Hector, Heikki Harma,

Hector on syntynyt, 1947. WanhaPapparainen jo! (isomies) :D

Hectorista löytyy Areenasta - kuunnelmasarja _____ https://areena.yle.fi/1-76512549
Nyt hänellä - taiteilijajuhlavuosi.
.. äkkiseltään jos pitäisi mainita muutama hectorin biisu:
niin... 1) kaikki tahtoo rakastaa 2) Akemakepera ja mä 3) lumi teki enkelin eteiseen ja pappi sai taas kahvia juodakseen 4) mandoliinimies 5) asvalttiprinssi mä oon

Monen moista hänestä tulee mieleen ,
Cumulus, - Mestarit lavalla - jne, ym.

15

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hector-Meiran laulu
      Hector-Norsunluutorni
      Hector-Ei maha mittään(työttömän arkiveisu)
      Hector-Epitaph(king crimson-coveri)
      Hector-Valtiaat
      Hectoe Eurooppa
      Hector-Mulla ei oo rahaa
      Hector-Juodaan viinaa

tarina liittyen juodaan viinaa -lauluun menikö niin että muistanko väärin että' onko hector itte sanonu sen tarinan menevän niin että teki ironialla noi sanat vai muistanks iha väärin?? Jossain youtubevideossa hän kyllä kertoo siitä laulusta jottain.

Hector-Eurooppa (noh nyt tarvitaan eurooppaa ei välttämättä rahaliittovaltiona vaan yhteisvoimin euroopan valtiot pitää tehä yhteistyötä Venäjää vasttaan että hector aikoinaan osasi hyvin ennakoida etukätteen tapahtumat ja kuvasi hyvin euroopan asioita tuossa biisissä kasarin alussa)

Hector-Epitaph(tarkkaa soittoa jossa hector ja bändinsä esittää king crimson coverin jossa tarkan soiton lisäksi huomio kiinnittyy kitaraan jossa kitaratyö on virkistävää ja kitaristi saa kitarastaan erikoisia äänejäkin)

Hector-Norsunluutorni(teksti näyttelee pääosaa jossa korkealta näkee viisaammin ikäänkuin että samanlaisen tekstin hieman on rustannut joskus joku muu taiteilija myös ja sävellys on oikeastaan yhtä hyvä kuin sanoitus että kappaleessa hector maalailee progemusan sävyjä )

Hector-Ei maha mittään(työttömän arkiveisu) jossa kappaleessa hector ottaa kantaa yhteiskunnan ikäviin piirteisiin jossa jotkut joutuu ongelmiin jos esim rakenteet on pielessä että enemmän kertonee yksilön ongelmista jotka johtaa työttömyyteen

Hector-Valtiaat(huikea sävellys tämä jossa kertoo ennakoivasti valtias-ihmisistä ja nykyään niitä on liikaa)

Hector-mulla ei oo rahaa (kertoo suhteesta rahaan jossa yksilö kokee ihmiselämän rahhaa tärkiämpänä ja hector on minusta tosi palijon oikiassa)

paras hector-levy on minulle hannikaisen baari. Myös hectorin progetyylinen levy hyvä mut en levyn nimee muista .Muisti tekkee joskus tepposet.

• Huomenta Suomi! - Heikki Harma, mtv3. aamutv. - klo9:35 (tai jotain sinnepäin) suorana! Odottelen innokkaana!

• Anonyymi00002
        Mummunen kirjoitti:

Huomenta Suomi! - Heikki Harma, mtv3. aamutv. - klo9:35 (tai jotain sinnepäin) suorana! Odottelen innokkaana!

myö en ehdi kahtua kun pitää mennä isän kanssa työreissulle. Varmaankin areenasta näkyy vai näkyykö areenasta uusintana? Mun telkkarilla ei pysty nauhoittamaan tuota harmi voi pahus sentään.

Niin legendaarinen on harma että tosi iso harmi kun männöö ohi minulta.

oot näköjjää sama mummunen jonka kanssa eilen juttelin tuolla ajanviete-palstalla.

Suomimusa on hyvää kun on monenlaista musaa Suomesa joka lähttöön että jokaiselle on omat lempparit. On räppiä, peruspoppia, suomirokkia, on paljon muutakin , jottain semmosta josta moni ei tiijä yhttään mittään kuten musa joka ei menesty myyntipuolella.

Tuttujen nimien lisäksi kuuntelen ihte myös paljon semmosta tuntemattomampaa musaa ja myös musaa jota moni vois pithää outona musana.

Klassista musaa tänä aamuna sillä aloitin aamun ja sitten suuntasin rokin parriin että rokkimusa vasta herätti mun hittaan ropan ja miälen oikein kunnolla. Klassinen musa toimii parhaiten jos halluu rauhoittua.

oon musan suhtteen kaikkiruokainen.

Hectorista puheenollen ; mulla on melkein kaikki hectorin studiolevyt ja yksi hectorin kokoelmakin löytyy. Eka tutustuminen hectoriin oli kasariluvulla (olin silloin tuolloin lapsi) kun hector esiintyi telekkarissa. En muista mikä biisi. Eka hevctor-ostos kun mammani osti kokoelma C-kasetin jossa oli eri suomalaisartistien esittämiä biisejä jolla kasetilla oli yksi hectorin biisi mut kasetti on ollut jo kauan aikaa hukassa. Varmaan vahingossa oli nakattu pois jonnekin.

Mun oma eka hector-ostos on eurooppa studiokiekko. Koska se on eka hector-ostos niin siihe liittyy myös eniten muistoja. Upea oranssikantinen levy jossa telkkarin kuva /olohuone jossa mies (olettaisin sen olevan heikki harma hectori) tuijottaa telkkaria eli levynkanteen on viitsitty panostaa jossa levynkansi kertoo enemmän kuin tuhat sannaa mistä levyllä on kyse eli eurooppa ja yhteiskunta&koko maailma universumi, pääosin eurooppa siis. Jatkuva tietotulva telkkarista voi myös uuvuttaa meitä ihmisiä. Oon koettanu olla katsomatta liikaa uutisia kun sielt tullee ikäviä uutisia.

hyvää päivänjatkoa sulle.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

myö en ehdi kahtua kun pitää mennä isän kanssa työreissulle. Varmaankin areenasta näkyy vai näkyykö areenasta uusintana? Mun telkkarilla ei pysty nauhoittamaan tuota harmi voi pahus sentään.

Niin legendaarinen on harma että tosi iso harmi kun männöö ohi minulta.

oot näköjjää sama mummunen jonka kanssa eilen juttelin tuolla ajanviete-palstalla.

Suomimusa on hyvää kun on monenlaista musaa Suomesa joka lähttöön että jokaiselle on omat lempparit. On räppiä, peruspoppia, suomirokkia, on paljon muutakin , jottain semmosta josta moni ei tiijä yhttään mittään kuten musa joka ei menesty myyntipuolella.

Tuttujen nimien lisäksi kuuntelen ihte myös paljon semmosta tuntemattomampaa musaa ja myös musaa jota moni vois pithää outona musana.

Klassista musaa tänä aamuna sillä aloitin aamun ja sitten suuntasin rokin parriin että rokkimusa vasta herätti mun hittaan ropan ja miälen oikein kunnolla. Klassinen musa toimii parhaiten jos halluu rauhoittua.

oon musan suhtteen kaikkiruokainen.

Hectorista puheenollen ; mulla on melkein kaikki hectorin studiolevyt ja yksi hectorin kokoelmakin löytyy. Eka tutustuminen hectoriin oli kasariluvulla (olin silloin tuolloin lapsi) kun hector esiintyi telekkarissa. En muista mikä biisi. Eka hevctor-ostos kun mammani osti kokoelma C-kasetin jossa oli eri suomalaisartistien esittämiä biisejä jolla kasetilla oli yksi hectorin biisi mut kasetti on ollut jo kauan aikaa hukassa. Varmaan vahingossa oli nakattu pois jonnekin.

Mun oma eka hector-ostos on eurooppa studiokiekko. Koska se on eka hector-ostos niin siihe liittyy myös eniten muistoja. Upea oranssikantinen levy jossa telkkarin kuva /olohuone jossa mies (olettaisin sen olevan heikki harma hectori) tuijottaa telkkaria eli levynkanteen on viitsitty panostaa jossa levynkansi kertoo enemmän kuin tuhat sannaa mistä levyllä on kyse eli eurooppa ja yhteiskunta&koko maailma universumi, pääosin eurooppa siis. Jatkuva tietotulva telkkarista voi myös uuvuttaa meitä ihmisiä. Oon koettanu olla katsomatta liikaa uutisia kun sielt tullee ikäviä uutisia.

hyvää päivänjatkoa sulle.

Kiitos samoin Sinulle !
        Mukavaa päivää!

• Anonyymi00003
        Mummunen kirjoitti:

Kiitos samoin Sinulle !
        Mukavaa päivää!

Mulla on ehkä ADHD eli jatkuvasti teen väärin asioita ja sanon väärin asioita niin huomasin nyt vasta jälkikätteen että viestissäni edellisessä sanoin väärin "en tarkoottanu oranssikantinen vaan punakantinen CD-levy"

ei olla tutkittu onko mul ADHD mut veljelläni ainakin on ja suvussa esiintyy niin ADHD;ta kuin hahmotushäiriöö (mulla on hahamotushäiriö ja äitilläni on myös) . Elämä meidän kanssa ei ole heleppoa koska lähimmäiset terveemmät lähimmäiset voi välillä hermostua kun koko ajan teemme mokia ja sanomme väärin asioita .ADHD -oireilujen takia rauhoittava musa toimii silloin hyvin kun on päällä ADHD-tyylisiä juttuja . Aivojen häiriötilasta on kyse ADHD;sta.

Kiva että oot ystävällinen immeinen = arvostan palijon sitä nykyajassa että ollaan hyviä toisillemme.

Maailma ei parane sotimalla ja muilla pahuuden jutuilla.

• Anonyymi00004
        Mummunen kirjoitti:

Kiitos samoin Sinulle !
        Mukavaa päivää!

En tiä onko viel ilmaantunut mut voi ilmetä (eri palstoilla kun kirjoottelen) mun outoja kirjoituksia koska mulla on ainaki hahmotushäiriö ja oon syntynyt lapsenmieliseksi. Oon tavallaan siis pikkulapsi vaik oon 43-vuotias. Lisäksi epäilen mulla olevan myös nämä seuraavat; ADHD, tai ainakin ADHD:n oireiluja ja se on varmaa että keskittymiskykyni on heikko vaikkei oiskaan sitä ADHD;ta tai ADHD-oireilua ja lisäksi epäilen myös mulla olevan lievä autismi /(asperger toiselta nimeltään) ja oon melko varmasti myös erityisherkkä koska koen asiat normaalia voimakkaammin (monet melut ja sun muut ahistaa välillä).

Lapsenmielisyyteni takia kirjoitusteni aiheet voi olla välillä utopistisen outoja.

Lisäksi paneudun asioihin lapsenomaisella innokkuuvella ja intohimolla josta kaikki eivät pijä eikä ymmärrä vaan oon saanut huomautuksia näilä palstoilla joiltaki koska ne ei jaksa mun kirjoituksia ja en aina panosta kielioppiin koska en jaksa kun mä en jaksa keskittyä jolloin tulee kirijoitusvirheitä sun muita väärinymmärtämisiäkin kun aivot ei jaksa keskittyä.

Tänä aamunakin en jaksanu tehdä asioita joista isä mulle valitti että poika hei voisitko tehdä asioita vähän enemmän mut mä en jaksa keskittyä moneen asiaan. Pääosin se on vain lepäilyä ja yritän harrastaa melekein joka päivä liikuntaa.

Musa on mulle henkireikä, vähän niinku kaikki kaikessa. Se etten ole kovin terve, ei ole minulle enää nykyään rasite vaan sinut itteni kanssa.

Omia pitkäaikaisia suosikkejani musan maailmassa ovat mm nämä;

CMX
        Juice leskinen
        Popeda
        Eva-Maria Houben
        Annea Locwood(sanon sukunimen joskus pohojalaisittain "lokvuutti")

tossa muutama suosikki

• Anonyymi00005
        Mummunen kirjoitti:

Kiitos samoin Sinulle !
        Mukavaa päivää!

on minulla myös lievä skitsofrenia johon on lääkkeet.

Hahmotushäiriö, skitsofrenia, kömpelyys myös todettu ja motorisia ongelmia. Skitsofrenia lievässä muodossa puhkes aikuisiällä pitkäaikaisen henkisen väkivallan seurauksesta kun mua kiusattihin kaikissa kouluissa yli 10 vuojen ajan jolloin mun maailma romahti ja sain erilaisia henkisiä ongelmia. Muun muassa olen estynyt mikä tarkoottaa sitä että estyneisyyden takia oon elämässäni sulkenu monia ovia koska en vain jaksa olla tekemisissä kenenkään kanssa ettei tuu kiusatuksi joudu kiusatuksi ja sillai niinku murheellinen , väsynyt, syvä masennus , joku semmonen juttu ja lisäksi traumat sain kiusaamisesta ja puhkesi myös paniikkihäiriö jonka takia oireet voi olla joskus niin hankalat että tulee erilaisia inhoittavia olotiloja joihin en vielä ainakaan ole tarvinut laitoshoitoa eikä ne kuulemma enää hoida laitoksissa paniikkihäiriöstä kärsiviä että nykyään nykyaikana tahtoo olla että ne säästää kaikesta että ei saa aina apuakaan.

• Anonyymi00006

Jäähyväiskiertue 2007, jäähyväiskiertue 2019, juhlakiertue 2026, jäähyväiskiertue 2029??, jäähyväiskiertue 2035??. Ois lopettanut 2007, onko tullut mitään uutta musiikkia tuon jälkeen?? Kuuluu samaan kastiin Pepe Wilbergin kanssa, satoja parempia artisteja jäänyt vähemmälle hypetykselle kuin nämä kaksi.

• Anonyymi00007

Eipä hectori palijoo oo tekeny musaa sitten ysärin jäläkheen mut ei tarvikaan sillä tärkeetä on kuitenni se että pysyny aktiivisena keikkarintamalla tietääkseni. Ja onhan sillä ikääkin niin paljon ettei välttämättä vanaha ihminen jaksa ennää.

Pepe kuin myös hector ansainneet kaiken hypen.on palijo myös musanimiä joita sais nosttaa enempi esille esim yhtye nimeltä Piirpauke . Gospel jeesusmusaa pitäs nostaa myös esille ja pelimusasäveltäjiä , elokuvamusantekijöitä ja mainosmusantekijöitä että jää liikaa muije jalakoihin.

Gospel musaan liittyy liikaa usein ennakkoluuloja.

• Anonyymi00008

hei tuun sannoon viälä ...kannattaa anthaa hieman armoa ja ymmärrystä artisteille ja bändeil koska kun ne ei välttämättä siksi oo niin aktiivisia kaikki sen takia koska kun ei ne keksi uusia ideoita eikä ne halua kierrättää samoja vanhoja ideoita joten ne tekeneet päätöksen olla tekemättä uutta musaa. Lisäksi ikä voi painaa kun toisille voi tulla erilaisia vaivoja.

kyl mulle riittää ne hectorin levyt mitä se on tekeny uransa aikana että hieno ura ja aktiivisuuttakin ollu vuosien 70,80 ja 90-luvun aikakausjaksoilla että silloin oli aktiivisuuskausi ja sen jälkeen ei niin aktiivinen levytysrintamalla mut kuten kerroin niin syitä on monia ja yksi syy voi olla ihan se ettei oo saanu uusia ideoita mieleensä.

Hectorin musatuotanto on aika suuri kuitenni. Siel on paljon kokoelmalevyjä esim . Jos kiinnostaa etsiä hänen diskografia niin googleta.

suurimman osan tuotannon biiseistään hän on itse säveltänyt. Tosin aika monissa biiseissä hän on ottanu vaikutteita aika paljon idoleiltaan. Niihän aika monet kuitenki tekkee.

• Anonyymi00009

hectori osas haistella eri vuoskymmenten tuulia..ovela... seitkytluvulla veti enempi folk-henkisempää juttua sillä olihan hän cumuluksessa myös jossa folk-jututja viljeltihin nii sitte aika luontevaasti soolonakin esitti folkkia pääosin seitkytluvulla koska kun kai hectorin omat suurimmat ihanteet on siellä alkujuurilla cumulus-musassa mut kertokaa jos oon väärässä.

80-luvulla hän muutti musagenrelajia aika selekeesti että siirtyyi popimpaan suuntaan kun kasariluvulla kaikkien musa oli lähinnä pop-maisempaa. Monet rokkaritkin siirtyi seitkytluvun rokista kasarirokkiin että loi uuven nahkansa ikäänkuin.

Hector myös teki kuten monet muut. Osasi kameleontin lailla muuntautua uuteen musamuoto-assuun. Se kertoo älykkyydestä että ossoo tehä näin.

• Anonyymi00010

Näkyykö hectorista uusintana toi kolomoskanavan haastattelu ?? Areenasta näkyykö?

• Anonyymi00011

siis tarkoitin huomenta Suomi-ohojelmaa että voiko sen katsoa tai näkyykö se uusintana tai että voiko sen kahtua esim yle areenasta? Maksaako se joutuuko siitä maksamaan sen katsomisesta ja joutuuko kirjautumaan sissään yle areenaan notta voi katsoa sen huomenta Suomen jossa hectori?

• Anonyymi00011 kirjoitti:

siis tarkoitin huomenta Suomi-ohojelmaa että voiko sen katsoa tai näkyykö se uusintana tai että voiko sen kahtua esim yle areenasta? Maksaako se joutuuko siitä maksamaan sen katsomisesta ja joutuuko kirjautumaan sissään yle areenaan notta voi katsoa sen huomenta Suomen jossa hectori?

Saatko ton seuraavan linkin auki:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hector-palasi-keikkareissulta-kotiin-ja-sai-musertavan-uutisen-viimeisimpana-esitetty-kappale-enteili-tulevaa/9281032

Siinä se haastattelu on varmaankin kokonaisuudestaan aamusta!

• Anonyymi00012
        Mummunen kirjoitti:

Saatko ton seuraavan linkin auki:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hector-palasi-keikkareissulta-kotiin-ja-sai-musertavan-uutisen-viimeisimpana-esitetty-kappale-enteili-tulevaa/9281032

Siinä se haastattelu on varmaankin kokonaisuudestaan aamusta!

kiitos linkistä mummunen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      169
      3171
    2. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      63
      1985
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      33
      1955
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      198
      1890
    5. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      26
      1870
    6. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      83
      1303
    7. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      91
      1245
    8. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1180
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      190
      1176
    10. Kadonnut Kajaanissa

Yllättävän hyvät kuvat poliisilla, luulisi löytyvän niiden perusteella?
      Kajaani
      24
      1137
    Aihe