Rancing PriX

batzeba

Siis, syövätkö heposenne tätä kyseistä rehua? Hyviä/huonoja kokemuksia? Onko kallista? Voiko antaa tiineelle tammalle?

15

4252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vili

      Olen käyttänyt kyseistä rehua, ja kokenut sen hyväksi. Hevoset söivät mielellään, eikä tarvinnut erikseen antaa hivenaineita, kun siinä on kaikki. Itse en rehua turvottanut, annoin sellaisenaan, koska hevoseni söivät sen paremmin niin.. En koe että se olisi kallista, riippuu tietenkin paljonko syötät...

      • jolle

        hepalleni racing prixiä 2l päivä turvotettuna.. on hyväksi koettu syö mielellään :)


    • niinuliiiinnuuu

      ...no itse olin myös kuullut että ihan hyväksi on... hoitsuni saa sitä 1l päiväs turvotettuna... sopii joillekki ja joillekki ei... jos heppas ei liiku paljo ni ei sitä kyl kannata antaakka paljo....

    • Dude

      Toisilla on ollut, ja on tullut vaan erinomaisia kommenteja tästä ruuasta. Siinä on kaikki mitä polle travii, ja ei tarvii antaa kauraa! Kaura ei sis. kaikkia aineita mitä Prixit ja siksi halvempi/parempi vaihtoehto, kuin kaurat, vitamiinit, kivennäiset, melassit, leseet ym.. yhteensä!

      • jon

        Onko kalliimpaa ruokkia Prixillä entä kuin kauralla, vitamiineilla ja kivennäisillä erikseen?


      • ponisti

        kuinka paljon prixit maksaa yleensä noin suurin piirtein? entä kuinka paljon suurin piirtein menee rahaa keskikokoisen ponin ruokiin kuukaudesa???


      • hinta
        ponisti kirjoitti:

        kuinka paljon prixit maksaa yleensä noin suurin piirtein? entä kuinka paljon suurin piirtein menee rahaa keskikokoisen ponin ruokiin kuukaudesa???

        on ainakin täällä pohjanmaalla n 12-13€. Yksi säkki kestää ponillasi suhteellisen kauan, sillä se ei tarvitse kauraa/prixiä tms. paljon ellei kyse ole kovassa valmennuksessa olevasta ponista.


      • ponisti
        hinta kirjoitti:

        on ainakin täällä pohjanmaalla n 12-13€. Yksi säkki kestää ponillasi suhteellisen kauan, sillä se ei tarvitse kauraa/prixiä tms. paljon ellei kyse ole kovassa valmennuksessa olevasta ponista.

        juu kiitos neuvoista! eli jos hevonen syö prixiä niin se ei tarvii kauraa yms.?


      • jon
        ponisti kirjoitti:

        juu kiitos neuvoista! eli jos hevonen syö prixiä niin se ei tarvii kauraa yms.?

        On siis olemassa sellaisia rehuja joiden lisäsi ei tarvitse syöttää muuta kuin heinää ja vettä, mutta myös sellaisia joita syötetään kauran ohella.


      • jon
        hinta kirjoitti:

        on ainakin täällä pohjanmaalla n 12-13€. Yksi säkki kestää ponillasi suhteellisen kauan, sillä se ei tarvitse kauraa/prixiä tms. paljon ellei kyse ole kovassa valmennuksessa olevasta ponista.

        Elikkä paljonko painaa tuo rehupussi/12-13e? Itse ajattelin tuota vaihtoehtoa että syöttää prixiä ja kauraa (puolet ja puolet taisi olla ohje) Että riittääkö kevyessä olevalle suokille tms 1-2kg kauraa 1-2kg prixiä päivässä? Vai olenko käsittänyt tämän prixin käytön väärin..


      • ;;;
        jon kirjoitti:

        Elikkä paljonko painaa tuo rehupussi/12-13e? Itse ajattelin tuota vaihtoehtoa että syöttää prixiä ja kauraa (puolet ja puolet taisi olla ohje) Että riittääkö kevyessä olevalle suokille tms 1-2kg kauraa 1-2kg prixiä päivässä? Vai olenko käsittänyt tämän prixin käytön väärin..

        Vuosia ja hyväksi todennut. Mitä ihmettä puhuit kiloista (kg) Voit antaa kevyessä liikuttelussa olevalle hevoselle/ ponille vain joko Prixiä tai kauraa, koska en antaisi sitä kuin korkeintaan 1-3 LITRAA päivässä!! Prix muutoin ei kuumenna hevostasi, mutta ylisyöttäminen saattaa laukaista esim. kaviokuumeen.Ravihevoset saavat sitä esim 6 LITRAA/ PVÄ. Se muutoin sisältää myös ohraa. Äläkä missään nimessä aloita kuin 2 DESILITRAN ANNOLLA ALKUUN JA SITÄ ANNOSTa PIKKU HILJAA LISÄTEN!!!


      • hepasta haaveileva
        jon kirjoitti:

        Onko kalliimpaa ruokkia Prixillä entä kuin kauralla, vitamiineilla ja kivennäisillä erikseen?

        Eli jos antais hepalle kauran sijasta prixiä tarviiko ostaa suolakivee?


      • racing prix
        ;;; kirjoitti:

        Vuosia ja hyväksi todennut. Mitä ihmettä puhuit kiloista (kg) Voit antaa kevyessä liikuttelussa olevalle hevoselle/ ponille vain joko Prixiä tai kauraa, koska en antaisi sitä kuin korkeintaan 1-3 LITRAA päivässä!! Prix muutoin ei kuumenna hevostasi, mutta ylisyöttäminen saattaa laukaista esim. kaviokuumeen.Ravihevoset saavat sitä esim 6 LITRAA/ PVÄ. Se muutoin sisältää myös ohraa. Äläkä missään nimessä aloita kuin 2 DESILITRAN ANNOLLA ALKUUN JA SITÄ ANNOSTa PIKKU HILJAA LISÄTEN!!!

        prixiä suunnilleen sama määrä kuin jos antaisi kauraa..?

        kiinnostaisi kokeilla tuota prixiä, kun siinä on kuitenkin melko hyvin kaikki hevoselle tarvittavat kivennäiset ja muut. olisi helpompaa kun ei erikseen tarvitse sekoitella, vaan samasta pussista kaikki :>

        eli jos poni saa n. 1/pv kauraa niin vaihtoehtoisesti voisi antaa prixiä n. 1l/pv ?

        vai onko erillainen annostelu?


    • lisäksi

      Jos oikein muistan, niin racing prix sisältää 40% kauraa, eli ei missään nimessä enää kauraa sen lisäksi. Meillä ainakin prix heinä suola vesi riittää mainiosti hevosen tarpeisiin. Tietysti lisäksi herkkuja (porkkana, leipä...)

      • Kokenut

        Vaikka niin väitetään että prixissä on kaikki mitä hevonen tarvitsee niin ottakaa huomioon se kuinka paljon sitä täytyy syöttää että se kattaa kaiken sen mitä hevonen tarvitsee.

        Itse olen syöttänyt vuoden prixiä ja todennut sen hyväksi (en turvota,parempi syljenerityksen kannalta) mutta kuumalle ravurille 4-5l (jos en väärin muista) niin tahto olla varsinkin vapaa päivinä liikaa joten olen syöttänyt aina myös kilparehua 150-200g jotta voisin olla varma siitä, että hevoseni saa kaikki mitä vitamiinit tarvitsee.

        Prixi sopii hyvin myös kantaville/imettäville tammoille mutta kannattaa syöttää samalla myös Proteiinia, että tamma sekä varsa saa tarpeeksi valkuaista. Ohjeet pussin kylessä.

        Muistakaa että pari desiä prixiä ei ole sama asia kuin pari desiä kivennäistä. Olen tavannut ihmisiä jotka luuölivat myös näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe