. Se on mahdoton tehtävä joka polttaa tekijänsä loppuun.
- Anonyymi00038
Itseään on kohdeltava kai siksikin hyvin että osaa arvostaa muissakin näiden ihmisyyttä. Itseään kohtaan on myös huomaavainen olemalla jättämättä tulevalle itselleen kauheaa sotkua selvitettäväksi.
- Anonyymi00039
Voihan tuota omaatuntoaan puhdistaa täällä kirjoittelemalla tyhjänpäiväisiä tekstejä. Auttaminen lähtee sydämestä jos sellainen sattuu olemaan. Harvoin nykyään kellään.
Jokainen tekee valintansa sydämensä, rakkautensa mukaan. Itse pistän peliin kaiken kun rakkaudesta kyse. Tuota maallista kun ei saa kukaan mukaansa. Enkä halua asiasta marttyroida. Se vaan on niin, joka kerta.
Taivaassa taas🎶.. miten se jatkuikaan🤔 - Anonyymi00040
Tottakai jokainen saa nauttia elämästään kun raskas taakka, vaikka kuinka rakas velvollisuus olisikaan ollut, on saattanut siirtyä pois. Voi alkaa nauttimaan omasta elämästään. Sehän on kuin kevätlaitumille pääsy. Mahtavuutta. Elämä on ihanaa parhaimmillaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1474774Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv822724Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?851717Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91196- 48934
- 66902
- 21883
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122873Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75862Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50799