Ystävänpäivä on 14.2. ja siihen on vielä aikaa. Mutta koska posti kulkee nykyään hitaasti ja osoitetietoja joutuu etsimään sieltä täältä. Niin näin jo hyvissä ajoin muistutan, että siinä on yksi mahdollisuus muistaa vaikka niitä unhoon jääneitä ystäviä, joita ei ole vuosiin tavannut eikä muistanut.
https://www.youtube.com/watch?v=W6O0wC8Bg8w
Laitan itse muutamia ystävänpäiväkortteja kauempana asuville ystäville. Osa ystävistä saa ystävänpäivätoivotukset tekstiviestillä.
Laitatko ystävänpäiväkortteja?
13
130
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ystävä sanaa käytetään väärin. Oikeita ystäviä on harvassa, monilla ei ole ensimmäistäkään. Kaiken maailman ystävänpäiväkortit on niin tekopyhää hömppää vailla merkitystä. Itsellä on vain yksi ja ystävyytemme ei mitään kortteja kaipaa.
Posti tosin kulkee ihan kiitettävän nopeasti. Kaukana maaseudulla asuvana olen paljolti verkkokaupan varassa ja pari kolme päivää, niin paketti on tullut.- Anonyymi00004
Täytyy aina ihmetellä näitä "ystävä sanaa käytetään väärin" -kommentteja, joita joku muka-tietävä laukoo
Kuka käyttää ja miksi sinun mielestäsi väärin?
Jokainen määrittelee ystävä sanalle omista lähtökohdistaan sen merkityksen, niin kuin kaikille muillekin sanoille. Ei varmasti ole yhtään sanaa, jonka merkitys olisi jokaisella samanlainen ja jokainen käsittäisi sen priulleen samalla lailla. Luulisi tähän ikään mennessä tuon jo olevan suhteellisen selkeää!! - Anonyymi00010
Tuttava ja ystävä on eri asia.
Kylläpäs nykyään paperiset ystävänpäiväkortit on jääneet samoin kuin joulukortitkin . Tekstiviesteinä sen sijaan tulee lähetettyä mitä lähetän. Tai wa:ssa.
Laitan heille joiden kanssa olen ylipäätään muutoinkin tekemisissä ja sitten muutama joiden kanssa satunnaisemmin. Ns ystävyys ja yhteydenpito säilyy vaikka ei olisi oltu sen kummemmin tekemisissä. Jatketaan aina siitä mihin jäätiin.
Minusta muistaminen on kiva tapa ilahduttaa ja tuoda iloa päivään. Positiivisuutta ja hymyäkin parhaassa tapauksessa jopa naurua jos nauruhermoon kolahtaa :).
Kyllä tämä maailma tarjoaa harmautta ja joskus murhettakin niin ilonpisarat on enemmänkin kuin tervetulleita.
Ystävät vähenee iän myötä. Toiset jäävät kelkasta ja harvoin varsinaisia uusia ystäviä tässä iässä enää tuleekaan. Siksi pitää pitää kiinni heistä joita vielä on.- Anonyymi00002
Lähetän vanhalle entiselle työkaverilleni toiselle puolelle maata kortin. Pitääkin muistaa kaupasta katsoa joku kaunis tai hauska kortti.
Laitan kortin menemään myös Pääsiäiseksi, nimipäiväksi, ja Jouluksi, joskus olen laittanut syksykortinkin.
Hän lähettää myös minulle, käsialansa jo vapisevaa mutta vielä on kortti tullut tännekin. - Anonyymi00003
Joulukortit ainoat mitä lähetän ja niistäkin vuosi vuodelta vähentynyt kun joku poistuu listalta
- Anonyymi00005
En lähetä, kyseessähän on Valntine's day eli sydämen valitun päivä, joka SUomessa on saanut ystävänpäivä merkityksen.
Ystäviä minulla on ja itse asiassa yhden ystäväporukan kanssa käymme aina iltaa istumassa juuri Ystävänpäivänä. Mä voisin nyt lähettääkin - ihan vain protestin omaisesti, kun kaikki on nykyään niin kauhian virtuaalia ja sähköistä =) niinku ihan piiirrruuttaan =)
Joulukortitkin sain postiin ajallaan, luulisin että kaikki ovat menneet perille, laitoin siinä Postin punaisessa kuoressa.
Kaunis idea Ystävänpäivä - kortti!- Anonyymi00007
Se on yllättävää ja mukavaa kun postissa tulee ihan fyysinen kortti. Harvinaista nykypäivänä.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Se on yllättävää ja mukavaa kun postissa tulee ihan fyysinen kortti. Harvinaista nykypäivänä.
Mulla oli ennen vanhaan oikeita kirjeenvaihtokavereita. Oli mukavaa kun postin mukana sai oikean kirjeen :).
- Anonyymi00006
En ole koskaan laittanut, laitan tekstiviestin jos alkaa tuntuun et pitää osallistua hömpötykseen....
- Anonyymi00008
Laitan ystäväpiirilleni synttäri- ja joulukortit kirjeineen. En muistele heitä erikseen ystävänpäivänä. Tänä vuonna ystävänpäivä osuu lauantaiksi ja sunnuntaina15.2 on jo laskiaissunnuntai. Huh, kun tuo aika rientää.
- Anonyymi00009
Totta, tuntuu et aika suhahtaa täysillä, päivät menee yhtäkkiä iltaan, äsken oli perjantai, ja huomenna on taas perjantai, joulukin jo kaukana, päivät on paljon pitempiä, ja se on myönteistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695900Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1181395- 121231
- 1831064
- 59887