Liki 20 vuotta sitten aloitin 50+ palstalla (keväällä "pääsenkin" jo 70+ palstalle) ja silloin palsta oli ulkoasultaan/tekniseltä toiminnaltaan aivan erilainen. Se oli hyvä ja toimiva. Pitkistäkin ketjuista oli helppo löytää ketjun keskellekin tulleet uudet kommentit.
Sittemmin palsta on nähnyt useammankin uudistuksen ja jokaisessa palsta on mennyt huonommaksi. Tämä nykyinen on umpisurkea. Vähääkään pidemmän ketjun seuraaminen on vaikeaa. Esimerkiksi tuo "Temutatko" ketju. Näkee, että on tullut uusi kommentti, mutta jos se onkin tullut jonnekkin ketjun keskelle, niin todella työlästä on löytää. Useasti tulee mieleen, että onko tässä enää mitään järkeä.
Hakutoiminnosta ei ole enää mitään iloa. Ennen muinoin sillä pystyi etsimään vanhoja kommenttejaan ja tietty muidenkin nimimerkkien kirjoituksia.
Sitten tuo anonyymiys on syvältä. Kyllä keskustelu olisi paljon mielekkäämpää, jos edes yhdessä ja samassa ketjussa kukin kommentoisi yhdellä tietyllä nimimerkillä. Ei täällä enää itsekään viitsi nimimerkkiä käyttää.
Mitä mieltä palstasta sen toiminnallisessa mielessä?
58
522
Vastaukset
- Anonyymi00001
Aiemmin kävin näillä ikäryhmät-palstoilla vain tosi harvoin, koska keskustelua ei pahemmin syntynyt, tai ainakin palsta vaikutti kovin hiljaiselta.
Anonyymiudessa on hyvät ja huonot puolensa. Jos rekisteröit nimimerkkisi ja sillä kirjoittelet, niin joku toisella tavalla ajatteleva tai muuten vain kiusaamishaluinen ottaa sinut silmätikukseen. Itse en halaja päästä ajojahdin kohteeksi. Toki, jos osaat kirjoittaa hyvin hyvin neutraalisti niin, ettet koskaan loukkaa ketään - silloin tuo rekisteröidyn nimimerkin käyttö toimii. Mutta kun keskuudessamme on loukkaantumisen ammattilaisia, niin anonyyminä voit kirjoittaa rauhallisemmin mielin - kun kukaan ei anonyymiä voi alkaa maalittaa.
Ennen oli tosiaan helpompaa vuosienkin takaisia vanhoja kirjoituksiaan kaivaa esiin. Nykyään se ei taida enää onnistua ollenkaan.- Anonyymi00016
"Ennen oli tosiaan helpompaa vuosienkin takaisia vanhoja kirjoituksiaan kaivaa esiin"
Onneksi ne ei kiinnosta kuin kirjoittajaa itseään. Anonyymi00016 kirjoitti:
"Ennen oli tosiaan helpompaa vuosienkin takaisia vanhoja kirjoituksiaan kaivaa esiin"
Onneksi ne ei kiinnosta kuin kirjoittajaa itseään.Kyllä saattoi jotain kiusaamishaluista kiinnostaa. Nosti esiin vuosien takaisia juttuja ja irroitti asiayhteyksistään tarkoitushakuisesti
- Anonyymi00002
Nojoo.
Aikoinaan käytössä oli "puurakenne". Siinä ketjun sisälle ikäänkuin "oksi" sivuketjuja. Siinä oli helppi seurata ja kommentoida keskelle pitempää ketjua. Isoin ongelma kai oli ketjut saattoivat tulla valtavan pitkiksi
Sitten sivustoa "kehitettiin"nykyisen kaltaiseksi. Yleisön pyynnöistä huolimatta.
Suurin parannus oli seriffeistä luopuminen. Eihän täällä moderointi toimi vvieläkään, mutta ei ole enää uskovaiset tekemässä mielipidesensuuria. Seriffisydeemi oli syvältä
Yleisesti suurin muutos lie käyttäjämäärien romahdus. Selkeetähän se tuli valtavasti kilpailua ihan facebookista alkaen. Aikanaan suomen suurin on nykyisin vaan yks pikkuinen huuhaaportaali muitten joukossa. Aika aanhan tämä oli "älymystöportaalinkin" maineessa, nykyisin yks netin tunnetuimmista kaatopaikoista :D
Joop, mullakin helmikuussa 2002 rekisteröity nikki tänne, en ole käyttänyt sitä kai johonkin kymmeneen vuoteen. Tuskin olemassa ehkä enää, olen unohtanut salasanatkin. Mua kun kuitenkin kiehtoo netissä anonyymiteetti. "Asiat riitelee, ei miehet," ei todellakaan pidä paikkaansa. Mutta on näinkin palstoilla oikeinkin reippaita tappeluksia :D
Eniten kai nyppii kun kaikki palstat nykyisin persujen öyhäystä täynnä. Joskus jotain muutakin ja sellaista yleisempää keskustelua kyllä seurailee. Mua kiinostaa ihmisten mielipiteet ja käsitykset adioista, niitten eri puolista. Toki , kyllähän täällä nykyisin pääsee hyvin käsitykseen petsujen ajjatusmaailmasta :(
Joopa, suoli 24 ei ehkä ole häävi pulinapoksi, mä kuitenkin niin tottunut käyttään tätä. Nykyisin tulee silmäiltyä useesti, harvemmin viittii kommentoida. Joskus kuitenkin.
=DW=- Anonyymi00003
Ja nykyisin ei ole tietokonetta.
Mun nakkisormilla kännyllä kirjoittaminen tahtoo typota, sori.
=DW=
Kelpaa mulle näihin tarpeisiin mitä on.
Se on kyl totta että aika hankalaa on seurata pitkien ketjujen vastailuja jos ne tulee muualle kuin ketjun loppuun. Lisäksi anomuumius tekee varsinaisesta keskustelusta melkein mahdotonta muiden kuin nimmarien kesken.
Milloinhan tuo muuttui et omassa profiilisivussa ei itsellekään näy omat kirjoitetut tekstit? Nehän näkyi aiemmin?
Siili25 kirjoitti:
Milloinhan tuo muuttui et omassa profiilisivussa ei itsellekään näy omat kirjoitetut tekstit? Nehän näkyi aiemmin?
Välilä näkyy, välillä ei. Tää palstan tekniikka on välillä vähän sekaisin.
MrWise kirjoitti:
Välilä näkyy, välillä ei. Tää palstan tekniikka on välillä vähän sekaisin.
Minulla ei ole näkynyt enää aikoihin. Eipä silti että niitä nyt sen kummemmin kaipaisin. Kiinnitti vaan huomion ja muutoinkin viestien laittamisessa ongelmaa siinä mielessä että kun olet lähettävinäsi näyttöön tulee teksti jokin meni nyt pieleen yritä hetken kuluttua uudelleen ja kuitenkin viesti näkyy kohta palstalla. Turhia samoja kirjoituksia sitten palstalla useaan kertaan.
Siili25 kirjoitti:
Heips, antaakohan tää laittaa kuvankaappaus linkin tänne: kokeilen.
https://prnt.sc/8zeC2rctglZa
Mutt sull on 40kpl aloituksia ja kommentteja ois 2178 kpl =)Mummunen kirjoitti:
Heips, antaakohan tää laittaa kuvankaappaus linkin tänne: kokeilen.
https://prnt.sc/8zeC2rctglZa
Mutt sull on 40kpl aloituksia ja kommentteja ois 2178 kpl =)No kiitti kyllä aukesi :).
Näen minäkin tuon mutta aiemmin näkyi myös omat kirjoitukset kaikki ja vielä siellä sai valita näkyykö ne vain itselle vai myös kaikille. Nyt ei näy mitään. Asiaa kyllä kuulemma selvittelemässä mutta kun tällaisen tiedon sain siitä on hirmu kauan. Ei sillä että omia tekstejäni kaipaisin ei siellä niin briljantteja asioita ole tullut kirjoitettua .- Anonyymi00013
Siili25 kirjoitti:
No kiitti kyllä aukesi :).
Näen minäkin tuon mutta aiemmin näkyi myös omat kirjoitukset kaikki ja vielä siellä sai valita näkyykö ne vain itselle vai myös kaikille. Nyt ei näy mitään. Asiaa kyllä kuulemma selvittelemässä mutta kun tällaisen tiedon sain siitä on hirmu kauan. Ei sillä että omia tekstejäni kaipaisin ei siellä niin briljantteja asioita ole tullut kirjoitettua .Nyt tarkistin niin ei minulle näykään tuo kuvakaappauksen sivu vaan oma profiilisivu jossa näkyy käytännössä vain tuo nimimerkkini.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Nyt tarkistin niin ei minulle näykään tuo kuvakaappauksen sivu vaan oma profiilisivu jossa näkyy käytännössä vain tuo nimimerkkini.
Siis tuo teksti minun. Kokeilin katsoa ilman rekisteröitymistä ja unohdin rekisteröityä uudelleen
Siili25 kirjoitti:
No kiitti kyllä aukesi :).
Näen minäkin tuon mutta aiemmin näkyi myös omat kirjoitukset kaikki ja vielä siellä sai valita näkyykö ne vain itselle vai myös kaikille. Nyt ei näy mitään. Asiaa kyllä kuulemma selvittelemässä mutta kun tällaisen tiedon sain siitä on hirmu kauan. Ei sillä että omia tekstejäni kaipaisin ei siellä niin briljantteja asioita ole tullut kirjoitettua .Noniin mull on vaihtoehto näytä muille käyttäjille - muttei muuta, Omia tekstejäni joudun hakemaan - jos niihin ei ole vastattu, enkä ole niitä tallentanut esim, kirjanmerkeiksi.
Haku toiminnot on ihan sieltä syvältä - näemmä. Ei näy mulle eikä muille!
Kiva kun laitoit tämän aloituksen. Mä tässä just mietin, millä perusteella täältä palstalta poistellaan noita kommentteja, onko siellä joku automaatti joka tiettyjen sanojen tai viestin pituuden perusteella poistelee, vai mikä syy on mahdollisesti, poistoon.
Samoin oon huomannut, että hakutoiminto ei todellakaan toimi.
Samaa ajatellut ns. uusien lisättyjen viestien lukemisen olevan hankalaa ja vaikeeta, ja joskus huomaa että se viesti minkä luuli tulleen ketjuun onkin jotenkin poistettu.
Näitä keskustelupalstoja ei pidetä "hyvänä" - miellyttävänä lukea, ihan kuin nuorisotermein - "ihansama" minne ja mitä kirjoittelette, minusta se kertoo palveluntarjoajan kiinnostuksesta tämän tyyppisen alustan järjestelmien hallinnasta.Just niin, palstalla on tekoälypohjainen automaattimoderointi, joka jollain logiikalla etsii kiellettyjä sanoja tai lauseita jotka tulkitsee kielletyiksi tjs, ja sen perusteella tekee aika summittaisia poistoja. Poistaa usein myös VPN:n kautta tulleet viestit.
Sitten on ihmismoderointia joka tarkistaa viestin jos joku "ilmoita" toiminnolla (oikeasta yläkulmasta) valittaa loukkaavasta sisällöstä tms.MrWise kirjoitti:
Just niin, palstalla on tekoälypohjainen automaattimoderointi, joka jollain logiikalla etsii kiellettyjä sanoja tai lauseita jotka tulkitsee kielletyiksi tjs, ja sen perusteella tekee aika summittaisia poistoja. Poistaa usein myös VPN:n kautta tulleet viestit.
Sitten on ihmismoderointia joka tarkistaa viestin jos joku "ilmoita" toiminnolla (oikeasta yläkulmasta) valittaa loukkaavasta sisällöstä tms.Tuo ilmoita- toiminto ei toimi tai sitten kynnys poistamiseen on todella korkea. Olen joskus myös pyytänyt poistoon jotain itse kirjoittamaani juttua mutta ei mitään vaikutusta.
Siili25 kirjoitti:
Tuo ilmoita- toiminto ei toimi tai sitten kynnys poistamiseen on todella korkea. Olen joskus myös pyytänyt poistoon jotain itse kirjoittamaani juttua mutta ei mitään vaikutusta.
Kynnys on korkea, koska sananvapauden nimissä voi melkein herjata.
MrWise kirjoitti:
Just niin, palstalla on tekoälypohjainen automaattimoderointi, joka jollain logiikalla etsii kiellettyjä sanoja tai lauseita jotka tulkitsee kielletyiksi tjs, ja sen perusteella tekee aika summittaisia poistoja. Poistaa usein myös VPN:n kautta tulleet viestit.
Sitten on ihmismoderointia joka tarkistaa viestin jos joku "ilmoita" toiminnolla (oikeasta yläkulmasta) valittaa loukkaavasta sisällöstä tms.No ainakin omista aloituksistani - kiinnostais tietää mitä sielt on välistä poistettu.
Toki s24n oikeus hallinnoida näitä mutt jää kuitenkin kiinnostamaan, millaisia ajatuksia siell on ollut, koska itse en ole yhtään viestiä pyytänyt poistettavaksi.Mummunen kirjoitti:
No ainakin omista aloituksistani - kiinnostais tietää mitä sielt on välistä poistettu.
Toki s24n oikeus hallinnoida näitä mutt jää kuitenkin kiinnostamaan, millaisia ajatuksia siell on ollut, koska itse en ole yhtään viestiä pyytänyt poistettavaksi.No jos se on se tekoäly joka poistelee, tuskin mistään saa tietoa mitä ja miksi on poistanut.
Jopa minun aina korrekteja viestejäni joskus poistuu...mutta kuten sanottua, jokin yksittäinen sanakin asiayhteydestä riippumatta voi johtaa automaattipoistoon.
- Anonyymi00006
Tämä toimii hyvin, mutta seuraavan ikäryhmän palstan on poliittiset maanikot pilanneet, sinne ei mahdu enää juuri muuta kuin poliittista jargonia ja samaa haukkumista.
- Anonyymi00007
Sinne on turha mitään aloitusta tehdä, maaninen poliittinen julistaminen haittaa ja estää normaalia keskustelua.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sinne on turha mitään aloitusta tehdä, maaninen poliittinen julistaminen haittaa ja estää normaalia keskustelua.
Poliittista vaahtoamista lukiessa tajuaa miten tärkeää on käydä äänestämässä. On siellä sellaisia poliittisia suuntauksia, että valtaan niitä ei saa päästää.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Poliittista vaahtoamista lukiessa tajuaa miten tärkeää on käydä äänestämässä. On siellä sellaisia poliittisia suuntauksia, että valtaan niitä ei saa päästää.
Totta, vaahtoavat sitä ainoaa oikeaa 'totuuttaan', niiden pakkomielle estää normaalin ajattelun ja toisten huomioonottamisen. Eri mieltä olevia leimataan rasisteiksi ja natseiksi.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Totta, vaahtoavat sitä ainoaa oikeaa 'totuuttaan', niiden pakkomielle estää normaalin ajattelun ja toisten huomioonottamisen. Eri mieltä olevia leimataan rasisteiksi ja natseiksi.
Ja vihervassareiksi ja punikeiksi.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei ole tuonkaltaista nimittelyä otsikoissa näkynyt.
Itse olen viihtynyt täällä 60+ palstalla sen mitä olen täällä aloituksia ja ketjuja lueskellut.
- Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
Persut onkin.
- Anonyymi00019
Anonyymi00010 kirjoitti:
Perusjen sanastoa.
- Anonyymi00020
Anonyymi00010 kirjoitti:
Persut on niin v***n tyhmiä. Niillä ei ole yhtään järkevää mielipidettä mistään.
Ainoa mihin ne pystyy on suoltaa vihervassaria ja kommaria suustaan. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Persut on niin v***n tyhmiä. Niillä ei ole yhtään järkevää mielipidettä mistään.
Ainoa mihin ne pystyy on suoltaa vihervassaria ja kommaria suustaan.Ja sinä suollat persua...samanlainen olet, kuin ne keitä haukut.
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ainoa mihin ne pystyy on suoltaa vihervassaria ja kommaria suustaan.Persuna ihminen on tyhmimmillään.
- Anonyymi00015
Olen jokseenkin samaa mieltä tuosta toimimattomuudesta ja taas täysin eri mieltä anonyymiteetistä. Sehän se pointti on, että mielipiteet ja kommentit keskustelevat keskenään. Ihan sama kuka se kirjoittaja on. Ja vaikka olisi rekistöitynytkin niin sinnehän voi laittaa mitä tietoja haluaa. Ei kai kukaan enää oikeita tietoja tällaisiin merkityksettömiin sivustoihin anna.
Kyllähän tuolla asetuksilla on merkitystä - sähköpostilla ja puhelinnumerolla esim. ??
muuten joutuu kirjoittamaan Anonyymisti.- Anonyymi00022
Mummunen kirjoitti:
Kyllähän tuolla asetuksilla on merkitystä - sähköpostilla ja puhelinnumerolla esim. ??
muuten joutuu kirjoittamaan Anonyymisti.Saa kirjoittaa anonyymisti, joka tällä palstalla on järkevää. Ja rekisteröitymiseen saa laittaa ihan minkä puhnumeron haluaa, samoin spostin - ei kai kukaan oikeita laita tämmöisiin?!
- Anonyymi00026
Ei ole kysekään rekisteröitymisestä vaan nimimerkistä.
Esimerkiksi jossain ketjussa kaksi henkilöä "kinastelee" useamman kommentin verran. Sellaisessa keskustelussa ei ole mitään järkeä, jos et tiedä, onko se vastaaja sama vai eri henkilö kuin edellisessä kommentissa.
Jos edes yhdessä ja samassa ketjussa laittaisi kommenttinsa loppuun nimimerkin, vaikka "koirankusettaja", niin keskustelussa olisi jotain järkeä. Ihmisethän asioista keskustelee, eikä mitkään tyhjät puhekuplat. Toisessa ketjussa voisi käyttää taas toista nimimerkkiä, jos pelkää, että muuten tulee liian "tutuksi". Ja ihan yhtä anonyyminä pysyt. Anonyymi00026 kirjoitti:
Esimerkiksi jossain ketjussa kaksi henkilöä "kinastelee" useamman kommentin verran. Sellaisessa keskustelussa ei ole mitään järkeä, jos et tiedä, onko se vastaaja sama vai eri henkilö kuin edellisessä kommentissa.
Jos edes yhdessä ja samassa ketjussa laittaisi kommenttinsa loppuun nimimerkin, vaikka "koirankusettaja", niin keskustelussa olisi jotain järkeä. Ihmisethän asioista keskustelee, eikä mitkään tyhjät puhekuplat. Toisessa ketjussa voisi käyttää taas toista nimimerkkiä, jos pelkää, että muuten tulee liian "tutuksi". Ja ihan yhtä anonyyminä pysyt.Kyllä, juuri noin on asia.
Siinäkin olet oikeassa että vakituinen nimmari voi lyödä jonkinlaisen "leiman" kirjoittajaan. Itse olen tehnyt havainnon että jos kirjoitan saman anomuumina, siihen saattaa useampi reagoida kuin jos kirjoitan saman tällä nykyisellä nimmarillani...
Miksi et muuten itse kirjoittanut viestäsi nimmarilla tai allekirjoituksella?- Anonyymi00027
MrWise kirjoitti:
Kyllä, juuri noin on asia.
Siinäkin olet oikeassa että vakituinen nimmari voi lyödä jonkinlaisen "leiman" kirjoittajaan. Itse olen tehnyt havainnon että jos kirjoitan saman anomuumina, siihen saattaa useampi reagoida kuin jos kirjoitan saman tällä nykyisellä nimmarillani...
Miksi et muuten itse kirjoittanut viestäsi nimmarilla tai allekirjoituksella?"Miksi et muuten itse kirjoittanut viestäsi nimmarilla tai allekirjoituksella?"
Siksi, kun muutamaa (positiivista) poikkeusta lukuunottamatta kaikki muutkin kirjoittavat ilman minkäänlaista nimimerkkiä. Rekisteröitymiseni jo purinkin, kun ajattelin lopettaa koko palstan käytön, kun juurikin pitkien ketjujen selailu alkoi kyllästyttämään.No, ei se sitten kokonaan loppunut, joskus tulee täällä käytyä. - Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Jos edes yhdessä ja samassa ketjussa laittaisi kommenttinsa loppuun nimimerkin, vaikka "koirankusettaja", niin keskustelussa olisi jotain järkeä. Ihmisethän asioista keskustelee, eikä mitkään tyhjät puhekuplat. Toisessa ketjussa voisi käyttää taas toista nimimerkkiä, jos pelkää, että muuten tulee liian "tutuksi". Ja ihan yhtä anonyyminä pysyt.Ihmiset keskustelee joo, mutta ennen kaikkea mielipiteet vaihtuvat; ihan sama kuka sen sanoo. Ja jos vastaa johonkin kommenttiin vaikkakin useamman kerran, on ihan sama kuka se vastaaja on. Minulle ainakin.
Ne jotka haluaa nimimerkin, ne sen voivat hankkia. Minulle ihan sama koska en noteeraa nimimerkkejä sen kummemmin.
En rekisteröidy mihinkään tällaisiin pilipalijuttuihin; miksi tarvitsisin nimimerkin? Anonyymi00028 kirjoitti:
Ihmiset keskustelee joo, mutta ennen kaikkea mielipiteet vaihtuvat; ihan sama kuka sen sanoo. Ja jos vastaa johonkin kommenttiin vaikkakin useamman kerran, on ihan sama kuka se vastaaja on. Minulle ainakin.
Ne jotka haluaa nimimerkin, ne sen voivat hankkia. Minulle ihan sama koska en noteeraa nimimerkkejä sen kummemmin.
En rekisteröidy mihinkään tällaisiin pilipalijuttuihin; miksi tarvitsisin nimimerkin?Et miksikään jos ajatustenvaihto onnistuu ilman nimimerkkiä. Siis useamman kuin yhden heiton verran
Anonyymi00026 kirjoitti:
Jos edes yhdessä ja samassa ketjussa laittaisi kommenttinsa loppuun nimimerkin, vaikka "koirankusettaja", niin keskustelussa olisi jotain järkeä. Ihmisethän asioista keskustelee, eikä mitkään tyhjät puhekuplat. Toisessa ketjussa voisi käyttää taas toista nimimerkkiä, jos pelkää, että muuten tulee liian "tutuksi". Ja ihan yhtä anonyyminä pysyt.Rekisteröimättömän nimimerkin siinäkin ketjussa voi ottaa ja kopioida kuka tahansa ja näin sekoittaa pakkaa. Kirjoittaa siis "sinuna".
Anonyymi00022 kirjoitti:
Saa kirjoittaa anonyymisti, joka tällä palstalla on järkevää. Ja rekisteröitymiseen saa laittaa ihan minkä puhnumeron haluaa, samoin spostin - ei kai kukaan oikeita laita tämmöisiin?!
Kyllä. Minullakin on Iines Ankka Ankkalinna ja päästävedetty Puh: no joka toivottavasti ei ole kenenkään todellisuudessa.
- Anonyymi00024
Persu kansanedustaja oli pyrkimässä uudelleen eduskuntaan ja oli laajalla puhekiertueella. Erään tilaisuuden jälkeen muuan kuulijoista tuli kiittelemään.
”Hieno puhe, herra kansanedustaja. Näinä neljänä vuotena olenkin kuullut teistä puhuttavan todella paljon…”
Poliitikko hätääntyi silminnähden.
”Mutta mitään ei voida todistaa!”- Anonyymi00029
Demarit, vihervassarit ja RKP:t kannattaa kärrätä Ahvenanmaalle. Näin säilyy sopu Suomessa.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Demarit, vihervassarit ja RKP:t kannattaa kärrätä Ahvenanmaalle. Näin säilyy sopu Suomessa.
Justjoo, onhan tuo nähty. Nykyhallitus on saanut Suomen sekasortoon, Suomen maine hyvinvointivaltiona ja tasavertaisuuden edelläkävijänä on muisto vain, ihmiset voivat huonosti jne.jne.
Täytyy elää isot laput silmillä jos vielä tuon ja nuo voi kieltää... - Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Entäs jos kärrättäisiin sinut ja muut persutollot Pohjoisnavalle; näin saataisiin Suomi nousuun?
- Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Justjoo, onhan tuo nähty. Nykyhallitus on saanut Suomen sekasortoon, Suomen maine hyvinvointivaltiona ja tasavertaisuuden edelläkävijänä on muisto vain, ihmiset voivat huonosti jne.jne.
Täytyy elää isot laput silmillä jos vielä tuon ja nuo voi kieltää..."Nykyhallitus on saanut Suomen sekasortoon."
Viime vuonna suomalaiset valitsivat itsensä jo 8:nen kerran peräkkäin maailman onnellisemmaksi maaksi. - Anonyymi00037
Anonyymi00034 kirjoitti:
"Nykyhallitus on saanut Suomen sekasortoon."
Viime vuonna suomalaiset valitsivat itsensä jo 8:nen kerran peräkkäin maailman onnellisemmaksi maaksi.Pelkkää valhetta.
- Anonyymi00038
Anonyymi00034 kirjoitti:
"Nykyhallitus on saanut Suomen sekasortoon."
Viime vuonna suomalaiset valitsivat itsensä jo 8:nen kerran peräkkäin maailman onnellisemmaksi maaksi.Sekin on edellisen hallituksen syytä, tai tässä tapauksessa ansio!
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Sekin on edellisen hallituksen syytä, tai tässä tapauksessa ansio!
Tai sitä edellisen hallituksen.
- Anonyymi00033
demari vihervassari ja valtiososialistiporukka kärrääntyvät venäläisten maahan
jossa ne saavat kaivaa venäläisten kanssa mineraaleja - Anonyymi00035
Itse käytän tietokoneen selainta. Voi hakea päivämäärän mukaan, kuten esim. tämän päivän päivämäärän mukaan 2026-01-08, niin löytyy sen päivän keskustelut.
- Anonyymi00036
"2026-01-10" haku löytää tietenkin sen päivän keskustelut.
- Anonyymi00040
Anonyymi00036 kirjoitti:
"2026-01-10" haku löytää tietenkin sen päivän keskustelut.
Ohje on ok.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit605665KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2183733Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182478Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222416Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91318Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT671094- 911086
- 1021069
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181052Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79985