Ja mietin todella tärkeää henkilöä elämässäni, niin minun tulee häntä ikävä.
Hän oli todella hyvä mies. Tärkeä osa elämääni. Hän opetti minulle niin paljon ja ikimuistoisia hetkiä hänen kanssaan koimme. Kalastimme, nauroimme, ihmettelimme ja korjasimme asioita. Hän oli siunaus pitkän yksinäisyyden jälkeen ja minulle roolimalli monessa asiassa, kun kasvoin kohti miehyyttä.
Sitten hän alkoholisoitui. Muuttui erittäin ikäväksi ihmiseksi. Teki traumoja ja rikkoi asioita.
Ja vasta nyt niin monen vuoden jälkeen ymmärrän häntä. Kuulin jälkeenpäin että hänellä ei ollut todellakaan helppoa elämässään. Ymmärrän että häntä painoi menneisyyden haamut ja painajaiset, joista häntä ei käräjäoikeus jättänyt rauhaan edes vuosikymmenten jälkeen.
En ikinä olisi uskonut hänestä mitään mitä kuulin, ja en usko vieläkään. Kyllä kaikille sattui ja tapahtui elämässä, mutta ketään hän ei ikinä sentään tappanut. Silti huhupuheet, muistukset ja puhumattomat, käsittelemättä jääneet asiat vaivasivat häntä.
Viimeisinä aikoinaan hän yritti kertoa minulle jotain, mutta en nuorena nähnyt kuin alkoholistin. Olin kiukkuinen hölmö, suorastaan sydämetön nuori mielestäni, mutta nyt tajuan että hänelle olin ystävä. Ennen menehtymistään hän yritti vain kerran soittaa minulle, mutta en uskaltanut vastata.
Nyt hän lepää rauhassa. Kiitän häntä rukouksissani kaikesta ajasta jonka hän kanssamme oli. Anteeksi annoin kaiken mitä hän ikinä tekikään, mutta itseäni kaivertaa se, etten osannut silloin häntä kuunnella. Jos olisin vastannut silloin puhelimeen, niin hän voisi olla yhä kanssamme.
Minulla on ikävä sinua ystävä hyvä. Kiitos kaikesta!
Kun oikeasti on ikävä
3
173
Vastaukset
- Anonyymi00001
🙏
Voimia ♡
Älä syyllistä ittees tuosta.
Jos hän oli päättänyt miten tekee,
niin ei se puhelu olis muuttanut sitä.
Ehkä.
Tosin joskus se yksikin puhelu voi muuttaa kaiken jonkun elämässä.Kiitos.
Olin nuori ja en ymmärtänyt silloin omaa merkitystäni muille. Ehkä tuo kaikki tapahtuikin että oppisin ja olisin valmiimpi jatkossa. Että oppisin ja osaisin kuunnella ja ymmärtää että voin itse olla merkitsellinen vielä jollekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1196354Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816177Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie696050Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443972Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482395Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1211420- 121261
- 1871098
- 61907