Vasen korva soi ja oikeassa kuuluu jumputus

🤔👂📣 Vanhoissa uskomuksissa vasemman korvan soiminen on saattanut tarkoittaa, että joku ajattelee sinusta pahaa, kun taas oikea korva on soinut hyvistä ajatuksista. asemman korvan soimisesta on sanottu, että joku silloin ajattelee pahoja ajatuksia. Oikean korvan soiminen taas tarkoittaa, että joku ajattelee hyviä ajatuksia.

Kerrostalossa äänilähteet löytyvät helpolla. Vasemman korvan ääni kuuluu kirjoituspöygän lähellä olevasta putkistosta. Oikean korvan jumputus kuuluu siitä, kun jollakin naapurilla on stereot täysillä. Vaikka olisihan se mukavampaa, jos jossakin joku/hän ajattelisi mua noin voimalla.

23

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuulohan heikkenee aika pian siinä määrin, että heinäsirkan siritystä ei enää kuule.
      Siksipä viime kesänä olin riemuissani kun tajusin "vielä" kuulevani sirkkojen soiton nurmella. Ikävämpää oli kun menin sisälle ja jossain vaiheessa tajusin sirityksen edelleen kuuluvan.

• Anonyymi00002

Aika pian? Jos kuulostaan huolen pitää, niin kuulehan eläkeikäisetkin vielä heinäsirkat.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Aika pian? Jos kuulostaan huolen pitää, niin kuulehan eläkeikäisetkin vielä heinäsirkat.

Kerro miten huolta pidetään? Mun tietääkseni alkaa jo varhaisessa keski-iässä jäämään siritykset kuulematta suurella osalla. Onko sitten suodatin ja öljyt vaihtamatta vai miten lie huolto laiminlyöty :D

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kerro miten huolta pidetään? Mun tietääkseni alkaa jo varhaisessa keski-iässä jäämään siritykset kuulematta suurella osalla. Onko sitten suodatin ja öljyt vaihtamatta vai miten lie huolto laiminlyöty :D

https://www.szynalski.com/tone-generator/

Tämä löytyi. Itsellä just ja just, ehkä..... vähän 10.000 :n päälle kuuluu, eli periaatteessa siritys kuuluu vaikka tuon sirityskokemuksen tuonne heitinkin :)

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Jotkut kertovat, että jos korviin jää vaikkua, niin se saa aikaan tinnitusta ja kuulon huononemista.

• Anonyymi00007
        lounas.ajatus kirjoitti:

Jotkut kertovat, että jos korviin jää vaikkua, niin se saa aikaan tinnitusta ja kuulon huononemista.

Varmasti noin. Värekarvat myös tärkeässä osassa ja verenkierto. Verenkiertohan voi olla yhteydessä laajempaan sairauteen, ehkä, en näin valelääkärinä lähde liikaa tietämään :)

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Varmasti noin. Värekarvat myös tärkeässä osassa ja verenkierto. Verenkiertohan voi olla yhteydessä laajempaan sairauteen, ehkä, en näin valelääkärinä lähde liikaa tietämään :)

Nuo oli niitä, mitä olen kuullut. Tekoäly höpisi lisäksi jotakin siitä, että värekarvat vähenee iän myötä. Sitä en lähtenyt selvittämään, mutta voihan se olla tottakin kun joiltakin lähtee hiuksetkin päästä.

• Anonyymi00008
        lounas.ajatus kirjoitti:

Nuo oli niitä, mitä olen kuullut. Tekoäly höpisi lisäksi jotakin siitä, että värekarvat vähenee iän myötä. Sitä en lähtenyt selvittämään, mutta voihan se olla tottakin kun joiltakin lähtee hiuksetkin päästä.

mmitä sanoit voitko toistaa.... niii hiukset juuu :D en heti kuullu kun ajattelin muita asioita seliseli...

• Anonyymi00003

🤔💩🤡

• Anonyymi00005

Selvästikin se on psyk00si, mikä jumputtaa päässäsi : D

• Ei ole mitenkään normaalia, että kirjoitetaan anonyyminä loukkaavia tekstejä tuntemattomille ihmisille netissä .

• Anonyymi00009

Mulla aina yön pikkutunteina purkautuu korvasta joku ihme vinkumin/tinnitys, mistähän johtuis

• Yleisin syy moiseen lienee se, että korvassa on vaikkua joka pitäisi poistaa. Se kuuluu aamuyöllä selkeämmin, kun muuten on hiljaista.

• Anonyymi00015
        lounas.ajatus kirjoitti:

Yleisin syy moiseen lienee se, että korvassa on vaikkua joka pitäisi poistaa. Se kuuluu aamuyöllä selkeämmin, kun muuten on hiljaista.

Korvakäytävässä kuuluukin olla vähän vaikkua. Jos on vahatulppa, niin sitten on huonompi homma ja vaikuttaa kuuloon. Sitä voi ennaltaehkäistä esim. Vaxol-korvasuihkeella. Se tuo korvavahan pois korvasta, niin ei kerry tulpaksi asti.
        Ja ihan hyvä, että erilaisia palveluja saa hajautettuna, helposti ja matalalla kynnyksellä, jos ei se vie muun toiminnan perusajatusta

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Korvakäytävässä kuuluukin olla vähän vaikkua. Jos on vahatulppa, niin sitten on huonompi homma ja vaikuttaa kuuloon. Sitä voi ennaltaehkäistä esim. Vaxol-korvasuihkeella. Se tuo korvavahan pois korvasta, niin ei kerry tulpaksi asti.
        Ja ihan hyvä, että erilaisia palveluja saa hajautettuna, helposti ja matalalla kynnyksellä, jos ei se vie muun toiminnan perusajatusta

Tuttavalla meni korva tukkoon korvasuihkeesta. Korvassa ollut kuiva töhnä laajentui ja tulppasi koko korvan. Onneksi on noita paikkoja missä voi hoidattaa tukkoisen korvankin.

• Anonyymi00010

Jotkut apteekit ovat alkaneet rokotusten lisäksi tarjoamaan korvien huuhtelua vedellä. Käy kohta niinkuin Postissa, että alkuperäinen palvelu jää vähemmälle. Postillakin jakajat leikkaavat nurtsia, joka on aika erilaista työtä.

• Ärsyttää, kun on ensin vaivalla kirjautunut ja sitten kirjautuminen ei näy kommentissa. Anyway minulta oli tuo.

• Anonyymi00011

Kyllä soiminen johtuu siitä että korva on joutunut metelin kohteeksi liian pitkäksi aikaa.
      Korva kyllä varoittaa vähän ennen kuin on liian myöhästä, tai on ensi oireita tulevasta soimisesta. Itsellä kävi niin kun joku hemmetin rele autossa piti meteliä. Autossa jolla tein töitä.

• Anonyymi00014

Ei kannata olla liian tietävä tottahan tuo että kova ääni aiheuttaa soimista mutta tinnituksen ja erilaisten suhinoiden taustalla on mm verenpaineen kohoaminen ym asiat mitä tuolla edellä jo mainittu.

• Anonyymi00012

kokeile kuunnella musiikkia, ei raskasta, kevyttä rokkia;: Helix - Long ay To _Heaven

• Nyvä vinkki tämä!

• lounas.ajatus kirjoitti:

Nyvä vinkki tämä!

Siis😡 Hyvä vinkki!

• Anonyymi00016

Ja maljakossa Kukkia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe