Vinkataan nyt vaihteeksi hieman lättymaahankin..!

20

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä pallopäille ihmeteltävää! Kaarevuus kun loistaa poissaolollaan ilmapallon leijaillessa litteänmaailmamme yläpuolella.

      • Anonyymi00001

        MITÄ!!!

        Tuo videohan oli kuvattu ilman kalansilmälinssiä!!!

        EI NIIN saa tehdä!!!


      • Anonyymi00004

        Ilmapallo nyt ei vaan pääse tarpeeksi korkealle että se kaarevuus näkyisi selvästi.

        Mietis se mittakaava.

        Pallon ympärys on luokkaa 400000 kilsaa, joku kymmenen kilsaa ei vaan riitä siihen että kaarta näkisi. Korkeutta pitää ottaa lisää.

        Toistatte samaa asiaa vuodesta toiseen vaikka jo muinaisista ajoista asti on kerrottu se että korkeuden pitää lähestyä 100 kilsaa jotta kaarevuuden näkee selvemmin.


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ilmapallo nyt ei vaan pääse tarpeeksi korkealle että se kaarevuus näkyisi selvästi.

        Mietis se mittakaava.

        Pallon ympärys on luokkaa 400000 kilsaa, joku kymmenen kilsaa ei vaan riitä siihen että kaarta näkisi. Korkeutta pitää ottaa lisää.

        Toistatte samaa asiaa vuodesta toiseen vaikka jo muinaisista ajoista asti on kerrottu se että korkeuden pitää lähestyä 100 kilsaa jotta kaarevuuden näkee selvemmin.

        Ei tuossa ole sataa kilsaa, eihän vain:

        https://www.youtube.com/watch?v=Hz2F_S3Tl0Y


      • Anonyymi00009

      • Anonyymi00015
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ilmapallo nyt ei vaan pääse tarpeeksi korkealle että se kaarevuus näkyisi selvästi.

        Mietis se mittakaava.

        Pallon ympärys on luokkaa 400000 kilsaa, joku kymmenen kilsaa ei vaan riitä siihen että kaarta näkisi. Korkeutta pitää ottaa lisää.

        Toistatte samaa asiaa vuodesta toiseen vaikka jo muinaisista ajoista asti on kerrottu se että korkeuden pitää lähestyä 100 kilsaa jotta kaarevuuden näkee selvemmin.

        Yksi nolla liikaa ympärysmitassa!

        AI Overview
        Maapallon ympärysmitta on noin 40 075 kilometriä päiväntasaajan kohdalla, mutta tarkka luku riippuu mittauskohdasta, koska Maa on hieman navoiltaan litistynyt pallo (pyörähdysellipsoidi). Esimerkiksi päiväntasaajan ympärysmitta on n. 40 075 km, kun taas napojen kautta kulkeva ympärysmitta on hieman lyhyempi.

        Ei kaarevuutta silti helposti näy.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Yksi nolla liikaa ympärysmitassa!

        AI Overview
        Maapallon ympärysmitta on noin 40 075 kilometriä päiväntasaajan kohdalla, mutta tarkka luku riippuu mittauskohdasta, koska Maa on hieman navoiltaan litistynyt pallo (pyörähdysellipsoidi). Esimerkiksi päiväntasaajan ympärysmitta on n. 40 075 km, kun taas napojen kautta kulkeva ympärysmitta on hieman lyhyempi.

        Ei kaarevuutta silti helposti näy.

        Katos perkele, piti tosiaan kirjoittaa 40000 ja jostain se yksi nolla tuli lisää.

        Mutta tosiaan viesti pysyy samana, korkeutta tarvitaan jotta kaaren näkee noin suuresta kappaleesta selvästi.


    • Anonyymi00002

      No menkää nyt sinne lättymaan reunalle katsomaan alas, hopi hopi !!!
      Jaa miksi ette mene ???

      • Anonyymi00003

        Seiso sinä siellä Ausseissa pää alaspäin ja pissaa ylöspäin!!!


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Seiso sinä siellä Ausseissa pää alaspäin ja pissaa ylöspäin!!!

        Tuo kusikaaren suunta onkin uusi mutta oikein.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Seiso sinä siellä Ausseissa pää alaspäin ja pissaa ylöspäin!!!

        Kyllä Ausseissa ihan hyvä kaari suuntautuu havainnoitsijaan nähden alaspäin.

        Oletko koskaan ajatellut semmoista, että kun seisot toisen ihmisen kanssa vastatusten ja ehdotat, että molemmat katsovat vasemmalle (ja katsotte myös), niin katsottekin eri suuntiin.
        Tämä on siis esimerkkinä siitä, että suunnat ovat havainnoitsijasta riippuvaisia.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Seiso sinä siellä Ausseissa pää alaspäin ja pissaa ylöspäin!!!

        Mutta miksi väistät kysymykseni lättymaan reunasta ???


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Mutta miksi väistät kysymykseni lättymaan reunasta ???

        Ehkä sen takia, kun mitään lättymaata ei ole olemassakaan, ei voi mennä sellaisen reunalle.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ehkä sen takia, kun mitään lättymaata ei ole olemassakaan, ei voi mennä sellaisen reunalle.

        Litteänmaan reuna sijaitsee Antarktiksella ja Nasan joukot vartioi ettei sinne pääse tutkimaan maailman reunaa.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Litteänmaan reuna sijaitsee Antarktiksella ja Nasan joukot vartioi ettei sinne pääse tutkimaan maailman reunaa.

        Just joo ihan NASAn joukot?????
        Pari juttua: Nasa ei ole mikään sotilasorganisaatio, sillä ei siis ole joukkoja missään päin maailmaa.
        KUKAAN, toistan ei kukaan vartioi Antarktista sotilaallisesti, koska siellä on kaikki sotilaallinen toiminta kielletty.
        Antarktikselle voi matkustaa kuka vain jos suostuu noudattamaan sääntöjä, matkakohteena se on toki melkoisen haastava.

        Tosin taisit trollata kieli poskessa kun moisen älyttömyyden kirjoitit?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Just joo ihan NASAn joukot?????
        Pari juttua: Nasa ei ole mikään sotilasorganisaatio, sillä ei siis ole joukkoja missään päin maailmaa.
        KUKAAN, toistan ei kukaan vartioi Antarktista sotilaallisesti, koska siellä on kaikki sotilaallinen toiminta kielletty.
        Antarktikselle voi matkustaa kuka vain jos suostuu noudattamaan sääntöjä, matkakohteena se on toki melkoisen haastava.

        Tosin taisit trollata kieli poskessa kun moisen älyttömyyden kirjoitit?

        Et sitten ole kuullut geenimanipuloiduista puluista?

        Pingviinejä ei ole, ne on puluja jotka on geenimanipuloitu.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Et sitten ole kuullut geenimanipuloiduista puluista?

        Pingviinejä ei ole, ne on puluja jotka on geenimanipuloitu.

        Hekoheko, keksi parempia vitsejä.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Litteänmaan reuna sijaitsee Antarktiksella ja Nasan joukot vartioi ettei sinne pääse tutkimaan maailman reunaa.

        Onpas niitä joukkoja sitten paljon, kun niitä on ympyrän muotoisesti joka puolella littumaata rengasmaisesti. Luulisi, että sellainen NASAn joukko pitäisi Venäjän joukot helposti kurissa. Mistähän ne miljoonat sotilaat on rekrytoitu ???

        Onkohan kukaan haastatellut sellaista NASAn sotilasta, joka on elämäntehtävänään vartioinut reunaa ja eläköitynyt ??? Sellaisesta haastattelusta saisi varmaan kovat rahat!

        Vai onko tuo Anonyymi 00008 katsonut hiukan liikaa Game of Thronesia ????


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Litteänmaan reuna sijaitsee Antarktiksella ja Nasan joukot vartioi ettei sinne pääse tutkimaan maailman reunaa.

        Litteän maan reuna sijaitsee littarin litteissä aivoissa, joissa ei ole tarpeeksi poimuja.


    • Anonyymi00019

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe