saanko minä vielä uskoa

Anonyymi-ap

saanhan minä uskoa niin kuin pietari joka kiellettyyään jeesuksen itki katkerasti saanhan uskoa

18

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Saathan sinä.

• Anonyymi00002

Mitäpä me ollaan sua kieltämään. Märiset oikein kunnolla jos märiset.

• Anonyymi00003

Synnit saadaan anteeksi, ei niitä uskota anteeksi. Kun siis vaikkapa aviopuolisoiden välillä on ollut kauhea riitatilanne, niin molemmat pyytää toisiltaan anteeksi ja myös saavat, ei siinä tavita mitään uskon turhake sanaa. Kun joku tulee tai siis kääntyy lestadiolaiseen uskoon, niin hänen sanotaan saaneen parannuksen armon eli toisin kuin esim. helluntailaisuudessa, jossa uskoon vaan tullaan sen kummemmin armon siivittämänä. Kuitenkin sitä parannusta tehdään lestadiolaisuudessa jatkuvasti eli ei siis riitä, että on kerran saanut parannuksen armon, vaan sitä parannusta on tehtävä jatkuvasti. Raskastahan sellainen elämä on, jossa parannuksen armoa tarvitaan jatkuvasti, eli ei riitä, että on yhden kerran saanut parannuksen armon eli tullut uskoon. Sanotaan, että Jeesus on sovittanut eli antanut jo etukäteen joka ikisen maailman ihmisen synnit anteeksi, niin mikä merkitys sillä antamisella muka on, kun kuitenkaan vain alle 1 % kaikkien aikojen ihmisistä pääsee taivaaseen, koska vain lestadiolaisuudessa tehty parannus on pätevä sinne pääsyyn.
      Miten selitätte sen, kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, kun tämä maapallo ensin tuhotaan. Eihän me minnekkään taivaan ilmakehään menä, vaan maahan. Tämä taivas käsite sotkee pahasti kaikissa uskonnoissa, kun siitä vaan höpötetään, eikä uudesta maasta, josta tosin Jehovat kertovat, eli heidän porukka menee uuteen maahan ja muut porukat jonnekkin avaruuden taivaisiin 😁 Sitten on vielä se helvetti, jonne valtaosa päätyy, niin minne te sen paikan sijoittaisitte ?

• Anonyymi00004

ei tämä ole pallo maa seisoo lujasti alustallaan

• Anonyymi00005

Saat myös tehdä näitä turhia aloituksia joiden tekemisen näyt hyvin osaavan...

• Anonyymi00008

et pysty itse parempaan joten tyydy vain pitämään suus kiinni

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

et pysty itse parempaan joten tyydy vain pitämään suus kiinni

mene sinne seuroihisi ja pidä turpasi kiinni fariseus

• Anonyymi00006

Aloittaja pyytää uskoa väärältä taholta. Ei ihmisten lupaama usko ole pelastavaa uskoa ja armoa.

Aloittaja polvilleen sängyn viereen, kädet ristiin ja rukoilemaan armoa Jumalalta!

Tuo armo ei ole helposti ja kevytmielisesti vain otettavissa. Jumala "armahtaa, kenet armahtaa". Jumalattomia pelleilijöitä Hän ei armahda.

Eikä kannata silmät levällään teeskennellä säikähtänyttä. Niin makaa kuin on uskossaan itse pedannutkin. Kristuksen ristiä halveksinut ihminen itse kantaa vastuun teoistaan.

Älä kysy lupaa uskoa, sillä eivät ihmisten luvat ketään pelasta vaan Jumala, mikäli Itse näin haluaa. Hän saattaa myös sitoa ihmisen armonsa ulkopuolelle, joko ajaksi tai lopullisesti. Siten kuin Hän Itse päättää.

Hän On Herra, Herra Sebaot. ✝️ ✨

Jumalan kanssa ei pelleillä.

• Anonyymi00007

älä petaa vuodettasi helvettiin jos sattuu repsahtaa väärän tyypin kanssa sänkyyn taivas kutsun voi tulla kesken sänky hommien ei siinä tarvitse rukoilla armoa

• Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

älä petaa vuodettasi helvettiin jos sattuu repsahtaa väärän tyypin kanssa sänkyyn taivas kutsun voi tulla kesken sänky hommien ei siinä tarvitse rukoilla armoa

Uskovainen ei repsahtele sänkyihin väärien tyyppien kanssa. Luopumus on jo kohtalainen, jos noin tapahtuu.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Uskovainen ei repsahtele sänkyihin väärien tyyppien kanssa. Luopumus on jo kohtalainen, jos noin tapahtuu.

jotkut perustelee hyvää uskoaan et on liian heikko

• Anonyymi00010

Naurattaa nää lervojen käyttämät hokemat mut saat nyh tään kerran anteeks.

• Anonyymi00013

Me emme ole uskossamme esim. "huonoja, epäonnistuvia, epätäydellisiä, jne... ihmisiä" (kuten mm. helluntailaiset harhaopettavat). Olemme ihmisinä mitä täydellisimpiä: syntisiä.

Meistä ei itse ihmisinä koskaan tule tämän "parempia". Meidän on tajuttava koko langennut tilamme, ja kauhistuttava, järkytyttävä omasta itsestämme.

Niinkuin Paavalikin Roomalaiskirjeen 7. luvun lopussa sanoo: "minussa, minun Lihassani, ei asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän tekemiseen ei! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?!"

• Anonyymi00014

https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room.+7:1&rnd=1767703654920

Room. 7: 14-25
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Tämä ei tarkoita tahalliseen synnin tekoon heittäytymistä, vaan synnistään kauhistuneen ihmisen lohduttamista.

Room. 8: 1-14
        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Meidän ei pidä vähätellä syntisyyttämme vaan tajuta, että tilanne, pelastus omin voimin on meille mahdottomuus. Kadotus...!

MUTTA: Tässä kohdin astuu kuvaan Pelastajamme: Itse ihmiseksi tullut Jumalan Poika, Jeesus Kristus, jonka käteen ja ristiin me tartumme.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 7:1&rnd=1767703654920

Room. 7: 14-25
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Tämä ei tarkoita tahalliseen synnin tekoon heittäytymistä, vaan synnistään kauhistuneen ihmisen lohduttamista.

Room. 8: 1-14
        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Meidän ei pidä vähätellä syntisyyttämme vaan tajuta, että tilanne, pelastus omin voimin on meille mahdottomuus. Kadotus...!

MUTTA: Tässä kohdin astuu kuvaan Pelastajamme: Itse ihmiseksi tullut Jumalan Poika, Jeesus Kristus, jonka käteen ja ristiin me tartumme.

Meidän ei siis pelastuaksemme pidä yrittää puristaa itsestämme "hyviä tekoja", sillä ne kaikki, parhaimmillaankin, olisivat vain syntisen Lihamme omaa tuotosta, EIVÄTKÄ KELPAA JUMALALLE.

Jumalalle kelpaavat ainoastaan KRISTUKSEN TEOT, meissä.
        - Onko niitä?
        - Vai eikö ole?
        = asuuko Kristus minussa / sinussa, vai ei.

Meidän ei tarvitse muuta tehdä kuin suostua ja elää Jeesuksen Herruudessa, uudestisyntyneenä, uutena luomuksena. 🙂 🫠 🌱 Jeesus tekee meissä kaiken.

Elämme kuitenkin Lihamme tähden myös tässä kauhistuksessa, mitä itsessämme eli Lihassamme huomaamme. Jos ei tästä muuta iloa ja hyötyä ole, niin ainakin se muistuttaa mitä itsessämme todella olemme: pahantekijöitä, varkaita, murhaajia! Hyi olkoon! Olenko minä tuollainen??? Olen. Tuossa on totuus minusta, sinusta, meistä, heistä...

Synnintuntomme osoittaa meille totuuden tästäkin asiasta. Synnintunto on siis myös totuudentunto. Ihan hyvä asia. Ja suorastaan niskasta taluttaen vie, johtaa parannukseen: polvilleen Jumalan eteen, ja puhumaan totta. Ei sepustuksia ja selityksiä, vaan täysi totuus ja parannuksen mieli, rukous, että Kristus Pyhässä Hengessä, tässäkin asiassa lisää lahjavanhurskauttaisi minua.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Meidän ei siis pelastuaksemme pidä yrittää puristaa itsestämme "hyviä tekoja", sillä ne kaikki, parhaimmillaankin, olisivat vain syntisen Lihamme omaa tuotosta, EIVÄTKÄ KELPAA JUMALALLE.

Jumalalle kelpaavat ainoastaan KRISTUKSEN TEOT, meissä.
        - Onko niitä?
        - Vai eikö ole?
        = asuuko Kristus minussa / sinussa, vai ei.

Meidän ei tarvitse muuta tehdä kuin suostua ja elää Jeesuksen Herruudessa, uudestisyntyneenä, uutena luomuksena. 🙂 🫠 🌱 Jeesus tekee meissä kaiken.

Elämme kuitenkin Lihamme tähden myös tässä kauhistuksessa, mitä itsessämme eli Lihassamme huomaamme. Jos ei tästä muuta iloa ja hyötyä ole, niin ainakin se muistuttaa mitä itsessämme todella olemme: pahantekijöitä, varkaita, murhaajia! Hyi olkoon! Olenko minä tuollainen??? Olen. Tuossa on totuus minusta, sinusta, meistä, heistä...

Synnintuntomme osoittaa meille totuuden tästäkin asiasta. Synnintunto on siis myös totuudentunto. Ihan hyvä asia. Ja suorastaan niskasta taluttaen vie, johtaa parannukseen: polvilleen Jumalan eteen, ja puhumaan totta. Ei sepustuksia ja selityksiä, vaan täysi totuus ja parannuksen mieli, rukous, että Kristus Pyhässä Hengessä, tässäkin asiassa lisää lahjavanhurskauttaisi minua.

STLK, lahjavanhurskautuksesta:
        https://www.luterilainen.com/fi/lue/saarnoja/jeesus-täytti-kaiken-vanhurskauden

Tuolla hakusanalla (lahjavanhurskaus) löytyy guuglesta monenlaista selittäjää, mutta esim. mihinkään helluntaiseurakuntien eksyttäviin selityksiin ei pidä edes perehtyä. Heidän opeissaan on aina Lihan teot kavalasti ujutettu mukaan. (Lihanteot = langenneen ihmisen, S:tanan mieli ja tahto.)

Jumalan vanhurskautta ei saavuteta yhdelläkään ihmistahdon mukaisella lihanteolla, tämä kannattaa aina muistaa.

Guuglesta löytyy linkit myös luterilaisiin kirjoituksiin, kuten Päivämies sekä Lähetyshiippakunta (LHPK).

Lahjavanhurskautus:
        - Jeesus ristillä otti itsensä päälle meidän syntimme ja lahjoittaa meille uskon kautta Häneen oman, pyhän vanhurskautensa.

- "Hän on meidän syntimme ja me Hänen vanhurskautensa", jotenkin näin Luther tuon lyhyesti lausui.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

STLK, lahjavanhurskautuksesta:
        https://www.luterilainen.com/fi/lue/saarnoja/jeesus-täytti-kaiken-vanhurskauden

Tuolla hakusanalla (lahjavanhurskaus) löytyy guuglesta monenlaista selittäjää, mutta esim. mihinkään helluntaiseurakuntien eksyttäviin selityksiin ei pidä edes perehtyä. Heidän opeissaan on aina Lihan teot kavalasti ujutettu mukaan. (Lihanteot = langenneen ihmisen, S:tanan mieli ja tahto.)

Jumalan vanhurskautta ei saavuteta yhdelläkään ihmistahdon mukaisella lihanteolla, tämä kannattaa aina muistaa.

Guuglesta löytyy linkit myös luterilaisiin kirjoituksiin, kuten Päivämies sekä Lähetyshiippakunta (LHPK).

Lahjavanhurskautus:
        - Jeesus ristillä otti itsensä päälle meidän syntimme ja lahjoittaa meille uskon kautta Häneen oman, pyhän vanhurskautensa.

- "Hän on meidän syntimme ja me Hänen vanhurskautensa", jotenkin näin Luther tuon lyhyesti lausui.

Kotimaa-lehti:
        >>Kolme Martti Lutherin rukousta
        Mika Rantanen
        24.01.2021 19:50

1. En ole yksin
        Herra, ennen kuin minua vielä olikaan, jo ennen kuin elin ja pystyin mitään tekemään, sinä varjelit minua äidinruumiissa, otit minut ystävällisesti vastaan, pidit minusta sydämellistä huolta, suojelit elämääni ihmeellisellä tavalla.

Kuinka paljon enemmän annat hoivaasi nyt, sinä uskollinen ihmisten suojelija, kun olen syntynyt ihmiseksi, kun elän, kävelen, seison ja puuhailen ja tunnen sinut sanastasi, vaikka ihmissilmä näkeekin monet seikat toisin ja vanha Aatamini väittää että asiat ovat päinvastoin.

Mutta näyttäköön ja tuntukoon miltä vain, minä en palaa vanhoille jäljilleni enkä salli eksyttää itseäni, vaan pysyttelen sanassasi, että sinä olet minun Herrani äidinkohdusta saakka. Se sana ei muutu eikä petä.

Siihen minä luotan, herätä ja vahvista sillä uskoani, joka ei katso siihen mikä näkyy, vaan odottaa sitä mikä ei näy toivossa, kärsivällisesti.

Ole ylistetty, sinä Jumalani ja Herrani, iankaikkisesti.

”Sinä (Herra) olet minun tukeni syntymästäni saakka, sinä päästit minut äitini kohdusta; sinua minä alati ylistän.” Psalmi 71:6

2. Autuas vaihtokauppa
        Herra Jeesus Kristus, sinä olet minun vanhurskauteni ja minä olen sinun syntisi:
        Sinä olet ottanut kantaaksesi sen mikä on minun ja antanut minulle sen mikä on sinun.
        Sinä otit kantaaksesi sen mitä sinä itse et ollut ja olet antanut minulle mitä minä en ollut.

”Sen (Jeesuksen), joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.” 2 Kor. 5:21

3. Minkä varassa kestän
        Herra Kristus, minä pysyn sinussa ja riipun sinussa ja uskon sinuun, sillä sinä olet ainoa, jonka varassa se on mahdollista.

Tähän suuntaan pyrin, kymmenen käskyä pidän mielessä ja opettelen tekemään hyviä töitä.
        Mutta pääasiani olkoon, että pysyn kiinni sinussa, koska vain sinun kauttasi saan lahjaksi elämän.

”Sillä minun (Jeesuksen) Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä (Jeesus) herätän hänet viimeisenä päivänä.” Johannes 6:40<<

>>Rukouskirjasta ”Rukoilemme Lutherin kanssa tänään”, (Heute mit Luther beten), valikoima Martti Lutherin rukouksia Anna-Maija Raittilan (1928-2012) suomennoksina, SLEY-Kirjat, 1980.<<

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kotimaa-lehti:
        >>Kolme Martti Lutherin rukousta
        Mika Rantanen
        24.01.2021 19:50

1. En ole yksin
        Herra, ennen kuin minua vielä olikaan, jo ennen kuin elin ja pystyin mitään tekemään, sinä varjelit minua äidinruumiissa, otit minut ystävällisesti vastaan, pidit minusta sydämellistä huolta, suojelit elämääni ihmeellisellä tavalla.

Kuinka paljon enemmän annat hoivaasi nyt, sinä uskollinen ihmisten suojelija, kun olen syntynyt ihmiseksi, kun elän, kävelen, seison ja puuhailen ja tunnen sinut sanastasi, vaikka ihmissilmä näkeekin monet seikat toisin ja vanha Aatamini väittää että asiat ovat päinvastoin.

Mutta näyttäköön ja tuntukoon miltä vain, minä en palaa vanhoille jäljilleni enkä salli eksyttää itseäni, vaan pysyttelen sanassasi, että sinä olet minun Herrani äidinkohdusta saakka. Se sana ei muutu eikä petä.

Siihen minä luotan, herätä ja vahvista sillä uskoani, joka ei katso siihen mikä näkyy, vaan odottaa sitä mikä ei näy toivossa, kärsivällisesti.

Ole ylistetty, sinä Jumalani ja Herrani, iankaikkisesti.

”Sinä (Herra) olet minun tukeni syntymästäni saakka, sinä päästit minut äitini kohdusta; sinua minä alati ylistän.” Psalmi 71:6

2. Autuas vaihtokauppa
        Herra Jeesus Kristus, sinä olet minun vanhurskauteni ja minä olen sinun syntisi:
        Sinä olet ottanut kantaaksesi sen mikä on minun ja antanut minulle sen mikä on sinun.
        Sinä otit kantaaksesi sen mitä sinä itse et ollut ja olet antanut minulle mitä minä en ollut.

”Sen (Jeesuksen), joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.” 2 Kor. 5:21

3. Minkä varassa kestän
        Herra Kristus, minä pysyn sinussa ja riipun sinussa ja uskon sinuun, sillä sinä olet ainoa, jonka varassa se on mahdollista.

Tähän suuntaan pyrin, kymmenen käskyä pidän mielessä ja opettelen tekemään hyviä töitä.
        Mutta pääasiani olkoon, että pysyn kiinni sinussa, koska vain sinun kauttasi saan lahjaksi elämän.

”Sillä minun (Jeesuksen) Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä (Jeesus) herätän hänet viimeisenä päivänä.” Johannes 6:40<<

>>Rukouskirjasta ”Rukoilemme Lutherin kanssa tänään”, (Heute mit Luther beten), valikoima Martti Lutherin rukouksia Anna-Maija Raittilan (1928-2012) suomennoksina, SLEY-Kirjat, 1980.<<

Ei kuulosta täsmälleen Lutherilta,

Tämäkin hiukan kömpelö suomennos on A-M. Raittilan käsialaa. Hän onnistui aina "suomennoksissaan" ja uusissa sanoituksissaan karsimaan syvällisen hengen jopa vanhoista virsistäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      144
      3641
    2. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      72
      2206
    3. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      64
      1938
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      97
      1911
    5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1869
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      9
      1714
    7. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      17
      1581
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      79
      1564
    9. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      11
      1370
    10. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      125
      1353
    Aihe