Nettiuutinen varoittaa talviautoilijaa: https://www.is.fi/autot/art-2000011739230.html
Itse varoitan lisäksi äskeisestä huomiosta: Tuntui pari päivää siltä, että alla olisikin kesärenkaat eikä vasta 39 vuotiaat Michelinit, joissa kulutuspintaa lähes uuden verran ja täysi nastoitus (yli 100 nastaa kaikissa). Moottorissa yllättävän paljon voimaa, kun pienikin kaasun painallus sai renkaat pyörimään tyhjää! Liukasta tuntui keli olevan ja liikennevaloissa kiihtyvyys melkein olematonta. Kurkistus renkaisiin selvitti syyn: Kaikki kuvioitten välit olivat kukkuroillaan täynnä jäätä! Vain vähän sieltä täältä jään läpi ylsi joitakin nastoja.
Tämä oli ensimmäinen tällainen havainto minulla 54 vuoden autoilu-urani aikana.
Saattaa olla muillakin syytä kurkata, miltä oman auton renkaat näyttävät.
Onko muissa renkaissa ilmennyt vastaavaa ja jos, niin renkaan merkki ja malli kiinnostaisi.
Ja nämähän olivat siis 39 v vanhat Michelinit, tarkempaa mallimerkintää en nyt viitsi lähteä katsomaan. Olleet jollakin hyvässä varastossa uudesta reilusti yli 30 v ja sitten kirpputorille ja minulle.
Rengasyllätys
9
128
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi kirjoittelet typeriä satuja?
- Anonyymi00003
Tule itse Ouluun katsomaan niitä renkaita. Lähemmän osoitteen ilmoitan sinulle kuhan annat numerosi.
- Anonyymi00002
Aja yli 10 km/h ja katso irtosiko jää.
- Anonyymi00004
Kaupunkiliikenteen nopeuksilla ei ole irronnut. Kunhan sellaista asiaa ilmenee, että pääsen ajamaan 80 km/h, niin katsotaan sitten.
Koskaan aiemmin kuluneen 54 vuoden aikana ei ole minulla mokomaa tullut esiin. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kaupunkiliikenteen nopeuksilla ei ole irronnut. Kunhan sellaista asiaa ilmenee, että pääsen ajamaan 80 km/h, niin katsotaan sitten.
Koskaan aiemmin kuluneen 54 vuoden aikana ei ole minulla mokomaa tullut esiin.Mene hoitoon.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mene hoitoon.
Eipä näy auttaneen sinuakaan...!
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Eipä näy auttaneen sinuakaan...!
Toivottavasti auttaisi sinua.
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Koskaan aiemmin kuluneen 54 vuoden aikana ei ole minulla mokomaa tullut esiin.Ei jää kerry renkaan kuvioon, se lähtee sieltä välittömästi pois kun auto lähtee liikkeelle.
Se olikin melkoinen rengas jos kertyisi. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei jää kerry renkaan kuvioon, se lähtee sieltä välittömästi pois kun auto lähtee liikkeelle.
Se olikin melkoinen rengas jos kertyisi.Lapsen tieto, naisen muisti. Ei partasuun urohon.
Totesi jo waka wanha Wäinämöinen. Ja laski laulellen vesiä, ilomiellä lainehia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23548Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a1033455"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin983045Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭762963IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-612723Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.962531Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.172222Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa452016Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma191939Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä261544