🤔📆 🌰 Laskiaispullia näkyi jo kaupoissa, mutta jos ostaa pähkinävoita ja tursotettavaa kermavaahtoa niin niitä voi tehdä itse pikkupullista. Itse en jaksa loppiaista viettää mitenkään. Kaupassakin kävin jo valmiiksi.
Tärkeät päivät lähiaikoina.
6.1 Loppiainen - joulukoristeet ja joulukuuset pois
17.1 Erään tapaamisen muistopäivä
13.2 Laskiaissunnuntai
14.2 Ystävänpäivä
15.2 Laskiaistiistai
Alkuvuodessa on paljon merkityksellisiä päiviä
12
184
Vastaukset
- Anonyymi00001
Erään tapaamisen muistopäivä🤭
Päivän kunniaksi hain kaupasta lihapiirakan. Jälkkärinä on puolukkarahka, jossa ei ole makeutusaineita. Ulkona tuoksui ihanasti keväältä.
- Anonyymi00002
Eikös laiskiaispullissa ole mantelimassaa. Syön kyllä maapähkinävoita päivittäin, mutta en usko, että pitäisin siitä pullan välissä.
Niissä kaupan pullissa voi olla mantelimassaa tai mansikkahilloa. Ne ovat aika kalliita pulliksi. Edullisemmat saa, kun itse tekee. Silloin voi väliin laittaa mitä haluaa. Pikkupullia saa pussillisen laskiaispullan hinnalla. Siitä kun leikkaa "hatun" irti ja täyttää niin on ihan yhtä hyvää kuin valmispulla.
- Anonyymi00003
Mä toivoisin että voisin viettää tänä vuonna vaikkapa ystävänpäivää jonkun mukavan ihmisen kanssa ja siitä voisi pikku hiljaa kehkeytyä jotain. Tehdä jotain mukavaa yhdessä. Pitäisi vaan yrittää löytää semmoinen samankaltainen ihminen.
Toivottavasti sellainen löytyy sinulle. Minä jo kerran löysinkin, mutta ote pääsi lipsahtamaan eikä palstalla kukaan ota vinkeistä vaaria!
- Anonyymi00005
lounas.ajatus kirjoitti:
Toivottavasti sellainen löytyy sinulle. Minä jo kerran löysinkin, mutta ote pääsi lipsahtamaan eikä palstalla kukaan ota vinkeistä vaaria!
Kiitos, se on totta jos on molemminpuolisuutta tunteissa niin tottakai se kannattaisi katsoa ja kokea. Se on hieno juttu jos elämässä toisistaan kiinnostuneet ihmiset löytäisivät toisensa ja päätyisivät yhteen.
- Anonyymi00004
Se on häpeällinen rimanalitus jos ns. purkkikermavaahtoa tursuttaa pullan väliin kun jotain keinotekoista tököttiä. Kerran huoltoasemalta sellaisen sain ja haukuin akat että kehtaatte sellaista paskaa tarjota asiakkaille.
Toi pähkinävoi ja purkkikermavaahtovinkki oli niille, jotka eivät osaa edes sekoittaa maitoon kaakaojauhetta vaan ostavat sen valmiiksi sekoitettuna litran tölkissä. Tottakai kunnon vispattu kerma on parempaa ja ilmavampaakin kuin se tölkkikermavaahto.
- Anonyymi00006
lounas.ajatus kirjoitti:
Toi pähkinävoi ja purkkikermavaahtovinkki oli niille, jotka eivät osaa edes sekoittaa maitoon kaakaojauhetta vaan ostavat sen valmiiksi sekoitettuna litran tölkissä. Tottakai kunnon vispattu kerma on parempaa ja ilmavampaakin kuin se tölkkikermavaahto.
En minä siitä pähkinävoista piittaa saahan sitä sellaistakin väliin laittaa. Laskiaispulla on kyllä niin pyhä perinneleipomus, että jos sitä toisille myy tiskiltä niin pitää tietää mitä saa kun laskiaispullan on maksanut, oli sitten mantelilla tai hillolla.
Anonyymi00006 kirjoitti:
En minä siitä pähkinävoista piittaa saahan sitä sellaistakin väliin laittaa. Laskiaispulla on kyllä niin pyhä perinneleipomus, että jos sitä toisille myy tiskiltä niin pitää tietää mitä saa kun laskiaispullan on maksanut, oli sitten mantelilla tai hillolla.
Eri puolilla Suomea on varmaankin erilaisia versioita laskiaispullista. Meilläpäin leivottiin pyöreitä pikkupullia. Niistä leikattiin hattu pois ja sisälle laitettiin mansikkahilloa. Hattu takaisin pullan päälle ja pulla syvälle lautaselle, Pullan ympärille kaadettiin lämmintä maitoa ja koko suttu syötiin lusikalla. Pulla pehmeni senverran maidosta, että lusikalla syönti onnistui.
- Anonyymi00007
🤔💩🤡
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28826874
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?482294- 2011630
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1541550Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien351341- 341311
- 1221018
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30932Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex89869Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t81810