Legendaarinen Yrmylän talo oli ylivieskalaisen kulttuurin kehto, jossa syntyi paljon hyviä muusikoita, joskin surkeitakin bändejä. Mutta kuitenkin. Tärkeä osa Ylivieskaa! Ihailin Yrmylän menoa jo lapsena, kun kävimme seuroissa viereisellä Rauhanyhdistyksellä. Yrmylässä oli vain jotain taikaa, joka vetosi minuun. Usein halusin päästä käymään Yrmylän sisällä katsomassa sitä menoa. Musiikki oli usein mieleeni ja monesti pitkitinkin ry:lle sisälle menoa, kun halusin kuulla niitä biisejä. Vanhempani usein ihmetteli, minne jään, kun odottavat minua eteisessä. Seuroissa kuultu musiikki oli tylsää, joskin joistain siionin lauluista silti pidin paljon. Esimerkiksi pikkulintu riemuissaan, sekä lammas oon mä Jeesuksen.
Yrmylään yritinkin kerran sisälle ollessani jo raamattuluokkaikäinen teini. Yrmylän pihalla joku lestotteli ja pyysi poistumaan. Silti Yrmylä kiehtoi ja veti puoleensa. Ajattelin, että viimeistään sitten menen Yrmylään sisälle, kun täytän 18-vuotta. En kerennyt, sillä Yrmylä kerettiinkin purkaa pois. Ja se oli minulle surun päivä. Minua olisi mm. kiinnostanut kokeilla siellä olevia rumpuja ja aistia talon tunnelmaa. Miksi Yrmylä purettiin? Sehän oli vielä täysin asiansa ajava ja näytti kelpaavan muusikoille aina siihen asti, kun se yhtäkkiä päätettiinkin purkaa. Seuroihin meno oli huomattavasti tylsempää Yrmylän puuttuessa.
Miksi Yrmylä purettiin?
Anonyymi-ap
0
251
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 501129
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.901127Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171010- 17858
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet44759Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112748Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n63681- 11672
- 38579
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..69577