Olen muuttamassa paikkakunnalle kevään aikana . Kysyisin paikallisilta onko kaivos tai kaivoksen uusiokäyttö varma työllistäjä? Tienaako siellä mukavasti ?
Muutto puuhissa
46
479
Vastaukset
- Anonyymi00001
Älä höpise tiedät varsin hyvin asioita
- Anonyymi00017
Sama höpisijä, eli emoji, sillä on luukku väärinpäin, mitä etsinee.
Muuttaa milloin mistäkin.
- Anonyymi00002
Jäikö apukoulu kesken?
- Anonyymi00004
Kaupunki on hehkuttanut näitä kaivokseen tulevia hankkeita. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon kaupunki on maksanut , kun nämä firmat ovat käyneet ns lupailemassa vaikka mitä.
Tuulivoimaloitakin alkuun markkinoitiin työllistävinä hankkeina. No majoitus ja ruoka puoli vähän aikaa tienaa , vaan mitä sen jälkeen..- Anonyymi00043
Ihme etteivät ole vielä ehdottaneet että tehtäisi tuulivoimaa kaivoksen sisään suojaan ?
- Anonyymi00006
Kysy valtuuston/hallituksen puheenjohtajilta, varmaan kaupunginjohtaja tietänee myös.
😄- Anonyymi00007
Voi olla, että kaupunginjohtaja tietää parhaiten.. 😉
Itseäni jäi vaivaamaan tuo lehden haastattelu miksi tuulivoimaloita ei rakenneta. Hiukan poikkesi oikeista asioista ne syyt.
Kuinka moni ulkomaalainen ostaa ns puhdasta energiaa täältä ja saa sillä tavoin puhdistettua maineensa. - Anonyymi00041
Nehän ovat mykkiä, lauseparret yhtä tytinää.
- Anonyymi00008
Lapsellinen aloitus , ei edes kaatokännissäolijat pysty noin lapselliseen aloitukseen.
Siihen pitää olla syntymähumala.
Onkohan napanuora ollut pahasti kierteellä, että aivot jääneet lapsen asteelle.- Anonyymi00009
Sitä voi ottaa jotain asioita huumorin kannalta.
Eikö näitä hankkeita hehkutettu aikoinan?
Löytyi jopa heinäsirkka viljelystä kaivokselle. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sitä voi ottaa jotain asioita huumorin kannalta.
Eikö näitä hankkeita hehkutettu aikoinan?
Löytyi jopa heinäsirkka viljelystä kaivokselle.Ne puheet kymmeniä vuosia sitten on samaa leuanlouskutusta kun tuo sinun aloituksentekele.
Tämä viimeinen pumppuvoimalahanke olisi vaatinut muutaman sataa miljoonaa.
Sitä rahaa ei Suomessa ole.
Jos ymmärtämätön visio sirkkatuotannosra, vielä monin verroin pöljemppi pitää tämän pöljä ideaa vuosikymmenet esillä. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ne puheet kymmeniä vuosia sitten on samaa leuanlouskutusta kun tuo sinun aloituksentekele.
Jos ymmärtämätön visio sirkkatuotannosra, vielä monin verroin pöljemppi pitää tämän pöljä ideaa vuosikymmenet esillä.Niin, ja mitä siihen kaupunkia tarvitaan, jos sulla on hyvä idea, niin kaivosyhtiö varmaan kohtuu hintaan kaivoksen sulle myy.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ne puheet kymmeniä vuosia sitten on samaa leuanlouskutusta kun tuo sinun aloituksentekele.
Jos ymmärtämätön visio sirkkatuotannosra, vielä monin verroin pöljemppi pitää tämän pöljä ideaa vuosikymmenet esillä.Mutta kaikkein isosuiisin valehtelee mm. Oulaskankaasta. Milloin pitää sanansa ja muuttaa pois?
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos ymmärtämätön visio sirkkatuotannosra, vielä monin verroin pöljemppi pitää tämän pöljä ideaa vuosikymmenet esillä.No en ole tehnyt tuota aloitusta vaan minulla ei ole tarvetta olla herkkähipiäinen tuossa asiassa. En ole päättäjä.
Otaksun , että sinä olet päättäjä.
Olisiko syytä hankkia kunnon elinvoimapäällikkö kaupunkiin joka ymmärtää myös sen, että työpaikkoja pitää saada. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
No en ole tehnyt tuota aloitusta vaan minulla ei ole tarvetta olla herkkähipiäinen tuossa asiassa. En ole päättäjä.
Olisiko syytä hankkia kunnon elinvoimapäällikkö kaupunkiin joka ymmärtää myös sen, että työpaikkoja pitää saada.Muutit tänne 15 vuotta sitten pillun perässä.
Päätän omista asioista en muiden. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Muutit tänne 15 vuotta sitten pillun perässä.
Päätän omista asioista en muiden.🤣 tämä oli päivän paras vitsi..
Olen kiinnostuneempi miehistä.
Sinä et taida tietää kuka minä olen? - Anonyymi00018
Ettekö nyt tunnista, tuuliviiri jolla kymmenen eri aloitusta, viimeksi oli muuttamassa Lahdesta.
Kuusen juurella kykkii ajelee bakulla.... - Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mutta kaikkein isosuiisin valehtelee mm. Oulaskankaasta. Milloin pitää sanansa ja muuttaa pois?
Emoji jatkaa jollotustaan monimuotoisesti.
Sairasta. - Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
No en ole tehnyt tuota aloitusta vaan minulla ei ole tarvetta olla herkkähipiäinen tuossa asiassa. En ole päättäjä.
Olisiko syytä hankkia kunnon elinvoimapäällikkö kaupunkiin joka ymmärtää myös sen, että työpaikkoja pitää saada.Tuolle aloittajalle virka; "heinäsirkkojen henkiinherätys sambakarnevaalit."
Aloitus keväänkorvalla. - Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
Olisiko syytä hankkia kunnon elinvoimapäällikkö kaupunkiin joka ymmärtää myös sen, että työpaikkoja pitää saada.Sitä paikkaa voisi aloittaja kysyä ,tai ehdottaa perustettavaksi itselleen. 😂
Tai vaikka tarjoaisin konsultti palveluja.
Kunno työmiehille varmaan kaupungilta paikka löytyy.
Kysyvä ei tieltä eksy.
Suositukset saat suomi24 selta.😂 - Anonyymi00029
Anonyymi00014 kirjoitti:
Olisiko syytä hankkia kunnon elinvoimapäällikkö kaupunkiin joka ymmärtää myös sen, että työpaikkoja pitää saada.Minua vaan jurppii tämä höpinä niistä sirkoista.
Aikanaan Vihreät aikoivat pelastaa maailman nälänhädältä , joku muutti sikaalansa sirkkatuotantoon.
Sitte joku joka ei ymmärrä ylläpitokuluja keksi kaivoksen,.
Tämä muutaman hölmö idea sitten uutisoitiin lehdessä.
Näitä pöljiä on Suomi täynnä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä kannattavuudesta.. - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Minua vaan jurppii tämä höpinä niistä sirkoista.
Aikanaan Vihreät aikoivat pelastaa maailman nälänhädältä , joku muutti sikaalansa sirkkatuotantoon.
Sitte joku joka ei ymmärrä ylläpitokuluja keksi kaivoksen,.
Tämä muutaman hölmö idea sitten uutisoitiin lehdessä.
Näitä pöljiä on Suomi täynnä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä kannattavuudesta..Tuo on varmaan totta.
Mitä mieltä olet sellaisesta ajatuksesta, että Pyhäjärvelle hankittaisiin virkeä elinvoimapäällikkö, sellainen joka on hyvä luomaan järkevien yritysten kanssa yhteistyötä.
Kaupunginjohtaja ei ole osoittanut sitä kykyä, hän on keskittynyt liikaa tuulivoimaloihin.
Ne eivät työllistä. Kaupunkiin ei tule työpaikkoja niiden myötä.
Ihmisten hyvinvointi ei lisäänny ilman töitä vaikka kuinka hyvinvointitaloa yms rakennetaan. Työ on se tärkeä sana - Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Tuo on varmaan totta.
Mitä mieltä olet sellaisesta ajatuksesta, että Pyhäjärvelle hankittaisiin virkeä elinvoimapäällikkö, sellainen joka on hyvä luomaan järkevien yritysten kanssa yhteistyötä.
Kaupunginjohtaja ei ole osoittanut sitä kykyä, hän on keskittynyt liikaa tuulivoimaloihin.
Ne eivät työllistä. Kaupunkiin ei tule työpaikkoja niiden myötä.
Ihmisten hyvinvointi ei lisäänny ilman töitä vaikka kuinka hyvinvointitaloa yms rakennetaan. Työ on se tärkeä sanaMinä olen jo vanha mies, ei minulla ole viisastenkiveä. Nykykehityksestä jälkeenjäänyt. En kuitenkaan suutani turhanpäiten soita.
Ainut,, mikä tulee mieleen, kaivosalueella on hyvä infra, siis maan päällä. Maanpäälisiä tiloja , en tiedä, onko ne millekkään yritykselle sopivia, ja mitä niiden muuttaminen maksaa..
Muualle mitään isompaa on turha toivoa.
Mutta kaikki on pitkässä kuusessa valituksen valituksineen, että helpompiakin kuntia yrityksille löytyy.
Ei siinä auta, vaikka on minkälainen puuhamies, Kurki kuolee, ennenkuin suo sulaa. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Minä olen jo vanha mies, ei minulla ole viisastenkiveä. Nykykehityksestä jälkeenjäänyt. En kuitenkaan suutani turhanpäiten soita.
Ainut,, mikä tulee mieleen, kaivosalueella on hyvä infra, siis maan päällä. Maanpäälisiä tiloja , en tiedä, onko ne millekkään yritykselle sopivia, ja mitä niiden muuttaminen maksaa..
Muualle mitään isompaa on turha toivoa.
Mutta kaikki on pitkässä kuusessa valituksen valituksineen, että helpompiakin kuntia yrityksille löytyy.
Ei siinä auta, vaikka on minkälainen puuhamies, Kurki kuolee, ennenkuin suo sulaa.Kaupunginjohtaja saa palkkaa sekä kaupunginjohtajan töistä sekä toimitusjohtajan työstä.
Miten kaupunginjohtaja ehtii hoitaa myös toimitusjohtajan töitä tällaisessa huonossa tilanteessa. - Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kaupunginjohtaja saa palkkaa sekä kaupunginjohtajan töistä sekä toimitusjohtajan työstä.
Miten kaupunginjohtaja ehtii hoitaa myös toimitusjohtajan töitä tällaisessa huonossa tilanteessa.Kysy siltä iteltään, mistä minä tiedän.
En muista, että olisin nähnytkään.
Jos Pyhäjärven ilmettä lähdetään parantamaan, on hyvä aloittaa helpommasta päästä, tästä palstasta.
Urpilaista lainatakseni, aivan ensimmäiseksi olisi hyvä jättää nämä epänormaalit alapääjutut pois, ne on menneet överiksi..
Jokainen voi katsoa omaa toimintaa, onko se paikkakunnalle eduksi..
Siitä se lähtee - Anonyymi00044
No voi sinua . Tuliko paha mieli ? Taas ? Kaatokännissäolijat ei taida olla yhdyssana , joten taidat olla Cepuli !
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
No voi sinua . Tuliko paha mieli ? Taas ? Kaatokännissäolijat ei taida olla yhdyssana , joten taidat olla Cepuli !
Noo kirjoitusvirheitä tulee itse kullakin.
Tämä känny tekee vielä niitä lisää.
Vaan Pyhäjärvellä on tapahtunut isompiakin virheitä. Näkyy tuossa velkatilanteessa. - Anonyymi00049
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kaatokännissäolija on kyllä yhdyssana.
Aloitus on lapsellinen. Ei se muuksi muutu..
- Anonyymi00010
Mikä on syy miksi Pyhäjärvinen äänestää
- Anonyymi00022
Pyhäjärvelle rakennetaan datakeskus.
Työllistää ainakin sata henkilöä vuoden päästä. - Anonyymi00023
Rakentamisvaiheessa työllistää yli 1000 työntekijää kolmeksi vuodeksi ja jatkossa 200 vakinaista.
Jos hanke toteutuu . . .- Anonyymi00026
No minkä alan datakeskus on tulossa ? Kukaan ei osaa sitä kertoa.
Ne bitcoint louhijat eivät työllistä - Anonyymi00038
Anonyymi00026 kirjoitti:
No minkä alan datakeskus on tulossa ? Kukaan ei osaa sitä kertoa.
Ne bitcoint louhijat eivät työllistäOnko niitä eri alojen Datakeskuksia olemassa?
Taidat olla tietoliikenteen erityisasiantuntija! - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Onko niitä eri alojen Datakeskuksia olemassa?
Taidat olla tietoliikenteen erityisasiantuntija!En ymmärrä mitään.
Esim Googlella on omat systeemit, face hoidetaan Ruotsista yms.
Osa tallentaa tietoja.
Vaan sitten on tämä ala mitä en hyväksy tänne sähkön kuluttajaksi eli nämä ns bitcoint louhijat. Toivottavasti se valtion tuki ei ylety niihin firmoihin.
Eli niissä on oltava tarkka minkä alan firma tulee.
Esim tik Tok oli hyvin valtion syynissä voiko päästää Suomeen. Se on Kiinalainen firma eli ei ehkä ole varmaa mitä touhuavat täällä - Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Onko niitä eri alojen Datakeskuksia olemassa?
Taidat olla tietoliikenteen erityisasiantuntija!Eri alojen datakeskukset palvelevat monenlaisia tarpeita kuten pilvipalveluja ,verkkosivujen ylläpitoja tekoälyä...ja pelipalveluja hyödyntäen.
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Eri alojen datakeskukset palvelevat monenlaisia tarpeita kuten pilvipalveluja ,verkkosivujen ylläpitoja tekoälyä...ja pelipalveluja hyödyntäen.
Kiitos tiedosta.
Eli kaikki asiat eivät ole tarpeellisia.
Onko tämä louhiminen myös yleistä. ? Siitä olen kuullut jotain..
- Anonyymi00024
Vain lukutaidoton idiootti kävelee hiihtoladulla.
- Anonyymi00025
Älä kävele sitten!
- Anonyymi00036
Anonyymi00025 kirjoitti:
Älä kävele sitten!
Pelkäätkö sinäkin rattijuoppoja?
- Anonyymi00027
Aloittaja on muuttanut kaapista ulos.
- Anonyymi00034
Pyhäjärvelle tuotetaan työvoima kauko idästä ja nämä kaivos tai datakeskukset työllistää itä euroopan keikkatyöläisiä 6kk verovapausjakson ajaksi ja toinen tilalle 6 kk ja taas uusi kierros.
Kok kesk sdp vihvas rkp uskoo tuontityövoimaan ja suomalaisten sos turvaelämiseen. Ps taas haluaa sos turvan pois työkykyisilta ja töihin mutta se on pelottava ajatus sosialisteille.
Seinästähän se raha tulee joten älä työntekoa suunnittele, kukaan ei palkkaa suomalaista ay työläistä jolle ei voi antaa kenkääkään ,olet liian iso taloudellinen riski. Aliurakointi itä euroopan rtövoimalla verovapaana on nykyää pop kesk sdp kok vihvas rkp piireissä eli 90.pros suomalaisista mulkuis... - Anonyymi00046
Olisiko Pyhäjärven työttömistä tuulivoiman alalle työhön ? Epäilen. Taitaa suurin ongelma olla aamujäykkyys ja krapula
- Anonyymi00047
Tuulivoima alueella käydään kaksi - kolme kertaa vuodessa tekemässä huoltotyöt.
Tuulivoimaloihin on tunnetusti vedetty laajakaista, niin luultavasti sitä kautta tulevat vikailmoitukset . Ei tarvitse aina juosta paikan päällä.
tuulivoima alueilla kännykät tahtovat toimia joskus huonommin, vaan ei se haittaa ,. Valtuuston PJ ilmoitti, että laajakaistasta on apu tähän ongelmaan. - Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
Tuulivoima alueella käydään kaksi - kolme kertaa vuodessa tekemässä huoltotyöt.
Tuulivoimaloihin on tunnetusti vedetty laajakaista, niin luultavasti sitä kautta tulevat vikailmoitukset . Ei tarvitse aina juosta paikan päällä.
tuulivoima alueilla kännykät tahtovat toimia joskus huonommin, vaan ei se haittaa ,. Valtuuston PJ ilmoitti, että laajakaistasta on apu tähän ongelmaan.Esim. tiet on pidettävä auki läpi talven, mistä moni höätyy.
- Anonyymi00048
Lessut mainostavat omia paikkakuntiaan
- Anonyymi00051
Lessuilla riittää lapsia meilläkin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1956626Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto1065513Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2843544Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1273493Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat1162512Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42170Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191976Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi541957Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val631793- 1041498