Mitä tästä opimme? Emme paljoakaan koska on yleisesti tunnettu asia ettei Rombat yllä kunnon akkujen luokkaan. Sen sai Tekniikan Maailmakin todeta talvitestissä.
https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2026-dacia-bigster-saikahti-pakkasia-talviautovertailu-oli-katketa-heti-ensimmaiseen-testiin-video/
Rombatin akku hyytyi TM talvitestissä
21
308
Vastaukset
- Anonyymi00001
Missä akun merkki kerrotaan?
Oletko noin yksinäinen ja huomionkipeä? Mitä jos vaivautuisit ulos kammiostasi ja näkisit muitakin ihmisiä kuin hoitotätejä, voisit vaikka vapautua ja saisit valoisia ajatuksia päähäsi?- Anonyymi00002
Etkö tiedä että Dacioissa käytetään nimenomaan Rombatin akkuja. No, nyt tiedät.
- Anonyymi00003
Koska Varta olisi liian kallis akku romanian relluun!
- Anonyymi00017
Anonyymi00002 kirjoitti:
Etkö tiedä että Dacioissa käytetään nimenomaan Rombatin akkuja. No, nyt tiedät.
Onko noin, oletko ihan varma?
- Anonyymi00004
Vikakoodien luku kertoi, että jokaiselta ohjainlaitteelta oli tullut virheilmoitus. Auto ei pystynyt niitä itse nollaamaan, vaikka olikin jo lämmennyt. Vikakoodien nollaus ja testilenkin päätteeksi saimme hyviä uutisia, nyt auto toimii taas!
Ilmeisesti Toyotan viat on ominaisuuksia ja muiden viat todella ongelmallisia. - Anonyymi00005
Nyt kyllä Rombat-miehillä meni jauhot suuhun ja kahveet rinnuksille. Ei hyvä uutinen lainkaan ja tällä palstalla onkin jo tovin varoiteltu Rombatista.
- Anonyymi00006
Kyllä itse Erich Honecker kääntyisi haudassa jos kuulisi että jotkut tykkää Daciasta. Eihän sillä pärjää lapissa niin kyllähän se kertoo aika paljon Daciasta. Huhhuh. Silti näitä ostetaan Suomessa.
- Anonyymi00007
pakkanen+akku=epäsopivuus
Fysiikan lakeja ei voi muuttaa. - Anonyymi00008
Kun tuon artikkelin tulin lukeneeksi niin ongelmia oli testeissä ilmaantuneita mielin määrin eri automerkeillä Hybriidi autoissa ja eipä niillä takuulla ollut kaikilla autoilla sama akkumerkkikään . Vähä turhanpäiväinen rintakarvojen kohottelu jos ei tiedä tuon enempää tekniikasta. Lapin pakkaset pistää paljon hanttiin uutukaisille jotka tulevat testeihin kylmiin maihin. Tätä on jo nähty polttomoottoriautojenkin kanssa kun tulee uusia malleja ,sitten ne parin vuoden aikana jonkin verran kehitellään pakkasiin sopiviksi !!
- Anonyymi00009
Muonion koeajoradalla hiljaista vatsinkin sähköautojen osalta.
Liekö sielläkin siirrytty Rombat- akkuihin. Samoin dieselit missä
AdBlue pakoitettu käyttöön. - Anonyymi00010
Tää on just tätä itteään. Jengi täällä kilvan kehuu ja tosielämässä akku sippaa huolella ja auto hyytyy
- Anonyymi00013
Tää on just tätä itteään. Jengi täällä kilvan kehuu ja tosielämässä akku sippaa huolella ja auto hyytyy............. Kerroppa vähä itsestä ja kokemusvuosistasi niin pääsemme tarinoittesi totuuteen
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tää on just tätä itteään. Jengi täällä kilvan kehuu ja tosielämässä akku sippaa huolella ja auto hyytyy............. Kerroppa vähä itsestä ja kokemusvuosistasi niin pääsemme tarinoittesi totuuteen
No mutta mulla on kokemusta ja eritoten näkemystä autoista ja nyt on Tekniikan Maailmakin viisaampi!!!!
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
No mutta mulla on kokemusta ja eritoten näkemystä autoista ja nyt on Tekniikan Maailmakin viisaampi!!!!
No mutta mulla on kokemusta ja eritoten näkemystä autoista ja nyt on Tekniikan Maailmakin viisaampi!!!!..................Ei tuo kyllä sano sinusta mitään ????????????
- Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
No mutta mulla on kokemusta ja eritoten näkemystä autoista ja nyt on Tekniikan Maailmakin viisaampi!!!!..............No tuo kyllä kertoo jo sinusta kaiken jos sinun tietämyksesi pohjautuu Tekniikan maailman teksteihin ja ettei minkäänlaisesta kokemusta mistään. pitää koettaa lukea ja olla tietävinään. ...... Älä uskottele että tiedät autoista ja akuista mitään. Katsele vain kuvia Retu Kivisen pölkkytaksista....... HUOM: Tekniikan maailmassa kerran Olli Ojanen totesi että nämä V8 dieselit jotka niillä oli testissä niin V8 moottorin keksijä oli Amerikkalainen. Oikaisin tämän jutun ja mainitsin että kyllä testaajilla pitäis olla enemmän tietoa päässä ennen kuin rupeaa moottoritoimttajaksi ja sen että v8 ei ole Amerikkalaisten keksintö !!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
No mutta mulla on kokemusta ja eritoten näkemystä autoista ja nyt on Tekniikan Maailmakin viisaampi!!!!..................Ei tuo kyllä sano sinusta mitään ????????????
Mun kokemus + näkemys = nou nou Dacialle. Huoh.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
No mutta mulla on kokemusta ja eritoten näkemystä autoista ja nyt on Tekniikan Maailmakin viisaampi!!!!..............No tuo kyllä kertoo jo sinusta kaiken jos sinun tietämyksesi pohjautuu Tekniikan maailman teksteihin ja ettei minkäänlaisesta kokemusta mistään. pitää koettaa lukea ja olla tietävinään. ...... Älä uskottele että tiedät autoista ja akuista mitään. Katsele vain kuvia Retu Kivisen pölkkytaksista....... HUOM: Tekniikan maailmassa kerran Olli Ojanen totesi että nämä V8 dieselit jotka niillä oli testissä niin V8 moottorin keksijä oli Amerikkalainen. Oikaisin tämän jutun ja mainitsin että kyllä testaajilla pitäis olla enemmän tietoa päässä ennen kuin rupeaa moottoritoimttajaksi ja sen että v8 ei ole Amerikkalaisten keksintö !!!!!!!!!!!!!!
Jos tietämystään yrittää parantaa moottorilehteä lukemalla niin siihen kehitykseen en oikein usko ,jos nyt yksi auto hyytyy talvitestissä niin ne testit on juuri siksi että valmistajat pääsee muuttamaan tuotekehitystä talviajoon sopivaksi ,muuten tuotteet ei kehity. Palaan vielä noihin moottorilehtiin että muistan kun Citroen C5 farmaria testattiin olisko se hyvä kuormajuhdaksi jousituksen ansiosta niin tämä testaaja möläytti lopputuomion : SUOSITELLAAN VARAUKSIN KOSKA AUTO SAATTAA MUUTTUA VAARALLISKSI JOUSITUKSEN TAKIA JOS SE MUUTTAA ERILAISELLE JOUSITUKSELLE KOVEMMASSA VAUHDISSA KESKELLÄ KAARRETTA: Uskon että sekin lehti oli Tekniikan maailma. Kyllä Citroenin jousituksesta pitäis tietää vähän enemmän kuin alkaa latoa lehteen tuollaisia toilauksia. En ole pitkiin aikoihin ostanut Tekniikan maailmaa. Jos ostan jostain syystä sellaisia lehtiä niin silloin se on TUULILASI. Olin vuonna 1988 Peugeotin palveluksessa ja kun Moottorilehdissä moitittiin 405.n . tasaisella kaasulla ajaessa noin. viiden kympin vauhdissa voimistvaa nytkähtelyä. Silloin minä kyllä tiesin tuon vian mutta Suomalaisista ja Ruotsalaisista moottoritoimittajista vain yksi tiesi syyn .Hän oli Tuulilasin toimituksessa ja taisi nimi olla Tapio Ketonen, ,,,,Siis että lukekaahan Moottorilehtiä siellä ei kaikilla ole tietopuolta niin kuin toivoisi eikä heillä ole uutukais autojen ja akkujen pitkäikäisyydestäkään mitään kuvaa . Lykkyä tykö
- Anonyymi00011
Olen kuitenkin jo kohta 74 v. ja ostin ensimmäisen auton v 1970 ja olen ollut aktiivisesti autonkorjaus alalla pikku ikäni ja nyt eläke iässä harrastelen. Akkuja olen joutunut myymään ja ostamaan itsekkin melkoisia määriä. Joskus saattaa tulla esiin akun lyhyestä iästä epäilyksiä moniakin . Olen todennut sen ja nähnytkin että sillä matkalla kun akut lähtee tehtaalta niin matkan aikana akkujen liikuttelussa tapahtuu typeryyksiä . niitä kolistellaan ja tiputellaan ennen kuin ne saadaan hyllylle myytäväksi. Toinen seikka on vielä kuinka kauan se on täytettynä siellä hyllyllä ennen kuin se saadaan myydyksi. Kolmas seikka voi olla huono tuote. Olen myöskin varma että laatutestin ykkös laatu menee autotehtaille. Minun elinikänäni olen saanut omaa kokemusta neljästä parhaasta akusta . Ykkös sija = Optima yli 15v : kakkos sija Exide Maxima ( Kopioitu Optima ) 13v. : kolmas ja neljäs sija Varta,ja Rombat . Rombart oli ensiasennus akku 8v. ja Vartan ostin käytettyyn dieseli autoon ,ja se ksti 5v . jos se olis ollut uusi auto niin olis voinut kestää Romatin iän. Ei myöskään Pakkas akku ollut noitten paraitten joukoissa . Myös kun höpöttelette niistä Kiinan renkaista. Se oli luojan kiitos että ne tuli , ennen kun ostettiin renkaita niin säästösyistä sorruttiin pinnotettuihin paskoihin jotka ei edes ollut pyöreitä ja sinnikkäät renkaan myyjät näyttivät tasapainokpneen mittarista että vikaa ei ole mutta ei näytetty kuinka iso selkäheitto niissä on. Soikeankin renkaan saa tasapainoitettua mutta kun siinä on akselipaino päällä ja vähän nopeutta niin jo löytyy rattiin ja penkkeihin vipinää ja tärinää. . pinnoitetut renkaat ovat tuottaneet paljon remontteja autoihin ja halvat renkaat tulivat kalliiksi ja sokeaa rengasta ei voi ajaa edes loppuun . En ole vielä löytänyt huonoa Kiinalaista kesärengasta omissa autoissani ,talvirenkaista Kiinalaisista en tiedä mitään. nyt Kiina pitää hintataistalua kurissa ja myy renkaita joissa ei ole mädäntyneet rungot kuten pinnoitetuissa, jokainen Kiinanrengas näyttää selviävän pyöreydestä laadullisesti ja ,pienet painomäärät tasapainoituksessa. Pinnoitetut lasken roskatuotteisiin, Toinen huonoista on ollut minulla Maragoni ja kolmas Matador joskus aikaan . Totean vain että useimmat eivät täällä kirjoittele mitään kokemuksesta
- Anonyymi00012
Niin ja lisään vielä että minun Dacia MCV ,vm 2010 kesti lähelle 500000km mutta en saanut ajaaa rauhassa kun tuli yksi tohelo kylkeen parkkipaikalta . tarkoitus oli ajaa täyteen 500000km ja vielä pirusissaan myydä se TOIMIVANA autona
- Anonyymi00014
Akuista vielä että silloin kun oli Exide Classic ja Basik niin ne kestvät takuun yli mutta ei monellakaan päässyt kuin kahteen- kolmeen vuoteen. laittaisin sen ajan Pakkasakunkin tuohon kyytiin ja sehän oli vielä Suomalaistuotekkin. Onneksi Exidellä on jo parempiakin akkuja tarjolla !!
- Anonyymi00016
Minkä merkkinen akku Toyotissa nykyään on, niissä kuitenkin on eniten vikoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042066Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998