"eikä hän ollut minun? yhdistynyt kaikissa elämän savelissä?
Missä on olento, joka minun tavallani tunsi hänet? mihin peiliin kerääntyivät tämän valon säteet kuin minuun? Eikö hän iloisesti säikähtänyt omaa ihanuuttaan havaitessaan itsensä ensi kerran vasta minun riemussani? Ah! missä on sydän, joka omani tavoin oli kaikkialla hänen lähellään, joka omani tavoin täyttyi hänet ja tuli hänen täyttämäkseen, joka oli olemassa ainoastaan häntä ympäroidäkseen kuin silmäripset ympäröidäkseen silmiä.
Olimme 'yksi' ainoa kukka, ja sielumme elivät sisäkkäin,kuten kukka kun se rakastaa ja kätkee herkän riemunsa suljettuun verhiöönsä".
ja sentään tämäkin
"Minun on uskoteltava itselleni, että hän eli muinaisina aikoina, ikään kuin tietäisin hänestä jotain vain kertomusten välityksellä, jottei hänen elävä kuvansa ottaisi minua tätsin valtoihinsa, niin että ihastus ja tuska tuhoavat minut; jotten kuolisi ilooni hänestä ja suruuni hänestä."
ja tämä
"Mitä ovat kaikki ihmisten vuosituhantiset teot ja ajatukset 'yhteen' rakkauden hetkeen verrattuna? Sehän on luonnossa onnistuneinta, jumalallisinta ja kauneinta! siihen kaikki elämän askelmat ja kynnykset johtavat. Sieltä tulemme, sinne menemme."
Eihän suomenkielessä edes ole osuvaa sanaa kuvaamaan sitä, kun rakastuu. Englanissa sanotaan "fell in love"putosi rakkauteen. Sinä hetkenähän tuntuu, että kaatuisi hitaasti pehmeään ruusupetiin. Sanotaanhan meillä toki myös "langeta loveen"..
En tainutkaan olla ihan hulleroinen, kas
Anonyymi-ap
3
200
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voi, miten kaunista. Sydämessä soittaa pieniä tiukuja ja linnut rakentavat pesää sirkutellen. Miten kaunista sainkaan näin unettomana lukea!
- Anonyymi00002
Ootko rakastunut saavuttamattomaan. Sellaisia ovat he, jotka tulevat hyvin toimeen itsensä ja ystäviensä kanssa. Eivät halua sitoutumisen taakkaa, haluavat olla rauhassa kaiken vapaa-aikansa.
- Anonyymi00003
Jaaha, pitäisikin jatkaa lukemista, nyt on koko päivä levätty. Jospa sitä sitten kahvia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948876
- 114718
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka523740Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1043106Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv952752Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t62528Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m121878- 441485
Golffarit kehityksen jarruna
Nyt kun yritetään saada kivitippua toimimaan niin golffarit iskee puukolla selkään joka asiassa. Majoituspalveluja maino131429Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos681322