Moottorisahojen ketjujen leveydet

Anonyymi-ap

Miksi sahoissa on eri leveyksiä ketju-urissa? 1,1mm - 1,5mm ja 1,3mm taitaa olla perinteisin? Minulla pikku Stihl leikkaa paljon paremmin 1,1mm ketjula kuin Stihlin omalla 1,3mm ketjulla.
Mitä hyötyjä niillä leveämmillä ketjuilla saadaan, kun ne on yleisempiä? Enemmän vaan kuormittuu.

20

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Miksi autoissa on eri leveyksiä renkaissa?

• Anonyymi00002

Isompi ketju heittää isompaa purua.

• Anonyymi00003

Pieni vaeltaa ja katkeaa

• Anonyymi00004

Ammattimiehellä yksykkönen laippa on äkkiä mutkalla ja karsinnassa heittää ketjun laipalta. Itsellä Shindaiwa 452s sahassa on 1,5 ketju ja sahanpuru on kuin hakkurin lastua.
      201 Stihlissä kokeilin 1,1mm terälaitetta ja hyvin upposi puuhun, mutta oikein oksaista kuusta karsiessa heitti herkästi ketjua laipalta, mitä ei koskaan käynyt omalla ykskolmosella ketjulla.

• Anonyymi00005

Jännittää mikä suuri kysymys on kyselyikäisillä on seuraavaksi mielessä ?

• Anonyymi00008

Jännittää koska saat lääkityksesi siihen tilaan että et tee näitä vajaaälyisiä möläytyksiä.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Jännittää koska saat lääkityksesi siihen tilaan että et tee näitä vajaaälyisiä möläytyksiä.

No sairashan tämä kaveri on ja ei tosiaan ole ammattilaiset saaneet annoksia kohdilleen, mutta jospa ajan kanssa.....?

• Anonyymi00012

Ei mahda sinullakaan kummoinen elämä olla? Nyt olisi ollut taas mahdollisuus aloittaa uusi vuosi puhtaalta pöydältä ja lopettaa tuo jonninjoutava hörhöily palstalla, mutta ei.

Jos joku keskustelu ei kiinnosta, niin itse en sellaiseen menisi kommentoimaankaan.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei mahda sinullakaan kummoinen elämä olla? Nyt olisi ollut taas mahdollisuus aloittaa uusi vuosi puhtaalta pöydältä ja lopettaa tuo jonninjoutava hörhöily palstalla, mutta ei.

Jos joku keskustelu ei kiinnosta, niin itse en sellaiseen menisi kommentoimaankaan.

Joten tämä keskustelu siis sinua kiinnostaa, mutta miksi kommenttisi ei pysy aiheessa?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Jännittää muuten vaan niin että kohta tulee jännäkakka.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jännittää muuten vaan niin että kohta tulee jännäkakka.

Ei sinuun läälitys enää auta.

• Anonyymi00006

1.3, 1.5, 1.6 saadaan koko runko kestämään käytännöllisiä hampaita.

1.3mm vetolenkillä on erikoisia ketjuja.

Toimii eikä ketjun hampaat kyykkää kun sahataan puita.

Isompi hampaiden ketju maksaa vähemmän kuin minihampainen koska minihampainen on harvinainen eikä sitä voi laittaa sahoisin joilla sahataan puuta ja käytetään tunnit hyödyksi tehtäessä valmista polttopuuta.

• Anonyymi00007

1.3, 1.5, 1.6 koko runko kestämään käytännöllisiä hampaita. 1.3mm vetolenkillä on erikokoisia hampaita.

Toimii eikä ketjun hampaat kyykkää kun sahataan. Ketjun hampaat riittävän isot.

• Anonyymi00009

Valmistustekniikat on kehittyneet kun 50 kuutioisiin laitetaan nykyään 1.3 ketjuja. Tehonkeston ja toimivuuden mukaan ne siis mitoitetaan. Pienemmät katkoo tehokkaasti mutta voi myös heittää ketjun tai tehdä mutkikkaita sahauksia.

• Anonyymi00010

Vetoura ei aina korreloi hampaan leveyteen

• Anonyymi00019

Jännäkakkaan ainakin korreloi kaikki jännä.

• Anonyymi00013

Nämä lukemat eivät ole ketjun leveyksiä vaan sen uran joka on laipassa ja jossa ketju liikkuu.

• Anonyymi00016

Ei vaan sen osan leveyksiä joka kulkee siinä urassa.

• Anonyymi00017

1,1mm ketju uran terälaite on ihan mukavan leikkaava sahailla sahapukilla, mutta karsinnassa tahtoo irrota ketju laipasta. En tiedä onko tuo Oregonin 1,1mm 14" terälaite huonompi kuin muut mutta 1,3mm 13" laippa pitää Stihliin vaihtaa kun perkaa ojan reunan pajukkoa ja karsii kuusia.

• Anonyymi00020

Mitta ei ole ketjun vaan sen vetouran leveys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      85
      6020
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      319
      5117
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      48
      2599
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1832
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      109
      1497
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1402
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe