Kahvipaketin säilyvyys on 12 kuukautta paketin tekstin mukaan. Ei kukaan juo 18 paketillista kahvia siinä ajassa vaikka olis perhettäkin. Mutta ahneuksissaan ostaa vaikka ei kaikkia joiskaan. Kun halvalla saa niin tyhmä ostaa niin paljon kuin napa ja maha sietää.
https://yle.fi/a/74-20202280?origin=rss
Miksi pitää ostaa älyttömästi jos halvalla saa?
41
270
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jotkut on vaan jotenkin panikoituvia, muistan kun korona-virus tuli silloin keväällä 6v sitten, jotkut alkas hamstraamaan vessapaperia! Se ei selvinnyt miksi...
- Anonyymi00038
Minullakin on koronaviruksen alussa ostettua LIDL Sinistä Wc paperia vielä 2 avaamatonta 10 rullan pakettia. Vuosi takaperin katsoin, hinta oli 2,5 kertainen siihen korona-aikaiseen hintaa.
Säilytys ei tuota tuskaa, on suuri talo josta on 5 lasta ollut yhtä aikaa ja nyt kaikki pois jo yli 30 vuotta. Ei kaduta osto.
- Anonyymi00002
Minä juon noin 42 pakettia kahvia vuodessa . Kotioloissa olen yksin , mitä nyt kaupassa käyn .
- Anonyymi00003
18 pakettia riittää minulle noin 18 viikoksi. Ostin 20. Säästin 80 euroa.
Pieneläkeläiselle hyvä diili.- Anonyymi00004
Lisäys: Ositn kahvit joulukuun alussa 2025. Kahvi oli pakattu marraskuussa 2025
ja viimeinen myyntipäivä on 19.5.2027. - Anonyymi00012
Anonyymi00004 kirjoitti:
Lisäys: Ositn kahvit joulukuun alussa 2025. Kahvi oli pakattu marraskuussa 2025
ja viimeinen myyntipäivä on 19.5.2027.Kahvissa ei ole viimeinen myyntipäivä vaan parasta ennen päiväys niinkuin muissakin kuivatuotteissa. Avaamaton paketti säilyy hyvin vielä tuon päiväyksen jälkeenkin ihan huoneenlämmössä ja vielä paremmin pakasteessa. Itse juuri sain loppuun paketin jossa parasta ennen päiväys oli joulukuulle 2023 ja mitään makueroa en aistinut tuoreemmalla päiväyksellä olevaan. Tuo -23 päiväyksellä oleva oli vahingossa jäänyt tuoreempien väliin hyllylle uusia järjestäessäni kun viimeksi tarjouksesta ostin. Keitän kahvia vain aamiaiselle mukillisen ja paketti kestää n. kuukauden ja käytän vain tummempi paahtoisia 3 - 5 paahtoasteella. Avatun paketin säilytän peltipurkissa jääkaapissa.
t. hiukan nuorempi palstavierailija
- Anonyymi00005
Tyhmää olisi olla käyttämättä tilaisuutta hyväkseen.
- Anonyymi00006
Aloittajaa ehkä harmittaa, kun ei itse tajunnut ostaa.
- Anonyymi00007
Ja ahne.
- Anonyymi00008
Viisaat osaavat ajatella taloudellisesti ja käyttää edullisia hintoja hyväkseen.
Kaksi pakettia yhden hinnalla oli tarjous, jota ei kannattanut vastustaa.
Hölmöähän se olisi ollut.
Harmittaa, kun en enempää ostanut kuin 20 pakettia. Säilyvyyttä kahvilla
on noin 1,5 vuotta päiväysten mukaan. - Anonyymi00009
Oli suosikkikahviani, Löfbergin Kharismaa, puoleen hintaan. Jippii !
- Anonyymi00010
18 paketillista voi hädin tuskin riittää joulukuusta vappuun asti,
kun vieraitakin joskus käy ja keittää täyspannullisen.- Anonyymi00020
Täytyy myös muistaa että kahvipakettien sisältökin on pienentynyt. Sehän on nykyisin vain 450 gr. En hamstraa kahvia, ostan kaksi pakettia silloin kun kahvi on tarjouksessa.
- Anonyymi00011
" Ei kukaan juo 18 paketillista kahvia siinä ajassa vaikka olis perhettäkin"
Asun yksin ja juon vain aamukahvin (2 mukillista), mutta ei minulle 18 pakettia vuodessa riitä. - Anonyymi00013
Tarkistin omia kahvejani ja totesin että laatukahvissa on maksimissaan 12 kuukauden parasta ennen päiväys. Ei tulis mieleenkään ostaa kahden vuoden varastoa jota ei kehtaa edes vieraille tarjota.
- Anonyymi00019
Paketeissa oli viimeinen myyntipäivä keväällä 2027.
- Anonyymi00014
Mistä kahvitarjouksesta te keskustelette? Missä on ollut, tai on edelleen, halpaa kahvia tarjouksessa?
Yksin asun, ja kahvia menee alun toista pakettia viikossa. Juon aamulla ja alkuillasta, 4 kupillista eli ison mukillisen. Kahvitarjoukset kiinnostavat, käytän aina hyväkseni.- Anonyymi00018
Useampaakin kahvia oli joulukuussa myynnissä lähes 50 prosenttia halvemmalla.
Ilmoituksissa ei lukenut, että se on tarjous, joka kestää tietyn ajan.
Ihmiset luulivat kai, että se on pysyvä hinnanalennus, mutta ei ollutkaan.
Hinnat palasivat ennalleen joulun jälkeen vai olisiko se ollut tammikuun alussa.
- Anonyymi00015
Anna sä muiden hamstrata jos heitä huvittaa. Et kai odota että maapallon väestö elää elämänsä sinun kriteeriesi mukaisesti?
- Anonyymi00016
Keskimäärin 52 pakettia vuodessa menee meidän kahden hengen taloudessa.
- Anonyymi00017
Ostin syksyn aikana kahvia jemmaan. Jouluksi tein lahjapaketteja joihin lisäsin kahvipaketteja. Ruokapakettejä joululahjaksi heille joilla jo kaikkea muuta on.
- Anonyymi00021
Normaali kahden hengen perhe käyttää 20 kiloa eli 40 pakettia kahvia viikossa
eli löysä mittari on se että
paketti kestää vähän yli viikon
älkää päivitelkö kahvin hintaa kilowattihintaa kerrostalossa kaukolämpöalueella ....
turhaa ajanhaaskausta vaan kehittäkää automaattisystemi jolla toimitte
paketti kestää vähän yli viikon
jos sänkölaksu on oleellisesti yli euron päivä jossain on vikaa (kun on kaukolämpö)
... ja tähän malliin- Anonyymi00023
Hyvin menee teilläkin. Meillä sentään nautitaan kahvista ja sitä menee keskimäärin saman verran päivässä. Meitä on kaksi henkeä joten kulutus on kovaa.
Vietämme viikonloput mökillä joten sähkölaskukin jää vain noin kolme ja puoli euroa viikossa kun ei kukaan ole kuluttamassa kotona mitään. Vuoden sähkölasku on paljon alle 50 euroa.Ja mökillä puulämmitys joten sähköä nolla wattia! Lämmityspuu saadaan omasta metsästä kun talonmies joka tekee pilkkeet saa palkakseen työstä muutaman kalikan omntuntonsa mukaan.
- Anonyymi00022
PvIRHe: .... pakettia kahvia VUODESSA
- Anonyymi00024
Juhla Mokka maksaa nyt 9.30 euroa paketti ja se on litkua.
Hankin joulukuun alussa aromikasta Kharismaa 4.95 euroa paketti.
Satsi riittää juhannukseen asti.- Anonyymi00025
K-kaupassa JuhlaMokka maksoipaketti maksoi 9.42 €.
Iloisena kävelin ohi. Hihhiii. Käytin joulukuun kahvialea hyväkseni.
Alle vitosen paketti. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
K-kaupassa JuhlaMokka maksoipaketti maksoi 9.42 €.
Iloisena kävelin ohi. Hihhiii. Käytin joulukuun kahvialea hyväkseni.
Alle vitosen paketti.On ihan järkevää hyödyntää tilaisuutta, jos jotain tavaraa, jota joka tapauksessa
tulee tarvitsemaan myydään huomattavan edullisesti.
- Anonyymi00026
Ehkä samasta syystä kuin suomalainen juo viinaa, jos se on ilmaista. Kaksin käsin kurkusta alas kaatamalla.
- Anonyymi00028
Tosi kaukaa haettua, ei ilmaisen viinan juomista voi verrata hyödyllisiin tarjouksiin.
- Anonyymi00036
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tosi kaukaa haettua, ei ilmaisen viinan juomista voi verrata hyödyllisiin tarjouksiin.
Jäikö sulta otsikko lukematta vai joko unohdit? Se on ihan yleisluontoinen, siinä ei eritellä hyötyjä ja / tai huveja.
- Anonyymi00029
Meidän suurperheessä menee paketti kahdessa päivässä. Laske kuule siitä.
- Anonyymi00030
Ostan sitten peräkärryllisen kun säilyvyys on todettu olevan vähintään 5 vuotta.
Köyhät ostakoon ahneuksissaan mitä voivat. Kun eivät voi tehdä mitä haluaisivat.- Anonyymi00031
Sorry, ei ole tarkoitus tölviä köyhiä mutta noinhan s e menee käytännössä.
- Anonyymi00033
Vaikka olisikin köyhä ei tarvitse olla tyhmä kuten sinä.
- Anonyymi00035
Voi raukka sinua, kun sinun pitää yrittää esittää rikasta maksamalla ylihintaa.
Pieni on itsetuntosi ja vähän järkeä.
- Anonyymi00032
Jos napa ja maha sietävät, niin hyvä on. Leo Jokela sanoi Komisario Palmu elokuvassa kahvinkeittäjälle: Neiti laittaa sitten 2 lusikallista kuppia kohden.
- Anonyymi00034
Muun muassa sen takia olen vaurastunut, että olen ostanut silloin,
kun tavara on edullista. On tyhmää maksaa liikaa.- Anonyymi00039
Ei ole tyhmää, kun on varaa.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei ole tyhmää, kun on varaa.
Sijoitan mieluummin itseeni kuin kauppiaaseen. Maksa sinä liikaa ihan vapaasti.
- Anonyymi00037
Se on sulovilen-syndrooma.
- Anonyymi00041
Aloitus on täyspölhön tekemä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit916094KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495515Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222747Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521031995Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071748- 1141611
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351453