https://www.ilmatieteenlaitos.fi/havaintojen-lataus
Data jonka jokainen voi käydä itse katsomassa väittää ettei Kankaanpäässä olisi ollut vuoden 2000 jälkeen kylmempää kuin -32 astetta, sekin vain yhtenä päivänä 6.1.2003 klo 22:40 ja 23:00.
Muuten hyvä mutta elävästi on jäänyt mieleen kuinka starttasin auton ja pakkasta oli -38, sijoittuu johonkin vuosien 2008-2011 välille. Vuodet pystyn haarukoimaan silloisen asuinpaikkani perusteella.
Muistaako joku varmasti kylmempiä päiviä kuin -32 astetta? Muistanko tosiaan niin väärin vai voisiko olla että Ilmatieteenlaitos tekee juuri niin kuin kriittisimmät ilmastokusetuksen vastustajat väittävät että lämpötiladatasta tiputetaan kylmimpiä päiviä jotta tilastot saadaan näyttämään halutunlaisilta?
Ilmatieteenlaitos Kankaanpään lämpötila
9
383
Vastaukset
- Anonyymi00001
Salaliittoteorioille on oma palstansa.
- Anonyymi00002
Onko sulla niin huono muisti ettet pystynyt vastaamaan itse kysymykseeen?
- Anonyymi00003
Monet kerrat kuullut ihmisten sanovan 2000-luvun jälkeen että oli 35 astetta pakkasella ja itsekkin mittarista nähnyt.
Kyllä Ilmatieteenlaitoksen luvuissa on jotain vikaa. - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Onko sulla niin huono muisti ettet pystynyt vastaamaan itse kysymykseeen?
No, kyllähän tuo ajatus tai väite, että ilmatieteenlaitos noita tilastoja manipuloisi mieleisekseen, on sen verran mielikuvituksellinen, että kuuluu salaliittoteorioiden palstalle.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
No, kyllähän tuo ajatus tai väite, että ilmatieteenlaitos noita tilastoja manipuloisi mieleisekseen, on sen verran mielikuvituksellinen, että kuuluu salaliittoteorioiden palstalle.
No kyllähän tuo muisti huonolta vaikuttaa jossei toisellakaan kerralla pysty itse kysymykseen vastaamaan.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
No kyllähän tuo muisti huonolta vaikuttaa jossei toisellakaan kerralla pysty itse kysymykseen vastaamaan.
"No kyllähän tuo muisti huonolta vaikuttaa jossei toisellakaan kerralla pysty itse kysymykseen vastaamaan."
Kysynkin nyt, ja pitäisi sinun muistaa, paljonko oli pakkasta enimmillään tammikuussa 2002 Mikkelissä? Huono on muisti, josset osaa vastata.
- Anonyymi00006
Siis on täysin mahdollista, että jossain pienellä alueella lämpötila on eri kuin virallinen lämpötila. Esimerkiksi jos olet jossain montussa tai muuten matalalla alueella. Viralliselle lämpötilalle on omat mittausperusteet.
- Anonyymi00007
Oli mitkä tahansa perusteet niin kyllä se on ihan humpuukia että -32 Kankaanpäässä olisi jokin once in lifetime experience
- Anonyymi00009
2010-2015 on tuossa jossain välissä ollut -38, jäänyt vaan mieleen kun töihin ajelin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30826948
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?482304- 2011640
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1541570Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien371477- 341331
- 1221018
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30932Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex94893Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t81830