Suomalainen asiantuntija: "Me emme tajunneet"

Anonyymi-ap

Suomalaisen asiantuntijan mukaan ei ollut mahdollista että Trumppi olisi selvinnyt Capitol -kriisistä

"Kannattajat murtautuivat kongressitalon ikkunoista ja ovista sisään. Protestoijat vaativat huudoissaan Trumpin varapresidentti Mike Pencen hirttämistä.

Maailma seurasi järkyttyneenä Capitolin tapahtumia reaaliajassa. Republikaanivaikuttajat ja lähipiiri anelivat Trumpia tuomitsemaan väkivallan. Trump kuitenkin seurasi mellakoita televisiosta yli kolme tuntia, ennen kuin astui lopulta kameroiden eteen ja kehotti protestoijia menemään kotiin.

Hetken näytti siltä, ettei Trump voisi selvitä. Näin sanoi tuolloin myös Kristiina Helenius.

– Trumpin poliittinen ura oli kutakuinkin tässä, Nordic West Officen toimitusjohtajana toiminut Helenius sanoi kaksi päivää mellakan jälkeen MTV:llä.
Helenius seisoo sanomistensa takana. Hänen analyysinsä oli vuonna 2021 yleinen.

– Jos kukaan muu kuin Trump olisi tehnyt näin, se olisi ollut itsestäänselvä poliittinen itsemurha, Helenius sanoo.

– Me emme tajunneet, miten syvä Yhdysvaltain poliittinen kriisi oli ja miten koko maailmanpoliittinen järjestelmä oli muuttumassa."

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/101a1d52-eb1c-47fa-8c51-8dadb7925e1e

8

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Voi reppana Helenius, mitähän sieniä napostelee

      • Anonyymi00002

        onse yhtä ssaaatanaaaa ......



        ........ääääätannnnn ....


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        onse yhtä ssaaatanaaaa ......



        ........ääääätannnnn ....

        DEI-koulutus ei onnistunut nyt oikein hyvin...,,,???


    • Anonyymi00003

      Maailma tuntuu kaipaavan draamaa. Oliko asiat liian hyvin kun vain vastoinkäymisten kautta pystymme tuntemaan myötätuntoa ja ylipäätään tunteita jotakin kohtaan ?
      Jätämme tätä maailmaa perinnöksi OMILLE lapsillemme, voi hyvänen aika sentään ! Ei ole yhtään samantekevää, millaista maailmaa heille jätämme jälkeemme.
      Ja sitä paitsi Trumppi on osoittautunut The Trumpiksi puuttuessaan niin haittamaahanmuuttoon kuin huumekaupoilla eläviin maihin.
      Ajatelkaa vaikka huumeiden orjia ! Niitä likaisia rahoja, jotka uhrataan niin lukemattomilla lähinnä nuorilla ihmisillä ! Ja tarvittiin vain yksi ihminen, joka puuttuu, joka näkee hirveät seuraukset ongelmista Vain tämä yksi ihminen, joka todella puuttuu ongelmiin ! The Trump.
      Jopa Grönlantia ajatellen Trumppi näkee maailman menon jatkuvuuden, joka on turvattava yhtenäisesti. Kun tätä ajatellaan laajassa ja rakentavassa mittakaavassa.

    • No JUURIKIN tuota ihmettelin itsekin kovasti...miten tuosta ei ollut niitä vakavia seurauksia Trumpille? - Erottaminen virasta ei olisi ollut liioittelua.
      Valtiopetoksen tunnusmerkit täyttyivät kirkkaasti.

      Tuo kriisipiste sementoi siis Trumpin auktoriteetin.
      Heleniuksen analyysi on kristallinkirkas ja terävä.

      • Anonyymi00005

        Ehkä kaikki pelkäsivät Trumpin KOSTOA mikä ei ole osoittautunut lainkaan liioitelluksi...


    • Anonyymi00006

      Koskaan ei pidä aliarvioida amerikkalaisen oikeusjärjestelmän mädännäisyyttä ja matelua suuren rahan edessä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2396
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      884
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      845
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      743
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      547
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      67
      529
    Aihe