Vein autoni helsinkiläiseen korjaamoon huoltoon. Tuli ilmoitus sieltä, että autosta oli siellä ollessa varastettu katalysaattori.
Korjaamo ilmoitti, ettei ota mitään vastuuta tapahtuneesta. Auto oli heidän asiakasparkissaan ja jätetty hyvässä uskossa sinne korjattavaksi.
He tarjoutuivat asentamaan uuden katalysaattorin hintaan 700e. Nyt tilanne on jämähtänyt. Auto seisoo yhä heidän pihassaan käyttökelottomana. Avaimia ei ole luovutettu.
Kuluttajaneuvonnan mukaan auto on korjaamon vastuulla huollon ajan.
Nämä kieltäytyvät ottamasta mitään vastuuta.
Korjaustarjouksen hintaa on kyllä laskettu tuntuvasti.
Kuvia vaurioista ei ole otettu. Vähän mietityttää, asennetaanko vanha katalysaattori nyt takaisin ja rahastetaan.
Ei kyllä ikinä enää sinne viedä mitään korjattavaksi.
Korjaamon vastuu asiakkaan autosta huollon aikana.
13
337
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vein oman toyotan huoltoon merkkiliikkeeseen niin 4A-GE moottori oli vaihdettu 4A-FE moottoriin vähän harmitti mutta se rehellinen ja suoraselkäinen merkkiliikkeen huoltoneuvoja, jolla oli hieno kravatti sanoi, että se on minun omaksi parhaaksi
- Anonyymi00002
Kylläpä mielikuvitus lentää.
- Anonyymi00009
olihan se parempi kuin vanha kone uusi on ahdettu 2.5
- Anonyymi00003
Eikö pärnäsellä ole vakuutuksia?
- Anonyymi00004
Kai nyt sen korjaamon vakuutus jotakin korvaa? Aivan sama kuin joku kolaroisi auton korjaamon pihassa.
Ettei käynyt niin että tää korjausfirma kävi itse ottamassa katalysaattorin pois ja nyt koettaa saada rahaa? Haiskahtaa vähän.- Anonyymi00006
Kolari on eri asia se korvataan yleensä jos korjaamo asianmukainen. Varkausjutut eri asia.
- Anonyymi00010
No tuota on moni minulle sanonut. Oli jokatapauksessa viimeinen asiointi tuossa liikkeessä. Vihaan huijareita.
- Anonyymi00013
Kyseessä varmaankin ulkolaisten pitämä nyrkkipaja jossa kaikki kulut on maksimoitu pois. Vakuutus varmaankin on mutta kuinka laajaa se on? Kattaako se korjaamon pihalla korjausvuoroaan odottavat autoihin kohdistuvaa ilkivaltaa?
- Anonyymi00005
Ihan normi juttu ei korjaamon vastuulla. Ulkopysäköinti ja mitä vaan voi sattua. On siis oma häpeä jos vakuutus puuttuu. Tuskin korjaamo alkaa ryövätä autosta mitään. Ellei ole joku peltihallikorjaamo autohajottamon alueella.
- Anonyymi00007
Ammattitaitoisen korjaamon piha-alue on aidattu korkealla aidalla ja järeä portit kiinni kun ketää ei tontilla ja hyvät kamerat kuvaa moneen paikkaan + liiketunnistimia ja useita hälyttimiä.
Lisäksi paloturvallisuus ymmärrett. Suurin osa autoja huoltavien/korjaavien paloista johtuu ihmisistä. Jokainen auto merkittävä palokuorma, on nesteitä, muoveja, vaahtomuovia, korjaamon sisällä palavia nesteitä, öljyjä, kaasuja, voi olla useita autoja.
Tulipalo korjaamon sisällä johtuu ettei noudata ohjeita, ei ymmärrä tulitöitä. Akuissa kaapelit, akkuautot laturissa sisällä, hitsaustyö jälkeen puuttuu pitkä xx tuntien seuranta.
Jos tuot tänne auton korjattavaksi niin se siirretään alustalla pihalle kun hallissa ei ole ketään.- Anonyymi00008
Eipä ole monenkaan korjaamon pihat aidattuja, no kameroita on . Kameroiden ongelma on , ettei aina toimikaan, kokemusta on. Helsingissä on aidattuja liikkeitä, mutta jo Vantaa/ Espoo alkaa olla avonaisia pihoja. Onpa noita kalliimpia rengaspakettejakin varastettu vaikka on aidat/ kamerat. Katalysaattoreitakin viety aidatulta p- paikoilta.
- Anonyymi00011
Minä käytän Jaguaariani vain tuommoisessa korjaamossa.
Toki korjaamon tuntiveloitus on 488.56€, mutta ei se haittaa, kun tietää että auto on turvassa. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Minä käytän Jaguaariani vain tuommoisessa korjaamossa.
Toki korjaamon tuntiveloitus on 488.56€, mutta ei se haittaa, kun tietää että auto on turvassa.Mene hoitoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 243712
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402712Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532270Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122251Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131739Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191529Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521501- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621231Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951194